پارچه شناسی

پارچه بافت یا شانل مناسب چه فصلی است؟

اگر به دنیای مد و فشن علاقه داشته باشید، حتما با پارچه های به کار رفته در لباس های مختلف نیز، آشنایی نسبی دارید. در بین پارچه ها بعضی از آن ها کاربرد بیشتری دارند و تقریبا در تمام فروشگاه های لباس می توانید آن ها را پیدا کنید. این دسته از پارچه ها به علت خصوصیات خاص و منحصر به فردی که دارند توانستند در بین مردم عامی و طراحان لباس جایگاه ویژه ای پیدا کنند. از جمله پارچه های محبوب می توان به پارچه بافت یا شانل اشاره کرد. پارچه بافت نیز به علت ویژگی های منحصر به فرد خود کاربرد زیادی دارد.

خرید پارچه بافت شانل

سالانه لباس های زیادی با این پارچه تولید شده و در بازار عرضه می شود. شما نیز برای استفاده از این پارچه جذاب و پرطرفدار، باید اطلاعات کافی از آن داشته باشید. از این رو قصد داریم تا در این مطلب به طور ویژه به پارچه بافت، خصوصیات آن و اینکه برای چه فصلی مناسب تر است بپردازیم. پس با ما همراه باشید تا بتوانید برای خرید این پارچه بهتر تصمیم بگیرید.

پارچه بافت یا شانل چیست؟

پارچه شانل نوعی توئیت است که به طور انحصاری برای خانه مد شنل Chanel تولید می شود. این پارچه ترکیبی از الیاف پشم، موهر و آلپاکا است. پارچه شانل به دلیل بافت و ظاهر خاص خود شناخته شده می باشد. برند شانل از این پارچه در بسیاری از محصولات خود استفاده می کند. از پارچه شانل تاکنون در طراحی کت ها، دامن ها و لباس های برند شانل استفاده شده است و یک عنصر کلیدی از در این برند به حساب می آید.

پارچه شانل چگونه تولید می شود؟

پارچه شانل چگونه تولید می شود؟

شانل با استفاده از یک تکنیک بافت خاص تولید می شود. این تکنیک خاص در اصل امضای برند شانل است. شانل با نخ های رنگی مختلف، به وسیله یک ماشین بافندگی بافته می شود و طرح های منحصر به فردی را ایجاد می کند. نخ بافته شده در پارچه شانل اغلب قبل از بافت رنگ می شود. ترکیب رنگ های مختلف نخ در شانل ظاهر خاصی به این پارچه می بخشد. از آن جایی که پارچه شانل با بافته شدن نخ ها به یکدیگر تولید می شود به این پارچه، پارچه بافت نیز می گویند.

چرا پارچه بافت تا این حد مورد علاقه خانم ها است؟

چرا پارچه بافت تا این حد مورد علاقه خانم ها است؟

 

پارچه شانل به دلایل مختلفی در دنیای مد بسیار پرطرفدار است. اولا، کیفیت فوق العاده بالایی دارد. ترکیب پشم، موهر و آلپاکا پارچه ای گرم، نرم و بادوام ایجاد می کند. ثانیا، تکنیک بافت منحصر به فرد برای دوخت این پارچه، به آن بافتی می دهد که شبیه هیچ پارچه در بازار نیست.


پیشنهاد ما: با 9 کاربرد پارچه کشمیر در استایل های پاییزه و زمستانی آشنا شوید


سوالات متداول در مورد پارچه شانل

اگر مایلید بیشتر با این پارچه آشنا شوید، بد نیست به سراغ چند سوال اساسی در مورد آن برویم.

چه چیزی پارچه بافت شانل را از سایر پارچه های توئیت متمایز می کند؟

پارچه شانل با استفاده از تکنیک خاصی بافته می شود که به آن شکلی متمایز می دهد. همچنین از ترکیب پشم، موهر و آلپاکا ساخته شده است که آن را گرمتر و نرم تر از سایر توئیت ها می کند.

پارچه های شانل در چه رنگ هایی موجود است؟

پارچه های شانل در چه رنگ هایی موجود است؟

پارچه‌های شانل طیف رنگی وسیعی دارد. اما اغلب با ترکیب ‌های رنگی منحصر به ‌فرد رنگ می‌ شوند که، مختص طرح ‌های برند شنل است.

چگونه می توانم بفهمم که یک پارچه بافت شانل با مواد اولیه مرغوب تهیه شده است؟

پارچه بافت شانل، بافت و ظاهری متمایز دارد. با این حال، همیشه بهترین کار این است که برای اطمینان از اصالت پارچه آن را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

قیمت پارچه شانل مانتویی

آیا پارچه شانل با ماشین لباسشویی قابل شستشو است؟

پارچه شانل ظریف است و برای حفظ کیفیت و ظاهر آن بهتر است با دست یا توسط خشکشویی شسته شود.

انواع پارچه های بافت

پارچه های شانل در انواع مختلفی تولید می شود. پارچه شانل نه تنها از لحاظ رنگ که از لحاظ زیر دست و الیاف نیز بسیار متنوع است. در ادامه چند مدل از این پارچه را به همراه خصوصیات آن ها بررسی خواهیم کرد.

پارچه بافت ساده

پارچه شانل ساده، ابتدایی ترین و معمولی ترین شکل پارچه شانل است. اکثر منسوجات بافته شده با بافت ساده تولید می شوند. در این پارچه نخ پود رو و نخ تار زیر بافته می شود. این پارچه بیشترین پیوند نخ و محکم ترین بافت را دارد.

پارچه بافت جناغی

پارچه بافت جناغی

بافت جناغی یکی دیگر از انواع محبوب پارچه بافت است. برای بافتن این پارچه به صورت مورب از نخ های پود استفاده می شود. این روش برای پارچه هایی که ممکن است دچار ساییدگی و پارگی شوند ترجیح داده می شود. زیرا انعطاف پذیری پارچه را افزایش می دهد. این پارچه اغلب برای دوخت پلیور، کت و شلوار استفاده مورد استفاده قرار می گیرد.

پارچه بافت پرزدار

بافت های پرزدار را با نخ های اضافی که بر روی سطح آن ها وجود دارد می شناسید. پارچه های پرزدار را می توانید با لامسه به خوبی شناسایی کنید. پرزهای اضافی که بر روی این پارچه ها قرار دارد احساس لطیفی را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین این پرزها ظاهر زیبایی را در چشم مخاطب ایجاد می کند.

پارچه بافت چهارخونه

یکی از پرفروش ترین طرح های پارچه بافت یا پارچه شانل، بافت چند رنگ با طرح چهارخونه است. این طرح بر روی این پارچه از تنوع فوق العاده ای برخوردار است.

مشخصات کلی پارچه های بافت

مشخصات کلی پارچه های بافت

این پارچه به صورت کلی دارای چند ویژگی مشخص هستند. همین ویژگی های یک پارچه شانل را به پارچه ای منحصر به فرد و چشمگیر تبدیل کرده است. در ادامه این ویژگی ها را بررسی خواهیم کرد.

خرید پارچه شانل لمه دار

دوام فوق العاده

یکی از ویژگی های مهم پارچه بافت دوام و ماندگاری این پارچه است. این پارچه دوام بالایی دارد و در برابر اصطکاک و سایش مقاوم است. همچنین اگر پارچه بافت شما از کیفیت مناسبی برخوردار باشد می تواند به خوبی در برابر کشیدگی و دفرمه شدن نیز مقاومت کند.

قابلیت تنفس بالا

پارچه های بافت اغلب تنفس پذیری بالایی دارند. در بین بافت و الیاف این پارچه ها شکاف و منافذی وجود دارد که به خوبی می توانند هوا را به گردش در بیاورند. همین امر باعث می شود تا در کنار این پارچه احساس گرما و تعریق زیاد نداشته باشید.

انعطاف پذیری مناسب

پارچه های شانل انواع متفاوتی دارند. در بین آن ها بعضی نرم و منعطف و بعضی دیگر خشک و آهار دار هستند. پس بسته به سلیقه و نوع لباسی که می خواهید، می توانید اقدام به خرید ان ها کنید.

بافت های درشت

پارچه بافت عموما بافت درشتی دارد. به طوری که به آسانی با چشم می توانید تار و پود پارچه را ببینید. همچنین با کشیدن دست بر روی این پارچه به خوبی می توانید الیاف برآمده آن را لمس کنید. این ویژگی ظاهر پارچه شانل را از دیگر پارچه ها متمایز کرده است.

ظاهر عالی

بسته به ترکیب الیاف و تکنیک های تکمیلی برای دوخت پارچه، شکل ظاهری مختلفی را می توان در پارچه های شانل پیدا کنید. اما به جرات می توان گفت تمامی پارچه های شانل زیبایی خاص خود را دارند.

در چه فصلی می توان از پارچه بافت یا شانل استفاده کرد؟

در چه فصلی می توان از پارچه بافت یا شانل استفاده کرد؟

بعد از آشنایی کامل با پارچه شانل، حال نوبت به سوال اصلی می رسد که حتما ذهن شما را نیز درگیر کرده است. این سوال چیزی نیست جر اینکه این پارچه در چه فصل هایی از سال کاربرد دارد؟ اکثر پارچه هایی که برای تولید آن ها از پشم استفاده شده است، مناسب روزهای سرد سال هستند. پس از پارچه بافت در فصل های پاییز و زمستان می توانید بهره ببرید. توجه داشته باشید به علت بافت برجسته و ضخیم، استفاده از آن در روزهای گرم سال اصلا توصیه نمی شود. استفاده از این پارچه ها در هوای گرم، می تواند باعث تعریق زیاد و احساس نارضایتی در شما بشود.اما از پارچه شانل می توانید به نحو احسنت در روزهای سرد سال بهره ببرید.

می توانید از آن برای دوخت پالتو، کت و یا هر لباس دیگری استفاده کنید. اگر در یک روز سرد زمستانی به میهمانی دعوت شدید، پارچه شانل می تواند برای شما یک استایل زیبا فراهم کند. می توانید با این پارچه اقدام به دوخت کت و دامن، وست و یا کت و شلوار کنید. اگر بخواهید گرمای لباس خود را بیشتر کنید، می توانید از تکنیک آسترکشی برای لباس خود بهره ببرید.

منبع: https://batikindonesia.com/what-is-chanel-fabric

4.5/5 - (48 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا