پارچه شناسی

پارچه لینن گلدار، ترند تابستان 1403 را بشناسید + ایده دوخت

پارچه لینن گلدار یکی از جذاب ترین پارچه های تابستانه است. این پارچه از چاپ طرح گل های مختلف روی لینن ساده به دست می آید. خنکی، راحتی پوشش و تنفس پذیری مناسب از جمله ویژگی های مثبت پارچه لینن گلدار به شمار می روند. این خصوصیات باعث شدند که این پارچه زیبا به یکی از ترندهای تابستان 1403 تبدیل شود. لینن گلدار طرفداران زیادی دارد و یکی از پرفروش ترین پارچه های بازار است. این پارچه را می توان به تنهایی و یا همراه با پارچه های ساده استفاده کرد. شما می توانید با استفاده از این پارچه انواع شومیز، پیراهن تابستانه، مانتو و دامن را بدوزید. همچنین این پارچه متریال مناسبی برای دوخت لباس های بچگانه خنک و راحت است. در این مطلب قصد داریم درباره پارچه لینن گلدار و لباس هایی که می توان با آن دوخت صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

خرید پارچه لینن گلدار

پارچه لینن گلدار چیست؟

قبل از اینکه درباره کاربردهای پارچه لینن گلدار صحبت کنیم، بهتر است با ماهیت آن آشنا شویم. لینن گلدار یک پارچه تابستانه و خنک است. الیاف مورد استفاده برای بافت پارچه لینن از ساقه گیاه کتان به دست می آیند. بنابراین این پارچه را می توان در گروه پارچه های طبیعی یا ارگانیک طبقه بندی کرد.

پارچه لینن گلدار چیست؟

در فرآیند تولید پارچه لینن گلدار، ابتدا الیاف لینن به نخ تبدیل می شوند. سپس در فرآیند بافندگی قرار گرفته و به پارچه لینن ساده تبدیل می شوند. بعد از بافت پارچه لینن ساده، طرح گل های مختلف روی آن چاپ می شود. لینن گلدار یکی از جذاب ترین پارچه هایی است که می توان برای تابستان استفاده کرد. اگر قصد دارید در روزهای گرم تابستانی یک استایل شیک و خاص داشته باشید، لینن گلدار یک گزینه ایدئال برای شما است. این پارچه تنوع بسیار زیادی دارد. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه پارچه نگار، طرح های مختلف این پارچه را مشاهده و خریداری کنید.


پیشنهاد ویژه: 6 مدل لباس ساحلی برای تابستان 1403


ویژگی های پارچه لینن گلدار

استفاده از الیاف گیاهی لینن در بافت این پارچه باعث می شود که ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد. پارچه لینن گلدار بسیار لطیف و سبک است. ایستایی این پارچه خوب است و لباس های دوخته شده با آن تنخور شیک و زیبایی دارند. دوام و استحکام لینن گلدار بسیار بالا بوده و طرح های چاپ شده روی آن ثبات خوبی دارند. بنابراین در شستشوهای مکرر پاک نشده و زیبایی خود را از دست نخواهند داد. پارچه لینن گلدار تنفس پذیری فوق العاده ای دارد. بنابراین یک متریال عالی برای روزهای گرم سال خواهد بود. همچنین به دلیل استفاده از مواد طبیعی در ساختارش برای پوست شما حساسیتی ایجاد نمی کند.

ویژگی های پارچه لینن گلدار

از دیگر ویژگی های این پارچه تابستانه می توان به چروک پذیری بالای آن اشاره کرد. این مسئله به دلیل استفاده از الیاف گیاهی در ساختار این پارچه است. شما می توانید این چروک ها را با یک اتوکشی راحت با دمای متوسط از بین ببرید. این پارچه تنوع بسیار زیادی دارد. بنابراین پاسخگوی طیف گسترده ای از سلیقه ها خواهد بود. شما می توانید از لباس های دوخته شده با این پارچه جذاب در موقعیت های مختلف روزمره و حتی مهمانی ها استفاده کنید. اگر تولید کننده لباس های تابستانی هستید، فروشگاه پارچه نگار امکان خرید عمده پارچه لینن گلدار را برای شما فراهم کرده است.

ایده دوخت پارچه لینن گلدار؟

پارچه لینن گلدار یکی از پر استفاده ترین پارچه ها در فصل های بهار و تابستان است. با استفاده از این پارچه می توان طیف گسترده ای از لباس ها با سبک های مختلف را طراحی کرد. این پارچه همه کاره به شما کمک می کند تا یک استایل تابستانه شیک و راحت داشته باشید. شما می توانید با استفاده از لینن گلدار انواع پیراهن، شومیز، مانتو، دامن و لباس های بچگانه را طراحی کنید. همچنین می توانید از این پارچه به عنوان خرجکار در قسمت هایی مثل آستین یا یقه لباس خود استفاده کنید. در ادامه لباس هایی را که می توان با این پارچه تابستانه دوخت را بررسی می کنیم.

پیراهن تابستانه

پیراهن های تابستانه بلند یکی از ترندهای تابستان 1403 به شمار می روند. این پیراهن های راحت را می توان با استفاده از پارچه های مختلفی دوخت. لینن گلدار یکی از مناسب ترین پارچه ها برای دوخت پیراهن تابستانه است. برای این که یک پیراهن گلدار لینن داشته باشید، در ابتدا باید طرح مناسبی را انتخاب کنید. اگر دوست دارید اندام شما لاغرتر به نظر برسد، پارچه هایی را انتخاب کنید که گل های ریز داشته باشند. همچنین اگر دوست دارید کمی درشت تر به نظر برسید، از پارچه هایی با گل های درشت و رنگ روشن استفاده کنید.

پیراهن تابستانه

با استفاده از پارچه لینن گلدار می توان مدل های مختلف پیراهن تابستانه را طراحی کرد. اگر دوست دارید یک استایل کژوال و ساده داشته باشید، یک پیراهن راسته آستین بلند گلدار بهترین انتخاب است. برای اینکه استایلتان کمی فانتزی تر باشد، از به کار بردن چین در لباس خود غافل نشوید. استفاده از چین های ریز در قسمت کمر، آستین، سینه یا دامن لباس باعث می شود که جذابیت آن چندین برابر شود. شما می توانید استایل خود را با اکسسوری های ساده و هماهنگ با رنگ گل های لباستان تکمیل کنید.

قیمت پارچه لینن گلدار

دامن

دامن یکی از اعضای کلیدی کمد لباس خانم های شیک پوش است. مدل های مختلف دامن به شما کمک می کنند تا بتوانید استایل شخصی خودتان را طراحی کنید. پارچه لینن گلدار یک متریال عالی برای دوخت دامن های تابستانه است. ایستایی مناسب پارچه لینن گلدار باعث می شود که دامن های دوخته شده با آن تن خور بسیار شیکی داشته باشند.

دامن

شما می توانید این دامن ها را با قدهای مختلف طراحی کرده و در موقعیت های مختلف استفاده کنید. این دامن های جذاب با انواع شومیز، کت و کراپ کت نازک تابستانه ست می شوند. برای اینکه یک استایل مرتب و زیبا با دامن گلدار لینن داشته باشید، بقیه آیتم های استایلتان را ساده انتخاب کنید. این کار باعث می شود که دامن گلدار شما به عنوان عنصر اصلی استایلتان بیشتر به چشم بیاید.

شومیز

بدون شک شومیزهای لینن گلدار را می توان به عنوان یکی از مناسب ترین آیتم های تابستانه معرفی کرد. شما می توانید با استفاده از این شومیزها یک استایل کژوال و راحت تابستانی داشته باشید و در موقعیت های مختلف از آن استفاده کنید. اگر دوست دارید یک شومیز گلدار راحت داشته باشید، آن را به سبک پیراهن های مردانه طراحی کنید. شما می توانید این شومیزها را با شلوارهای لینن بگی ست کنید و یک استایل شیک و راحت داشته باشید. همچنین اگر دوست دارید استایل فانتزی داشته باشید به سراغ مدل های چین دار و عروسکی بروید. این شومیزها را می توانید به راحتی با شلوارهای راسته و مام استایل ست کنید و از جذابیت استایل گلدار خود لذت ببرید.

شومیز

مانتو تابستانه

مانتو یکی از آیتم های اصلی استایل خانم های ایرانی است. بنابراین پارچه های مناسب برای دوخت آن هم طرفداران زیادی دارند. پارچه لینن گلدار یکی از انتخاب های مناسب برای دوخت مانتو تابستانه است. شما می توانید با استفاده از این پارچه خاص مدل های مختلف مانتو را طراحی کنید. مانتوهای جلوباز بلند لینن گلدار از جمله مناسب ترین انتخاب ها برای فصل تابستان به شمار می روند. شما می توانید این مانتوها را با مدل های مختلف شلوار ست کرده و زیبایی آن ها لذت ببرید.

مانتو تابستانه

خرید پارچه لنین طرحدار

لباس بچگانه

پارچه لینن گلدار به دلیل زیردست نرم و لطیف و ضدحساسیت بودنش، یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت لباس های بچگانه است. شما می توانید با استفاده از این پارچه انواع پیراهن، بلوز، شلوار و شلوارک بچگانه را بدوزید. همچنین می توانید از این پارچه برای دوخت اکسسوری های فانتزی و شیک بچگانه استفاده کنید.

لباس بچگانه

ترکیب لینن گلدار با پارچه های دیگر

لینن گلدار یکی از پارچه هایی است که می توان آن را به راحتی با پارچه های دیگر ترکیب کرد. پارچه لینن ساده، بهترین گزینه برای ترکیب با آن به شمار می رود. شما می توانید با ترکیب این دو پارچه ست های شومیز و شلوار یا شومیز و دامن تابستانه را طراحی کنید. همچنین می توانید لباس های ترکیبی بدوزید. به عنوان مثال یک پیراهن بلند با پارچه ساده بدوزید و برای دوخت آستین های آن از لینن گلدار استفاده کنید.

ترکیب لینن گلدار با پارچه های دیگر

چگونه از پارچه لینن گلدار مراقبت کنیم؟

پارچه لینن گلدار استحکام و دوام بالایی دارد. بنابراین یکی از بهترین پارچه ها برای استفاده های طولانی مدت است. علاوه بر این، گل های چاپ شده روی این پارچه ثبات شستشویی بالایی دارند و در شستشو و اتو کشی های مکرر تغییر شکل نمی دهند. شما می توانید با رعایت چند نکته مراقبتی ساده، برای مدت زمان طولانی تری از لباس های لینن گلدار خود استفاده کنید. بعضی از مهمترین نکات برای مراقبت از این پارچه تابستانه عبارتند از:

  • پارچه لینن گلدار را با آب ولرم و شوینده های ملایم بشویید.
  • از به کار بردن سفیدکننده ها در شستشوی این پارچه خودداری کنید.
  • اگر پارچه را با دست می شویید، از چنگ زدن و فشار دادن بیش از حد آن خودداری کنید. زیرا این کار باعث ایجاد چروک های زیاد و عمیق روی پارچه می شود.

چگونه از پارچه لینن گلدار مراقبت کنیم؟

  • پس از شستشو، لباس لینن گلدار خود را بتکانید و روی یک سطح صاف قرار دهید تا خشک شود. این کار باعث می شود لباس شما به اتوکشی کمتری نیاز داشته باشد.
  • اتوکشی این پارچه به دمای بالایی نیاز ندارد. شما می توانید برای محافظت از چاپ پارچه در زمان اتوکشی از یک پارچه نازک نخی روی آن استفاده کنید.
  • از قراردادن پارچه لینن گلدار در معرض نور مستقیم خورشید برای زمان طولانی خودداری کنید. زیرا ممکن است نور خورشید رنگ پارچه و چاپ آن را تغییر دهد.

سخن پایانی

همان طور که دیدید، در این مطلب درباره لینن گلدار و لباس هایی که می توان با آن دوخت صحبت کردیم. این پارچه از چاپ طرح گل های مختلف روی پارچه لینن ساده به دست می آید. این پارچه به دلیل استفاده از الیاف طبیعی در ساختارش، دارای ویژگی های مطلوب زیادی است. تنفس پذیری مناسب، ایستایی مطلوب، جذب رطوبت بالا و راحتی پوشش و همچنین ضدحساسیت بودن از جمله ویژگی های خوب لینن گلدار به شمار می روند.

این پارچه یکی از ترندهای تابستان 1403 است. با استفاده از طرح های مختلف آن می توان انواع پیراهن تابستانه، شومیز، مانتو، دامن و … را طراحی کرد. همچنین همراه با سایر پارچه های تابستانه به عنوان خرجکار قابل استفاده خواهد بود. شما می توانید با مراجعه به وب سایت پارچه نگار به طیف گسترده ای از پارچه های تابستانه، از جمله پارچه لینن گلدار دسترسی داشته باشید.

منبع: https://www.dalstonmillfabrics.co.uk 

3.9/5 - (44 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا