پارچه شناسی

با انواع پارچه پشمی آشنا شوید

یکی از انواع پارچه های بسیار کاربردی در بازار، پارچه پشمی است که مدل های مختلفی دارد. در این مقاله آموزنده، به دنیای متنوع پارچه های پشمی می پردازیم. ویژگی ها و کاربردهای انواع پارچه پشمی، از تدی گرفته تا توییت بادوام را بررسی خواهیم کرد. کشف می کنیم که این پارچه ها چگونه تولید می شوند. با ما همراه باشید.

سفری آموزنده به تار و پود پارچه پشمی

قبل از این که به سراغ بررسی انواع پارچه پشمی برویم، بد نیست ابتدا کمی با این پارچه بی نظیر آشنا شویم. پارچه پشمی یکی از منسوجات جاودانه با سابقه هزاران ساله است. این پارچه از الیاف طبیعی ساخته می شود. به دلیل کیفیت استثنایی و تطبیق پذیری بالا طرفداران بسیاری دارد. پشم موجود در این پارچه ها از پشم نرم و مجعد گوسفند و برخی حیوانات دیگر گرفته می شود. البته برخی از افراد فکر می کنند که پارچه پشمی تنها از پشم گوسفند تهیه می شود.


بیشتر بدانید: 4 روش تشخیص الیاف پشم در پارچه های زمستانی


پارچه های پشمی چه ویژگی هایی دارند؟

یکی از ویژگی های کلیدی که این پارچه ها را با سایر محصولات موجود در نساجی ها متمایز می کند، خاصیت عایق ذاتی آن ها است. بیایید کمی دقیق تر به این موضوع بنگریم:

  • پشم به شکل ذاتی محفظه های هوای کوچک را درون الیاف خود دارد.
  • این محفظه ها گرما را به طور موثری به دام می اندازند. در نتیجه تنظیم حرارتی استثنایی را در آب و هوای سرد و گرم ارائه می دهند.
  • این توانایی منحصر به فرد برای حفظ دمای بدن، پشم را به گزینه ای ایدئال برای طراحی لباسهای مختلف در فصول سرد تبدیل می کند.

پارچه های پشمی انواع مختلفی دارند. هر کدام از این پارچه ها دارای بافت و ظاهر متمایز خود هستند. به عنوان مثال پشم مرینوس لوکس که از گوسفند مرینوس به دست می ‌آید. این پارچه فوق ‌العاده نرم و ظریف است و آن را برای دوخت لباس ‌ها و برخی اکسسوری‌ های گران ‌قیمت بسیار مطلوب می ‌کند. در سوی دیگر انواع پارچه پشمی، پارچه توییت وجود دارد. پارچه ای خاص و بادوام که پیشینه ای طولانی دارد.

پشم علاوه بر گرما و بافت، به طور طبیعی رطوبت را نیز از بین می برد. پوست را خشک نگه‌ می دارد و در حین حرکت یا فعالیت، اجازه تنفس را به راحتی به پوستتان می دهد. در نهایت، پشم یک ماده پایدار و زیست تخریب پذیر است. تولید آن نیز در مقایسه با جایگزین های مصنوعی اغلب تاثیر زیست محیطی کمتری دارد.

قیمت و خرید پارچه شانل بافت

با پرفروش ترین انواع پارچه پشمی آشنا شوید

جالب است بدانید که انواع پارچه پشمی جایگاه ویژه ای در دنیای منسوجات دارند. این پارچه ها ترکیبی از گرما، راحتی و تطبیق پذیری را ارائه می دهند. نکته جذاب در رابطه با این پارچه ها تاریخچه غنی آن ها است که قدمتشان به هزاران سال پیش می رسد. هر نوع پارچه پشمی دارای ویژگی های منحصر به فردی است که نیازها و ترجیحات مختلف را برآورده می کند. در این بخش به برخی از پرفروش ترین آن ها می پردازیم:

پارچه توییت، ظرافت و دوام بی انتها

با پرفروش ترین انواع پارچه پشمی آشنا شوید

Tweed یک پارچه پشمی کلاسیک است که تولید آن از اسکاتلند و جزایر بریتانیا سرچشمه می گیرد. این پارچه در قرن 19 به عنوان ماده اولیه انتخابی برای دوخت لباس های روستایی به ویژه برای فعالیت های خارج از منزل مانند شکار و تیراندازی محبوبیت پیدا کرد. پارچه توییت که گاهی اوقات با نام تویید نیز شناخته می شود با ترکیبی از نخ های پشمی رنگی بافته می شود. این رنگ ها معمولا ترکیبی از سایه های تیره رنگ مختلف هستند.

چه چیزی پارچه توییت را خاص کرده است؟

چه چیزی پارچه توییت را خاص کرده است؟

دوام پارچه توییت آن را برای لباس ‌های بیرونی، کت‌ و ژاکت بسیار مناسب می ‌کند. همچنین مقاومت عالی آن در برابر آب و هوای سرد و باد باعث راحتی شما در فصول سرد می شود. ماهیت مقاوم این پارچه باعث می شود در برابر سایش مقاوم باشد. علاوه بر این ظاهر اصلی خود را در طول زمان حفظ می کند.

قیمت پارچه توییت

پارچه مرینوس، نرمی و تطبیق پذیری لوکس

پشم مرینوس یکی از انواع پارچه پشمی موجود در بازار است. این پارچه از پشم گوسفند مرینوس گرفته می شود. پارچه مرینوس به عنوان بهترین و نرم ترین پارچه پشمی موجود در جهان مشهور است. کیفیت و لطافت این پارچه آن را به انتخابی فوق العاده برای پوشاک و لوازم جانبی لوکس تبدیل کرده است.

ماهیت ظریف و سبک پشم مرینوس امکان دوخت آسان و پوشیدن راحت در آب و هوای مختلف را فراهم می سازد. این محصول دارای خاصیت جذب رطوبت عالی است. در نتیجه باعث می شود تا شخص حین استفاده از آن در طول فعالیت های فیزیکی خشک و گرم بماند.

علت پرفروش بودن پارچه مرینوس چیست؟

پشم مرینوس دارای خواص طبیعی تنظیم دما است. در نتیجه به طور موثری بدن را در شرایط سردتر عایق نگه می دارد. این سازگاری در کنار خواص ضد حساسیت آن، پشم مرینوس را به پارچه ای ایدئال برای تمام فصول تبدیل می کند.

پارچه فوتر، مناسب و راحت برای فصول سرد

پارچه فوتر، مناسب و راحت برای فصول سرد

پارچه فوتر به عنوان یکی از انواع پارچه پشمی با کیفیت بالا ارائه می شود. این پارچه کاملا برای فصول سرد طراحی شده است. پارچه فوتر در میان انواع پارچه های پشمی نماد دوام، استحکام و انعطاف پذیری است. پارچه فوتر با طیف وسیعی از رنگ ها، بافت ها و الگوها، مکمل استایل جذاب شما در فصول سرد خواهد بود. جنس نرم و لطیف آن ظرافت و راحتی را به لباس های زمستانی می بخشد. پارچه فوتر از پشم درجه یک ساخته می شود. به همین دلیل نیازی نیست در مورد دوام یا کارکرد آن در روزهای سرد، نگران باشید.

پارچه تدی با بافت استثنایی

پارچه عروسکی که به عنوان پارچه خرس عروسکی (تدی) نیز شناخته می ‌شود، نوعی پارچه پشمی است که سطح نرم و به اصطلاح پشمالویی شبیه خز خرس عروسکی دارد. پارچه تدی که از انواع الیاف از جمله پشم ساخته می شود به دلیل بافت شیک و متفاوت خود گرمای فوق العاده ای ارائه می دهد. این ویژگی یکی از اصلی ترین دلایل مورد توجه قرار گرفتن این پارچه است.

پارچه تدی با بافت استثنایی

پارچه تدی به دلیل جذابیت ظاهری معمولا برای دوخت پالتوها و لباس های مخملی مانند کت و شکت استفاده می شود. گرما بخشی و احساس خوشی که این پارچه در تن شما ایجاد می کند، آن را به گزینه ای عالی برای دوخت لباس کودک تبدیل کرده است.

پارچه شانل، ظرافت و اصالت

نام پارچه شانل با نام برند مشهور Chanel پیوند خورده است. این برند معروف تجسم پیچیدگی و ظرافت زنانه است. این پارچه پشمی سلطنتی اغلب در طراحی کت و شلوارهای لوکس و لباس های شب مورد استفاده قرار می گیرد. پارچه شانل را می توانید به عنوان نوعی پارچه بوکله نیز در نظر بگیرید. بافت متمایز این پارچه به آن عمق و جذابیت بصری بسیاری بخشیده است.

پارچه شانل، ظرافت و اصالت

به طور معمول از این پارچه برای طراحی کت و شلوار، کت های تک زنانه، کت دامن های کوتاه و بلند مجلسی و برخی از اکسسوری استفاده می شود. در یک کلام، هیچ چیز مانند پارچه شانل پشمی نمی تواند زیبایی و جذابیت را به نمایش بگذارد.

به غیر از چهار مورد ذکر شده در بالا، پارچه‌ های پشمی متعدد دیگری نیز در بازار وجود دارند که نیازهای طراحان حرفه ای برآورده می‌کنند.

خرید پارچه شانل مانتویی

پارچه فلانل، نرم و همه کاره

یکی دیگر از انواع پارچه پشمی که در بازار رتبه اول فروش را از آن خود کرده است، پارچه فلانل است. این پارچه پشمی تا حدی ظاهری شبیه به پارچه تدی دارد. اما بافت آن نرم تر بوده و قیمت ارزانتری در مقایسه با پارچه تدی دارد. این پارچه گرم و دوست داشتنی انتخابی عالی برای دوخت لباس هایی مانند مانتو پاییزه و انواع پالتوها محسوب می شود.

پارچه موهر، ساده و سبک

انواع پارچه پشمی چهارخونه

موهر پارچه ای است که از پشم بز آنگورا تولید می شود. این پارچه به دلیل براق بودن و احساس سبکی که حین پوشیدن به شخص می دهد محبوب شده است. خیاطان معمولا از این پارچه برای دوخت کت یا انواع پالتوهای زنانه کوتاه و بلند استفاده می کنند.

دلایل محبوبیت انواع پارچه های پشمی

اگر همچنان این مسئله برای شما مطرح است که پارچه های پشمی به چه دلیل تا این حد محبوبیت دارند، در ادامه مطلب قصد داریه به این دلایل بپردازیم.

  • عایق طبیعی: پشم، گرمای فوق ‌العاده‌ ای ایجاد می ‌کند. این ویژگی آن را برای لباس ‌های زمستانی خانم ها بسیار مناسب می سازد.
  • قابلیت تنفس پذیری بالا: قابلیت تنفس پذیری بالای پارچه پشم، راحتی و تنظیم دما را تضمین می کند.
  • از بین بردن رطوبت: خاصیت جذب رطوبت پشم، پوست را خشک و بدون بو نگه می دارد.
  • احساس لطافت و لوکس: پارچه های پشمی ظرافت و زیبایی را به ویژگی های لباس های زنانه می افزایند.
  • جذابیت بی انتها: پارچه های پشمی جذابیتی جاودانه دارند. همچنان نماد کیفیت و سبکی خاص به حساب می آیند.
  • دوام: ماهیت مستحکم پشم، دوخت لباس ‌هایی با دوام طولانی را تضمین می ‌کند. این پارچه ها شکل و ظاهر خود را در طول زمان حفظ می کنند.
  • ضد حساسیت: بسیاری از خانم ها پشم را ضد حساسیت و ملایم برای پوست می دانند که آن را برای افراد حساس مناسب می کند.

استفاده از انواع پارچه پشمی در لباس ‌های زنانه ترکیبی هماهنگ از راحتی، سبکی و سازگاری با محیط زیست را ارائه می ‌دهد. به همین دلیل به انتخابی برتر برای زنان مدرن و شیک پوش تبدیل شده است.

گواهی نامه های انواع پارچه پشمی چه اطلاعاتی را ارائه می دهند؟

سازمان های مختلف بر اساس معیارهای خاص گواهی نامه هایی را برای پشم ارائه می دهند. این گواهی ها کیفیت پشم و پایداری فرآیندهای کشاورزی و تولید را تضمین می کند. گواهی نامه برجسته شامل استاندارد پشم مسئولیت پذیر (RWS) است که بر رفاه حیوانات و شیوه های سازگار با محیط زیست تاکید دارد.

علاوه بر این، سازمان بین‌ المللی نساجی پشمی (IWTO)، خدمات صدور گواهی نامه پشم معتبر را ارائه می ‌دهد. این سازمان از رعایت استاندارد این پارچه، مطابق با استانداردهای جهانی اطمینان می ‌دهد. این گواهی نامه ها نقش مهمی در ترویج شیوه های اخلاقی و سازگار با محیط زیست در صنعت تولید پشم ایفا می کنند. به مصرف کنندگان نیز نسبت به اصالت و پایداری محصولات پشمی اطمینان می دهند.

جمع بندی

دنیای متنوع پارچه های پشمی طیفی از منسوجات منحصر به فرد ساخته شده از پشم گوسفند و سایر حیوانات را در بر می گیرد. پارچه مرینوس نرمی فوق العاده ای دارد. در حالی که پارچه توییت دوام منحصر به فردی دارد. انواع پارچه پشمی نیازها را در سبک های مختلف برآورده می کنند و گرما، قابلیت تنفس و تطبیق پذیری را به ارمغان می آورند. فراتر از این موارد، پارچه های دیگری مانند فلانل و موهر نیز به تنوع بالای منسوجات پشمی می افزایند. در نهایت آن ها را به انتخابی ارجح برای دوخت لباس های شیک، پایدار و راحت تبدیل می کنند.

منبع: http://clothes-press.net/different-fabric-types/woollens

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا