استایلبهار و تابستان

مدل پیراهن و دامن با پارچه لنین برای تابستان ۱۴۰۳

با شروع بهار و نزدیک شدن به روزهای گرم سال، پارچه های بهاره و تابستانه اهمیت زیادی پیدا می کنند. این پارچه ها تنوع زیادی دارند و بدون شک سلیقه طیف گسترده ای از افراد را پوشش می دهند. پارچه لینن یا لنین، یکی از پرکاربردترین پارچه های بهاره و تابستانه است. ماهیت طبیعی این پارچه باعث می شود که استفاده از آن بسیار راحت باشد. این پارچه راحت و طبیعی، امروزه به یکی از ترندهای اصلی بهار و تابستان تبدیل شده است.

پارچه لنین از الیاف طبیعی سلولزی ساخته می شود. این پارچه ویژگی‌ های مثبت زیادی از جمله جذب رطوبت بالا و راحتی پوشش، زیر دست نرم و لطیف، دوام و استحکام بالا و … را دارد. امروزه از این پارچه برای دوخت لباس های مختلفی از جمله انواع پیراهن، دامن، شومیز و شلوار استفاده می شود‌. در این مطلب قصد داریم درباره مدل های مختلف پیراهن و دامن قابل دوخت با پارچه لینن صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

خرید پارچه لینن

پارچه لنین چیست؟

قبل از اینکه درباره لباس های دوخته شده با پارچه لنین صحبت کنیم، بهتر است درباره ماهیت این پارچه صحبت کنیم. پارچه لنین یکی از پارچه های بهاره و تابستانه ای است که امروزه در بازار ترند هستند. نام این پارچه در اصل لینن (Linen) است. در پارچه لینن یا لنین دو حرف “ی” و “ن” به صورت جا به جا قرار گرفتند. به همین علت بعضی از افراد در تلفظ آن دچار مشکل می شوند. بنابراین تلفظ صحیح نام این پارچه ارگانیک لینن است اما به شکل لنین هم مصطلح شده است. پارچه لینن در حقیقت یکی از پارچه های تهیه شده از الیاف طبیعی سلولزی است. این پارچه از الیاف حاصل از ساقه گیاه کتان یا فلکس به دست می آید. خواص فیزیکی و مکانیکی قوی این الیاف باعث می شود که پارچه حاصل از آن ها هم بسیار مطلوب و مناسب برای پوشاک باشند.

Linen fabric

از پارچه لنین می توان برای دوخت طیف گسترده ای از لباس های بهاره و تابستانه استفاده کرد. تاریخچه تولید و استفاده از پارچه لنین به سال های دور و بیش از 30000 سال قبل بر می گردد. اولین استفاده از این پارچه را به مردم جنوب شرقی اروپا (گرجستان امروز) نسبت می دهند. اما از قرن هجدهم میلادی به بعد، صنعت تولید پارچه های لینن در اروپا و مستعمرات آمریکا رونق گرفت. مردم دنیا در دوره های زمانی مختلف از این پارچه باکیفیت برای تهیه پوشاک خود استفاده کرده اند. همچنین در طول دوران استفاده از این پارچه، کارهای هنری مختلفی مثل چاپ، سوزن دوزی و چرخکاری روی آن ها انجام شده است. این کارها به زیبایی پارچه لنین اضافه کرده و باعث گسترده تر شدن طیف کاربردهای آن شده است.


بیشتر بخوانید: پارچه موسلین (وال بوندینگ) و 8 لباس تابستانی که می توانید با آن بدوزید


خصوصیات پارچه لنین

پارچه لینن یا لنین ویژگی های مثبت زیادی دارد که باعث افزایش میزان استفاده از آن شده است. این پارچه از الیاف حاصل از ساقه گیاه کتان یا فلکس تهیه شده است و ماهیت سلولزی دارد. بنابراین آب دوستی و جذب رطوبت آن بسیار خوب است. جذب رطوبت بالا در این پارچه باعث می شود که در روزهای گرم تابستان به خوبی رطوبت بدن را جذب و تبخیر کرده و راحتی پوشش بالایی داشته باشد. همچنین این پارچه بافت خنک و تنفس پذیری بالایی دارد. این ویژگی هم باعث می شود که بتوان به راحتی در روزهای گرم سال از آن استفاده کرد.

خصوصیات پارچه لنین

پارچه لنین استحکام و مقاومت بالایی دارد. این ویژگی به ماهیت الیاف مورد استفاده برای تولید آن و ساختار فیزیکی آن ها بر می گردد. بنابراین شما می توانید از لباس های دوخته شده با این پارچه به راحتی برای مدت طولانی استفاده کنید. ثبات رنگ این پارچه ها مطلوب است و بعد از شستشوهای مکرر دچار تغییر شکل و ظاهر نمی شوند. همچنین پارچه لینن ضد حساسیت بوده و زیردست بسیار نرم و لطیفی دارد. این مسئله باعث می شود که در تماس با پوست راحت باشد و اصلا به آستر یا لایی نیاز نداشته باشد. شما می توانید از طریق مراجعه به فروشگاه اینترنتی پارچه نگار به طیف گسترده ای از پارچه های لینن با طرح و رنگ های مختلف دسترسی داشته باشید.

خرید پارچه لینن اصل

استایل تابستانه جذاب با دامن لنین

پارچه لینن کاربردهای زیادی دارد. شما می توانید از این پارچه برای دوخت لباس های متنوعی از جمله انواع دامن استفاده کنید. دامن های لینن در واقع یکی از جذاب ترین کاربردهای این پارچه به حساب می آیند. مدل های مختلف این دامن در سال های اخیر در بازار ترند شده و طرفداران زیادی پیدا کردند. در ادامه مدل های مختلف دامن لینن را به شما معرفی می کنیم.

دامن A-line لنین

دامن A-line یکی از پرکاربردترین دامن های موجود در بازار است. این دامن را می توان با پارچه های مختلفی از جمله لینن دوخت. پارچه لینن به دلیل ریزش مطلوب و ظاهر جذابش باعث می شود که تن خور دامن های A-line دوخته شده با آن هم بسیار زیبا باشد. شما می توانید این دامن ها را در فصل بهار با انواع کراپ کت و یا وست و شومیز ست کنید. همچنین می توانید در فصل تابستان از تیشرت های اورسایز و شومیز های ساده برای استایل کردن این دامن ها استفاده کنید.

دامن Aline لینن

دامن کارگو

یکی از جدیدترین دامن های ترند شده در بازار دامن کارگو است. این دامن ها در بخش های کنار دارای جیب های مستطیل شکل نسبتا بزرگ هستند. همچنین در قسمت پایینی بعضی از مدل های آن کش دوخته شده است. دامن های کارگو ظاهر اسپرت تری نسبت به سایر مدل های دامن لنین دارند. شما می توانید این مدل دامن لینن را با انواع تیشرت و بلوز اسپرت و یا شومیزهای کژوال ترکیب کنید.

دامن کارگو لنین

دامن راسته دکمه دار

یکی دیگر از مدل های دامن جذابی که می توانید با پارچه لینن بدوزید، دامن راسته با چند دکمه در جلو است. این دامن ها را می توان همراه با کراپ کت های همرنگ با خودشان استایل کرد. همچنین می توانید با اضافه کردن یک کمربند به این دامن لینن زیبایی آن را چندین برابر کنید.

دامن دکمه دار

دامن چین دار

بدون شک دامن های چین دار، یکی از جذاب ترین مدل های دامن های تابستانه به شمار می روند. این دامن ها را می توان با انواع پارچه لینن طرحدار و ساده دوخت. این مدل دامن لنین حالت فانتزی تری نسبت به سایر دامن ها دارد. شما می توانید آن ها را با مدل های مختلف شومیز ساده و مدل دار ست کنید. همچنین می توانید از مدل های مختلف وست همراه با این دامن ها استفاده کنید و یک استایل بهاری بسیار زیبا طراحی کنید.

دامن چین دار لنین

پیراهن تابستانه لینن مناسب روزهای گرم

یکی دیگر از کاربردهای پارچه لنین، دوخت پیراهن های تابستانه است. این پیراهن ها امروزه به یکی از محصولات پرطرفدار برای روزهای گرم سال تبدیل شدند. شما می توانید این پیراهن ها را به شکل های مختلف طراحی کرده و با اکسسوری های مختلفی ست کنید. در ادامه بعضی از جذاب ترین مدل های پیراهن لینن را به شما معرفی خواهیم کرد.

قیمت پارچه لنین

پیراهن ساده آستین دار

پیراهن های ساده همواره مورد پسند خانم های شیک پوش قرار می گیرند. ظاهر ساده و مینیمال این لباس ها باعث می شود که بتوان آن ها به راحتی در موقعیت های مختلف روزمره استفاده کرد. طراحی آستین های بلند برای این پیراهن ها باعث می شود که شما به لایه رویی دیگری نیاز نداشته باشید. بنابراین احساس راحتی فوق العاده ای را برای شما فراهم خواهد کرد. این پیراهن ها را می توان با هر قدی طراحی کرد. همچنین می توانید از مدل های مختلف جیب هم روی این لباس استفاده کنید تا به زیبایی آن اضافه شود.

پیراهن ساده آستین دار

پیراهن کمر برش و چین دار

برش لباس از خط کمر و ایجاد چین روی دامن آن باعث می شود که جلوه بسیار زیبایی داشته باشد. پارچه لنین یکی از مناسب ترین گزینه ها برای دوخت این مدل پیراهن به حساب می آید. این مدل پیراهن الگو و دوخت بسیار ساده ای دارد. شما می توانید با ایجاد برش های عرضی روی دامن و اضافه کردن چین در هر لایه زیبایی لباس خود را چندین برابر کنید. همچنین می توانید این پیراهن ها را با قدهای مختلف از حالت کوتاه و عروسکی گرفته تا پیراهن های ماکسی چین دار بلند بدوزید. علاوه بر این، ایجاد یک برش روی کمر و اضافه کردن یک تکه پهن در این قسمت باعث متناسب تر دیده شدن اندام شما خواهد شد.

پیراهن کمر برش و چین دار

کفتان لینن

مدل های مختلف پارچه لنین مناسب برای دوخت مدل های متنوعی از پیراهن ها هستند. شما می توانید از این پارچه برای دوخت طیف گسترده ای از پیراهن های کوتاه و بلند استفاده کنید. یکی از زیباترین پیراهن های قابل دوخت با پارچه لینن کفتان است. کفتان نوعی پیراهن سنتی آستین بلند و آزاد است. کفتان معمولا بلند و تا مچ پا است. در بعضی از مدل های کفتان از کمربندهای پهن استفاده می شود. این کار باعث می شود که خط کمر مشخص شود و علاوه بر جلوه زیباتر لباس، اندام شما متناسب تر دیده شود. مدل های مختلف کفتان کاربردهای متنوعی دارند. شما می توانید از این پیراهن بلند و راحت در موقعیت های مختلف روزمره و کژوال استفاده کنید. همچنین می توانید کفتان های تزئین شده با خرجکارهای نفیس و زیبا را در مهمانی ها و موقعیت های رسمی بپوشید.

کفتان لینن

چگونه از لباس های لینن نگهداری کنیم؟

بدون شک پارچه لینن را می توان به عنوان یکی از راحت ترین و خوش دوخت ترین پارچه های تابستانه معرفی کرد. این پارچه به صورت کلی ثبات، دوام و استحکام بالایی دارد. بنابراین می توان با رعایت چند نکته ساده برای نگهداری و مراقبت از آن، برای مدت طولانی از آن استفاده کنید.

مراقبت از لباس های لنین

بعضی از نکات مهم مراقبتی از پارچه لینن عبارتند از:

  • لباس های لینن سفید و رنگی را جدا از هم بشویید تا از پس دادن رنگ آن ها به همدیگر جلوگیری شود.
  • لباس های لینن را در آب ولرم بشویید.
  • برای شستشوی دامن و پیراهن های لینن خود از شوینده ملایم استفاده کنید و از به کار بردن سفید کننده ها خودداری کنید.
  • لباس های لینن را در هوای آزاد خشک کنید.
  • از آن جایی که چروک پذیری این لباس ها نسبتا زیاد است، برای اتوکشی آن ها از دمای متوسط اتو همراه با مقداری آب استفاده کنید.

 سخن پایانی

همان طور که دیدید، در این مطلب درباره دامن و پیراهن های دوخته شده با پارچه لنین یا لینن صحبت کردیم. به طور کلی، پارچه لینن یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین پارچه های تابستانی است. لباس های دوخته شده با این پارچه به دلیل زیبایی و راحتی زیادشان امروزه به یکی از ترندهای بازار تبدیل شدند.

شما می توانید با استفاده از این پارچه طبیعی و خوش دوخت انواع مدل های دامن از جمله دامن چین دار، راسته، کارگو و A-line را بدوزید. همچنین لینن یک پارچه عالی برای دوخت مدل های مختلف پیراهن های تابستانه به شمار می رود. امروزه مدل های مختلف پارچه لینن با تزئینات مختلفی مثل چاپ، سوزن دوزی و چرخکاری در بازار موجود هستند. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه پارچه نگار به مدل های مختلف این پارچه دسترسی داشته باشید.

منبع: https://sewport.com/

4/5 - (67 امتیاز)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. خیلی عالی بود خیلی خوب توضیح دادید و راهنمایی کردید چه پارچه های خوشرنگ و قشنگی چجوری میشه تهیه کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا