اخباررویدادها

مت گالا 2023 و محبوب ترین پارچه های آن

مت گالا (Met Gala) اسکار دنیای مد به حساب می آید. این مراسم لوکس و پر زرق و برق هر سال در اولین دوشنبه ماه می در موزه متروپولیتن نیویورک، برگزار می شود. طرفداران صنعت مد در سراسر جهان به این رویداد مهم و جذاب چشم می دوزند. زیرا مطرح ترین طراحان و برندهای جهان با ارائه لباس های عجیب و خاص در این مراسم باشکوه حضور دارند. علاوه بر این، لباس های ارائه شده در این رویداد فوق العاده می تواند مسیر مد و ترندهای سال آینده را مشخص کند. به همین دلیل بسیاری از طراحان به آن چشم دوخته و از پارچه و لباس هایی که در این مهمانی باشکوه نمایش داده می شود، الهام می گیرند. اگر شما هم به عنوان یک طرفدار مد مایلید بیشتر با جزئیات لباس هایی که در مت گالا 2023 آشنا شوید، مطالعه این مطلب برایتان مفید و جذاب خواهد بود.

مت گالا چیست

قبل از پرداختن به جزئیاتی که در مت گالا 2023 نمایش داده شد، اجازه دهید کمی در مورد این مهمانی بزرگ و تاثیرگذار در دنیای مد، صحبت کنیم. مت گالا به عنوان معتبرترین و پر زرق و برق ترین رویداد مد و گردهمایی اجتماعی در جهان شناخته می شود. بعضی از رسانه ها از آن به عنوان “بزرگترین شب مد” یاد می کنند. یکی از جذابیت های این مراسم خاص این است مخاطبان در سراسر دنیا چیزی بیشتر از لباس های رنگارنگ از آن نمی بینند. زیرا مهمانان که معمولا مشهورترین سلبریتی ها هستند، اجازه استفاده از تلفن همراه خود را ندارند. در نتیجه مت گالا بیشتر شبیه یک راز زیبا و خیره کننده از دور می درخشد. گالا در سال 1946 تاسیس و اولین مراسم آن در سال 1948 برگزار شد. درآمدهای به دست آمده از برگزاری این مراسم مجلل به موسسه لباس اهدا می شود.

این مراسم هر سال با یک تم خاص برگزار می شود. موضوع و تم مراسم مت گالا 2023، «کارل لاگرفلد: خط زیبایی» بود. کارل لاگرفلد سالها به عنوان مشهورترین طراح لباس در جهان شناخته می شد. این هنرمند آلمانی با طراحی های منحصر به فرد خود مسیر صنعت مد را تغییر داد. در مت گالا 2023 تم اصلی لباس ها در مورد طراحی ها، حوزه فعالیت و زندگی شخصی او بخصوص گربه معروفش، «شوپت» بود. در حقیقت می توان گفت مت گالای امسال درباره افتخارات این طراح مشهور و محبوب است. همانطور که اشاره شد، این مراسم می تواند یک پیش نمایش جذاب از ترندهای سال آینده در صنعت مد باشد. به همین دلیل قصد داریم به معرفی محبوب ترین پارچه های مت گالا 2023 بپردازیم. این پارچه های محبوب می توانند بهترین انتخاب شما برای طراحی و دوخت لباس هایی که مد نظر دارید، باشند.


حتما بخوانید: درخشش تیلدا سوئینتن به روی فرش قرمز


5 پارچه پرکاربرد در مت گالا 2023

بررسی جزئیات لباس های عرضه شده در مت گالا، می تواند نگاهی به آنچه در سال آینده مد خواهد بود، باشد. به همین دلیل اگر قصد دوخت لباس رسمی یا مجلسی دارید، این پارچه های جذاب می توانند گزینه های مناسبی برای شما باشند.

پارچه شانل بافت، خاص ترین در مت گالا 2023

پارچه ای که به نظر می رسید در مراسم مت گالا دیده نشود، شانل بود. اما در کمال تعجب دیده شد که جنا اورتگا، دوآ لیپا و آنا هاتاوی هر سه لباس هایی بسیار متفاوت و زیبا با پارچه بافت شانل بر تن دارند. پیراهن عروسکی و پف دار دوآ لیپا، یکی از میزبانان این برنامه، با پارچه شانل سفید رنگ متعلق به برند شنل بود. از این پیراهن در فشن شوی 1992 رونمایی شده بود و همه آن را به عنوان اثری خاص از کارل لاگرفلد می شناسند. جنا اورتگا، بازیگر محبوب سریال ونزدی، یک کت و دامن فانتزی مشکی با پارچه بافت شانل بر تن داشت. او در انتخاب لباس سعی کرده بود به سلیقه لاگرفلد و شخصیت سریال ونزدی، وفادار بماند. این لباس را برند تام براون برای اون طراحی کرده است.

پارچه شانل بافت، خاص ترین در مت گالا 2023

یکی از فوق العاده ترین لباس های مت گالا 2023، لباس آنا هاتاوی بود. او یک پیراهن بلند و چسبان از جنس پارچه شانل بر تن داشت. این پیراهن فوق العاده را یک کت از همین پارچه تکمیل می کرد. بخش هایی از پیراهن و کت با سنجاق های بزرگ طلایی رنگ و مروارید تزئین شده بود. کت نیز با زیپ و اکسسوری های طلایی کاملا معرف برند و طراح آن بود. این لباس دو تکه ترکیبی تمام عیار از نبوغ لاگرفلد و جلوه لوکس تولیدات ورساچه است.

پارچه ساتن، درخشان در مت گالا

دومین پارچه ای که بر تن سلبریتی های بسیاری در مت گالا 2023 می درخشید، پارچه ساتن بود. نائومی کمپبل لباس دراپه دار صورتی رنگی از جنس ساتن بر تن داشت. این لباس طراحی برند شنل بود و در قسمت هایی از آن، از خرجکارهای نقره ای رنگ استفاده شده بود. جنیفر لوپیز نیز پیراهنی با دامن ساتن صورتی بر تن داشت. این پیراهن با مخمل مشکی ترکیب شده و جلوه ای صد چندان به استایل این خواننده محبوب داده بود. پیراهن فانتزی اشلی گراهام، مدل پلاس سایز معروف نیز ترکیبی از ساتن صورتی و مخمل مشکی بود. این پیراهن تماما گن دوزی شده با فرم خاصی که داشت، چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کرد.

پارچه ساتن، درخشان در مت گالا

پیراهن ساده و سفید ایرینا شایک نیز یکی از ساده ترین و جالب ترین لباس های این مراسم بود. این پیراهن بلند از ساتن سفید ساده دوخته شده بود. بالا تنه آن به سبک رومی طراحی شده بود و به همین سادگی توانست جلوه ای از نبوع و سلیقه متفاوت لاگرفلد باشد. به طور کلی باید گفت انواع پارچه ساتن، براق و مات، جزو پرکاربردترین پارچه های مت گالای امسال به حساب می آمد. زیرا در تمام یا بخشی از لباس های بسیاری مورد استفاده قرار گرفته بود.

خرید پارچه ساتن ساده

مخمل، نشانه اصالت

پارچه دیگری که به نظر نمی رسید در مت گالا دیده شود، مخمل بود. اما طراحان خوش ذوق، به اشکال مختلف از مخمل در طراحی لباس ها استفاده کرده بودند. اولین لباس مخملی که نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کرد، بالا تنه خاص لباس جنیفر لوپز بود. بالا تنه این پیراهن زیبا از مخمل ونوس مشکی بود که با دو گره و یک پاپیون بزرگ در پشت لباس، جلوه ای خیره کننده ایجاد می کرد. دستکش های مخمل مشکی نیز این استایل را به بهترین شکل تکمیل می کردند. در طراحی لباس اشلی گراهام نیز از پارچه مخمل مشکی به عنوان خرجکار استفاده شده بود. درخشش این پارچه در زیر نور لنزهای عکاسی، جلوه ای رویایی به لباس اشلی بخشیده بود.

کاردی بی

زیباترین لباس مخملی مت گالا 2023 بر تن کاردی بی بود. این لباس فوق العاده با ترکیبی از پیراهن های کلاسیک و گل های پف آلود مدرن، یکی از زیباترین لباس هایی بود که می توانستید در این مراسم ببینید. هنجارشکنی که در طراحی این لباس از برند چن پنگ صورت گرفته، کاملا مطابق با سلیقه سخت و پیچیده لاگرفلد فقید است. کاردی بی این لباس پرنسسی مشکی را با دستکش های بلند، و کراوات ست کرده بود. یقه سفیدی که از زیر این لباس پیدا بود تلفیقی فوق العاده از استایل کلاسیک و اکسسوری های مدرن او به نظر می رسید.


مقاله مشابه: نگاهی به هفته مد لاکمه


پارچه پولکی

مراسم مت گالا 2023

به طور کلی لباس های مت گالا خاص و متفاوت است. در واقع این لباسها برای پوشیدن در محیط های عمومی طراحی نمی شوند. اما مت گالا 2023 باعث شد لباس هایی عرضه شود که بتوان آنها را در مهمانی های رسمی نیز پوشید. یکی از پارچه های پرکاربردی که در لباس بسیاری از مهمانان این رویداد لوکس دیده می شد، پارچه پولکی بود. به عنوان مثال قسمت پایین تنه لباس امیلی بلانت از یک پارچه پولکی با پولک های ریز و درخشان طراحی شده بود. استفانی شو یک پیراهن ساده و بلند مشکی با پولک های درشت بر تن داشت. کندال جنر، مدل معروف از خانواده کارداشیان نیز یک بادی آستین کلوش با پارچه پولکی پوشیده بود. یقه این لباس از پارچه ای منجوق دوزی شده بود تا درخششی تمام عیار به استایل کندال بدهد.

قیمت پارچه پولکی ریز

پارچه دانتل، محبوب در مت گالا 2023

پارچه دانتل یک تور کلاسیک دوست داشتنی است. این تور زیبا به هر لباس و پارچه ای، جلوه ای رویایی و خاص می دهد. شاید به همین دلیل یکی محبوب ترین پارچه ها در مت گالای امسال است. ال فانینگ، بازیگر جوان و زیبای هالیوود، یک پارچه دانتل سفید را برای پیراهن خود انتخاب کرده بود. او معمولا سعی می کند سفید بپوشد تا لباس کاملا با رنگ پوست فوق العاده اش هماهنگ باشد. این پیراهن دکلته و ساده با پارچه دانتل سفید، با یک کت مشکی ساده ست شده بود. دانتل زیبای دیگری که در این مهمانی درخشید، پارچه دانتل حاشیه داری مشکی لباس بیلی آیلیش بود. او یک پیراهن با ترکیب تورهای مختلف بر تن داشت. برای دامن این پیراهن یک دانتل با حاشیه های ظریف انتخاب شده بود.

پارچه دانتل، محبوب در مت گالا 2023

این پارچه زیبا و کاربردی را می توانید در پایین دامن پیراهن قرمز سلما هایک نیز مشاهده کنید. هرچند بخش دانتل این دامن زیر تورهای پلیسه پنهان شده اما همچنان زیبایی خود را حفظ کرده است. اگر به استایل خواننده قدیمی، مدونا نیز توجه کنید می توانید جلوه زیبا و ظریف یک پارچه دانتل مشکی را در بالا تنه و دامن این لباس ببینید. قسمت بالای لباس امیلی بلانت نیز با پارچه گیپور طراحی شده است. این پارچه در کنار ساتن و انواع پارچه های پولکی، جلوه ای صد چندان پیدا کرده است.

منبع: time.com

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا