استایلروزمره و کاربردی

پارچه شانتون و معرفی 11 مدل مانتو دخترانه اسپرت

پارچه شانتون نخ که یکی از پرفروش‌ترین پارچه‌ها به شمار می‌رود. از تار و پود ریز تشکیل شده است و سبک و راحت می‌باشد. پارچه شانتون با ایستایی بسیار خوبی که دارد، مناسب کت و دامن، مانتو، کت و شلوار، شومیز، سارافون، شلوار و… می‌باشد. شانتون نخ از الیاف نخی تشکیل شده است ولی با درصد کمتر! به همین دلیل آبرفت و چروک ندارد و رنگ آن کاملاً ثابت می‌ماند. پارچه شانتون انواع مختلفی دارد مانند پارچه شانتون کنفی، شانتون بیسکوییتی، شانتون گونی بافت، شانتون عبایی، شانتون ملانژ، شانتون لمه. در ادامه این مقاله، ده مدل مانتو اسپرت دخترانه با پارچه شانتون را به شما معرفی خواهیم کرد.

مانتو اسپرت آستین کیمونو با پارچه شانتون

مانتو کیمونو دخترانه با پارچه شانتون | پارچه نگار

پارچه شانتون سبک و راحت است و همچنین پارچه ای چهارفصل برای دوخت انواع لباسمی باشد. مانتو با آستین کیمونو می تواند انتخابی درست برای دوخت پارچه شانتون باشد. آستین کیمونو، آستین گشادی است اما با این تفاوت که آستین سرخود است. یعنی با الگو و دوخت جداگانه دوخته نمی‌شود و به بالاتنه وصل است. به‌همین دلیل شانه‌ها را کمی افتاده‌تر نشان می‌دهد و برای افرادی که خودشان سرشانه افتاده دارند، مناسب نیست. همچنین این مدل آستین بالاتنه را پرتر نشان می دهد. بنابراین اگر بالاتنه لاغری دارید این مدل مانتو با پارچه شانتون برایتان بسیار مناسب خواهد بود. کیمونو، لباس سنتی ژاپنی‌هاست و در دوخت این نوع آستین نیز از همان نوع لباس‌ها الهام گرفته می‌شود.

مانتو اسپرت آستین فانوسی با پارچه شانتون

مانتو اسپرت دخترانه آستین فانوسی با پارچه شانتون

آستین فانوسی، قسمت میانی اندام را بزرگتر نشان می‌دهد، بنابراین برای افرادی با باسن و لگن کوچک مناسب است. در قسمت انتهایی آستین، دوخت پارچه گشاد می‌شود و با یک کش یا بند در قسمت مچ جمع می‌شود. به‌همین دلیل اگر قد کوتاهی دارید، ترجیحا از این نوع آستین صرف نظر کنید.

خرید پارچه شانتون نخی

مانتو اسپرت آستین پفی با پارچه شانتون

در مدل آستین پفی با پارچه شانتون می توان از خلاقیت و تنوع زیادی استفاده کرد و زیبایی این مدل آستین به اندازه ای است که طراحان لباس از آن در طراحی بیشتر مانتو ها استفاده می کنند. از جمله تنوع این آستین می توان به مدل های آستینی که قسمت پایین آن چین دار بوده و قسمت بالای آن ساده است اشاره کرد. این نوع آستین ها معمولا تا مچ می رسند و همچنین آستینی که قسمت بالای آن چین دار بوده و قسمت پایین آن ساده است. که به آستین های نوع اول آستین بیشاپ و به آستین های نوع دوم آستین فلیپینی گفته می شود.

مانتو های بلند دخترانه اسپرت

شما می تواند مانتویی با پارچه شانتون و دارای آستین پفی داشته باشید و نگران فرم اندامتان نباشید. اما یک شرط دارد و آن هم اینکه باید با نحوه صحیح استایل این مدل مانتو با پارچه شانتون آشنا باشید و سپس برای پوشیدنش اقدام کنید.

مانتو بلند اسپرت

مانتو ساده اسپرت با پارچه شانتون

با توجه به اینکه پارچه شانتون این قابلیت را داراست که هر نوع دوختی را می‌توانید با آن به کار ببرید و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی برای افراد با سلیقه‌های مختلف موجود است. مانتو بلند نیز می تواند گزینه خوبی برای دوخت یک مانتوی محبوب و زیبا با پارچه شانتون باشد. در ضمن اگر قدتان کوتاه است سعی کنید از مانتوهای کوتاه دوری کنید و اگر قد بلندی دارد، مانتوهایی که بلندیشان تا زانوی شماست برازنده خواهد بود. خانم های چاق نیز باید مانتوهایی با پارچه شانتون را انتخاب کنند که خیلی کوتاه نباشد زیرا این مانتوها آن ها را با قدی کوتاه تر و چاق تر نشان می دهد.


مقاله مرتبط: چند مدل مانتو و جایگزین آن با پارچه وال خامه دوزی


مانتو کوتاه اسپرت با پارچه شانتون

مانتو کوتاه اسپرتدر دنیای فشن، تنوع مدل و رنگ لباس ‌ها به اندازه‌ تنوع ویژگی ‌های ظاهری افراد است. تقریبا برای همه‌ آدم‌ های کره زمین انعطاف لازم را می بینیم! بهتر است بدانیم که تمام نکات و چهارچوب های دنیای فشن، برای زیباتر دیده شدن، کم رنگ کردن نقاط ضعف و پررنگ کردن نقاط قوت است. مانتو کوتاه با پارچه شانتون یکی از محبوب ترین انواع مدل مانتوها برای فرم اندامی مختلف است. این مانتو در انواع مدل های مختلف کُتی و جلو باز و جلو بسته تولید می شود. یکی از مهمترین فاکتور ها در انتخاب کوتاهی یا بلندی مانتو، فرم اندام و قدتان است. انتخاب بلندی مانتو با قد شما رابطه عکس دارد. اگر قدتان کوتاه است سعی کنید از مانتوهای بلند دوری کنید. اما اگر قد بلندی دارید، مانتوهایی که بلندیشان تا زانوی شماست برازنده خواهد بود.

مانتو جلو باز اسپرت با پارچه شانتون

مانتو جلو باز دخترانه

پارچه شانتون چروک پذیری ندارد و همچنین این پارچه ظریف و نازک است اما بدن نما نیست. تمامی این ویژگی ها می تواند پارچه شانتون را برای این مدل مانتو مناسب کند. مانتو های جلوباز تنوع و رنگ بندی متفاوت و طرفداران خاص خود را دارد. در مدل های شیک تر می توانید این رنگ بندی را به صورت تلفیقی از رنگ های متضاد در کنار همدیگر ببنید. از انواع این مانتوها با پارچه شانتون می توان به مدل ها یقه دار و بدون یقه آن اشاره کرد. البته مانتوهای جلوباز یقه دار بیشتر مناسب دخترانی است که قد بلندتر هستند. این مدل مانتو را در دو اندازه بلند یا کوتاه، می توانید به شیوه مختلف با دیگر لباس هایتان ست کنید.

مانتو جلو بسته اسپرت

مانتو جلو بسته اسپرت

در یکی دو سال اخیر، انواع مانتو جلوبسته توجه خانم‌های جوان را به خود جذب کرده است. همچنین مانتو جلو بسته اغلب اوقات، انتخاب اول بسیاری از آنها است. مدل مانتو جلوبسته دخترانه معمولاً کوتاه، ساده و اسپرت است که جنس پارچه شانتون با ویژگی تنفس پذیری مناسب و در عین حال سبک بودنش امکان دوخت مانتو جلو بسته زیبایی را به شما خواهد داد. دختران جوان در جمع‌های دوستانه و داشتن استایل کژوال با این مدل مانتو با پارچه شانتون، به دلیل راحتی و زیبایی خاص این مدل مانتوها، معمولاً این لباس را با شلوار جین و کتانی ترکیب می‌کنند و جذاب و خاص در جمع حاضر می‌شوند. برای دوخت و یا خرید مانتو جلوبسته دخترانه تردیدی نداشته باشید. زیرا این مدل مانتوها با پارچه شانتون هیچ‌وقت از مد نمی‌افتند و به‌راحتی با انواع شلوار، کفش، شال و روسری ست می‌شوند.

قیمت پارچه شانتون مانتویی

مانتو دارای خرجکار با پارچه شانتون

مانتو تابستانه همراه با خرجکار

خرج کار به لباس ارزش و اعتبار ویژه‌ ای می بخشد. خرج کار را می‌توان شامل موارد مختلفی از آن جمله زیپ، دکمه، تگ، قطعات تزئینی و… دانست. خرجکار می تواند در حالت های زیر در دوخت مانتو با پارچه شانتون مورد استفاده قرارگیرد:

پارچه و رنگ حاشیه ای در لباس: اگر شاسی مانتو دارای رنگ خاصی است و رنگ های حاشیه‌ای از قبیل سرشانه، جیب و … رنگ و جنس دیگر و متفاوتی با رنگ شاسی مانتو داشته باشند. به این جنس و رنگ حاشیه‌ای و متفاوت به کار برده شده در مانتو خرج کار گفته می‌شود.

لوازم لباس: به تجهیزاتی از قبیل زیپ، دکمه، چسب نرم و زبر، شبرنگ و … که روی مانتو به‌کار برده می‌شوند نیز خرج کار گفته می‌شود.

دکمه: دکمه‌ ها تنوع بسیار زیادی در نوع، رنگ، جنس، اندازه و … دارند که انتخاب هر یک با توجه به کاربرد مانتو صورت می‌گیرد.

چسب نرم و زبر: از این ابزار مواردی که باز و بسته کردن دکمه در کار و طراحی مشکل ایجاد می‌کند، استفاده می‌شود.  از لازم به ذکر است که این چسب‌های نرم و زبر دارای سه درجه کیفیتی می‌باشد. استاندارد جهانی این چسب‌ها grade A- grade B – grade c می‌باشد.

شبرنگ: شبرنگ‌ها دارای انواع مختلفی هستند. از نظر میزان رفلکس نور، فاصله دید آن و مقاومت در برابر سرما و شستشو به درجه کیفی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. این وسیله همچنین در تیپ و اندازه‌های ۲.۵ سانتی متری و ۵ سانتی متری در رنگ‌های مختلفی هستند. که رایج‌ترین این رنگ‌ها نقره‌ای، زرد و قرمز می‌باشد.

مانتو مینیمال اسپرت با پارچه شانتون

پوشیدن لباس‌های ساده و در عین ‌حال متناسب و همرنگ باهم در نهایت سادگی به وجود آورنده استایلی شیک و خاص ایجاد می‌کند. این استایل که به استایل مینیمال معروف است مورد علاقه بسیاری از افراد در جهان است. هنگامی که صحبت از استایل مینیمال در مد و فشن باشد اولین رنگ هایی که به ذهن خواهند آمد، سیاه و سفید هستند. بسیاری از لباس های این استایل معمولا از این دو رنگ بهره می برند و طیف رنگی این چنینی را شامل می شوند. اما این حرف بدان معنی نیست که در استایل مینیمال تنها با سیاه و سفید طرف هستیم. بلکه به طور کلی یک استایل مینیمال ترکیبی از دو رنگ است که در کمال تفاوت، به خوبی کنار هم قرار گرفته اند و زیبایی خاصی را خلق کرده اند.

مانتو مینیمال دخترانه

هیچ اشکالی ندارد که گاهی از رنگ های پررنگ پارچه شانتون نیز استفاده شود. درواقع هنر استفاده از این رنگ هاست که می تواند یک استایل مینیمال زنانه یا دخترانه بسیار زیبا بسازد. استایل های مینیمال را می توان به عنوان استایل کژوال، رسمی یا نیمه رسمی استفاده کرد. بنابراین، با توجه به موقعیت و مکان مورد نظر می توان از ترکیب های رنگی مناسب بهره برد. همچنان استفاده از رنگ های موقر و خنثی پارچه شانتون نیز گزینه های بهتری برای استایل مینیمال هستند. برای مثال، یک شلوار جین آبی روشن، یک مانتوی مشکی با پارچه شانتون، یک شومیز سفید با پارچه شانتون و یک جفت کفش مشکی می تواند یک استایل مینیمال دخترانه و یا زنانه شیک ایجاد کند.

 مانتو اورسایز اسپرت

مانتو اور سایز شانتون

استایل اورسایز هم مثل هر استایل دیگری در دنیای مد و لباس تاریخچه خاص خودش را دارد و فراز و نشیب ‌های زیادی طی کرده است. این استایل هیچ وقت از دور خارج نشده و هر چند سال یک بار دوباره جای خودش را در طراحی‌ های طراحان مطرح مد و لباس باز می‌کند. شما هم می تواند مانتو اورسایز خود با شانتون محبوبتان داشته باشید. استایل و مانتو های اورسایز برای افرادی که اندام متناسبی دارند بهتر از کسانی عمل می‌کند که پلاس سایز هستند. افرادی که اضافه وزن دارند بهتر است از استایل پلاس سایز کمک بگیرند. پوشیدن تاپ یا تی شرت فیت زنانه به همراه پانچو اورسایز با شانتون یکی از ترکیب‌های محبوب این روزهای دنیای مد است.

مشاهده رنگبندی پارچه شانتون ساده

مانتو کلوش اسپرت

مانتو کلوش دخترانه با پارچه شانتون

از جایی که شانتون ایستایی خوبی دارد، راحت است و همچنین مناسب افراد با هر نوع فرم بدنی است. بنابراین می تواند گزینه ای جالب برای دوخت مانتو هایی مانند کلوش باشد. افرادی که اندام سیبی شکل دارند، معمولاً برای انتخاب این مدل مانتو با پارچه شانتون باید بیشتر دقت کنند. انتخاب مدل مانتو اگر به‌درستی انجام نشود، می‌تواند اندامشان را بزرگ‌تر نشان دهد. اما جای نگرانی وجود ندارد؛ مانتو هایی که به‌صورت مثلثی یا به‌صورت کلوش هستند. یک انتخاب عالی برای افرادی است که اندام سیبی شکل دارند و می‌توانند در آن بدرخشند.

3.7/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا