اخبارطراحان و برندها

برند زارا (Zara) و نکاتی که در مورد آن نمی دانستید

زارا (Zara) یکی از موفق ترین برندهای خرده فروشی مد در دنیا است. این برند مشهور به دلیل ارائه لباس هایی شیک و مقرون به صرفه بین مردم دنیا شناخته شده است. برند زارا محصولاتی از قبیل پوشاک مردانه و زنانه، پوشاک بچه گانه (Zara Kids)، کفش و زیورآلات را عرضه می کند. این برند سال هاست که جایگاه خود را به عنوان یک برند شیک و خلاق در دنیای مد تثبیت کرده است.

همه ما کم و بیش درباره محصولات زارا و تاریخچه آن اطلاعاتی داریم. با این حال، چندین نکته جذاب درباره آن وجود دارد که ممکن است از آن ها بی اطلاع باشید. مثلا شاید برایتان جالب باشد که برند زارا مجموعه های جدید خود را نه تنها به صورت فصلی، بلکه هر دو هفته یک بار منتشر می کند. این استراتژی به آن ها کمک می کند که به صورت پیوسته بتوانند نیازهای مشتریان و ترندهای بازار را پوشش دهند. در این مطلب قصد داریم درباره برند زارا، تاریخچه، مدل کسب و کار و محصولات منحصر به فرد آن صحبت کنیم. پس اگر دوست دارید از جزئیات این برند موفق با خبر شوید، تا انتها همراه ما باشید.

خرید پارچه بافتنی

تاریخچه برند زارا (Zara)

قدم اول برای آشنایی با هر مجموعه و برندی، اطلاع از تاریخچه آن است. بنابراین در ابتدا خوب است که درباره تاریخچه راه اندازی برند زارا صحبت کنیم. زارا توسط آمانسیو اورتگا و روزالیا مرا در سال 1975 در مرکز شهر گالیسیا در بخش شمالی اسپانیا تاسیس شد. اولین فروشگاه زارا محصولاتی مشابه لباس های محبوب و گران قیمت را با قیمت پایین ارائه می کرد. در سال های بعدی فعالیت، رویکرد برند زارا به مد و مدل کسب و کار خاصی که داشت، باعث جذب شدن مشتریان اسپانیایی به آن شد. این مسئله باعث شد که زارا 9 فروشگاه جدید را در بزرگترین شهرهای اسپانیا افتتاح کند.

یک دهه بعد، زارا فروشگاه های خود را در بازار جهانی گسترش داد. بنابراین، فروشگاه های این برند در پرتغال، نیویورک، پاریس، مکزیک، یونان، بلژیک، سوئد، مالت، قبرس و نروژ شروع به کار کردند. امروزه به سختی کشوری توسعه یافته وجود دارد که فروشگاه زارا نداشته باشد. برند زارا اکنون 2264 فروشگاه دارد که در 96 کشور جهان قرار دارند. برند زارا، که به عنوان یک فروشگاه کوچک در اسپانیا شروع به کار کرد، اکنون بزرگترین خرده فروش مد سریع (fast fasion) در جهان است.

زارا همچنین به عنوان پرچمدار برند مادر خود یعنی ایندیتکس (Inditex) به شمار می رود. امروزه ایندیتکس بزرگترین گروه مد جهان است. این برند بیش از 174000 کارمند دارد که بیش از 7400 فروشگاه را در 202 بازار در سراسر جهان اداره می کنند. درآمد ایندیتکس در سال 2019 برابر با 23.4 میلیارد دلار بود. سایر برندهای مد زیرمجموعه ایندیتکس عبارتند از: زارا هوم، پول اند بیر، ماسیمو دوتی، برشکا، استرادیواریوس، ایوشو و اوترکو.


بیشتر بخوانید: با برند میو میو (Miu Miu) بیشتر آشنا شوید


 مدل کسب و کار منحصر به فرد زارا

زارا به عنوان یکی از موفق ترین برندهای دنیا، استراتژی و مدل کسب و کار مخصوص خود را دارد. این برند در سال 2019، در فهرست بهترین برندهای جهانی اینتربرند (Interbrand)، در رتبه 29 قرار گرفت. ارزش های اصلی برند زارا در چهار واژه ساده زیبایی، وضوح، عملکرد و پایداری خلاصه می شود. راز موفقیت برند زارا عمدتا ناشی از توانایی این برند در همگام شدن با ترندهای سریع مد است. این برند به دقت مراقب نحوه تغییر و تحول هر روز مد در سراسر دنیا است.

فروشگاه برند زارا

زارا بر اساس آخرین سبک ها و روندها، طرح های جدیدی ایجاد می کند و آن ها را در عرض یک یا دو هفته در فروشگاه های خود قرار می دهد. لباس های مخصوص فصل های مختلف سال، لباس هایی که به واسطه استفاده بازیگران و سلبریتی ها محبوب می شوند و یا مجموعه های طراحی شده توسط طراحان برتر، مواردی هستند که نیاز است در کمترین زمان ممکن به دست مشتریان برسند. برند زارا این لباس ها را در کمترین زمان ممکن و باکیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

برند زارا؛ جلوتر از روند دنیای مد و فشن

تعهد زارا به جلوتر ماندن از روند دنیای مد در رویکرد این برند مشخص است. این برند از فناوری و داده ‌های فروش در لحظه، برای شناسایی روندهای نوظهور و واکنش سریع به آن ها استفاده می ‌کند. این رویکرد سریع نه تنها زارا را در خط مقدم دنیای مد و فشن نگه می ‌دارد، بلکه موجودی اضافی محصولات را هم به حداقل می‌ رساند و به بهتر شدن کسب و کار این برند کمک می‌ کند.

فلسفه طراحی های برند زارا

زارا یکی از موفق ترین برندهای دنیای مد است که طراحی های مخصوص خود را دارد. هدف اصلی در طراحی های برند زارا، تاکید بر خلاقیت و نوآوری است. این برند طراحان خود را تشویق می کند که خارج از چارچوب های معمول فکر کنند. طراحان زارا باید محیطی را ایجاد کنند که در آن ایده های جسورانه و مفاهیم منحصر به فرد رشد کنند. این تاکید بر خلاقیت در مجموعه‌ های متنوع و همیشه در حال تکامل زارا منعکس می ‌شود.

علاوه بر این، زارا به همکاری با طراحان و اینفلوئنسرهای مشهور معروف است. این برند مجموعه‌ های خود را با دیدگاه‌ های تازه و سبک‌ های منحصر به ‌فرد عرضه می ‌کند. همکاری با سلبریتی ها و افراد تاثیرگذار در فضای مجازی باعث می شود که محصولات جدید زارا برجسته تر شوند. همچنین برند زارا سبک‌ های خاص خود را دارد که اغلب ظرافت طراحی کلاسیک را با طراحی مدرن ترکیب می‌ کنند. بنابراین محصولات این برند بسیار جذاب بوده و توجهات زیادی را به خود جلب می کنند.

خرید پارچه بافتنی متری

پرفروش ترین محصولات زارا

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که پرفروش ترین محصولات زارا چه چیزهایی هستند. پرفروش بودن یک محصول در دنیای مد به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از اصلی ترین عوامل فروش بالای یک محصول، تبلیغات موثر است. به عنوان مثال اگر یکی از محصولات زارا به وسیله یک سلبریتی محبوب پوشیده شود، مقدار فروش آن افزایش پیدا می کند. پرفروش ترین محصولات زارا در نوامبر 2023 عبارتند از:

کت پشمی دو رو از کالکشن ZW

ژاکت تولید شده از پارچه کشمیر

شلوار دوخته شده با پارچه پولکی

دامن کوتاه پشمی

ژاکت بافتنی کشمیر

لباس بافت بلند

لباس بافت بلند از برند زارا

ژاکت پشمی Manteco

کدام سلبریتی ها از محصولات برند زارا استفاده می کنند؟

زارا یکی از برندهایی است که با سلبریتی ها و اینفلوئنسرها ارتباط زیادی دارد. این برند تبلیغات مربوط به مجموعه های جدید خود را به آن ها می سپارد و مشتریان زیادی را از این طریق جذب می کند. علاوه بر این، به دلیل کیفیت بالا، قیمت مقرون به صرفه و تنوع محصولات زارا، سلبریتی های زیادی مشتری این برند هستند. کیت میدلتون، یکی از معروف ترین مشتریان زارا است. کمد لباس کیت با محصولات زیادی از زارا پر شده است. علاوه بر این، جولیا رابرتز هم از مشتریان معروف زارا است که عملا در تمام دوران بارداری خود از لباس های زارا استفاده می کرد. اخیراً، سلنا گومز و هیلی بیبر هم علاقه خود را به استفاده از لباس ها و لوازم جانبی برند زارا نشان داده اند.

قیمت پارچه بافت لمزور

علاقه کیت میدلتون به برند زارا

از بین همه افراد مشهور میدلتون بزرگترین طرفدار برند زارا است. دوشس کمبریج نه تنها لباس های مقرون به صرفه این خرده فروشی را برای مراسم های نامزدی سلطنتی می پوشد، بلکه در پوشیدن مجدد آن ها در ماه ها یا حتی سال ها بعد هم تردیدی ندارد. به عنوان مثال، کیت یک کت قرمز رنگ از برند زارا را اولین بار در مسابقه یورو 2020 انگلیس در ژوئن 2021 و دوباره، همین اواخر، هنگام بازدید از دانشگاه کپنهاگ دانمارک پوشید.

کیت میدلتون در لباسی از برند زارا

سلنا گومز، در لباسی از برند زارا

سلنا گومز هم یکی از سلبریتی هایی است که به تازگی از لباس های بیرونی برند زارا استفاده می کند. سلنا کت کرم رنگ برند زارا را در حین فیلمبرداری فیلم Only Murders in the Building به تن کرده است.

هیلی بیبر

این مدل استایل های خیابانی، بارها علاقه خود را به کمربندهای زارا نشان داده است. کمربند مورد علاقه او از زارا از چرم مشکی ساخته شده است و سگکی بیضی شکل دارد.

کمربند برند زارا

سخن پایانی

همان طور که دیدید در این مطلب درباره برند زارا، تاریخچه و محصولات آن صحبت کردیم. زارا یک برند لباس و لوازم جانبی است که برای اولین بار در اسپانیا توسط آمانسیو اورتگا و روزالیا تاسیس شد. برند زارا یکی از زیر مجموعه های ایندیتکس است که به عنوان پرچمدار این برند شناخته می شود. محصولات زارا در نمایندگی های فروش این برند در 96 کشور جهان به فروش می رسند. قیمت مقرون به صرفه، تنوع، پوشش ترندهای بازار و کیفیت بالا دلایلی است که مشتریان زارا را انتخاب می کنند. این برند یکی از قوی ترین برندهای دنیای مد است. زارا برای تبلیغ محصولات خود از افراد مشهور و اینفلوئنسرها استفاده می کند. همچنین افراد معروف زیادی مثل کیت میدلتون، سلنا گومز و هیلی بیبر از طرفداران زارا هستند و لباس های این برند را در مراسم های مختلف استفاده می کنند.

منبع: https://martinroll.com/

2/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا