پارچه شناسی

پارچه کتان لمه را با چه پارچه هایی ترکیب کنیم + ایده استایل

در دنیای نساجی امروز پارچه های زیادی تولید می شوند. این پارچه ها با توجه به ویژگی ها و کیفیتی که دارند در بین مردم محبوبیت خود را حفظ کرده یا از دور خارج می شوند. یکی از پارچه هایی که این روزها در بین خانم ها طرفداران زیادی پیدا کرده، پارچه کتان لمه است. زمانی که اسم لمه می آید در ذهن مخاطب پارچه ای شاین دار با رگه های براق تداعی می شود. در مورد پارچه کتان لمه نیز این ذهنیت تا حدودی درست است. پارچه کتان لمه مانند سایر پارچه های لمه از براقیت خاصی برخودار است. این پارچه سطح صافی دارد و در آن از رگه های شاین دار خبری نیست. اما با تکان دادن پارچه می توانید به خوبی متوجه درخشان بودن آن بشوید. زیبایی ظاهری این پارچه در کنار کیفیت بی نظیر آن باعث شده است که کتان لمه فروش بالایی را تجربه کند.

خرید-پارچه-لمه

زیباترین مدل مانتوهای سال 1403 کدامند؟

با نزدیک شدن به فصل بهار تلاطم خانم ها برای خرید مانتو چندین برابر می شود. پیدا کردن یک مدل مانتو شیک و در عین حال با کیفیت کار آسانی نیست. همانطور که گفته شد پارچه کتان لمه کیفیت بی نظیری دارد و جزو پارچه های بهاره و تابستانه محسوب می شود. این پارچه به راحتی با سایر پارچه ها نیز ترکیب می شود. از این رو امروز و در اینجا قصد داریم شما را با زیباترین مدل مانتوهایی که می توانید از ترکیب این پارچه با سایر پارچه ها بدوزید، آشنا کنیم.


پیشنهاد ما: 6 مدل مانتو با پارچه ژاکارد گلدار برای عید 1403


مانتوهای پلیسه زیبا با ترکیب کتان لمه و بخارا دوزی

اگر از طرفداران دنیای مد باشید به خوبی می دانید که این روزها آیتم های پلیسه بسیار ترند شدند. این آیتم ها را می توانید پشت ویترین فروشگاه ها و مزون های لباس ببینید. مانتوهای پلیسه نیز از این قاعده مستثنی نیستند. مانتوهای پلیسه یکدست طرفدارن مخصوص به خود را دارند. اما بعضی افراد به این مدل مانتو علاقه ای ندارند و ترجیح می دهند از یک پارچه مکمل و صاف در کنار آن استفاده شده باشد. به همین جهت در این قسمت قصد داریم شما را با یکی از محبوب ترین مدل های مانتوهای سال 1403، یعنی مانتوهای پلیسه ترکیبی آشنا کنیم. بسته به سلیقه خود می توانید در قسمت های مختلف مانتو خود از پارچه پلیسه شده استفاده کنید. حاشیه لباس می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد.

مانتوهای-پلیسه-زیبا-با-ترکیب-کتان-لمه-و-بخارا-دوزی

در نظر داشته باشید که پارچه ای که برای پلیسه کردن انتخاب می کنید باید فرم پذیری بالایی داشته باشد. در غیر این صورت امکان پلیسه کردن آن وجود ندارد. از طرفی تنها از پارچه هایی می توان برای پلیسه کردن استفاده کرد که اتوپذیری بالایی داشته باشد. این ویژگی باعث می شود بعد از پلیسه کردن پارچه، لایه های پارچه به سرعت باز نشود و فرم لباس شما به هم نریزد. پارچه کتان لمه هر دو ویژگی را دارد. ترکیب این پارچه با پارچه بخارا دوزی هندی می تواند یک مانتو بی نهایت زیبا را برای شما به ارمغان آورد.

مانتوهای شیک و جذاب برای نوروز 1403

اگر از شما بخواهند یک پارچه شکیل و لوکس را معرفی کنید، بی شک انتخاب بسیاری از شما پارچه ژاکارد است. از پارچه ژاکارد در دوخت آیتم های متنوعی می توانید بهره ببرید. یکی از آیتم هایی که با این پارچه به فراوانی تولید می شود، مانتو است. از این پارچه می توانید در دوخت مانتوهای رسمی، مجلسی و کژوال بهره ببرید. قیمت پارچه ژاکارد نسبت به ویژگی هایی که دارد کاملا منطقی و بصرفه است. با این حال ممکن است شما دوست داشته باشید از یک پارچه مکمل در کنار آن استفاده کنید. از این رو می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. شما نه تنها در هزینه های خود صرفه جویی کردید بلکه از تکنیک ترکیب پارچه ها برای مانتو خود بهره بردید. بسیاری از طراحان لباس معتقدند اگر ترکیب پارچه ها به درستی انجام شود می تواند زیبایی مانتو شما را چندین برابر کند.

مانتوهای-شیک-و-جذاب-برای-نوروز-1403

یکی از پارچه هایی که می توانید برای ترکیب با پارچه ژاکارد استفاده کنید، پارچه کتان لمه است. این پارچه ظاهر شاین دار و مجللی دارد. به همین دلیل می تواند مکمل خوبی برای پارچه ژاکارد باشد. از طرفی چروک پذیری این پارچه نیز بسیار کم است. پس می توان گفت مانتو شما نیاز به اتوکشی زیادی نخواهد داشت. پس می توان گفت طول عمر مانتو دوخته شده با این دو پارچه نسبتا زیاد است. بسته به سلیقه خود می توانید یکی از این دو پارچه را به عنوان بیس مانتو خود انتخاب کنید. اگر قصد دارید پارچه زمینه شما کتان لمه باشد و از پارچه ژاکارد به عنوان خرجکار استفاده کنید، بهتر است آن را در قسمت یقه و آستین ها به کار ببرید. طرح های متنوع به کار رفته در پارچه ژاکارد می تواند توجه مخاطب شما را به آن قسمت جلب کند.

خرید پارچه ژاکارد مانتویی

مانتوهای فانتزی و کژوال

اگر به استایل های کژوال و ساده علاقه مند هستید این قسمت برای شما است. مسلما باید قبول کرد که از همه مانتوهای بهاره قرار نیست در مهمانی ها بهره ببریم. بعضی از مانتوها برای قرارهای ملاقات و روزمره کاربرد بیشتری دارند. اگر شما جزو افرادی هستید که به استایل خود در همه جا اهمیت می دهید جای هیچ نگرانی نیست. جالب است بدانید پارچه کتان لمه جزو پارچه هایی محسوب می شود که تنفس پذیری بالایی دارد. به همین دلیل این پارچه جریان هوا را از بیرون به داخل و برعکس منتقل می کند. این کار باعث خنک شدن سطح پوست شما می شود. همچنین درصد قابل توجهی از الیاف به کار رفته در این پارچه طبیعی بوده و از ایجاد بوی بد جلوگیری می کند. به همین دلیل می توان با قاطعیت گفت که از کتان لمه در استایل های روزمره بهار و تابستان می توانید بهره ببرید.

مانتوهای-فانتزی-و-کژوال

یکی از پارچه هایی که تنفس پذیری مشابه با پارچه کتان لمه دارد، پارچه کوک دوزی هندی است. این پارچه نیز از الیاف طبیعی مرغوبی تهیه می شود. پس پارچه کوک دوزی هندی می تواند گزینه مناسبی برای ترکیب با پارچه کتان لمه و استایل های بهاره شما باشد. ایستایی و چروک پذیری این دو پارچه مشابه هم است. پارچه کتان لمه و کوک دوزی هندی چروک پذیری کمی دارند و می توانند زیبایی استایل شما را در بلند مدت به خوبی حفظ کنند. ایستایی این دو پارچه نیز کتی بوده و مشابه هم است. استفاده از نواردوزی ایده ای است که می تواند ظاهر شما و استایلتان را زیباتر کند. پس از آن در استایل های کژوال خود غافل نشوید.

استایل ها مجلسی زیبا با پارچه کتان لمه و دانتل

انتخاب بسیاری از افراد برای شرکت در مهمانی ها و دورهمی ها استایل های مجلسی است. این افراد معمولا به لوکس بودن و درخشندگی استایل خود بیش از هر چیز می دهند. آن های استایل های سلطنتی و فاخر را به استایل های ساده ترجیح می دهند. به این افراد معمولا توصیه می شود که از پارچه های شاین دار در استایل خود بهره ببرند. این پارچه ها درخشندگی بی نظیری در زیر نور خورشید و چراغ دارند. یکی از پارچه هایی که به درخشندگی و ظاهر مجلل خود معروف می باشد، پارچه دانتل است. از پارچه دانتل می توانید در مانتوهای مجلسی نیز بهره ببرید. این پارچه انواع مختلفی دارد و زیبایی خاصی را به استایل شما هدیه می دهد.

استایل-ها-مجلسی-زیبا-با-پارچه-کتان-لمه-و-دانتل

مطمئنا چیزی که می تواند کامل کننده این پارچه براق باشد، یک پارچه شاین دار اما یکدست و صاف است. اگر سری به غرفه های پارچه بزنید، بی شک متوجه می شوید که از چه پارچه ای صحبت می کنیم. پارچه انتخابی بسیاری از مزون دارها و طراحان لباس برای ترکیب با پارچه دانتل، پارچه کتان لمه است. پارچه هایی که قصد دارید در مانتوهای مجلسی به کار ببرید، باید چروک پذیری کمی داشته باشند و زیبایی استایل شما را در بلند مدت حفظ کنند. از طرفی ایستایی این پارچه ها باید مناسب و ترجیحا زیاد باشد. پارچه کتان لمه تمامی این ویژگی ها را دارد. از طرفی این پارچه در استفاده بلند مدت دچار پرزدهی و خرابی نمی شود. پس می توانید به دفعات زیاد از مانتو مجلسی خود با این پارچه بهره ببرید.

مانتوهای ترند با پارچه مخمل سوزن دوزی

کافی است سری به پاساژها و مزون های مانتو زده باشید تا به خوبی متوجه بشوید که چقدر این روزها بازار مانتوهای مخمل سوزن دوزی داغ است. مخمل سوزن دوزی نه تنها در ایران که در سراسر دنیا نیز این روزها طرفداران زیادی دارد. بسیاری از افراد مشهور و سلبریتی ها از این پارچه در استایل خود تاکنون استفاده کردند. معمولا در کنار پارچه مخمل سوزن دوزی از یک پارچه مکمل استفاده می شود. اگر این پارچه را از نزدیک لمس کرده باشید به خوبی می دانید که آهار این پارچه به نسبت زیاد است. از این رو معمولا از پارچه ها لخت و ریزش دار در کنار پارچه مخمل سوزن دوزی استفاده نمی شود. یکی از محبوب ترین پارچه ها برای ترکیب با پارچه مخمل سوزن دوزی، پارچه کتان لمه است.

مانتوهای-ترند-با-پارچه-مخمل-سوزندوزی

از پارچه مخمل سوزن دوزی معمولا در بدنه و جلوی مانتو استفاده می شود. از آنجایی که فرم پذیری این پارچه نسبتا کم است، بهتر است قید یقه های برگردان را بزنید. شما می توانید از یقه هفت یا گرد بسته به سلیقه خود برای دوخت این مانتو بهره ببرید. اگر به یقه های برگردان علاقه دارید می توانید از پارچه کتان لمه در قسمت یقه استفاده کنید. این پارچه فرم پذیری بالایی دارد و اجازه دوخت مدل های مختلف را به شما می دهد. از طرفی می توانید بسته به سلیقه خود مدل آستین دلخواهتان را نیز با این پارچه طراحی کنید. پارچه کتان لمه آهار نسبتا بالایی دارد و برای دوخت مدل آستین های پفکی بسیار مناسب است. از ترکیب این دو پارچه می توانید برای مانتوهای پاییزه نیز بهره ببرید.

قیمت پارچه کتان لمه

پارچه لینن سوزن دوزی و کتان لمه در کنار هم

یکی از معروف ترین پارچه های تابستانه پارچه لینن است. پارچه لینن به خودی خود از زیبایی منحصر به فردی برخوردار می باشد. اما این پارچه زیر مجموعه دیگری به نام پارچه لینن سوزن دوزی نیز دارد و از پارچه لینن سوزن دوزی معمولا در استایل های رسمی تر استفاده می شود. بسیاری از افراد تصور می کنند که مکمل پارچه لینن سوزن دوزی فقط پارچه لینن ساده است. اما این تصور خیلی درست نیست. شما می توانید از پارچه هایی نظیر لینن، کتان لمه و تمامی پارچه هایی که ایستایی مشابه پارچه لینن سوزن دوزی دارند، در کنار هم بهره ببرید.

پارچه-لینن-سوزندوزی-و-کتان-لمه-در-کنار-هم

پارچه کتان لمه از الیاف طبیعی و مرغوبی تهیه شده است. پارچه لینن سوزن دوزی نیز دقیقا شرایط مشابهی دارد. این دو پارچه در کنار هم می توانند یک مانتو خنک بهاری زیبایی را برای شما به ارمغان آورند. در نظر داشته باشید که پارچه لینن سوزن دوزی نسبت به پارچه لینن عادی چروک پذیری کمتری دارد. پارچه کتان لمه نیز یکی از پارچه های خنک و ظریفی محسوب می شود که چروک پذیری آن کم است.

منبع: https://worldlinen.com/blogs/news/4-reasons-why-people-love-flax-linen

3.8/5 - (17 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا