استایلبهار و تابستان

پارچه حریر اشکی طرحدار و 5 لباسی که می توانید با آن بدوزید

پارچه حریر برای بسیاری از خانم ها اولین گزینه در انتخاب لباس است. در واقع این پارچه زیبا و خاص معمولا طرفداران وفاداری دارد. مخصوصا در فصول گرم مانند بهار و تابستان، اولین پارچه خنکی که در تصور خانم ها نقش می بندد، پارچه حریر است. پارچه حریر اشکی طرحدار یکی از زیباترین مدل های حریر است. شما می توانید طرح ها و رنگ های جذاب و متنوعی از آن را در بازار مشاهده کنید. این پارچه زیبا یکی از ساده ترین و در عین حال خاص ترین حریرهایی است که می توانید از آن برای دوخت لباس های مختلف استفاده نمایید. اگر قصد خرید پارچه حریر اشکی طرح دار را دارید اما چندان با آن آشنا نیستید یا هنوز نمی دانید با این پارچه دوست داشتنی چه لباسی بدوزید، مطالعه ادامه این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

خرید پارچه حریر اشکی طرحدار

آشنایی با پارچه حریر اشکی طرحدار

خرید پارچه حریر اشکی طرح دار

این پارچه در زبان انگلیسی jacquard chiffon نام دارد. زیرا زمینه آن از حریر شیفون است. برجستگی های اشکی آن هم با بافت ژاکارد روی این پارچه ایجاد شده است. در دنیای متنوع حریرها، این پارچه خاص و زیبا را می توانید با اولین نگاه شناسایی کند. زیرا زیردست، بافت و شکل ظاهری آن با همه مدل های پارچه حریر که تا به حال دیدید، متفاوت است. سطح این پارچه برجستگی های خال خالی یا اشک شکلی دارد. این برجستگی ها بخشی از تار و پود پارچه هستند. به همین دلیل می توانید از دوام و کیفیت ظاهر و بافت این پارچه اطمینان خاطر داشته باشید. پارچه حریر اشکی از الیاف مصنوعی پلی استر تولید می شود. اما به دلیل بافتی که دارد، کاملا خنک و سبک است و به عنوان محبوب ترین پارچه تابستانی شناخته می شود.

5 مدل لباس که می توانید با پارچه حریر اشکی بدوزید

همانطور که اشاره شد، حریر یکی از پرطرفداران پارچه هایی است که خانم ها برای دوخت لباس های مختلف انتخاب می کنند. پارچه حریر اشکی کاربرد بسیاری در دوخت انواع مانتو، پیراهن و دامن دارد. البته بیشترین کاربرد آن در دوخت پیراهن های مجلسی و ساحلی است. در ادامه قصد داریم شما را با بهترین لباس هایی که می توانید با این پارچه داشته باشید، آشنا کنیم.


حتما بخوانید: با جدیدترین پارچه های تابستان 1402 آشنا شوید


با پارچه حریر اشکی طرحدار مانتو بدوزید

یکی از بیشترین لباس هایی که با پارچه حریر اشکی دوخته می شود، مانتو است. به دلیل محبوبیت این پارچه در میان خانم ها و ویژگی های منحصر به فرد این پارچه، مانتوهای حریر طرفداران بسیاری دارد. معمولا خانم ها برای سپری کردن روزهای گرم بهار و تابستان به دنبال سبک ترین و خنک ترین پارچه ممکن هستند. پارچه حریر دقیقا چنین ویژگی هایی را دارد. علاوه بر این، ایستایی و کیفیت بافت و الیاف آن نیز، برای دوخت مانتوهای روزمره مناسب است. الیاف پلی استر دوام بسیار بالایی دارند، به همین دلیل می توانید بارها پارچه حریر را بشویید و ببینید که تغییری در بافت و رنگ آن ایجاد نمی شود.

با پارچه حریر اشکی طرحدار مانتو بدوزید

اگر جثه ریزی دارید می توانید با این پارچه مانتوهای چین دار و چند لایه طراحی کنید. به دلیل ایستایی ریزش دار و جذاب پارچه حریر اشکی، می توانید مانتوهای بلند و مجلسی زیبایی با آن بدوزید. البته در نظر داشته باشید این پارچه بدن نما است. اگر مدل مانتوی شما چین دار یا چند لایه نیست، نیاز به آستر خواهید داشت. پارچه کرپ حریر، یکی از بهترین پارچه هایی است که می توانید به عنوان آستر این پارچه انتخاب کنید. برای دوخت مانتو با این پارچه، بهتر است به طرح آن توجه کنید. طرح های ریز و عمودی باعث می شوند اندکی لاغر و قد بلندتر دیده شوید.

پارچه حریر اشکی طرحدار و پیراهن های عروسکی

پیدا کردن یک پارچه سبک، شیک و مقرون بصرفه برای دوخت پیراهن های مهمانی، می تواند کمی دشوار باشد. اگر قصد خرید پارچه حریر اشکی را دارید، باید بدانید بهترین گزینه برای دوخت پیراهن های عروسکی کوتاه و پرچین محسوب می شود. رنگ سفید این پارچه یک پیراهن فرمالیته زیبا مناسب فصل تابستان برای شما به ارمغان می آورد. البته با اندکی خلاقیت می توانید پیراهن های کلوش دکمه دار زیبایی نیز با حریر بدوزید. دکمه های کوچکی از جنس پارچه پیراهن، جزئیات جذابی هستند که لباس شما را زیباتر خواهند کرد. با اضافه کردن خرجکارهای گیپور و دانتل، خواهید دید لباس شما نمونه ای منحصر به فرد از سلیقه خاص شما است.پارچه حریر اشکی طرحدار و پیراهن های عروسکی

این پیراهن های بلند در مهمانی های خانوادگی، تولد و حتی عروسی قابل استفاده هستند. تنها کافی است یک مدل زیبا انتخاب کرده و اکسسوری های مناسبی برای آن پیدا کنید. یک کمربند زیبا از جنس حصیر، جلوه ای تابستانی به پیراهن شما می دهد. ترکیب کردن آن با یک کمربند طلایی رنگ و کفش پاشنه بلند، آن را برای پوشیدن در مهمانی های رسمی مناسب می کند. شاید به همین دلیل باشد که پارچه حریر در دسته پارچه های کلاسیک قرار دارد و همیشه قابل استفاده است. علاوه بر این، شما می توانید به سادگی با فرزند خود نیز یک پیراهن ست زیبا از جنس پارچه حریر اشکی داشته باشید.

پارچه حریر اشکی متری چنده

 

دامن حریر، برای تابستان

فرم ریزش دار پارچه حریر اشکی طرحدار باعث شده این پارچه برای دوخت دامن های بلند، بسیار مناسب باشد. اگر اهل پوشیدن دامن های رنگارنگ هستید، حتما به یک دامن زیبا با این پارچه نیاز دارید. با این پارچه های طرحدار زیبا می توانید بهار را به استایل خود اضافه کنید. ترکیب لغزان حریر با طرح های گل و شکوفه، جلوه ای رویایی به استایل شما می دهد. البته برای دوخت دامن با پارچه حریر اشکی حتما به آستر نیاز خواهید داشت. برای دامن های مجلسی، می توانید از پارچه کرپ حریر استفاده کنید. اما اگر قصد دارید این دامن ها را به صورت روزمره استفاده کنید و در استایل خیابانی از آن بهره ببرید، پارچه های نخی و خنک نیز انتخاب خوبی برای آستر این پارچه هستند.

دامن حریر، برای تابستان

این دامن ها را به راحتی می توانید با لباس های مختلف ست کنید. اگر طرفدار استایل کژوال هستید، تنها به یک تی شرت و کفش کانورس نیاز دارد. اگر اندکی رسمی یا راحت تر می پوشید، یک شومیز سفید به همراه یک کتانی، این استایل زیبا را تکمیل می کند. اگر مایلید با دامن حریر خود استایل رسمی تری داشته باشید، ما کت و کفش کالج را به شما پیشنهاد می کنیم.

شومیزهای ترندی با پارچه حریر اشکی طرحدار

شومیز جزو پرکاربردترین لباس های یک خانم است. با داشتن چند شومیز زیبا و متنوع می توانید بی نهایت استایل خاص و درخشان برای خود طراحی کنید. شومیز حریر نیز در دسته این شومیزهای کاربردی و دوست داشتنی قرار دارد. طرح های فوق العاده این پارچه به شما این امکان را می دهد که بتوانید نگاه مخاطب را به سمت بالا تنه خود جلب کنید. در واقع اگر جثه ظریفی دارید، به یک شومیز با طرح های درشت و چشمگیر نیاز خواهید داشت. این شومیز را می توانید همراه با لباس های مختلفی بپوشید. برای زیر مانتوهای کتی این شومیز می تواند بسیار مناسب باشد. اگر اهل پوشیدن و کت و شلوار در هر مناسبتی هستید، به چند شومیز حریر طرحدار نیاز دارید. این شومیزها در استایل کژوال با دامن های کلوش و ماکسی نیز استایل زیبایی برای شما می سازند.

مشاهده جدیدترین طرحهای پارچه حریر اشکی طرح دار

شومیزهای ترندی با پارچه حریر اشکی طرحدار

اگر یک طرح مناسب انتخاب کنید، با شلوار و دامن جین هم می توانید این شومیز را بپوشید. با توجه به اینکه پارچه حریر اشکی نیاز به آستر کشی دارد، توصیه می شود شومیز حریر خود را آستر کشی نکنید. در واقع زیباتر است که پوست شما از زیر این حریر فوق العاده نمایان شود. شما می توانید با انتخاب یک کراپ تاپ مناسب، از آستر کشی بی نیاز شده و استایل بهتری داشته باشید.


پیشنهاد ما: با پارچه لینن نچرال چی بدوزیم؟


شلوارهای خاص

باور اینکه بشود با پارچه ای مانند پارچه حریر اشکی طرحدار شلوار دوخت، ممکن است کمی دشوار باشد. اما اگر در انتخاب لباس های مختلف جسارت دارید، این شلوارهای خاص برای شما مناسب هستند. این شلوارها با توجه به میزان آستری که برای آنها در نظر می گیرید، می توانند بسیاری کاربردی باشند. آستر کشی شلوار تا پایین زانو، آن را تبدیل به گزینه ای برای استفاده در استایل خیابانی می کند. با در نظر گرفتن استایل همیشگی خود می توانید این شلوار را با مانتو یا کت بپوشید. اگر آستر شلوار خود را کوتاه تر کنید، می توانید آن را همراه با یک تاپ یا شومیز در مهمانی های رسمی تر بپوشید. شلوارهای بی نظیری می توانید با پارچه حریر طراحی کنید. انواع شلوار بگ، شلوار دامنی یا حتی جاگر با این پارچه قابل طراحی و دوخت است.

منبع: pinterest.com

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا