پارچه شناسی

انواع پارچه کرپ و کاربردهای آن را بشناسید + عکس

پارچه کرپ یکی از انواع پارچه های تاری پودی است. این پارچه با استفاده از نخ های تاب دار و طرح بافت کرپ تولید می شود. ضخامت پارچه های کرپ متفاوت بوده و شامل بافت های ظریف و نازک تا بافت های ضخیم و پرتراکم می شوند. بنابراین این پارچه ها طیف گسترده ای از کاربردها را پوشش داده و طرفداران زیادی دارند. شما می توانید از پارچه کرپ برای دوخت انواع مانتو، شومیز، شلوار، کت، پیراهن های مجلسی و … استفاده کنید.

هر کدام از انواع پارچه کرپ موجود در بازار ویژگی های منحصر به فرد و کاربردهای خاص خود را دارند. شما می توانید با توجه به کاربردی که از آن ها انتظار دارید، بهترین نوع پارچه کرپ را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید یک مانتو شلوار اداری زیبا بدوزید، پارچه کرپ مازراتی بهترین گزینه برای شما است. همچنین اگر می خواهید یک لباس مجلسی شیک بدوزید، پارچه کرپ حریر و کرپ حریر طرحدار گزینه های مناسبی برای شما خواهند بود. در این مطلب قصد داریم درباره انواع پارچه کرپ و کاربردهای آن ها صحبت کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

خرید پارچه کرپ کنزو

پارچه کرپ چیست؟

قبل از اینکه انواع پارچه کرپ را معرفی کنیم، خوب است با ماهیت این پارچه آشنا شویم. کرپ نوعی از پارچه های تاری پودی است که جلوه موج دار منحصر به فردی دارد. در فرآیند بافت این پارچه از نخ هایی با تاب زیاد و طرح بافت ریپل (ripple) یا کرپ استفاده می شود. همچنین اگر به سطح این پارچه دقت کنید، متوجه می شوید که سمت پشت پارچه صاف و صیقلی و روی آن بافت دار است.

پارچه کرپ

پارچه کرپ را می توان با استفاده از الیاف طبیعی، مصنوعی و یا ترکیب آن ها تولید کرد. همچنین ضخامت و ایستایی این پارچه ها به تراکم پودی آن ها در هنگام بافت بستگی دارد. به عنوان مثال یک پارچه کرپ با تراکم بالا، مثل کرپ مازراتی، ضخامت بالایی دارد و ایستایی آن به صورت آهار دار و محکم است.


پیشنهاد خواندنی: 8 مدل پیراهن کرپ مازراتی + ایده دوخت و استایل


انواع پارچه کرپ و کاربردهای آن

کرپ یکی از متنوع ترین پارچه های موجود در بازار است. انواع مختلف این پارچه با توجه به جنس الیاف مورد استفاده، تراکم بافت، ایستایی، روش تولید و همچنین برند تولید کننده طبقه بندی می شوند. در ادامه معروف ترین پارچه های کرپ موجود در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد. شما می توانید با مراجعه به وب سایت پارچه نگار، به طیف گسترده ای از پارچه های کرپ دسترسی داشته باشید.

کرپ حریر، یک پارچه مجلسی جذاب

پارچه کرپ حریر، یکی از پرکاربردترین انواع پارچه کرپ است. در بافت این پارچه از الیاف ابریشم استفاده می شود. بنابراین سطح آن بسیار نرم، لطیف و صیقلی است. علاوه بر این، تراکم بافت این پارچه کم تر از سایر انواع پارچه کرپ است. در نتیجه از نظر شفافیت و سبکی مثل حریر عمل می کند. بافت سبک، ظریف و با دوام پارچه کرپ حریر باعث می شود لباس هایی که از آن تهیه می شوند برای استفاده در فصل های بهار و تابستان مناسب باشند.

پارچه کرپ حریر

پارچه کرپ حریر بسیار لخت و ریزش دار است. در نتیجه برای دوخت لباس های مجلسی بهترین گزینه به حساب می آید. شما می توانید با استفاده از پارچه کرپ حریر انواع دامن های کلوش تابستانه، تاپ و شومیزهای مجلسی جذاب و همچنین پیراهن های مجلسی کوتاه و بلند را بدوزید. همچنین این پارچه برای دوخت مانتوهای جلو باز بهاره و تابستانه یکی از گزینه های ایدئال خواهد بود.

کرپ حریر طرحدار، زیبا و متنوع

یکی دیگر از انواع پارچه کرپ که برای دوخت لباس های مجلسی استفاده می شود، پارچه کرپ حریر طرحدار است. کرپ حریر طرحدار از چاپ طرح های مختلف روی پارچه کرپ حریر ساده، با تکنیک سابلیمیشن، به دست می آید. این پارچه بسیار ظریف بوده و زیردست لطیفی دارد. همچنین استحکام بالا، چروک پذیری کم، ایستایی لخت و ریزش دار و عدم آبرفت از ویژگی های مثبت آن به شمار می روند.

کاربرد پارچه کرپ حریر طرحدار

با استفاده از این پارچه می توان طیف گسترده ای از لباس های مجلسی و کژوال را طراحی کرد. انواع پیراهن های مجلسی کوتاه و بلند، شومیزهای کژوال و مجلسی، دامن های کلوش و شلوارهای بهاره و تابستانه از جمله کاربردهای این پارچه به شمار می روند. استفاده از پارچه کرپ حریر با چاپ های مختلف، باعث سرزنده تر شدن استایل شما می شود.

کرپ کنزو، ساده و باکیفیت

کرپ کنزو، یکی دیگر از شناخته شده ترین انواع پارچه کرپ است. این پارچه با نام های کرپ کنزو ژاپن یا پارچه کرپ کنزو اندونزی هم شناخته می شود. این نوع از کرپ ایستایی بالاتری نسبت به سایر انواع آن دارد. بنابراین، در زمان دوخت به آسترکشی یا لایی گذاری نیاز ندارد. همچنین کیفیت بافت این پارچه بسیار بالا است. در نتیجه با گذشت زمان دچار پرز دهی و یا تغییر رنگ نخواهد شد.

پارچه کرپ کنزو

شما می توانید از این پارچه باکیفیت برای دوخت انواع کت و شلوار و کت و دامن مجلسی استفاده کنید. همچنین دوخت مانتو شلوارهای رسمی و اداری و کت های کژوال با این پارچه متداول است. علاوه بر این، پارچه کرپ کنزو بهترین متریال برای دوخت شلوارهای کرپ زنانه است. شما می توانید از شلوارهای دوخته شده با این پارچه به صورت روزمره استفاده کنید و نگران ساییدگی و یا تغییر ظاهر آن نباشید چون از استحکام و کیفیت بی نظیری برخوردار هستند.

خرید کرپ کنزو اصل

کرپ باربی، صیقلی و لخت

کرپ باربی یکی از جدیدترین انواع پارچه کرپ معرفی شده به بازار است. تفاوت این پارچه با سایر پارچه های کرپ موجود در بازار، سطح صاف و صیقلی آن است. طرح بافت این پارچه نامنظم، کجراه و متراکم است. در بافت این پارچه نیز مانند سایر انواع پارچه کرپ از نخ های تاب دار طبیعی یا مصنوعی استفاده می شود. مهم ترین نکته ای که در رابطه با این نوع از پارچه کرپ وجود دارد، استفاده از الیاف اسپاندکس یا کشی در بافت آن ها است. این مسئله باعث می شود که پارچه کرپ باربی حالت کشسان داشته باشد. بنابراین، این پارچه در بازار به کرپ کش هم معروف است.

کاربرد کرپ باربی

به طور کلی، کرپ باربی به عنوان یک پارچه چهار فصل شناخته می شود. از این پارچه برای دوخت لباس های رسمی زنانه استفاده می شود. همچنین کشسانی آن باعث می شود که برای دوخت لباس های روزمره و راحت هم مورد استفاده قرار بگیرد. شما می توانید با استفاده از پارچه کرپ باربی انواع لباس های مجلسی جذب، لباس های رومزه و کژوال مثل دامن های کلوش و ریزش دار، شلوارهای بگی و همچنین لباس های اداری و رسمی را بدوزید.

کرپ مازراتی، خوش دوخت و پرکاربرد

کرپ مازراتی یکی از پرکاربردترین انواع پارچه کرپ موجود در بازار است. همه ما در هنگام خرید پارچه مانتویی و رسمی اسم این پارچه را شنیده ایم. پارچه کرپ مازراتی بافت ضخیم تر و پرتراکم تری نسبت به سایر انواع پارچه کرپ دارد. علاوه بر این، سطح این پارچه برجسته بوده و زیردست آن زبر و دانه دانه است.

مانتو شلوار کرپ مازراتی

پارچه کرپ مازراتی تقریبا در همه فصل های سال قابل استفاده است. این پارچه در رنگ های متنوعی در بازار به فروش می رسد. شما می توانید از کرپ مازراتی برای طراحی و دوخت انواع مانتو، کت، دامن، شلوار، پیراهن های مجلسی و تاپ و کراپ تاپ استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید از پارچه کرپ مازراتی به عنوان خرج کار در کنار پارچه های دیگر استفاده کرده و یک استایل شیک و منحصر به فرد را برای خود بسازید.

قیمت پارچه کرپ مجلسی

کرپ اسکاچی، یکی از پرکاربردترین انواع پارچه کرپ

یکی دیگر از پرکاربردترین انواع پارچه کرپ موجود در بازار، کرپ اسکاچی است. این پارچه دارای بافت و ساختار منحصر به فردی است. سطح پارچه کرپ اسکاچی بسیار نرم، منعطف و در عین حال برجسته است. تراکم این پارچه نسبت به کرپ مازراتی و کرپ کنزو کمتر بوده و لطیف تر است. شما می توانید از این پارچه برای دوخت انواع کت و مانتوهای رسمی و مجلسی استفاده کنید. همچنین این پارچه گزینه مناسبی برای دوخت لباس های کژوال مانند انواع پیراهن، شومیز، شلوار و دامن به شمار می رود.

شومیز مجلسی

سخن پایانی

همان طور که دیدید، در این مطلب درباره انواع پارچه کرپ و کاربردهای آن ها صحبت کردیم. پارچه کرپ یکی از مشهورترین و پرکاربردترین پارچه های موجود در بازار است. انواع پارچه کرپ با توجه به جنس نخ های به کاربرده شده در آن ها، تراکم بافت، ضخامت و ایستایی آن ها طبقه بندی می شوند. کرپ مازراتی، کرپ حریر و کرپ حریر طرحدار، کرپ باربی، کرپ کنزو و کرپ اسکاچی از جمله متداول ترین انواع پارچه کرپ موجود در بازار به شمار می روند.

شما می توانید از انواع پارچه کرپ برای دوخت لباس های مجلسی و کژوال استفاده کنید. انواع مانتو و کت های رسمی، ست های مانتو شلوار اداری، کت و شلوار و کت و دامن های مجلسی، پیراهن های ماکسی، شومیز های کژوال و مجلسی و شلوارهای زنانه از جمله متداول ترین کاربردهای انواع پارچه کرپ به شمار می روند. شما می توانید از طریق مراجعه به وب سایت پارچه نگار انواع مختلف پارچه کرپ را مشاهده و خریداری کنید.

منبع: https://blog.treasurie.com/what-is-crepe-fabric/

3.6/5 - (38 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا