استایلمهمانی و مجلسی

لباس عقد محضری چی بپوشیم؟ 20 ایده جذاب و پوشیده برای شما

طبق رسوم مختلف، در کشور ما ازدواج مراحل متعددی دارد. پس از خواستگاری شما باید به محضر مراجعه کنید تا ازدواج را به صورت قانونی ثبت نمایید. عقد محضری یکی از مراحل اولیه ازدواج در ایران است. بسته به نظر زوجین، می تواند تنها مراسم ازدواج باشد یا مقدمه ای برای مراحل بعدی به حساب بیاید. زمانی که صحبت از عروس و عروسی می شود، همه یک لباس سفید را تصور می کنند. اما برای مراسم عقد چه در محضر و چه در تالار و مهمانی، نیاز نیست خود را تنها به رنگ سفید برای خرید لباس عقد محضری محدود نمایید. به طور کلی در مراسم عقد شما می توانید هر رنگ لباسی که مایلید بپوشید. این کار باعث می شود تفاوت بیشتری میان عکس های عقد و عروسی شما وجود داشته باشد.

معیارهای مختلفی باید در هنگام خرید لباس عقد محضری در نظر داشته باشید. سایز، رنگ مناسب، جنس پارچه، میزان چروک پذیری پارچه، جواهردوزی لباس و در نهایت مهمترین معیار، مدل لباس عقد است. معمولا عروس خانم ها سعی می کنند برای انتخاب لباس عقد محضری یک مدل ساده و پوشیده انتخاب نمایند. در ادامه این مطلب ما قصد داریم به بررسی چند مدل زیبا و شیک از لباس هایی که می توانید در فضای محضر بپوشید، بپردازیم. اگر به دنبال لباس عقد جدید و شیک هستید یا حتی مایلید چند مدل لباس مجلسی پوشیده ببینید، این مطلب برای شما مناسب خواهد بود.

خرید پارچه ساتن آمریکایی

اورال، یک لباس عقد محضری متفاوت

اورال، یک لباس عقد محضری متفاوت

قصد داریم معرفی مدل لباس عقد محضری را با اورال یا همان سرهمی های زنانه آغاز کنیم. اورال یکی از جذاب ترین مدل لباس های مجلسی به حساب می آید. این مدل لباس در سالهای اخیر به شدت مورد استقبال طراحان و مخاطبان مد قرار گرفته است. اورال سراپای استایل شما را می سازد. علاوه بر این، می توانید با اندکی خلاقیت، لباس های بی نظیری با آن طراحی کنید. البته برای لباس عقد، معمولا اورال های آستین دار و پوشیده توصیه می شود. در این مرحله می توانید با طراحی آستین های خاص، لباس متفاوتی داشته باشید.

اکسسوری های ظریف مانند پر در دور آستین یا انواع سنگ دوزی و منجوق دوزی می توانند جلوه ای متفاوت به لباس شما بدهند. مدل یقه و حتی پارچه ای که در طراحی این لباس استفاده می کنید نیز می تواند بر زیبایی آن تاثیر بسیاری داشته باشد. بهترین پارچه برای دوخت یک اورال مجلسی مناسب لباس عقد محضری، پارچه کرپ و پارچه حریر سفید است. اگر لباس شما به نظرتان زیادی ساده است، می توانید با اضافه کردن یک کمربند، تغییراتی در آن ایجاد کنید.

کت و شلوار برای داشتن استایلی کلاسیک

کت و شلوار عروس

کت و شلوار یکی از پرکاربردترین لباس ها به عنوان لباس عقد محضری است. به طور معمول این لباس شیک و رسمی، مورد علاقه خانم های طرفدار استایل کلاسیک است. کت و شلوار می تواند انتخابی مطمئن برای خانم هایی باشد که مایل نیستند در مهمترین روز زندگی خود، چندان لباس های متفاوت بپوشند. البته اگر به پوشیدن کت و شلوار علاقه دارید و مایلید در آن تغییراتی ایجاد کنید، دست شما کاملا باز خواهد بود. اولین راهکار برای داشتن یک کت و شلوار عروس متفاوت، انتخاب پارچه خاص است. داشتن کتی که تماما از پارچه گیپور باشد، باعث می شود استایل عروسانه و کاملا متفاوتی داشته باشد. زیرا به طور معمول کت و شلوارهای زنانه با پارچه کرپ دوخته می شوند.

فراموش نکنید، پارچه ساتن آمریکایی نیز می تواند انتخابی فوق العاده برای دوخت کت و شلوار مناسب باشد. با ایجاد تغییراتی در مدل یقه و حتی مدل شلوار، می توانید استایلی کاملا منحصر به فرد داشته باشید. سنگدوزی و استفاده از پارچه های مختلف مانند دانتل می تواند زیبایی لباس شما را صد چندان کند. اگر مایلید با کت و شلوار خود کفش راحتی بپوشید، بهتر است مدل شلوار را طوری انتخاب کنید که پای شما کاملا دیده شود. شلوارهای بگ و واید لگ برای کفش های پاشنه بلند مناسب هستند.

خرید پارچه ساتن آمریکایی مات

پیراهن کوتاه، لباس عقد محضری ظریف و زیبا

لباس عقد محضری سفید

در هنگام انتخاب لباس عقد بهتر است مدل هایی را انتخاب کنید که معصومیت دخترانه شما را نشان دهد. در حقیقت فلسفه انتخاب رنگ سفید برای لباس عروسی همین معصومیت و زیبایی خالص است. شما می توانید با انتخاب یک مدل لباس مناسب، این حس را در مخاطبان خود تشدید نمایید. هرچند در نگاه اول پیراهن های کوتاه چندان برای حضور در محضر مناسب به نظر نمی رسد. اما شما می توانید با پوشیدن لگ یا جوراب شلواری، از این پیراهن ها به عنوان لباس محضر استفاده نمایید. آستین های پفی، یقه های فانتزی و دکمه های ظریف، همه و همه به شما کمک می کنند به استایل روز عقد خود فرمی دخترانه و دوست داشتنی بدهید.

البته شاید مایل باشید با یک پیراهن کوتاه، استایلی رسمی داشته باشید. در این صورت کافی است به دنبال پارچه ای مناسب بگردید. پارچه کرپ حریر برای طراحی آستین های بلند کلوش کاملا مناسب است. در نتیجه به آسانی با این پارچه ریزش دار و ساده می توانید یک پیراهن کوتاه شیک و رسمی برای مراسم عقد خود داشته باشید. فراموش نکنید تنها اندکی خلاقیت کافی است تا بتوانید حسن سلیقه خود را در هر استایلی به نمایش بگذارید. این پیراهن ها را می توانید به عنوان مانتو نیز در نظر بگیرید.

پیراهن بلند، برای داشتن ظاهری لوکس

پیراهن سفید پوشیده

پیراهن های بلند یکی از بهترین گزینه ها برای لباس عقد محضری هستند. اگر یک مهمانی پس از حضور در محضر دارید، یک پیراهن بلند مناسب می تواند انتخابی ایدئال باشد. زیرا می توانید این پیراهن را در هر دو فضا بپوشید. اگر پیراهن های آماده موجود در بازار را نپسندیدید، وقت آن رسیده یک مدل خوب پیدا کرده و به یک خیاط زبردست مراجعه کنید. دنیای پیراهن های مجلسی بلند بسیار متنوع است. شما می توانید برای لباس عقد محضری از مدل ها، پارچه و رنگ های بسیاری استفاده نمایید. همانطور که می دانید، تمام رنگ های روشن گزینه ای مناسب برای دوخت لباس عقد به حساب می آیند.

پارچه ساتن آمریکایی به دلیل ظاهر نیمه ماتی که دارد، یکی از بهترین پارچه ها برای دوخت لباس عقد خواهد بود. شما می توانید از این پارچه در طراحی لباس های مختلفی استفاده نمایید. اگر قسمت بالا تنه لباس شما باز است، برای حل مشکل پوشش می توانید از شنل های بسیار مجلل و زیبا برای داشتن پوشش بیشتر استفاده نمایید. به این صورت می توانید لباسی با طراحی خاص و مناسب شکوه یک عروس داشته باشید. اگر مایل نیستید لباسی تماما سفید برای مراسم عقد بر تن کنید، اکسسوری ها می توانند بسیار مفید باشند. استفاده از منجوق و نگین های رنگی بر زمینه سفید لباس نیز روشی بسیار جذاب برای داشتن لباسی متفاوت است.


پیشنهاد ما: 20 مدل لباس مجلسی پوشیده از 7 برند برتر دنیا


مانتو و شلوار عقد محضری

مانتو و شلوار عقد محضری

یکی از راحت ترین و بی حاشیه ترین لباس هایی که می توانید در عقد محضری خود بر تن کنید، مانتو و شلوار سفید است. این لباس های راحت را می توانید با مدل های بسیار متنوعی در بازار مشاهده کنید. مانتوهای بلند، کتی و کوتاه و مدل های اورسایز، همگی جزو بهترین گزینه های شما خواهند بود. مخصوصا اگر مایل باشید لباس ساده و بی حاشیه ای بر تن کنید. هرچند خانم های خوش سلیقه می توانند در انتخاب یک مانتو ساده نیز حسن سلیقه خود را به نمایش درآورند. از آنجایی که مانتوها می توانند بسیار ساده باشند، باید در انتخاب پارچه دقت بیشتری نمایید. پارچه ژاکارد سفید ساده می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما باشد. به طور معمول تمام مدل های این پارچه دارای الیاف لمه هستند. همین ویژگی باعث می شود به انتخابی بی رقیب برای دوخت مانتو عقد تبدیل شوند.

گلدوزی، سنگدوزی، مروارید دوزی و تزئینات اینچینی باعث می شود مانتویی بسیار زیبا و البته لوکس و گران قیمت داشته باشید. برای انتخاب شلوار یا حتی دامن، بهتر است با دقت عمل کنید. اگر مانتوی اورسایز بر تن دارید، بهتر است شلوارهای تنگ تری انتخاب نمایید. مانتوهای کتی را می توانید با دامن های تور یا حریر بپوشید. این روزها که پارچه پلیسه به ترندی همه گیر تبدیل شده، یک دامن ساتن پلیسه می تواند انتخاب فوق العاده ای برای تمکیل استایل روز عقد شما باشد.

کت و دامن، شیک و زیبا

کت و دامن سفید

زمانی که از کت و دامن زنانه صحبت می شود، معمولا تصویر لباسی مناسب خانم های میانسال به ذهن افراد می آید. اما باید گفت کت و دامن را می توانید با سلیقه خود طراحی کنید. در واقع می توانید با استفاده از پارچه و تزئینات خاص، کت و دامنی زیبا، راحت و متناسب با سلیقه خود داشته باشید. ترکیب دامن های بلند با کت های کوتاه می تواند یکی از این طرح های جدید و خاص باشد. استفاده از اکسسوری های مانند کیف و کفش با رنگ های غیر متعارفی مانند سورمه ای، صورتی یا قرمز، می تواند تاثیر بسیاری در جذابیت استایل شما داشته باشد. پارچه هایی مانند گیپور، ساتن و کرپ از بهترین گزینه هایی هستند که می توانید از آنها برای دوخت و کت و دامن مراسم عقد استفاده نمایید.

قیمت پارچه ساتن مجلسی

شومیز و شلوار، ترکیبی از ظرافت و راحتی

لباس خواستگاری

به عروس خانم های ساده پسند و طرفدار استایل مینیمال، می توان شومیز و شلوار را به عنوان لباس عقد محضری پیشنهاد کرد. برای این استایل ساده و دوست داشتنی تنها به یک شومیز زیبا و شلوار مناسب نیاز دارید. می توانید بر روی این شومیز و شلوار یک مانتوی عبایی حریر بپوشید و ظاهری کاملا عروس وارانه داشته باشید. اگر بالا تنه ظریفی دارید، شومیز های آستین پفی کاملا برای شما مناسب است. پارچه های گل برجسته مانند گیپور یا دانتل جزو بهترین گزینه هایی هستند که می توانید از آنها برای دوخت شومیز استفاده نمایید. این پارچه نیاز به آستر کشی دارند، بسته به میزانی که مایلید لباس شما پوشیده باشد، می توانید از پارچه های مختلف استفاده نمایید. برای شلوار چنین ستی، پارچه کرپ می تواند گزینه ای کامل و بی نقص باشد.

مانتو کفتان برای عقد محضری

مانتو بلند سفید

مانتو کفتان یکی از جدیدترین مدل مانتوهایی است که در بازار می بینید. این مانتو را اگر با پارچه ای مناسب طراحی کنید، خواهید دید مدلی فوق العاده برای لباس عقد محضری خواهد بود. این مانتوهای گشاد و کاملا اورسایز برای هر فرم اندامی مناسب است. با سنگ دوزی و استفاده از خرجکارهای مخصوص طراحی لباس عقد و عروسی می توانید مانتویی زیبا و شیک داشته باشید. استفاده از پارچه پلیسه نیز یکی از بهترین راه ها برای داشتن یک مدل مانتو کفتان مجلسی جذاب است. این مانتوهای اورسایز برای افراد مختلف با فرم های بدنی متفاوت، کاملا مناسب خواهد بود.

منبع: https://www.brides.com/engagement-photo-dresses-5179475

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا