اخبارطراحان و برندها

دوناتلا ورساچه کیست؛ هر چه باید در مورد برند ورساچه (Versace) بدانید

شاید کمتر کسی را پیدا کنید که اسم برند ورساچه را نشنیده و یا محصولات این برند را ندیده باشد. ورساچه (Versace) یکی از برندهای لوکس مد ایتالیایی است که از سال 1978 فعالیت خود را شروع کرده است. این برند در حال حاضر توسط دوناتلا ورساچه، خواهر کوچک تر موسس آن، اداره می شود. دوناتلا ورساچه امروزه به عنوان یک طراح مد مطرح در دنیا شناخته می شود. مجموعه های طراحی شده توسط او همواره مورد توجه طراحان، استایلیست ها و فعالان دنیای مد است.

برند ورساچه برای سالیان طولانی توسط جیانی ورساچه رهبری می شد. در آن دوره دوناتلا به عنوان معاون و همچنین مدیر هنری این برند فعالیت می کرد. او کاملا از پس مسئولیت هایش بر می آمد و طراحی های بی نظیری را برای برند خانوادگی شان انجام می داد. فعالیت های دوناتلا باعث پیشرفت شرکت ورساچه و شهرت بیشتر آن شد. در این مطلب قصد داریم درباره برند ورساچه و همچنین دوناتلا ورساچه، رهبر خلاق این برند، صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

خرید پارچه کرپ کنزو

دوناتلا ورساچه کیست؟

دوناتلا ورساچه یکی از چهره های مشهور دنیای مد و فشن است. همه افرادی که در این صنعت فعالیت می کنند، به نوعی با این طراح مشهور آشنایی دارند. دوناتلا دوم ماه می 1955 در شهر رجیو کالابریا ایتالیا به دنیا آمد. او کوچک ترین فرزند و تنها دختر خانواده بود. برادر بزرگ تر او، جیانی ورساچه کسی بود که تحصیل و فعالیت در حرفه مد را آغاز کرد. او در سال 1972 به شهر میلان مهاجرت کرد و کار خود را در حوزه مد شروع کرد. سال بعد، دوناتلا هم تحصیل زبان های خارجی را در فلورانس شروع کرد. در آن دوره دوناتلا در حال تحصیل برای تبدیل شدن به یک معلم بود. اما برای کمک به برادرش که برای شروع فعالیت در حوزه مد به سلیقه و انتقادات او اهمیت می داد، به صورت مکرر به میلان رفت و آمد داشت.

دوناتلا ورساچه کیست؟

او در سال 1978، زمان تاسیس برند ورساچه، به عنوان معاون برادرش ایفای نقش می کرد. در واقع بخش گسترده ای از نظرات و خلاقیت های ارائه شده در این مجموعه بر عهده دوناتلا بود. این طراح و مدیر موفق، کنترل خطوط تولید برندهای یانگ، ورساچه و ورسوس را برعهده داشت. او در طی سال های فعالیتش، تلاش های زیادی برای موفقیت برند ورساچه کرد. دوناتلا ورساچه امروزه به عنوان یکی از چهره های برجسته برند ورساچه و همچنین دنیای مد و فشن شناخته می شود. عطر ورساچه، بلوند، در سال 1995 توسط جیانی و به افتخار دوناتلا به بازار عرضه شد.


پیشنهاد ویژه: نگاهی به جدیدترین کالکشن 2024 برند زهیر مراد + عکس


تاریخچه برند ورساچه

ورساچه یکی از برندهای مد لوکس دنیا است که 46 سال پیش توسط جیانی ماریا ورساچه تاسیس شد. این برند همواره به دلیل سبک مجلل و باشکوهش مورد توجه قرار گرفته است. قدرت فریبنده زنان به عنوان عنصر اصلی الهام بخش این برند شناخته می شود. جیانی از ابتدا با الهام از مادرش و فروشگاه پوشاک بسیار موفق او، پا به عرصه مد گذاشت. رشد در محیطی نزدیک به صنعت مد و همچنین چهره قوی و تاثیرگذار مادر، به جیانی کمک کرد که بتواند در این صنعت موفق عمل کند. موسس برند ورساچه از همان ابتدا به کالاهای لوکس و غیرمعمول توجه زیادی داشت. او اعتقاد داشت که یک طراح موفق باید قوانین را به چالش بکشد و هنجارها را زیرپا بگذارد. بنابراین بحث برانگیز بودن برای او کاملا طبیعی بود.

تاریخچه برند ورساچه

جیانی 15 جولای 1997 طی یک رویداد غم انگیز از دنیا رفت و پس از مرگش دوناتلا ورساچه رهبری این برند را بر عهده گرفت. دوناتلا از همان ابتدا در تحقق چشم انداز جیانی به صنعت مد کمک می کرد. او در مرکز خلاقیت های این برند حضور داشت. بسیاری از طراحی های جیانی با الهام از خواهرش بود. دوناتلا در طول سال های فعالیتش با حضور جیانی، به‌ عنوان مدیر هنری و معاون هیئت مدیره، تصویر این مجموعه خانوادگی را از طریق روابط عمومی قوی و طراحی های مطمئنش ارتقا داد. پس از مرگ برادرش هم به طور قابل توجهی حضور این برند را در بازارهای سراسر جهان افزایش داد. در این دوره تلاش ‌های تبلیغاتی این مجموعه در اروپا و ایالات متحده افزایش یافت. زیرا دوناتلا چهره ‌های مشهوری از جمله مدونا، جنیفر لوپز، لیدی گاگا، بیانسه و سایر ستاره‌ ها را به برند ورساچه متصل کرد.

داستان لوگوی برند ورساچه

لوگوی برند ورساچه، از همان ابتدا توسط جیانی، برادر بزرگ دوناتلا ورساچه، طراحی شد. این برند از زمان تاسیس تا سال 1980 لوگویی نداشت. پس از آن هم تا سال 1993 با عنوان جیانی ورساچه به بازار معرفی شد و لوگوی آن هم به همین اسم بود. در این دوره برند جیانی ورساچه اولین مجموعه کامل خودش را در سال 1989 ارائه کرد. تا این که بیش از یک دهه بعد از معرفی اولین لوگو، جیانی تصمیم کرفت که سر مدوسا (Medusa)، یکی از اساطیر یونان باستان، را به لوگوی برندش اضافه کند. این نماد هنوز هم در لوگوی برند ورساچه وجود دارد. در واقع مدوسا امروزه به یک نماد قوی و یکی از المان های اصلی برند ورساچه تبدیل شده است.

Versace logo

در سال 1997، لوگوی ورساچه دستخوش تغییر دیگری شد. در نهایت نام جیانی از لوگوی این برند حذف شد و رسما نام مشهور ورساچه را به خود گرفت. سر مدوسا در این لوگو باقی ماند اما فونت آن بزرگ تر شد تا با نام و ظاهر جدید برند مطابقت داشته باشد. اما شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که لوگوی این برند چه معنایی دارد؟ مدوسا یک شخصیت اساطیری یونانی است. این لوگو از خرابه های منطقه رجیو کالابریا ایتالیا که خواهران و برادران ورساچه در کودکی در آن بازی می کردند، الهام گرفته شده است. جیانی ورساچه، مدوسا را به عنوان لوگو انتخاب کرد زیرا باعث شد مردم عاشق او شوند و راه بازگشتی نداشتند.

خرید پارچه کرپ کنزو اصل

استایل شخصی دوناتلا ورساچه

دوناتلا ورساچه به عنوان یکی از چهره های کلیدی صنعت فشن، همواره مورد توجه است. او در مراسم ها و موقعیت های مختلف استایل های خیره کننده ای داشته است. رهبر برند ورساچه را می توان بدون شک به عنوان یک ماکسیمالیست معرفی کرد. این سبک پوشش در حقیقت نقطه مقابل مینیمال بودن است. در این استایل، زیبایی در افراط و زیاده روی در استفاده از آیتم های پرزرق و برق تعریف می شود. بنابراین، دوناتلا اغلب از لباس هایی با یقه بلند، رنگ های زنده و شاد، چاپ های جذاب و آیتم های براق استفاده می کند.

استایل شخصی دوناتلا ورساچه

محبوب ترین پارچه های دوناتلا ورساچه

دوناتلا ورساچه به عنوان یک طراح مد حرفه ای از پارچه های مختلفی در طراحی هایش استفاده می کند. او در مجموعه های مختلفش ایده های تازه ای را با پارچه ها و مواد مختلف به دنیای مد ارائه کرده است. عمده پارچه های مورد استفاده دوناتلا و سایر طراحان برند ورساچه، پارچه های مرغوب و باکیفیت ایتالیایی هستند. دوناتلا به عنوان مدیر خلاق برند ورساچه، از پارچه های ظریف و سبک مثل ساتن، لمه و کرپ به عنوان پارچه های مورد علاقه اش نام برده است. شما می توانید از طریق مراجعه به وب سایت فروشگاه پارچه نگار، به رنگ های مختلف این پارچه های ظریف و جذاب دسترسی داشته باشید.

محبوب ترین پارچه ها

سلبریتی های طرفدار دوناتلا ورساچه و برندش

دوناتلا ورساچه کسی بود که برند خانوادگی خود را به یک امپراطوری مد تبدیل کرد. او این ماموریت مهم را از طریق ایده های خلاقانه، ارتباط گسترده با سلبریتی ها و تبلیغات به سرانجام رساند. بنابراین جای تعجبی وجود ندارد که سلبریتی های زیادی در دنیا، با محصولات ورساچه در مراسم های مهم ظاهر شوند. همچنین، علاوه بر تبلیغات برند ورساچه، افراد مشهور دیگری در سراسر دنیای به صورت خودجوش طرفدار محصولات این برند هستند. در ادامه استایل بعضی از سلبریتی های طرفدار طراحی های دوناتلا ورساچه و برند او را بررسی می کنیم.

قیمت پارچه کرپ کنزو ژاپن

بریتنی اسپیرز، طرفدار همیشگی دوناتلا ورساچه

بریتنی اسپیر، خواننده مشهور آمریکایی، یکی از طرفداران پر و پا قرص برند ورساچه است. او در مراسم های مختلفی از لباس های این برند استفاده کرده است. او حتی در مراسم عروسی خود هم یک لباس عروس جذاب و خیره کننده از برند ورساچه را پوشید. گفته می شود این لباس به صورت مستقیم توسط دوناتلا ورساچه طراحی شده و تولید آن 700 ساعت کار برده است.

بریتنی اسپیرز

پرنسس دایانا، یکی از طرفداران مشهور ورساچه

یکی دیگر از افراد مشهور طرفدار برند ورساچه پرنسس دایانا است. او در موقعیت های مختلف از محصولات این برند لوکس استفاده کرده است. پیراهن ماکسی بلند بنفش رنگ ورساچه یکی از مشهورترین استایل های پرنسس دایانا است. او در سال 1996 پس از جدایی از پرنس چارلز این پیراهن جذاب را پوشید و نشان داد که از محدودیت های سلطنتی رها شده است.

پرنسس دایانا

بیانسه، چهره تبلیغاتی برند ورساچه

یکی دیگر از سلبریتی های طرفدار دوناتلا ورساچه که سابقه همکاری تبلیغاتی با برند او را دارد، بیانسه است. او به عنوان یک خواننده مشهور، همواره از لباس های جذاب و خیره کننده ای استفاده می کند. یکی از جذاب ترین استایل های اخیر او، پیراهن کوتاه برند ورساچه بود که در کنسرت تولد 42 سالگی اش در لس آنجلس پوشیده بود. گفته می شود لباس بیانسه به صورت مستقیم توسط دوناتلا ورساچه طراحی شده است. این لباس جزئیات خیره کننده ای دارد و ساختش 600 ساعت طول کشیده است.

بیانسه

لیدی گاگا، چهره جذاب و پرطرفدار ورساچه

لیدی گاگا هم یکی از طرفداران و چهره های تبلیغاتی برند ورساچه است. همراهی او با برند ورساچه از سال 2011 و یکی از آلبوم های موسیقی این خواننده مشهور شروع شد. او در طی سال های فعالیتش با دوناتلا ورساچه و برندش، اوت فیت های جذابی را انتخاب کرده است. یکی از مشهورترین لباس های لیدی گاگا از برند ورساچه، پیراهن مشکی بلند او در مراسم اسکار 2023 بود. این پیراهن زیبا در بالاتنه از پارچه توری و در قسمت دامن از پارچه ساتن آمریکایی دوخته شده است.

لیدی گاگا

 سخن پایانی

همان طور که دیدید، در این مطلب درباره دوناتلا ورساچه و برند ورساچه صحبت کردیم. ورساچه یکی از برندهای لاکچری دنیای مد است. این برند متعلق به خانواده ورساچه است که در حال حاضر رهبری آن بر عهده دوناتلا ورساچه، خواهر موسس آن، است. دوناتلا به عنوان یک رهبر خلاق و شایسته همواره باعث رشد و شهرت برند ورساچه شده است. او در طول سال های فعالیتش از طریق ارتباط با سلبریتی ها و کارهای تبلیغاتی گسترده باعث رشد بیشتر این برند شده است.

دوناتلا به عنوان یک طراح مد مشهور، به لباس های ماکسیمال علاقه مند است. او همواره در استایل های شخصی خود از لباس های جذاب و پر زرق و برق استفاده می کند. همچنین در طراحی های خود جزئیات زیادی را رعایت می کند. لباس لیدی گاگا در مراسم اسکار 2023 و لباس مدونا در کنسرت 42 سالگی اش از جمله طراحی های برجسته دوناتلا در سال های اخیر به حساب می آیند. او به پارچه های ظریفی مثل ساتن، لمه و همچنین کرپ نازک علاقه دارد و در طراحی هایش از آن ها استفاده می کند. شما می توانید از طریق مراجعه به فروشگاه پارچه نگار به این پارچه های جذاب دسترسی داشته باشید.

منبع: https://www.istitutomarangoni.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا