پارچه شناسی

با انواع پارچه نخی مد سال 1403 آشنا شوید

پارچه نخی یک پارچه پرطرفدار و پراستفاده در فصل تابستان است. این پارچه معمولا با استفاده از الیاف پنبه و یا ترکیب آن ها با الیاف مصنوعی تهیه می شود. امروزه انواع پارچه نخی ساده و طرحدار در بازار موجود هستند. ضخامت انواع پارچه نخی موجود در بازار متوسط تا کم است. بنابراین این پارچه ها گزینه ایدئالی برای دوخت لباس های تابستانه به شمار می روند.

پارچه های نخی ویژگی های منحصر به فردی دارند. از آن جایی که این پارچه ها با استفاده از الیاف پنبه تولید می شوند، راحتی پوشش و جذب رطوبت بالایی دارند. بنابراین در روزهای گرم تابستان با جذب عرق و رطوبت سطح پوست به شما احساس خنکی و راحتی می دهند. همچنین استفاده از الیاف طبیعی در این پارچه ها تا حد زیادی به ضد حساسیت بودن آن ها هم کمک می کند. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع پارچه نخی مد امسال آشنا کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

خرید موسلین

پارچه نخی چیست؟

حالا که در حال نزدیک شدن به فصل تابستان هستیم، باید با پارچه های مناسب این فصل آشنا شویم. انواع پارچه نخی دسته ای از پارچه های بسیار مناسب این فصل به شمار می روند. اغلب این پارچه ها از الیاف طبیعی پنبه تهیه می شوند. همچنین می توان درصدهایی از الیاف مصنوعی مثل پلی استر هم در تولید آن ها استفاده کرد. استفاده از الیاف مصنوعی در ساختار انواع پارچه نخی باعث می شود که قیمت آن ها مقرون به صرفه تر شود. همچنین به کاهش میزان چروک پذیری و آبرفت پارچه هم کمک می کند.

انواع پارچه نخی

ویژگی های منحصر به فرد پارچه های نخی باعث می شود که گزینه های خوبی برای روزهای گرم سال باشند. این پارچه ها جذب رطوبت بالایی دارند. بنابراین در هوای گرم باعث خنک شدن بدن شده و بسیار راحت خواهند بود. همچنین به دلیل استفاده از الیاف طبیعی در ساختارشان، چروک پذیری بالایی دارند. اما نگران نباشید، چروک این پارچه ها به راحتی با اتوکشی از بین می رود. علاوه بر این، انواع پارچه نخی موجود در بازار، در زمان شستشو مقداری آبرفت دارند. بنابراین پیش از برش و دوخت پارچه آن را برای چند ساعت در آب قرار دهید. امروزه این پارچه ها با ضخامت های مختلف، از متوسط تا نازک، و با تکنیک های مختلفی تولید می شوند.

انواع پارچه نخی مد امسال

حالا که با ماهیت پارچه های نخی آشنا شدیم، بهتر است به سراغ شناخت انواع مختلف آن ها برویم. به طور کلی، انواع پارچه نخی را می توان با توجه به الیاف به کار رفته و همچنین تکنیک تولید آن ها دسته بندی کرد. در ادامه به بررسی هر یک از آن ها می پردازیم. شما می توانید از طریق مراجعه به فروشگاه پارچه نگار، انواع پارچه نخی با طرح و رنگ های متنوع را مشاهده و خریداری کنید.


پیشنهاد ما: پارچه طرح دار و تاثیر مدل های مختلف آن بر استایل شما


پارچه تریکو نخی

یکی از شناخته شده ترین انواع پارچه های نخی، تریکو نخی است. این پارچه که بسیار راحت و نازک است، با تکنیک بافندگی حلقوی و روی ماشین گردباف تولید می شود. شما می توانید از پارچه تریکو نخی برای دوخت انواع تیشرت، تاپ و کراپ تاپ استفاده کنید. همچنین می توانید این پارچه را برای دوخت شلوار و شلوارک های راحتی هم به کار ببرید. پارچه تریکو نخی دارای مقداری کشسانی است. بنابراین با سطح بدن شما انطباق پذیری بالایی دارد و می توانید از آن برای دوخت تاپ های جذب استفاده کنید. این پارچه در رنگ های متنوعی تولید می شود و به عنوان یک پارچه تابستانه جذاب به فروش می رسد.

پارچه تریکو نخی

موسلین یا وال بوندینگ

یکی دیگر از انواع پارچه نخی مد شده در بازار، پارچه موسلین یا وال بوندینگ است. نخ های تار و پود این پارچه 100% پنبه ای هستند. بنابراین زیردست آن بسیار لطیف و نرم است و راحتی پوشش بسیار زیادی دارد. پارچه موسلین به دلیل ظاهر خاصش در دسته پارچه های وال قرار می گیرد. اگر به سطح این پارچه نگاه کنید، می توانید به راحتی نخ های تار و پود را با یک ساختار پفکی و چین دار ببینید. در واقع، این پارچه از دو لایه پارچه وال بسیار ظریف چسبیده به هم تولید می شود.

موسلین یا وال بوندینگ

وجود الیاف پنبه در ساختار این پارچه باعث جذب رطوبت بالا و راحتی پوشش مناسبی می شوند. همچنین نرمی و لطافت آن باعث می شود که در زمان دوخت به هیچ گونه آسترکشی یا لایی گذاری نیاز نداشته باشد. تنفس پذیری، ضد حساسیت بودن و دوام و استحکام بالا از دیگر ویژگی های مثبتی هستند که می توان برای پارچه موسلین یا وال بوندینگ ذکر کرد. شما می توانید با استفاده از این پارچه تابستانه خاص و متنوع انواع پیراهن، شومیز و شلوار را بدوزید.

پارچه کودری

پارچه کودری، یکی از شناخته شده ترین انواع پارچه نخی موجود در بازار است. این پارچه پرکاربرد از الیاف ویسکوز تهیه می شود. امروزه کارخانه ها پارچه کودری را در رنگ ها و طرح های مختلفی تولید کرده و به بازار عرضه می کنند. به واسطه استفاده از الیاف ویسکوز در ساختار پارچه کودری، این پارچه قیمت کمتری نسبت به سایر انواع پارچه نخی خواهد داشت. همچنین تراکم بافت استاندارد و ظرافت این پارچه باعث می شود که یک انتخاب مناسب برای روزهای گرم تابستانی باشد.

پارچه کودری

از پارچه کودری بیشتر برای دوخت لباس های راحتی مثل انواع شومیز، دامن، شلوار و شلوارک استفاده می شود. همچنین این پارچه به دلیل نرمی و لطافت زیادی که دارد یکی از بهترین پارچه ها برای دوخت پیراهن های بلند تابستانه است. پارچه کودری هم مثل سایر پارچه های نخی مقداری آبرفت دارد. اما این میزان آبرفت به دلیل استفاده از الیاف ویسکوز در ساختارش، حداقل مقدار ممکن است. شما می توانید این پارچه را با طرح ها و رنگ های متنوع تهیه کرده و لباس های تابستانه جذابی را بدوزید.

قیمت پارچه نخی طرح دار

پارچه نخی طرحدار

یکی دیگر از جذاب ترین انواع پارچه نخی، پارچه نخی طرحدار است. این پارچه بافت ساده ای دارد و معمولا از الیاف پنبه تهیه می شود. نخ های استفاده شده در بافت این پارچه ظریف بوده و باعث می شوند زیردست آن نرم و ابریشمی باشد. همچنین تراکم این پارچه استاندارد بوده و ضخامت آن کم است. بنابراین پارچه نخی طرحدار یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت لباس های بهاره و تابستانه به شمار می رود. امروزه پارچه نخی طرحدار در طرح ها و رنگبندی های متنوعی در بازار به فروش می رسد. شما می توانید از طریق مراجعه به فروشگاه پارچه نگار به طرح های مختلف این پارچه دسترسی پیدا کنید.

پارچه نخی طرحدار

پارچه پوپلین

پوپلین یکی از انواع پارچه های نخی است که ساختاری شبیه به پارچه کتان دارد. تفاوت پارچه پوپلین با کتان این است که در بافت آن از الیاف پنبه و ترکیب آن ها با الیاف مصنوعی از جمله پلی استر استفاده می شود. پارچه پوپلین یکی از پارچه های بهاره و تابستانه پرطرفدار است. این پارچه از نظر کیفیت و کاربرد شبیه به پارچه های نخی ساده و کتان است. شما می توانید از این پارچه برای دوخت انواع مانتو و شومیز تابستانه و پیراهن های بلند استفاده کنید.

پارچه پوپلین

پارچه پوپلین دارای زیردست نرم و لطیفی است. همچنین به دلیل استفاده از الیاف پنبه در ساختارش تنفس پذیری و خنکی مطلوبی دارد. همچنین استفاده از الیاف پلی استر در این پارچه باعث کاهش چروک پذیری آن نسبت به سایر انواع پارچه های نخی شده است. پارچه پوپلین به دلیل سبکی، راحتی و قیمت مناسبش یکی از پارچه های تابستانه ایدئال به شمار می رود.

خرید پارچه پوپلین

پارچه وال

پارچه وال یکی از پارچه های تابستانه بسیار خاص و زیبا است. این پارچه که به عنوان یکی از انواع پارچه های نخی شناخته شده، با الیاف کاملا طبیعی تولید می شود. بنابراین بسیار نرم و لطیف و راحت بوده و برای طیف گسترده ای از کاربردها قابل استفاده است. پارچه وال یکی از قدیمی ترین و پرفروش ترین پارچه های دنیا است. این پارچه تاری پودی با طرح بافت تافته یا ساده تولید شده و در بافت آن از نخ های بسیار ظریف پنبه ای استفاده می شود.

پارچه وال

از جمله ویژگی های پارچه وال می توان به ظرافت بالا و لطافت باورنکردنی، تنفس پذیری، عدم ایجاد حساسیت، دوام و استحکام بالا و ثبات رنگ در شستشوهای مکرر اشاره کرد. شما می توانید از این پارچه نخی برای دوخت طیف گسترده ای از لباس های تابستانه استفاده کنید. همچنین می توانید از طریق مراجعه به فروشگاه پارچه نگار به انواع مختلف آن دسترسی پیدا کنید.

کاربرد انواع پارچه نخی

حالا که با انواع پارچه نخی آشنا شدیم، بهتر است بعضی از کاربردهای آن ها را بررسی کنیم. به طور کلی، پارچه های نخی گروهی از پرطرفدارترین پارچه های بهاره و تابستانه هستند. شما می توانید از این پارچه ها برای دوخت لباس های متنوع و جذاب تابستانه خود استفاده کنید. انواع شومیز، مانتوهای کژوال تابستانه، شلوارهای ترندی و همچنین دامن های بلند تابستانه از جمله کاربردهای انواع پارچه نخی به شمار می روند. علاوه بر این، این پارچه ها گزینه بسیار مناسبی برای دوخت پیراهن های بلند تابستانه به شمار می روند. شما می توانید با انتخاب پارچه نخی با طرح و رنگ مناسب یک استایل تابستانه بسیار راحت و جذاب را برای خود طراحی کنید.

کاربرد انواع پارچه نخی

سخن پایانی

همان طور که دیدید، در این مطلب درباره انواع پارچه نخی صحبت کردیم. این پارچه ها که از الیاف پنبه و یا ترکیب پنبه با الیاف مصنوعی مثل پلی استر تهیه می شوند، طرفداران زیادی دارند. پارچه های نخی را می توان با توجه به کاربردشان دسته بندی کرد. به عنوان مثال، اگر به دنبال یک پارچه خاص و راحت برای دوخت شومیز یا پیراهن فانتزی هستید پارچه موسلین یا وال برای شما مناسب است. همچنین اگر دوست دارید یک شومیز کژوال برای محیط کار خود بدوزید، پارچه پوپلین بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

پارچه های نخی دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آن ها را به گزینه مناسبی برای روزهای گرم تبدیل کرده است. این پارچه ها جذب رطوبت بسیار بالایی دارند. این مسئله باعث می شود که در هوای گرم راحتی پوشش و حس تازگی را برای کاربران ایجاد کنند. همچنین دوام و ثبات بالایی داشته و باعث می شوند که بتوانید برای مدت طولانی از آن ها استفاده کنید. پارچه های تریکو نخی، موسلین، کودری، نخی طرحدار، پوپلین و وال را می توان به عنوان پارچه های نخی ترند بازار امروز معرفی کرد. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه پارچه نگار انواع پارچه نخی با طرح و رنگ های مختلف را مشاهده و خریداری کنید.

منبع: https://www.comfortworld.co.uk/

4.1/5 - (57 امتیاز)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا