استایلبهار و تابستانروزمره و کاربردی

پارچه لینن و استایل های جذاب خیابانی

پارچه لینن که ما ایرانی ها به غلط آن را لنین تلفظ می کنیم، پرفروش ترین پارچه الیاف طبیعی بهار و تابستان است. لینن به خاطر تونالیته رنگی خوبی که دارد سلیقه همگان را پوشش می دهد. علاوه بر طیف رنگی کامل، طرح‌ ها و نقش ‌های پارچه لینن نیز از تنوع خوبی برخوردار است‌.

لینن از الیاف ساقه ای یا درختی گیاه کتان تهیه و تولید می‌شود. طبیعی بودن لینن این پارچه را برای روزهای گرم و داغ سال بی نظیر می‌سازد. بافت طبیعی پارچه لینن باعث می‌شود در صورت تعریق بوی نا مطبوع ایجاد نشود. تار و پود لینن به صورت صاف و یکنواخت نیست. در سطح این پارچه گره ها و نامنظمی هایی به چشم میخورد. این گره ها با عث ایجاد هارمونی خاصی در لینن می‌شوند.

به عبارتی می‌توان گفت دلیل اصلی جذابیت بیشتر لینن همین گره‌ها هستند. اِلمانی که باعث متمایز شدن پارچه لینن از دیگر پارچه‌ها می‌شود، گره‌های موجود در الیاف کتان می‌باشد. لینن اگرچه زیر دست آهار داری دارد اما با چند بار شست و شو بسیار نرم می شود. حتی می‌توان گفت همین آهار دار بودن لینن آن را برای دوخت مدل‌های پُفی و حجیم مناسب می‌کند‌. اما اگر به یک پارچه نرم و لطیف برای استایل خیابانی خود نیاز دارید، از لینن غافل نشوید.

گیاه کتان به دلیل مقاوم بودن در برابر آفات نیازی به استفاده ازسم های شیمیایی ندارد. همچنین به دلیل نیاز نداشتن به آبیاری جزء پارچه های الیاف طبیعی سازگار با محیط زیست است. لازم به ذکر است لینن به علت بافت خاصی که دارد بسیار خوش دوخت و خوش اتو می‌باشد‌. نگه داری از پارچه لینن نیز کار راحت و ساده‌ای می‌باشد. همین امر باعث شده است که در سراسر جهان ‌افراد زیادی جذب پارچه‌های لینن شوند.

پارچه لینن در خیابان ها

لینن سال‌های زیادی است که مورد استقبال فراوان قرار گرفته است. پارچه لینن نه‌تنها در کشور ما بلکه در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. عمر لینن مانند دیگر پارچه‌های موجود در بازار کوتاه نیست و همیشه در صحنه مد حرفی برای گفتن خواهدداشت. در بهار و تابستان بعدی همچنان شاهد حضور این جذاب دوست داشتنی در پارچه فروشی ها و خیابان های شهر هستیم. در این مقاله قصد داریم چند استایل خیابانی یا به اصطلاح استریت استایل را با پارچه لینن طراحی کنیم.

طراحان لباس اصولا بر این باور هستند که استایل‌های خیابانی از قانون و ترند خاصی پیروی نمیکنند. افراد با توجه به سلیقه و نظر خود می‌تواند یک استریت استایل زیبا طراحی کنند. اما این نکته که در این استایل‌های خیابانی لینن همواره جایگاه ویژه‌ای دارد بر هیچ کس پوشیده نیست.

همانطور که گفته شد لینن به علت تنوع رنگی بالایی که دارد در طراحی‌های لباس جایگاه خاصی دارند. این تنوع رنگ، طراحی مانتوها و شلوارهایی که در استایل‌های خیابانی به کار میروند را راحت‌تر می‌کنند.

انواع پارچه لینن را از اینجا ببینید

کت‌های کوتاه و ترند 2023

یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت با لینن بلیزرها یا کت ها هستند. کت‌ های نه چندان بلند با لینن استایل خیابانی چشم نوازی را ایجاد می‌کنند. از طرفی کت ها با لینن ظاهر کژوالی به استایل شما می دهد. می توانید این کت های استایلیش رو با شلوار لینن برای استایل روزمره استفاده کنید. همچنین با ست کردن این کت ها با شلوارک لینن، خود را برای رفتن به مهمانی و دورهمی آماده کنید.

کت‌های کوتاه و ترند 2023 با پارچه لینن

کت با لینن را میتوانید همرنگ با شلوار خود ست کنید. کت‌هایی که با لینن تهیه می‌شوند به صورت تک در کنار رنگ مکمل خود یا مشکی بسیار زیبا خواهند شد. همچنین شلوارهای پارچه‌ای و جین، هر دو می‌توانند در کنار کت لینن قرار گیرند و با آن ست شوند. مطمئنا در ست کردن کت‌ هایی که با لینن تهیه می‌شوند هرگز دچار مشکل نخواهید شد.


حتما بخوانید: آشنایی با پرکاربردترین پارچه ها در فست فشن


بلوزهای لینن ساده اما جذاب

بلوز های از جنس لینن خنک ترین لباس برای پوشیدن در زیر مانتوها هستند. امروزه مانتوهای زیادی به شکل جلو باز طراحی می‌شوند. ست کردن این بلوزهای با لینن در زیر مانتو کار شما را راحت میکنند. به دلیل تنوع رنگی بالای لینن شما در انتخاب رنگ دچار مشکل نخواهید شد. این بلوزها به شکل بلوز مردانه و یقه گرد بسیار مرسوم می‌باشند.

بلوزهای لینن ساده اما جذاب

بلوزها با پارچه لینن که جدیدا به صورت اور سایز طراحی می‌شوند برای استایل‌های خیابانی فوق العاده هستند. برای زیبا ساختن بلوز خود از سنگ‌ها ومهره‌های تزیینی استفاده کنید. مهره‌های فلزی تزیینی بر روی یقه یا سر آستین های بلوز شما یک طرح زیبا ایجاد می‌کند. پارچه‌ لینن آب را به خوبی جذب می کند. از طرفی دیگر به دلیل طبیعی بودن الیافش بوی بد عرق رو به خودش نمی گیرد.

سرهمی های اورسایز کاربردی با پارچه لینن

سرهمی یا جامپسوئیت ها برای روزهای گرم تابستانی انتخاب ایده آل و خنکی هستند. رنگ‌های گرم و تند پارچه لینن برای این مدل سرهمی‌ها ساخته شده‌اند‌. سرهمی‌های اور سایزی که با پارچه لینن طراحی می‌شوند مطمئنا بسیار کاربردی خواهند بود. این سرهمی‌ها می‌توانند در جلو و یا پشت پیراهن دکمه خور باشند.

سرهمی لینن
سرهمی لینن

طراحی یک کمربند از جنس خود پارچه لینن در قسمت کمری این سرهمی ایده جذابی می‌تواند باشد. از سوی دیگر دوختن دکمه‌های فلزی در ابعاد مختلف روی این سرهمی‌ها آیتم بسیار جذابی برای لباس شما به‌حساب می‌آید. از طراحی یک جیب کوچک در قسمت پایین‌تر از کمری قافل نشوید. در قسمت کمری این لباس می‌توانید از کش بافت استفاده کنید.

پیراهن ساحلی که عاشقش خواهید شد

یک انتخاب جذاب برای پیراهن های تابستانی که ما از آنها به عنوان مانتو پیراهنی استفاده می کنیم، پارچه لینن است. این پیراهن‌ها که به پیراهن‌های ساحلی معروف هستند پرکابرد و در عین حال زیبا هستند.

برای ایجاد یک استریت استایل زیبا با پیراهن‌های ساحلی از مانتوهای بلند استفاده کنید. استفاده از یک مانتو بلند با رنگ مکمل پیراهن شما در چشم مخاطب شما را زیباتر جلوه می‌دهد. با دوختن اکسسوری‌ها و نوارهای تزینی جذابیت این پیراهن‌ها را دوچندان کنید. پیشنهاد جذاب دیگری که برای خاص کردن این پیراهن‌ها داریم کش بافت است. می‌دانیم که لینن، یک پارچه آهار دار است. طراحی کش بافت و آهار دار بودن پارچه لینن در کنار هم می‌تواند پف و حجم زیبایی به پیراهنتان بدهد. از کش بافت در قسمت کمر و یا سر آستین‌ها می‌توانید بهره مند شوید. این پیراهن ها با لینن، میتوان سادگی و راحت بودن را به استایل شما هدیه دهد.


پیشنهاد ما: راهنمای خرید اینترنتی پارچه تابستانی


 

پایانی زیبا برای یک استریت استایل پارچه لینن

آخرین پیشنهاد استایل خیابانی برای دوستداران محیط زیست و لینن، مانتوها و رویه‌های بلند از جنس لینن است. لینن به خاطر خوش دوخت بودن مورد پسند همگان است. پارچه لینن این امکان را به شما می دهد تا هر نوع مانتویی را که دوست دارید به راحتی با آن بدوزید. مدل‌هایی که میتوانید بر روی لینن پیاده کنید بینهایت است. در طراحی و دوخت یک مانتو با لینن هیچ محدودیتی ندارید. تمامی مدل‌ها اعم از یقه، جیب، برش و غیره بر روی پارچه لینن قابل اجرا هستند.

لینن اندکی آبرفت دارد که باید حتما قبل از خرید پارچه به این نکته توجه کنید. سعی کنید حدود ۱۰ الی ۲۰ سانتی متر بیشتر از پارچه خریداری کنید. این احتیاط باعث می‌شود در هنگام برش آسودگی خاطر بیشتری داشته باشید. همچنین پس از خرید پارچه و قبل از برش یا تحویل آن به خیاط  عملیات آبکشی را انجام دهید.

خرید پارچه لینن درجه یک

سخن آخر

پارچه لینن، پارچه ای کاربردی و چشم نواز است که در بسیاری از استایل های زنانه و دخترانه می تواند نقش داشته باشد. اگر طرفدار تیپ و استایل های خیابانی هستیدف پارچه لینن یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت لباس های شما است. در این مطلب ایده استایل های جذاب و خاص را برای استایل های خیابانی با این پارچه بیان کردیم.

ایده ای جذاب برای استایلی خیابانی و راحت با این پارچه دوخت بلیزر یا کت است. کت های لینن با قد متوسط برای استایل های خیابانی پیشنهاد می شوند. جالب است بدانید کت های لینن استایل شما را کژوال می کنند. ست کردن این کت ها با شلوارک لینن برای یک استایل خیابانی جذاب و فوق العاده می شود. لباس های اورسایز این روزها یکی از ترندی ترین لباس ها هستند. این مدل لباس ها را برای استایل های خیابانی و راحت شما پیشنهاد می کنیم.

پیراهن های ساحلی برای استریت استایل های شما پیشنهادی عالی هستند. در این مدل استایل های خیابانی می توانید پیراهن های ساحلی لینن بپوشید. این مدل پیراهن ها را بهتر است که با مانتوهای بلند همرنگشان ست کنید.

دوخت سرهمی لینن یک ایده جذاب و خاص می باشد. سرهمی لینن را با مانتوی مدل عبایی همراه کنید. همچنین دقت کنید که رنگ سرهمی و مانتویتان در یک تناژ رنگی باشد.  در فصل تابستان در زیر مانتوی خود بلوز لینن بپوشید. این بلوزها برای مانتوهای جلوباز انتخاب مناسبی هستند. رنگ مانتو و لباس لینن خود را با یکدیگر در یک تناژ رنگی انتخاب کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا