استایلبهار و تابستان

پارچه موسلین (وال بوندینگ) و 8 لباس تابستانی که می توانید با آن بدوزید

یکی از مزایای دنیای مد، ایجاد تنوع با دم دستی ترین مواد اولیه ممکن است. در واقع اغلب پارچه های دارای الیاف طبیعی در سراسر دنیا، تنها از الیاف پنبه تولید می شوند. الیاف ساده و تکراری پنبه، با بافت های متنوع، پارچه های جذاب و پرطرفدار می سازند. به این ترتیب شما پارچه های متنوعی برای پوشیدن در فصل گرما دارید. یکی از این پارچه، پارچه موسلین (وال بوندینگ) است. همانطور که از نام این پارچه پیدا است، یکی از مدل های پارچه وال محسوب می شود. پارچه وال جزو قدیمی ترین پارچه های تولید شده توسط انسان است. در نتیجه وال بوندینگ تاریخچه ای طولانی دارد. اما آن چیزی که ما امروزه به عنوان پارچه موسلین (وال بوندینگ) می شناسیم، یک پارچه جدید و جذاب محسوب می شود.

پارچه های مخصوص فصول گرم معمولا ویژگی های مشترکی دارند. به عنوان مثال، وزن کم و بافت ساده ای دارند. بافت ساده و تار و پودی این پارچه ها باعث می شود جریان هوا به راحتی از میان الیاف آن عبور کند. به این ویژگی مهم، اصطلاحا تنفس پذیری گفته می شود. علاوه بر این، این پارچه ها معمولا با الیاف پنبه و کتان تولید می شوند. مهمترین ویژگی این الیاف طبیعی، جذب رطوبت است. پارچه موسلین به عنوان یکی از مدل های پارچه وال، تمام این ویژگی ها را دارد. آن چیزی که این پارچه را متمایز می کند، ظاهر خاص آن است. شما در اولین نگاه می توانید پارچه موسلین را از سایر مدل های پارچه وال تشخیص دهید. در ادامه قصد داریم بیشتر به ویژگی های این پارچه بپردازیم. اگر به دنبال ایده برای دوخت پارچه موسلین هستید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

خرید موسلین

پارچه موسلین چیست

از آنجایی که این پارچه یک پارچه جدید محسوب می شود، اجازه دهید ابتدا به این سوال بپردازیم که پارچه موسلین چیست و چه ویژگی هایی دارد. اگر بخواهیم از نظر ظاهری پارچه وال بوندینگ یا همان موسلین را توصیف کنیم، باید بگوییم یک پارچه پفکی است. اگر با دقت به این پارچه نگاه کنید، به نظر می رسد دو لایه است. دو لایه از پارچه ظریف وال به شکل نامحسوسی به هم چسبیده و این پارچه جذاب و جدید را ساخته است. اتصال این دو لایه باعث ایجاد فرم پف داری شده است که می توانید به راحتی آن را مشاهده نمایید.

پارچه-موسلین-چیست

این پارچه زیر دستی بسیار لطیف و دوست داشتنی دارد. دوام رنگ و کیفیت الیاف این پارچه یک لباس ماندگار و کاربردی برای شما می سازد. اگر مایلید بدانید چه لباس هایی می توانید با این پارچه فوق العاده طراحی کنید، با ما همراه باشید.


بیشتر بخوانید: هر چه باید در مورد پارچه وال بوندینگ (موسلین) بدانید


8 آیتم کاربردی با پارچه موسلین برای تابستان امسال

سعی کردیم تا این بخش از مطلب به شما اطلاعاتی در مورد پارچه موسلین بدهیم. حال اگر با ویژگی های این پارچه آشنا شدید، وقت خرید پارچه موسلین رسیده است. البته قبل از خرید این پارچه توصیه می شود مدل لباس مورد نظر خود را انتخاب نمایید. به این ترتیب می تواند تجربه خرید بهتری داشته باشید.

مانتو با پارچه موسلین

اولین دغدغه خانم های ایرانی با رسیدن فصل گرما، داشتن یک مانتو خنک است. پیدا کردن یک پارچه زیبا، سبک و خنک می تواند تمام دغدغه های شما را در این مورد برطرف نماید. اگر طرفدار استایل راحت و کژوال در روزهای گرم هستید، به شما پارچه موسلین را توصیه می کنیم. این پارچه معمولا به صورت ساده و تک رنگ در بازار موجود است. در نتیجه بهترین گزینه برای طرفداران استایل مینیمال خواهد بود. این پارچه با داشتن فرم پفکی، ظاهری متفاوت به استایل شما می بخشد.

مانتو-با-پارچه-موسلین

شما می توانید از پارچه موسلین برای دوخت مدل های مختلفی از مانتوهای تابستانه استفاده نمایید. شومیزهای بلند یک گزینه عالی برای استفاده به عنوان مانتو هستند. شما می توانید از بلوزهای اورسایز و جلو بسته نیز به عنوان مانتو استفاده کنید. یکی از بهترین مانتوهایی که می توانید با این پارچه طراحی کنید، مانتوهای جلو باز است. مانتوهای جلو باز را نیز می توانید به صورت کوتاه یا بلند طراحی نمایید. پارچه موسلین برای دوخت کت های اسپرت نیز کاملا مناسب است. یکی از مدل مانتوهایی که ممکن است به وفور در بازار مشاهده کنید، کفتان است. این مانتوهای بلند و ساده را نیز می توانید با این پارچه زیبا بدوزید.

شلوارهای راحت و کژوال

یقینا برای مانتوی خنک خود، به یک شلوار راحت نیاز دارید. پارچه موسلین فرم پذیری فوق العاده ای دارد. شما می توانید با این پارچه، شلوارهای مختلفی بدوزید. یکی از پرطرفدارترین مدل ها، شلوارهای بگ و نیم بگ است. پارچه وال بوندینگ کشسانی ندارد، در نتیجه نمی توانید با آن شلوارهای تنگ بدوزید. اما به راحتی برای دوخت شلوارهای بگ و شلوارهای دامنی، مورد استفاده قرار می گیرد.

شلوارهای-راحت-و-کژوال

اگر به شلوارهای تنگ علاقه دارید، می توانید از این پارچه برای دوخت شلوار مام استایل نیز استفاده کنید. اگر برای منزل به یک شلوار یا شلوارک نیاز دارید، همچنان می توانید این پارچه را مد نظر خود قرار دهید. با توجه به تنفس پذیری بالای این پارچه، یک شلوار با پارچه موسلین می تواند بهترین انتخاب شما برای روزهای گرم باشد.

پیراهن های کاربردی با پارچه موسلین

پیراهن یکی از جذاب ترین و کاربردی ترین لباس ها در کمد هر خانمی است. یک پیراهن مناسب را می توانید هم در منزل و هم در استایل خیابانی بپوشید. پیراهن ها با قدهای مختلف می توانند نقش بسیاری در استایل شما داشته باشند. مدل های بلند آن اگر آستین داشته باشد، جایگزین مانتو خواهد بود. مدل های آستین کوتاه را می توانید با مانتو یا شومیز بپوشید. به این ترتیب همچنان می توانند برای استفاده در استایل روزمره و خیابان مناسب باشند. مدل های کوتاه پیراهن موسلین برای منزل ایدئال است. شما زمان زیادی را در خانه سپری می کنید. نیاز به پارچه ای نرم و راحت دارید. علاوه بر این، این پارچه باید با پوست شما دوست باشد.

پیراهن-های-کاربردی-با-پارچه-موسلین

تنفس پذیری بالا و دوام دو فاکتور مهم برای انتخاب پارچه لباس راحتی محسوب می شود. پارچه موسلین هر دوی این ویژگی ها را دارد. این پارچه یک گزینه بی رقیب برای دوخت پیراهن های اورسایز است. می توانید برای پیراهن خود آستین های بلند یا آستین حلقه را در نظر بگیرید. کمربند یا بندهای کشی می توانند هم در جذابیت ظاهر پیراهن شما و هم در راحتی کاربرد آن موثر باشند.

خرید پارچه موسلین

دامن های خنک

از نظر کاربرد، دامن نیز می تواند به اندازه پیراهن کاربردی باشد. از آنجایی که دامن ها را می توانید با لباس های بیشتری ست کنید، حتی می توان گفت از پیراهن نیز برای خانم ها پر کاربردتر است. در فصول گرم، دامن را می توانید در هر فضایی بپوشید. دامن های خنک با تی شرت و انواع تاپ و شومیز قابلیت ست شدن را دارند. شما حتی می توانید آن را همراه با مانتو بپوشید. به این ترتیب استایلی خنک و مناسب روزهای گرم خواهید داشت.

دامن-های-خنک

با پارچه موسلین می توانید دامن های کوتاه و بلند مختلفی بدوزید. تنها کافی است مدل دامن شما تنگ و ماکسی نباشد. این پارچه برای دوخت دامن های کلوش کوتاه بسیار مناسب است. می توانید با اضافه کردن چاک و چین، یک دامن زیبا برای تمام روزهای تابستان داشته باشید.

شومیز با پارچه موسلین

یک شومیز مناسب را می توانید در فضاهای مختلفی بپوشید. بیشترین کاربرد شومیز برای زیر مانتو یا کت است. برای این کاربرد به شومیزهایی با آستین های ساده و یقه های انگلیسی نیاز دارید. البته شومیزهای بلند به تنهایی می توانند به عنوان مانتو نیز برای شما کاربرد داشته باشند. پارچه موسلین فرم پذیری مناسبی دارد و شما می توانید برای داشتن یک شومیز زیبا، از چین و یا یقه های مختلف کمک بگیرید.

شومیز-با-پارچه-موسلین

با این پارچه می توانید آستین کیمونو نیز طراحی کنید. آستین کیمونو یک انتخاب عالی برای طراحی شومیزهای اورسایز است. همانطور که می دانید، این روزها لباس های اورسایز مد شدند. پارچه وال بوندینگ (موسلین) یکی از بهترین انتخاب ها برای دوخت این سبک لباس است.

بلوز و شلوارهای ست

یکی از بیشترین چیزهایی که برای تابستان امسال در بازار مشاهده خواهید کرد، بلوز و شلوارهای ست هستند. این بلوز و شلوارها را می توانید با مدل های مختلف و پارچه های متنوع در بازار ببینید. اما اگر برای استفاده روزمره قصد خرید آن ها را دارید، باید بیشتر به جنس پارچه این ست ها توجه کنید. شما به پارچه ای نیاز دارید که علاوه بر خنک بودن، سبک و راحت باشد. علاوه بر این، نیاز به اتو کشی مداوم نیز نداشته باشد. پارچه موسلین برخلاف سایر پارچه های دارای الیاف طبیعی، چروک پذیری متوسطی دارد. اتو کشی آن نیز توصیه نمی شود. زیرا حرارت اتو ممکن است موجب از بین رفتن فرم پفکی آن شود.

بلوز-و-شلوارهای-ست

این ست های کاربردی می توانند انتخابی ساده و خوب برای سفرهای شما در فصل تابستان باشند. البته با انتخاب یک مدل مناسب می توانید این بلوز و شلوار را در مهمانی یا خیابان نیز بپوشید. از آنجایی که امسال لباس های کوتاه و نیم تنه ترند هستند، می توانید با این پارچه ست بلوز و شلوارک نیز بدوزید. پارچه موسلین برای دوخت انواع نیم تنه نیز کاملا مناسب است.

قیمت پارچه موسلین

رب دوشامبر با پارچه موسلین

رب-دوشامبر-با-پارچه-موسلین

بسیاری از خانم ها به پوشیدن رب دوشامبر در منزل علاقه دارند. رب دوشامبر شبیه یک مانتو جلو باز است که با یک کمربند روی بدن فیکس می شود. به طور معمول برای دوخت رب دوشامبر از پارچه های ساتن استفاده می شود. توصیه نمی شود ساعات زیادی رب دوشامبر ساتن بر تن کنید. زیرا این پارچه دارای الیاف مصنوعی است. مخصوصا در فصل تابستان، پارچه ساتن می تواند گرمای بیشتری برای شما ایجاد کند. یکی از بهترین پارچه هایی که می توانید برای دوخت رب دوشامبر، مناسب فصل های گرم انتخاب کنید، پارچه موسلین است. این پارچه جذب رطوبت بالایی دارد و می تواند به کاهش تعریق و احساس خنکی بیشتر شما کمک کند.

پیراهن های کوتاه دوست داشتنی

پیراهن-های-کوتاه-دوست-داشتنی

در ابتدای مطلب به پیراهن های ساحلی و بلندی که می توانید با پارچه موسلین بدوزید، اشاره کردیم. اما بسیاری از خانم ها برای مهمانی و حتی منزل، پیراهن های کوتاه را ترجیح می دهند. برای داشتن یک لباس شیک و زیبا با پارچه موسلین، تنها به اندکی خلاقیت نیاز دارید. برای دوخت پیراهن های کوتاه با این پارچه، می توانید از یقه های 7 یا یقه گرد نیز استفاده کنید. البته مدل های دکلته و گرهی نیز با این پارچه قابل طراحی و دوخت است. برای دامن لباس نیز می توانید از مدل های پرچین و دامن های طبقه طبقه استفاه نمایید. پارچه موسلین با فرم پذیری بالا، به شما امکان ابراز هر خلاقیتی را می دهد.

منبع: https://www.masterclass.com/articles/fabric-101-what-is-muslin-how-to-use-and-care-for-muslin

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا