پارچه شناسی

پارچه مجلسی شانتیه را با این پارچه ها ترکیب کنید + ایده دوخت

پارچه مجلسی شانتیه، یک دانتل بسیار ظریف و زیبا است. این پارچه تنوع فوق العاده ای دارد و یکی از پرطرفدارترین دانتل ها به حساب می آید. ظرافت و سبکی فوق العاده، از جمله ویژگی های بارز پارچه شانتیه به شمار می روند. به همین دلیل از این پارچه عمدتا برای دوخت لباس های مجلسی سبک و همچنین تزئین لباس های دیگر استفاده می شود.

پارچه شانتیه یک پارچه توری ظریف و مات است. بنابراین برای دوخت لباس های مجلسی مختلف باید آن را با پارچه های دیگری ترکیب کنید. پارچه های مجلسی متنوعی وجود دارند که در ترکیب با شانتیه جلوه جذابی ایجاد می کنند. از جمله این پارچه ها می توان به کرپ، کرپ حریر، استات، ساتن آمریکایی، مخمل و سیلک اشاره کرد. در این مطلب می خواهیم درباره پارچه هایی که می توان با شانتیه ترکیب کرد صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

خرید-دانتل-شانتیه

پارچه مجلسی شانتیه چیست؟

قبل از اینکه درباره پارچه هایی که می توانند با شانتیه ترکیب شوند صحبت کنیم، خوب است با ماهیت این پارچه آشنا شویم. شانتیه یک دانتل بسیار ظریف، حساس و لوکس است. تولید این پارچه به سال های دور در قرن 17 میلادی بر می گردد. این پارچه در شهر شانتیلی فرانسه ابداع و نام گذاری شد. این دانتل لطیف طرح های برجسته بسیار ظریفی دارد که جلوه خارق العاده ای به لباس شما می دهند. شما می توانید پارچه دانتل شانتیه را با پارچه های مجلسی دیگر ترکیب کنید و انواع لباس های مجلسی، کژوال و حتی لباس خواب را بدوزید.

پارچه دانتل شانتیه مشکی

در بافت این پارچه از الیاف بسیار باکیفیت و طرح های خاص استفاده می شود. بنابراین قیمت این پارچه از سایر پارچه های دانتل موجود در بازار بیشتر است. شانتیه در گذشته از الیاف کتان و ابریشم تولید می شد. اما امروزه برای تولید آن از الیافی مثل پلی استر و ابریشم مصنوعی استفاده می شود. زیردست این پارچه نفیس بسیار نرم و لطیف است. همچنین تمام مدل های آن کاملا بدن نما هستند. بنابراین برای اینکه یک لباس مجلسی جذاب داشته باشید، باید حتما از پارچه های دیگر در طراحی لباس های خود استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: 9 ترفند برای مراقبت و شستن پارچه پولکی


ویژگی های منحصر به فرد پارچه شانتیه

به نظر شما چه عواملی باعث تمایز شانتیه با سایر پارچه های دانتل می شوند؟ پارچه شانتیه به دلیل روش تولید خاصش، ساختار بسیار ظریف و منحصر به فردی دارد. برخی از ویژگی های برجسته این پارچه عبارتند از:

  • سادگی؛ پارچه شانتیه یکی از ساده ترین دانتل های موجود در بازار است. در بافت این پارچه از الیاف براق و یا تزئینات خاصی استفاده نمی شود. بنابراین این پارچه بسیار ساده و شیک است.
  • لطافت و سبکی؛ پارچه شانتیه در دسته پارچه های توری قرار دارد. بنابراین بسیار سبک و لطیف است. زیر دست این پارچه بسیار نرم است. بنابراین در تماس با بدن در بخش هایی مثل آستین یا یقه احساس ناخوشایندی ایجاد نمی کند.

دانتل شانتیه سفید

  • ریزش مطلوب؛ در بافت پارچه شانتیه از الیاف پلی استر و ابریشم مصنوعی استفاده می شود. بنابراین ریزش بسیار خوبی دارد و برای دوخت انواع شومیز و لباس های مجلسی مدل دار مناسب است.
  • ظاهر شفاف و بدن نما؛ یکی از ویژگی های جذاب پارچه شانتیه حالت توری و بدن نمای آن است. شما می توانید با ترکیب آن با پارچه های مختلف، استایل های زیبایی را طراحی کنید.

در ادامه پارچه هایی که می توان با دانتل شانتیه ترکیب کرد را به شما معرفی خواهیم کرد.

خرید پارچه مجلسی شانتیه

چه پارچه هایی را می توان با پارچه مجلسی شانتیه ترکیب کرد؟

بعد از بررسی ماهیت پارچه شانتیه و ویژگی های منحصر به فرد آن، به سراغ پارچه های مجلسی که می توان با آن ترکیب کرد می رویم. همان طور که گفتیم، پارچه مجلسی شانتیه یک پارچه توری است. بنابراین ترکیب آن با سایر پارچه های مجلسی ضروری است. پارچه هایی که می توان با پارچه شانتیه ترکیب کرد عبارتند از:

پارچه مجلسی شانتیه و کرپ در کنار هم

کنار هم قرار گرفتن پارچه کرپ و پارچه شانتیه یک ترکیب زیبا و مجلل را ایجاد می کند. پارچه کرپ ظاهری مات، لخت و خوش دوخت دارد. شما می توانید این پارچه را به عنوان یک عنصر ساده در کنار پارچه دانتل شانتیه قرار دهید و لباس های مجلسی ترکیبی فوق العاده ای طراحی کنید. پارچه کرپ ایستایی بسیار خوبی دارد و به همین علت لباس های دوخته شده با این پارچه مجلسی تنخور خوبی دارند.

ترکیب پارچه مجلسی شانتیه و کرپ

ترکیب کرپ و دانتل شانتیه برای دوخت انواع پیراهن های مجلسی جذب با دامن های کلوش یا ماهی مناسب است. شما می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی پارچه نگار به انواع مختلف پارچه کرپ و همچنین پارچه دانتل شانتیه دسترسی داشته باشید.

کرپ حریر، انتخابی جذاب و خاص

یکی دیگر از پارچه هایی که می توانید آن را با پارچه دانتل شانتیه ترکیب کنید، کرپ حریر است. این پارچه یکی از پرطرفدارترین پارچه های حریر موجود در بازار است. پارچه کرپ حریر بسیار سبک و لطیف است. این پارچه در کنار دانتل شانتیه یک ترکیب جذاب را به وجود می آورد. این ترکیب همه کاره است و برای دوخت طیف وسیعی از لباس های مجلسی مناسب خواهد بود. بنابراین شما می توانید با این ترکیب انواع شومیز، پیراهن کوتاه و پیراهن های ماکسی را بدوزید.

ترکیب کرپ حریر و شانتیه

استات یک همراه زیبا برای پارچه شانتیه

استات نیز یکی دیگر از پارچه های مجلسی مناسب برای ترکیب با دانتل شانتیه است. ظاهر صیقلی و درخشان پارچه استات جلوه لوکس و جذابی را به لباس های شما می دهد. از ترکیب پارچه استات و شانتیه می توان برای دوخت انواع شومیز، لباس شب و لباس عروس استفاده کرد. همچنین می توانید از استات به عنوان آستر زیر دانتل شانتیه استفاده کنید و یک لباس تمام شانتیه زیبا را برای خودتان طراحی کنید.

ترکیب پارچه مجلسی شانتیه با استات

پارچه مجلسی شانتیه در کنار ساتن آمریکایی

پارچه ساتن آمریکایی یکی از انواع ساتن است که ضخیم و آهار دار است. سطح این پارچه درخشش محو ملایمی دارد و در کنار پارچه شانتیه یک ترکیب لوکس و منحصر به فرد را ایجاد می کند. پارچه ساتن آمریکایی یکی از بهترین پارچه های مجلسی موجود در بازار است. شما می توانید از این پارچه برای دوخت انواع لباس مجلسی، پیراهن عروس، کت و دامن و شومیز استفاده کنید. همچنین می توانید از پارچه شانتیه برای تزئین لباس و یا دوخت بخش هایی مثل آستین، پایین دامن و یا قسمت بالایی یقه لباستان استفاده کنید.

پارچه شانتیه در کنار ساتن آمریکایی

قیمت پارچه دانتل شانتیه

مخمل یک انتخاب دوست داشتنی و زیبا

اگر از شما درباره زیباترین پارچه های مجلسی سوال شود، بدون شک پارچه مخمل یکی از گزینه های شما خواهد بود. پارچه مخمل یکی از پرطرفدارترین پارچه های مجلسی است که توجه خانم های شیک پوش را به خود جلب می کند. ترکیب مخمل با پارچه دانتل شانتیه باعث می شود که لباس شما همزمان درخشش مخمل و بافت های چشم نواز شانتیه را داشته باشد. شما می توانید با استفاده از این ترکیب لوکس انواع پیراهن های مجلسی ماکسی جذب، مدل ماهی و یا پیراهن هایی با دامن چین دار را بدوزید.

ایجاد برش های عرضی در بخش هایی از لباس و استفاده از پارچه شانتیه در حد فاصل این برش ها یک ایده بسیار عالی برای ترکیب این دو پارچه مجلسی است. همچنین استفاده از پارچه شانتیه در بخش شانه ها و آستین به لباس شما ظاهر کلاسیک و جذابی خواهد داد.

همراهی لوکس و منحصر به فرد سیلک و شانتیه

همراهی لوکس و منحصر به فرد سیلک و شانتیه

پارچه سیلک یک انتخاب جذاب و گرانقیمت برای دوخت لباس های مجلسی است. شانتیه نیز یکی از دانتل های پرطرفدار و لوکس موجود در بازار است. بنابراین ترکیب این دو پارچه برای دوخت انواع لباس های مجلسی ایدئال خواهد بود. شما می توانید از پارچه دانتل شانتیه در قسمت یقه یا سرآستین لباس های سیلک به عنوان یک عنصر تزئینی نفیس استفاده کنید. همچنین پارچه مجلسی شانتیه برای قسمت هایی مثل پایین دامن و یا روی شانه های لباس بسیار مناسب بوده و جلوه زیبایی در آن ایجاد می کند. فروشگاه اینترنتی پارچه نگار طیف وسیعی از رنگ های پارچه سیلک را در اختیار شما قرار خواهد داد.

سخن پایانی

همان طور که دیدید، در این مطلب درباره پارچه مجلسی شانتیه صحبت کردیم. شانتیه به عنوان یک پارچه دانتل بسیار نفیس شناخته می شود. این پارچه بسیار ظریف و لطیف است و برای دوخت و یا تزئین لباس های مجلسی استفاده می شود. بافت پارچه دانتل شانتیه باعث می شود که بدن نما باشد. بنابراین اگر دوست دارید لباس های مجلسی خود را با این بدوزید، حتما باید از آستر استفاده کنید.

یکی از راه های دیگر برای دوخت لباس مجلسی با پارچه دانتل شانتیه، ترکیب آن با پارچه های مجلسی دیگر است. از آن جایی که دانتل شانتیه طرح دار است، بهتر است پارچه ای که با آن ترکیب می شود ساده و بدون طرح بافت یا چاپ خاصی باشد. پارچه هایی مثل کرپ، کرپ حریر، مخمل، ساتن آمریکایی، استات و سیلک از جمله مواردی هستند که در کنار دانتل شانتیه جذاب خواهند بود. شما می توانید از ترکیب شانتیه با هر کدام از این پارچه ها استفاده کرده و لباس های مجلسی بسیار جذابی را بدوزید. همچنین می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی پارچه نگار، انواع مختلف پارچه شانتیه و همچنین پارچه های قابل ترکیب با آن را بررسی و خریداری کنید.

منبع: https://tissura.com

4.7/5 - (134 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا