بهار و تابستانپارچه شناسی

معرفی 5 پارچه مانتویی ساده و مینیمال

این روزها در دنیای مد و فشن سبک های مینیمال بسیار پرطرفدار هستند. سبک مینیمال در لباس پوشیدن یعنی انتخاب لباس های ساده با طراحی های ساده. لباس های ساده و شیک هیچ وقت از مد نمی افتند و همیشه جذاب هستند. همچنین این لباس ها را می توانید در موقعیت های گوناگونی استفاده کنید. در این مطلب می خواهیم انواع پارچه مانتویی ساده و مینیمال را معرفی کنیم. اگر شما هم به استایل های شیک و ساده علاقه مند هستید می توانید مانتوهای زیبا و شیکی را با این پارچه ها بدوزید. در ادامه این پارچه ها را معرفی کرده و ویژگی های آن ها را بیان می کنیم.

در این مطلب انواع پارچه مانتویی ساده و مینیمال مانند پارچه لینن، شانتون، کتان لمه، وال و کرپ را معرفی می کنیم. پارچه لینن پارچه ای تنفس پذیر و خنک است که برای دوخت مانتوهای بهاره و تابستانه مینیمال کابرد دارد. از این پارچه می توانید برای دوخت مانتوهای بلند و کوتاه عروسکی استفاده کنید.

خرید پارچه لینن درجه یک

 

پارچه شانتون یکی از پارچه های مانتویی عالی و کاربردی با بافت خاص و زیبا است. این پارچه مانتویی دارای تنوع بالایی در طرح و رنگ می باشد. این پارچه یکی از پارچه های مینیمال و ساده است که می توانید مانتوهای زیبا و جذابی را با آن بدوزید.

پارچه کتان لمه، پارچه ای زیبا و چشم نواز شیک و ساده است. این پارچه دارای جلوه براق و زیبایی بوده که ظاهر بسیار خاص و زیبا دارد. این پارچه با ایستایی آهار دار و کتی است. با این پارچه می توانید انواع مانتوهای کتی زیبا و خاص با ایستایی فوق العاده را بدوزید. پارچه وال یکی دیگر از پارچه های مانتویی است. این پارچه تن خوری لطیف و نرم دارد. مانتوهای وال بسیار سبک و راحت است و احساسی عالی با آن خواهید داشت.

پارچه مانتویی لینن؛ زیبا و جذاب

پارچه مانتویی لینن یکی از پارچه های لطیف و خنک تابستانه و بهاره به شمار می آید. این پارچه دارای حس تنفس پذیری بالایی است؛ به همین دلیل انتخابی عالی برای دوخت لباس های خنک به شمار می آید. پارچه لینن از الیاف طبیعی تولید شده است. از این پارچه می توانید برای دوخت انواع مانتوهای بلند و کوتاه و مانتوهای عروسکی استفاده کنید.

بافت خاص و زیبای پارچه لینن موجب شده که ظاهری زیبا داشته باشد. برای دوخت مانتوهای ساحلی شیک و بلند هم می توانید از پارچه لینن استفاده کنید. پارچه لینن دارای رنگبندی های شیک و زیبایی می باشد. به همین دلیل به راحتی می توانید رنگ مورد علاقه خود را از بین رنگ های این پارچه انتخاب کنید.

پارچه لینن؛ زیبا و جذاب

یکی از بهترین مدل های مانتو که می توانید با پارچه لینن بدوزید، مانتوهای چین چین چند طبقه هستند. شلوار لینن ساده همرنگ با مانتویتان را هم می توانید بدوزید و یک ست زیبا و خاص بهاره داشته باشید. یکی دیگر از مدل مانتوهای زیبا و خاص با پارچه لینن ساده، دوخت انواع مانتوهای عروسکی می باشد. معمولا قد این مانتوها تا بالای زانو در نظر گرفته می شود. روی آستین ها قسمت دامن شکل این مانتوها می توانید مانور دهید.

در خصوص پارچه مانتویی لینن باید بدانید که این پارچه چروک پذیر است. این پارچه یکی از پارچه های مانتویی راحت به شمار می آید. وزن این پارچه کم است در نتیجه مانتوهای لینن نیز سبک هستند. این مانتوها برای روزهای گرم و طولانی تابستان فوق العاده می باشند؛ چرا که بدن شما را اذیت نمی کنند.

جالب است بدانید که پس از هر بار شست و شوی پارچه لینن، لطافت آن نیز بالا می رود. اگر مانتوی لینن شما لک شد، پیش از شست و شوی آن باید لکه بری کنید.


حتما بخوانید: بهترین پارچه ها در طراحی استایل مینیمال


پارچه شانتون؛ مناسب برای دوخت انواع مانتوهای بهاره و تابستانه

پارچه شانتون یکی از بهترین انواع پارچه مانتویی به شمار می آید. این پارچه مانتویی دارای بافتی خاص بوده که آن را جذاب تر کرده است. پارچه مانتویی شانتون یک پارچه سبک و بهاره است که طرفداران زیادی دارد. زیر دست این پارچه به صورت نرم و لطیف است. در تولید این پارچه الیافی مانند پلی استر و ویسکوز استفاده شده است. مانتوهای شانتون دارای دوام و ماندگاری بالایی هستند.

پارچه مانتویی شانتون پارچه ای تنفس پذیر و خنک است. یکی از ویژگی های عالی این پارچه سبک و خنک بودن آن است. اگر قصد دوخت مانتوهای خنک تابستانه و بهاره را دارید، پارچه شانتون انتخابی عالی است. این پارچه برای دوخت انواع مانتوهای با حجاب و بلند به کار می رود.

پارچه مانتویی شانتون دارای تنوع بالایی در طرح و رنگ است. به همین دلیل برای افراد گوناگون با هر سلیقه ای این پارچه را پیشنهاد می کنیم. پارچه شانتون با بافت خاص و زیبای خود و سادگی جذابی که دارد برای دوخت مانتوهای ساده و مینیمال پیشنهاد می شود. این پارچه حس تنفس پذیری عالی دارد؛ در نتیجه مانتوهای شانتون برای تابستان عالی هستند و از عرق سوز شدن شما جلوگیری می کنند.

پارچه شانتون

مقاومت بالا یکی دیگر از ویژگی های پارچه مانتویی شانتون به شمار می آید. جالب است بدانید که پارچه شانتون در برابر شست و شو و پرزدهی مقاوم است. همچنین خوب است بدانید که این پارچه آبرفت ندارد و تغییر رنگ هم نمی دهد. پارچه شانتون نخ نوعی پارچه ضد حساسیت است؛ به همین دلیل برای پوست های حساس ایده خوب و ایده آلی می باشد.

مشاهده رنگبندی پارچه شانتون مانتویی

 

ایستایی این پارچه به صورت متوسطی بوده برای دوخت مانتوهای تابستانه پیشنهاد می شود. مانتوهای شانتون خوش فرم هستند و به خوبی روی تن می نشینند.

پارچه مانتویی کتان لمه؛ خوش جلوه و زیبا

پارچه مانتویی کتان لمه یکی از پارچه های شیک و چشم نواز مانتویی است. جلوه ظاهری این پارچه به صورت براق می باشد. البته براقیت و درخشان بودن این پارچه در حد اغراق آمیزی نیست. به همین دلیل این پارچه را یکی از انواع پارچه مانتویی شیک و ساده می دانیم.

با این پارچه مانتویی می توانید مانتوهای رسمی، نیمه رسمی و حتی کژوال و روزمره بدوزید. مانتوهای کتان لمه به صورت آهار دار روی تن می ایستند. در دوخت مانتو با پارچه مانتویی کتان لمه دقت داشته باشید که این پارچه دارای اتو رفت است. در نتیجه پیش از برش و دوخت مانتو، آن را اتو کنید. زیر دست پارچه کتان لمه به صورت معمولی است. کتان کریستال یکی از بهترین پارچه ها برای ترکیب کردن با سایر پارچه ها می باشد. در نتیجه می توانید مانتوهای ترکیبی خاص و چشم نوازی را با آن بدوزید.

یکی از ویژگی های مثبت پارچه کتان لمه، مقاومت بالای آن است. در نتیجه به راحتی می توانید آن را در ماشین لباس شویی بگذارید. در شست و شوی آن دقت کنید که از مواد حاوی سفید کننده استفاده نکنید؛ زیرا پارچه شما آسیب می بیند. یکی دیگر از ویژگی های این پارچه، رنگ ندادن آن می باشد.

کتان لمه؛ خوش جلوه و زیبا

مانتوهای کتان لمه به صورت کتی روی تن می ایستند. این پارچه با ظاهر خاص و ایستایی عالی که دارد، پارچه ای مناسب برای دوخت مانتوهای رسمی می باشد. دقت داشته باشید که این پارچه خاصیت کشسانی ندارد؛ در نتیجه برای دوخت مانتوهای جذب پیشنهاد نمی شود.

قیمت پارچه کتان لمه

 

یکی از مزایای این پارچه مانتویی، چروک نشدن آن است. این پارچه چروک پذیری ندارد و به ندرت چروک می شود. برای اتو کشی این پارچه آن را باید پشت و رو کنید. سپس درجه اتو را در درجه متوسط تنظیم کنید و پارچه را اتو کنید.

پارچه وال؛ راحت و خنک

پارچه مانتویی وال نوعی پارچه نخی سبک وزن و نازک است. این پارچه نرم و لطیف می باشد. جلوه ظاهری این پارچه شبیه پارچه حریر می باشد. مانتوهای وال به صورت ملایم و لخت روی تن می ایستند. البته نحوه ایستایی دقیق این پارچه بر اساس الیاف به کار رفته شده در آن متفاوت می باشد. در تولید این پارچه الیافی مانند پنبه، ترکیب پنبه و لینن، ترکیب پنبه و پلی استر، ابریشم و پلی استر به کار برده می شوند.

زیر دست این پارچه به صورت نرم و لطیف است. مانتوهای وال دارای تن خوری نرم و لطیف هستند. مانتوهای وال دارای ایستایی لخت می باشند. سبک بودن این پارچه یکی از مزایای عالی آن به شمار می آید. در نتیجه مانتوهای وال بسیار سبک و راحت هستند.

شومیز وال

روش درست شست و شوی پارچه وال به صورت دستی می باشد. چرا که ماشین لباس شویی به بافت پارچه وال آسیب می رساند. دقت داشته باشید که این پارچه را چنگ نزنید و نچلانید. اگر هم قصد شست و شوی این پارچه با ماشین لباس شویی را دارید، بهتر است آن را درون یک کیسه پارچه ای قرار دهید. لازم به ذکر است که در شست و شوی پارچه وال باید از شوینده های فاقد سفید کننده استفاده کنید. مانتوهای وال را برای شست و شو به خشک شویی نسپارید.

دمای متوسط و پایین برای اتو کشی پارچه وال مناسب است. در اتو کشی پارچه وال حتما از پارچه محافط پنبه ای استفاده کنید. همچنین برای سالم ماندن مانتوی شما در هنگام اتو کشی، اتو را روی پارچه نکشید. اتو را به آرامی روی پارچه قرار داده و سپس بردارید. با این کار بافت پارچه هم آسیب نمی بیند.


پیشنهاد ما: پارچه وال خامه دوزی و استایل عید 1402


پارچه کرپ با ایستایی خاص

پارچه مانتویی کرپ یکی از پارچه های پرطرفدار می باشد. این پارچه در ضخامت های گوناگونی تولید و عرضه شده است. الیاف گوناگونی در تولید این پارچه به کار می روند. الیاف به کار رفته شده در تولید این پارچه عبارتند از ریون، ابریشم، پنبه، پشم و غیره. در حالت کلی باید بگوییم که پارچه کرپ دارای ایستایی ریزش داری است. اگر پارچه کرپ شما مقاومت بالایی نداشت، باید از لایه آستری استفاده کنید.

پارچه کرپ سطحی نرم و لطیف دارد. سبک بودن یکی دیگر از مزایای این پارچه به شمار می آید. پارچه مانتویی کرپ پارچه ای ریزش دار است. در نتیجه مانتوهای کرپ نیز دارای ایستایی ریزش دار هستند. پارچه مانتویی کرپ در برابر چروک شدن مقاومت می کند و این پارچه ها چروک پذیری خیلی کمی دارند.

مانتو کرپ

پیش از دوخت و الگو کشی روی پارچه کرپ حتما آن را بشویید. چرا که ممکن است این پارچه آبرفت داشته باشد. مانتوهای کرپ را هم می توانید در ماشین لباس شویی قرار دهید و همچنین به صورت دستی آن ها را بشویید. برای شست و شوی مانتوی کرپ دمای آب باید در درجه پایین و سرد باشد. همچنین دقت کنید که چرخه ماشین لباس شویی در دور پایین تنظیم شده باشد. یکی دیگر از موارد در شست و شوی این پارچه استفاده از نرم کننده می باشد.

با توجه به ضخامت و نوع پارچه کرپ باید آن را اتو کشی کنید. در هنگام اتو کشی این پارچه حتما از لایه محافظ پنبه ای استفاده کنید. مانتوهای کرپ را به صورت پشت و رو کنید و سپس اتو کشی آن ها را انجام دهید. دقت داشته باشید که اتو در تماس مستقیم با این پارچه قرار نگیرد.

برای خشک کردن مانتوی کرپ خود آن را آویزان کنید. دقت داشته باشید که در حین شست و شوی مانتوهای کرپ آن ها را نچلانید.

 سخن آخر

برای دوخت مانتوهای مینیمال و ساده باید از پارچه های مانتویی ساده و شیک استفاده کنید. در این مطلب 5 مدل از پارچه های ساده مانتویی را معرفی کردیم. یکی از بهترین پارچه های ساده مانتویی، پارچه شانتون می باشد. این پارچه با بافت ساده و خاص خود برای دوخت مانتوهای شیک تابستانه و بهاره به کار می رود. پارچه شانتون یک پارچه تنفس پذیر بوده که برای دوخت مانتو بسیار کاربردی است.

پارچه کرپ نوعی پارچه لخت و ریزش دار است که در دوخت مانتوهای ساده و خاص به کار برده می شود. در هنگام شست و شوی پارچه کرپ نباید آن را بچلانید.  چنگ زدن و چلاندن این پارچه باعث آسیب رساندن به الیاف آن می شود. مانتوهای کرپ را برای خشک شدن در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

پارچه کرپ دارای انواع و ضخامت های گوناگونی است. با توجه به ضخامت و نوع کرپ باید دمای اتو را تنظیم کنید. دقت داشته باشید که در اتو کردن انواع پارچه مانتویی از لایه محافظ پنبه ای استفاده کنید. با این کار بافت پارچه آسیب نمی بیند. همچنین بهتر است که این پارچه ها را به صورت پشت و رو کنید و سپس آن ها را از قسمت پشت اتو کنید.

پارچه لینن یکی از خاص ترین و زیباترین پارچه های مینیمال است که در دوخت مانتوهای ساده لینن به کار می رود. پارچه لینن با حس تنفس پذیری بالا، وزن سبک و لطافتی که دارد، یکی از بهترین پارچه های مانتویی می باشد.

پارچه وال از خاص ترین پارچه های مانتویی می باشد. این پارچه خاصیت کشسانی ندارد و انعطاف پذیری بسیار کمی هم دارد. این پارچه مانتویی برای دوخت انواع مانتوهای پلیسه پیشنهاد می شود. این پارچه دارای بافتی شل است. پارچه وال تنفس پذیر است و برای دوخت مانتوهای خنک بسیار عالی می باشد.

منبع: www.etsy.com

2.2/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا