استایلپاییز و زمستانروزمره و کاربردی

پارچه سوییت، انتخاب محبوب زمستانی

اگر به تازگی و در چند سال اخیر به پارچه فروشی رفته باشید، احتمالا باید با پارچه سوییت (suede fabric) برخورد کرده باشید. این پارچه از پوست حیوانات در روند تولید چرم به دست می‌آید و سطحی بسیار نرم و لطیف و ظاهری شبیه به پارچه مخمل دارد. چرم‌ها معمولا از قسمت‌های بالایی پوست حیوانات تشکیل می‌شوند. اما این پارچه از قسمت زیرین تشکیل می‌شود. علت نرم بودن و راحتی آن همین است. پارچه سوییت در برابر لکه مقاومت کمی دارد و به همین دلیل در دسته‌ی پارچه‌های لوکس قرار می‌گیرد. از پارچه سوییت برای دوخت لباس و برخی اکسسوری‌ها استفاده می‌شود. با مجله نگار در این مقاله همراه باشید تا با این پارچه زیبا بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه پارچه سوییت

شناخت پارچه سوییت | پارچه نگار

تاریخچه‌ی این پارچه از فرانسه شروع می‌شود. در یک دوره، واردات چرم سوئدی به فرانسه بسیار رونق گرفته و در بین اشرافیان محبوبیت زیادی پیدا کرده بود. صنعت‌گران چرم سوئدی، روشی ابداع کرده بودند که از پوست داخلی و نرم حیوانات دستکش‌های بسیار نرم و راحتی برای زنان تولید می‌کردند. با گذشت زمان، صنعت‌گران در سوئد و سراسر اروپا متوجه شدند که پتانسیل این نوع پارچه بیشتر از تولید دستکش است. بنابراین به تدریج تولید آیتم‌های دیگر از جمله کت، پالتو، کیف و کفش و… توسط این پارچه گسترش پیدا کرد.

 


حتما بخوانید: پارچه کشمیر (پارچه توییت) و پارچه شنل (شانل بافت) چه تفاوتی دارند؟


 

انواع پارچه سوییت

سوییت طبیعی

سوییت طبیعی از پوست حیوانات از جمله گاو، گوسفند، خوک و گوزن به دست می‌آید. این پارچه‌ها بر اساس پوست نوع حیوانی که از آن ساخته می‌شود به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود. پارچه‌ی سوییتی که از پوست گوسفند به دست می‌آید، محبوب‌ترین مدل از پارچه‌ی سوییت است. این پارچه بافتی بسیار صاف، نرم و انعطاف‌پذیر دارد. اگرچه پارچه سوییت طبیعی ضد آب نیست؛ اما این نوع پارچه در برابر سرما و رطوبت بسیار عالی عمل خواهد کرد. پارچه سوییتی که از پوست گاو به دست می‌آید، ضخیم‌ترین مدل پارچه‌ی سوییت است و دوام زیادی هم دارد. همچنین پارچه‌ سوییتی که از پوست خوک به دست می‌آید ضخامت زیادی دارد و بسیار سنگین است. همچنین این نوع پارچه پرزهای کوتاهی دارد. پارچه‌های سوییت تشکیل شده از پوست گاو و خوک، محبوبیت کمتری نسبت به پوست گوسفند دارند.

سوییت مصنوعی

پارچه سوییت نوع مصنوعی هم دارد که نسبت به سوییت طبیعی، ارزان‌تر و بادوام‌تر است. اما همه‌ی ویژگی‌های پارچه‌ی سوییت طبیعی را ندارد. سوییت مصنوعی یا سوییت فاکس، بهترین گزینه برای افرادی است که دوست ندارند لباس‌های تشکیل شده از پوست حیوانات را بپوشند. این پارچه‌ها سطحی یکنواخت و صافی دارند و همچنین جذب کننده‌ی آب نیستند و راحت‌تر تمیز می‌شوند. سوییت مصنوعی دیرتر لکه می‌شود و به علت مزایای دیگری که دارد، در دکوراسیون خانه مثل پرده و مبلمان نیز استفاده می‌شود. پارچه‌ی سوییت پشت غواصی و پشت ساتن، دو مدل از سوییت مصنوعی هستند. تفاوت این دو پارچه در میزان کشسان بودن آن‌هاست؛ پارچه سوییت پشت غواصی کشسانی بیشتری نسبت به سوییت پشت ساتنی دارد و برای لباس‌های پاییزی و زمستانی بیشتر به کار می‌رود.

در ادامه مقاله کاربرد های پارچه محبوب سوییت را در ایجاد استایلی بی نقص و شیک بررسی خواهیم کرد.

مشاهده رنگهای پارچه سوییت پشت غواصی

کاربرد های پارچه سوییت

پارچه سوییت به دلیل زیبایی و سادگی ‌ای که دارد، برای دوخت انواع لباس ها از آن استفاده می‌شود. مانتو، پالتو و کت گزینه های بسیار مناسبی برای دوخت با این پارچه محسوب می‌شوند. این پارچه به دلیل داشتن پوشش گرم و ضخامت، بهتر است برای دوخت لباس های پاییزه و زمستانه استفاده شود. همچنین به دلیل اینکه این نوع پارچه مقاومت بسیار کمی در برابر رطوبت دارد، بهتر است برای دوخت لباس هایی مانند بارانی از آن استفاده نشود.

کت با پارچه سوییت

کت زمستانه زیبا با پارچه سوییت

کت یکی از لباس‌های ضروری در کمد هر خانمی در فصل سرد سال است تا در عین زیبایی و جذابیت، گرم باشد. در گذشته تنوع مدل کت های زنانه کم بود و طیف رنگ‌ها در خاکستری، مشکی و قهوه‌ای خلاصه می‌شد. اما این روزها با پیشرفت صنعت مد و فشن، طراحان برندهای‌ مطرح دنیا همچون گوچی و شنل هر ساله در رقابت هستند تا کت و بارانی‌های متنوع و رنگارنگ‌تری وارد بازار کنند. در این بین کت هایی که با پارچه پرکاربرد و زیبای سوییت دوخته می شوند می توانند جذابیت چشمگیری به استایل شما اضافه کنند.

پالتو با پارچه سوییت

داشتن یک پالتو زمستانی ساده که دور از استایل مجلسی باشد، برای هر فرد لازم است. مدل های کلاسیک و اسپرت دوخته شده با پارچه سوییت به دلیل سادگی در طرح ، مورد پسند هر سبک و سلیقه ای به خصوص برای افراد ساده پوش هستند. پالتوهای سوییت در سبک کلاسیک و اسپرت در عین سادگی، فوق العاده شیک به حساب می آیند و استایل با وقاری به شما می بخشند. به یاد داشته باشید که سادگی هیچ وقت از مد نمی افتد. لازمه انتخاب مدل برای خرید یا دوخت یک پالتو شیک، شناخت فرم بدنتان است. فرم و استایل بدن هر شخص که بیانگر میزان برجستگی های بدن فرد و تناسب بین آنها است، شکل هندسی مختص به خود را دارد.

پالتو بلند دخترانه سوییت

خرید پارچه سوییت ساده

 

فرم های بدن به گروه های مختلفی از جمله مستطیل، ساعت شنی، دایره ای، مثلث و مثلث رو به پایین تقسیم بندی می شوند. به همین دلیل از مهمترین نکات برای انتخاب یک مدل پالتو مناسب، شناخت فرم بدنتان است. تا با انتخاب درست بتوانید عیوب اندامتان را پوشانده و استایل شیکی را به خود ببخشید. به طور کلی می توان گفت پالتوهایی که دارای برش، کمی تنگ و کمر باریک هستند، از دسته پالتوهای زنانه به شمار می آیند و بهتر است آنها را با کفش پاشنه دار بپوشید. افرادی که که عادت به استایل اسپرت و پوشیدن کتانی و شلوار جین دارند، می توانند پالتوهایی با فرم راسته را برای خود انتخاب نمایند.

دامن با پارچه سوییت

دامن کوتاه پاییزه دخترانه

اگر جزو خانم هایی هستید که تیپ های خاص را میپسندید و دوست دارید نسبت به بقیه کمی متفاوت تر و جذاب تر باشید پیشنهاد میکنیم چند مدل دامن را در استایل امسال تان بگنجانید. دامن هایی با پارچه سوییت جزو دامن های محبوبی محسوب میشوند که نقش مهمی نیز در خوش استایلی خانم ها دارند. دامن ها در انواع کوتاه و بلند مدل های شیکی دارند از جمله کلوش، پلیسه، میدی، راسته، چاک دار و … که هر کدام به استایل تان شکلی زیبا و متفاوت می بخشند.


مقاله مرتبط: راهنمای خرید پارچه زمستانه برای استایل های مینیمال ‌+ عکس


شلوار با پارچه سوییت

شلوار سوییت

شلوار جیر در حال حاضر یکی از شیک ترین ترندها است. در حالی که این پارچه گرم بیشتر برای فصل های سرد ترجیح داده می شود. جیر را می توان در سایر فصول سال نیز پوشید. همه چیز بستگی به این دارد که شلوار جیر خود را با چه آیتم های دیگری انتخاب کنید. پارچه های جیر دارای تنوع در رنگبندی بوده که می توانید بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید. همچنین تقریبا شلواری است که می توانید در مناسبت های مختلف از آن استفاده کنید. شلوار های جیر بسیار نرم و راحت هستند که با استفاده طولانی مدت نیز اذیت نمی شوید.

کت و شلوار

طی سال‌ های گذشته، کت و شلوار بین خانم‌ های سلبریتی‌ طرفدار پیدا کرده است. طبعا همین موضوع هم باعث شده تا اقبال عمومی به نوع استایل افزایش پیدا کند. اما اگر شما هم از آن دسته خانم‌هایی هستید که علاقه دارند تا در کمد خود چند دست از این نوع لباس داشته باشند، یکی از ضروری‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید، بهترین پارچه برای کت و شلوار زنانه است.

کت و شلوار زنانه سوییت

کت و شلوار یکی از لباس های محبوب و جذابی است که انتخاب خانم های شیک پوش است. کت و شلوار های زنانه برای داشتن ظاهری شیک، قدرتمند و جذاب انتخاب میشوند. بهترین پارچه برای کت و شلوار زنانه، پارچه‌ای است که روی بدن به‌خوبی قرار گیرد و از نظر رنگ، رنگ های خنثی یا شاد داشته باشد. پارچه سوییت نیز پارچه ای با این دست از ویژگی ها است. چنین لباس‌هایی معمولا انتخاب اصلی خانم‌هایی است که به استایل‌شان اهمیت می‌دهند. شما می‌توانید از این دست استایل ها در اکثر مراسم‌ های رسمی یا خودمانی و صمیمی استفاده کنید.

قیمت پارچه سوییت ساده

اورال

لباس های اورال (overall) یکی از انواع لباس هایی است که در دنیای مد جایگاه بسیار ویژه ای یافته است. لباس اورال که به آن سرهمی، جامپ سوت یا بیلرسوت هم گفته می شود لباسی یکسره بوده و تقریبا همه بدن را پوشش می دهد. البته این روز ها تنوع در طراحی این لباس ها زیاد شده و می توانید انواع مختلفی از این لباس ها را در بازار پیدا کنید.

سرهمی زمستانه دخترانه

با این حال پارچه سوییت انتخابی عالی برای این لباس محبوب است. بیلسورت یا بلرسوت که اصطلاح ترکی اورال می باشد در دسته لباس های راحتی می باشند. این سری لباس های یکسره، آستین دار هستند و بازو ها را می پوشانند. بیلرسوت معمولا گشاد طراحی شده و دارای جیب های بزرگ در قسمت جلو و دو طرف می باشند. اما لباس اورال مناسب مهمانی های صمیمی است و معمولا بند دار هستند و بازو را نمی پوشانند. اورال ها تنگ طراحی می شوند و مثل بیلسورت لباس های راحتی نیستند.

 

مزایای پارچه سوییت

پیش از خرید یا دوخت لباس با استفاده از پارچه سوییت باید از مزایای این پارچه اطلاع داشته باشید. مزایای این پارچه شامل موارد زیر است:

_این نوع پارچه مقاومت و دوام بسیار بالایی دارند و به راحتی خراب نمی‌شوند.

_سطح این پارچه ها صاف و یکدست است و ظاهر شیکی را برای لباس ایجاد می‌کند.

_این پارچه ها دارای خاصیت ضد حساسیت می‌باشند و برای مصرف کننده هیچگونه آسیبی ایجاد نمی‌کنند.

_رنگ بندی این پارچه ها بسیار متنوع است و مصارف مختلفی را شامل می‌شود.

_پارچه های سوییت در تهیه هر محصولی که استفاده شوند، ظاهر بسیار زیبا و شیکی را به بیننده القا می‌کنند.

 

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا