پارچه شناسی

با 5 پارچه لوکس و نفیس دنیای مد آشنا شوید + عکس

دنیای مد و لباس همواره جذاب است، مخصوصا برای خانم هایی که سلیقه خاص و گرانقیمت دارند. استفاده از لباس های برند و پارچه های خاص یکی از روش هایی است که شما می توانید با آن به دیگران در مورد طبقه اجتماعی و طرز فکر خود اطلاعات دهید. در واقع، استایل شما خواسته یا ناخواسته می تواند در نگاه اول حرف های ناگفته و اطلاعات زیادی از شما به مخاطبتان بدهد. به بیان دیگر، لباس ها مدتهاست که فقط وسیله ای برای پوشاندن پوست بدن نیستند. یک لباس شیک و یک پارچه لوکس می تواند بیانگر طرز فکر و جهان بینی شما نیز باشد.

در بسیاری از مواقع لباس ها حتی لباس نیستند، بلکه آثار هنری هستند که بر تن کرده و با آنها در خیابان تردد می کنید. یک پارچه لوکس می تواند بخش عمده ای از این اثر هنری پوشیدنی را تشکیل دهد. در واقع باید گفت مدل یا حتی برند لباس شما تا حدی در طراحی یک لباس فاخر و متفاوت تاثیر دارد. انتخاب یک پارچه شیک و مناسب می تواند به آسانی به لباس های ساده، جلوه ای متفاوت بدهد. اگر سلیقه متفاوتی دارید یا مایلید با پارچه های لوکس و پرطرفدار بیشتر آشنا شوید، مطالعه ادامه این مطلب را به شما توصیه می کنیم. در ادامه قصد داریم تمام اطلاعاتی که نیاز دارید را در مورد این پارچه های جذاب و خاص به شما بدهیم.

ژاکارد-مجلسی

هر چیزی که باید در مورد پارچه های لوکس دنیا بدانید

اگر قصد داریم برای استایل رسمی یا مهمانی خود یک پارچه لوکس و متفاوت انتخاب کنید، ما یک لیست کوتاه از آنها برای شما تهیه کردیم. در ادامه قصد داریم به معرفی این پارچه ها بپردازیم و در مورد ویژگی ها و نکاتی که باید در مورد نگهداری و دوخت آنها بدانید با شما صحبت کنیم.

پارچه مخمل، پارچه ای لوکس و جذاب

پارچه مخمل، جلوه ای رویایی دارد و در دسته پارچه های لوکس با قدمت بالا قرار می گیرد. حتما تا به حال یک مدل از این پارچه را از نزدیک مشاهده کردید. این پارچه بر روی طاقه نیز کاملا خاص و جذاب است. در نتیجه پس از تبدیل شدن به یک لباس شیک، تبدیل به اثر هنری زیبایی می شود که می توانید از پوشیدن آن لذت ببرید. زیر دست پارچه مخمل به عنوان یک پارچه لوکس بسیار نرم و لطیف است. روی سطح این پارچه پرزهای بسیار کوتاه و تقریبا نامرئی دیده می شود. این پرزهای بسیار کوتاه از الیاف مصنوعی و ترکیبی تولید می شوند. این الیاف درخشندگی بسیار اندکی به پارچه می بخشند و با تغییر جهت پرزها نیز ممکن است جهت درخشش این پارچه تغییر کند. پرزهای ظریف این پارچه نه تغییر رنگ می دهد، نه آسیب می بیند و نه چندان مستعد چروک شدن هستند.

مخمل

مدل های مختلفی از پارچه مخمل را ممکن است در بازار مشاهده کنید. پارچه مخمل کبریتی، پارچه مخمل ونوس و انواع پارچه های مخمل سوزن دوزی جزو محبوب ترین مدل های این پارچه هستند. پارچه مخمل کبریتی ظاهری بسیار متفاوت با سایر مدل های مخمل دارد. این پارچه معمولا در استایل کژوال کاربرد دارد. پارچه مخمل ونوس یک پارچه لوکس مجلسی محسوب می شود که معمولا از آن برای دوخت پیراهن مجلسی استفاده می کنند. پارچه مخمل سوزن دوزی خود می تواند به تنهایی مجموعه ای از پارچه های لوکس را به شما ارائه کند. در زمینه این پارچه از مخمل استفاده می شود اما سوزن دوزی های سطح آن جلوه ای بسیار متفاوت به این پارچه بخشیده است. در ادامه قصد داریم به شما چند نکته برای دوخت آسان تر و مراقبت بیشتر از پارچه مخمل یادآور شویم.

راهنمای نگهداری و دوخت پارچه مخمل

راهنمای نگهداری و دوخت پارچه مخمل

پارچه لوکس معمولا قیمت بالاتری دارد و در نگهداری از آن بهتر است نکاتی را رعایت نمایید. اگر یک لباس زیبای مخمل دارید که نمی دانید چطور آن را بشویید یا قصد خرید پارچه مخمل دارید و نمی دانید چطور باید آن را بدوزید، مطالعه ادامه این بخش از مطلب می تواند برای شما مفید باشد.

 

نکات دوخت پارچه مخمل

قبل از کار با پارچه های نفیس و لوکس پیشنهاد می کنیم محیط کار خود را تمیز کنید. برای دوخت پارچه مخمل رعایت نکات زیر می تواند فرآیند دوخت را برای شما آسان تر نماید.

سوزن مناسب بیابید

پارچه مخمل می تواند در دسته پارچه های ضخیم قرار بگیرد، مخصوصا اگر چند لایه از آن را روی هم قرار دهید. به همین دلیل به سوزنی با سایز متوسط 14 تا 16 برای دوخت پارچه مخمل نیاز است.

از داخل پارچه الگو کشی انجام دهید

ممکن است پرزهای ظریف پارچه مخمل در هنگام الگو کشی و برش برای شما محدودیت ایجاد کنند. به همین دلیل توصیه می شود از داخل پارچه الگو کشی را انجام دهید. البته باید دقت کنید جهت قرار گیری پرزها در قسمت های مختلف، یکسان باشد.

از کاغذ برای دوخت استفاده کنید

نکات-دوخت-مخمل

بعضی از مدل های پارچه مخمل به عنوان یک پارچه لوکس، ممکن است شما را در زمان دوخت دچار چالش کنند. این پارچه ها شاید اندکی سر و لغزنده باشند. برای اینکه بتوانید تسلط خود را در هنگام دوخت حفظ کنید، می توانید از کاغذ یا دستمال کاغذی کمک بگیرید. یک کاغذ بین لایه ها قرار دهید و سپس بدوزید. پس از دوخت می توانید کاغذ را از میان درزها جدا کنید.

خواب پارچه و قیچی تیز را فراموش نکنید

پیش از برش زدن این پارچه مهم است که از تیز بودن قیچی خود مطمئن شوید. استفاده از قیچی کند می تواند به پرزهای پارچه آسیب بزند و در نهایت در برش پارچه مشکلاتی ایجاد کند.

نکات شستشوی پارچه مخمل

به طور کلی پارچه مخمل اگر ساده و بدون تزئینات باشد، بسیار آسان شسته می شود. شما می توانید به راحتی این پارچه را به صورت دستی یا ماشینی بشویید. بافت آن نیز به گونه ای است که چندان آلودگی ها را در خود نگه نمی دارد. به همین دلیل با یک مایع شوینده ملایم و تنها یک بار شستشو، به راحتی تمیز می شود. برای محافظت از پرزهای لباس توصیه می شود لباس مخمل خود را به صورت پشت و رو بشویید. مخصوصا اگر لباس شما با مخمل سوزن دوزی طراحی شده است. اگر سنگ دوزی یا تزئیناتی روی لباس باشد، با این ترفند می توانید بیشتر از آنها محافظت نمایید.


بیشتر بخوانید: پارچه مجلسی شانتیه را با این پارچه ها ترکیب کنید + ایده دوخت


پارچه استات مرلین، فاخر و زیبا

در گذشته پارچه های ابریشمی کاربردی مشابه به پارچه های ساتن داشتند. با پیشرفت صنعت نساجی، مدل های مختلفی پارچه ساتن به بازار عرضه شد. پارچه استات مرلین یکی از خاص ترین و لوکس ترین مدل های پارچه ساتن است. زمانی که صحبت از پارچه لوکس می شود، معمولا افراد پارچه های سنگ دوزی شده و بسیار درخشان را به خاطر می آورند. اما در واقع، پارچه لوکس بدون هیچ تزئیناتی باعث می شود استایل شما گرانقیمت و شیک به نظر برسد. پارچه استات مرلین در دسته همین پارچه های فاخر قرار می گیرد. این پارچه زیر دستی بسیار لطیف و دوست داشتنی دارد. سطح آن نیز برخلاف بسیاری از مدل های ساتن چندان براق نیست و جلوه ای نیمه براق دارد. البته این پارچه با عنوان پارچه کرپ استات مرلین نیز شناخته می شود.

پارچه-استات-مرلین،-فاخر-و-زیبا

این پارچه با بافت ظریف و لطیف خود بر تن شما می نشیند. در نتیجه در هنگام پوشیدن آن ممکن است سایه روشن هایی روی لباس خود ببینید. در واقع بخش عمده ای از جلوه زیبای این پارچه را همین سایه روشن ها تشکیل می دهند. این پارچه بسیار باکیفیت است و بافت و رنگ آن بر اثر استفاده و شستشو تغییری نمی کند. هر دو روی این پارچه بسیار لطیف و صیقلی است و با پوست شما مهربان خواهد بود. این پارچه ضد حساسیت است و به هیچ عنوان سایه نمی اندازد و بدن نما نیست. در نتیجه نیاز نیست آن را آستر کشی نمایید. پارچه استات مرلین در مقایسه با بسیاری از پارچه های لوکس، قیمت بسیار مقرون بصرفه ای دارد. شما می توانید از آن در طراحی مدل های مختلف پیراهن های مجلسی، شومیز و دامن استفاده نمایید.

راهنمای نگهداری و دوخت پارچه لوکس استات مرلین

پارچه استات مرلین پارچه لوکس و پرطرفداری است اما افراد چندان با آن آشنا نیستند. به همین دلیل بد نیست اگر لباسی خریداری کردید که با این پارچه طراحی شده است یا قصد خرید پارچه استات مرلین را دارید، کمی درباره آن بیشتر بدانید.

راهنمای-نگهداری-و-دوخت-پارچه-لوکس-استات-مرلین

نکات دوخت پارچه استات مرلین

پارچه استات مرلین می تواند با ایجاد الکتریسیته، پرزها اطراف را به خود جذب کند. برای سهولت کار با این پارچه، توصیه می شود ابتدا محیط کار خود را مرتب و تمیز نمایید. رعایت نکاتی که در ادامه ذکر می کنیم نیز می تواند برای شما بسیار کاربردی باشد.

شستشوی اولیه انجام دهید

پارچه استات مرلین ممکن است دچار آبرفت و اتو رفت شود. در نتیجه توصیه می کنیم پیش از برش زدن پارچه، شستشوی اولیه انجام دهید. برای این کار کافی است 6 الی 8 ساعت پارچه را در آب ولرم بخیسانید. پارچه استات مرلین حدود دو درصد اتو رفت دارد، در نتیجه حتما باید آن را قبل از برش زدن اتو کشی نمایید. به این ترتیب نگرانی در رابطه با تغییر ابعاد این پارچه پس از دوخت نخواهید داشت.

از سوزن جدید استفاده کنید

بافت پارچه استات مرلین به شکلی است که با برخورد با اجسام نوک تیز ممکن است نخ کش شود. به همین دلیل توصیه می شود برای دوخت این پارچه از یک سوزن کاملا جدید و تیز استفاده کنید. سایز سوزن ظریف برای کار با این پارچه کاملا مناسب است.

پارچه استات مرلین را پاک دوزی نمایید

تنها چیزی که باید هنگام دوخت پارچه استات مرلین نگران آن باشید، حساسیت این پارچه است. پارچه استات مرلین را در کنار اجسام تیز قرار ندهید. پس از برش نیز سعی کنید به سرعت لبه های پارچه را پاک دوزی نمایید یا سردوز بزنید.

پارچه لوکس را با احتیاط اتو کشی نمایید

نکات-شستشوی-پارچه-استات-مرلین

به طور کلی در زمان کار با پارچه های لوکسی مانند پارچه استات مرلین، احتیاط کنید. رنگ یا بافت این پارچه ممکن است در برخورد با حرارت اتو آسیب ببیند. در نتیجه توصیه می کنیم از دمای پایین و محافظ در هنگام اتو کشی استفاده کنید.

نکات شستشوی پارچه استات مرلین

پارچه استات مرلین یک پارچه لوکس و اندکی حساس است. به همین دلیل توصیه می کنیم در شستشوی آن از شوینده ملایم و دمای آب 30 درجه استفاده کنید. این پارچه به راحتی تمیز می شود در نتیجه اگر قصد شستشوی دستی پارچه استات مرلین را دارید، نیاز نیست آن را چنگ بزنید. در زمان شستشو و آبگیری از چلاندن پارچه بپرهیزید. برای خشک شدن بهتر نیز کافی است پارچه استات مرلین را بر روی یک سطح صاف پهن کنید. بدین صورت لباس شما به بهترین شکل ممکن و کمترین آسیب خشک خواهد شد.

پارچه ژاکارد، پارچه لوکس با تنوع بالا

یک پارچه لوکس، مشخصات خاص خود را دارد. به عنوان مثال، طرح خاص پارچه و الیاف به کار رفته در آن می توانند دو فاکتور مهم در شناخت یک پارچه لوکس باشند. پارچه ژاکارد نه تنها این ویژگی ها را دارد بلکه با داشتن الیاف درخشان و بادوام، از دور نیز جلوه ای خیره کننده به استایل شما می بخشد. قبلا اشاره کردیم که پارچه های لوکس معمولا دارای سنگ دوزی هستند. در واقع یکی از نشانه های معمول یک پارچه لوکس، درخشندگی آن است. در ابتدای مطلب نیز سعی کردیم دو پارچه لوکس با درخشندگی اندک و کاملا متفاوت معرفی کنیم. پارچه ژاکارد نیز تقریبا چنین ویژگی دارد. این پارچه درخشان هست اما سبک آن با بسیاری از پارچه های لوکس و کار شده متفاوت است. یکی از دلایلی که پارچه ژاکارد را تبدیل به یک پارچه پرطرفدار شده، تنوع بسیار بالا در عین لوکس بودن آن است.

پارچه ژاکارد، پارچه لوکس با تنوع بالا

معمولا پارچه های نفیس در طرح و رنگ های محدودی به بازار عرضه می شوند. اما پارچه ژاکارد تنوع بی رقیبی در رنگ و طرح دارد و به شما این امکان را می دهد که بتوانید از آن هم در استایل رسمی و هم در استایل مجلسی، بدرخشید. طرح های جذاب این پارچه در میان تار و پود آن تنیده می شود. به همین دلیل دوام بالایی داشته و بر اثر استفاده تغییری در رنگ و بافت آن نخواهید دید. زیر دست، ضخامت و ایستایی این پارچه در مدل های مختلف کاملا متفاوت است. به همین دلیل توصیه می کنیم پیش از خرید مدل لباس مورد نظر خود را مشخص کنید. مدل های مختلف پارچه ژاکارد ایستایی کتی داشته و برای دوخت انواع مانتو، کت و پیراهن فوق العاده است.

راهنمای نگهداری و دوخت پارچه لوکس ژاکارد

راهنمای نگهداری و دوخت پارچه لوکس ژاکارد

پارچه ژاکارد ترک، لمه و پفکی جزو پارچه هایی هستند که می توانید در میان آنها مدل های بسیاری چشم نوازی مشاهده کنید. البته در فرآیند دوخت احتمالا هر کدام از این مدل ها نیاز به رعایت نکات خاصی دارند. در ادامه قصد داریم نکاتی کلی را درباره دوخت پارچه ژاکارد ذکر کنیم.

نکات دوخت پارچه ژاکارد

اگر پارچه ژاکارد شما لغزنده نباشد، دشواری خاصی برای دوخت آن نخواهید داشت. علاوه بر استفاده از یک قیچی و سوزن تیز، نکات زیر می تواند روند دوخت پارچه ژاکارد را برای شما آسان تر نماید.

به آبرفت پارچه ژاکارد توجه کنید

پارچه لوکس ژاکارد به طور کلی از الیاف ترکیبی تولید می شود. این الیاف ترکیبی از پلی استر، پنبه، ویسکوز و چندین الیاف صنعتی و طبیعی دیگر هستند. هر کدام از این الیاف در برخورد با آب و حرارت ممکن است ویژگی خاصی از خود نشان دهند. به همین دلیل توصیه می شود قبل از برش زدن، تست آبرفت و اتو رفت برای پارچه ژاکارد خود انجام دهید.

جهت طرح این پارچه لوکس را در نظر بگیرید

اگر به دنبال یک پارچه لوکس هستید، باید در میان مدل های طرحدار پارچه ژاکارد دنبال آن بگردید. در دوخت پارچه های طرحدار، هیچ چیز مهم تر از دقت به جهت طرح پارچه نیست. اگر شما الگوی بخش های مختلف را بدون در نظر داشتن این نکته رسم کنید، لباس شما تناسب خود را از دست خواهد داد. قرینه بودن طرح پارچه در بخش های مختلف، اهمیت بسیار در دوخت یک لباس دارد.

پاک دوزی پارچه ژاکارد را فراموش نکنید

پارچه ژاکارد بافت منحصر به فردی دارد. در هنگام برش زدن ابتدا الیاف از هم جدا می شوند و در بسیار موارد به سرعت ریش ریش و نخ کش خواهند شد. به همین دلیل توصیه می شود پس از برش، درزها را به سرعت پاک دوزی کرده یا سردوز بزنید.

خرید پارچه ژاکارد مجلسی لوکس

از آستر استفاده نمایید

همانطور که اشاره شد، الیاف مختلف به کار رفته در این پارچه، ویژگی های مختلفی به آن می بخشند. زبری و ضخامت می تواند یکی از این ویژگی ها باشد که با تغییر الیاف، در زیر دست پارچه تغییر پیدا می کند. بعضی از مدل های پارچه ژاکارد به دلیل داشتن الیاف لمه یا بافتی متفاوت، ممکن است از داخل اندکی زبر باشند. استفاده از یک آستر مناسب می تواند به طور کامل این مشکل را حل کند.

نکات شستشوی پارچه ژاکارد

اگر پارچه ژاکارد شما دارای الیاف ابریشم طبیعی نباشد، شستشوی آن نیاز به رعایت نکات خاصی ندارد. ترجیحا لباس خود را به خشک شویی بسپارید یا به صورت دستی بشویید. در صورت شستشو در ماشین لباسشویی حتما از دمای پایین و شوینده های ملایم استفاده کنید. برای محافظت بیشتر می توانید پارچه ژاکارد را به تنهایی در ماشین لباسشویی قرار دهید. برنامه شستشوی لباس های ظریف و حساس برای شستن این پارچه مناسب است. دقت کنید که هرگونه مایع سفید کننده و رنگبری می تواند به رنگ این پارچه آسیب بزند.

پارچه دانتل، پارچه لوکس و ظریف

به طور کلی، پارچه های مجلسی بخش عمده ای از پارچه های لوکس را تشکیل می دهند. هرچند ما سعی کردیم از ابتدای مطلب تا این بخش به معرفی پارچه های لوکسی بپردازیم که هم در استایل روزمره و هم در استایل مجلسی برای شما کاربرد داشته باشند. اما پارچه دانتل یک پارچه لوکس و کاملا مجلسی محسوب می شود. مدل های مختلفی از این پارچه ممکن است در بازار مشاهده نمایید. پارچه دانتل کار شده و پارچه دانتل شانتیه دو مدل جذاب و پرفروش دانتل هستند. این پارچه در دسته پارچه های توری قرار می گیرد. در واقع دانتل یک تور طرحدار و بسیار ظریف است که می توانید طرح های بسیار خاصی را روی آن مشاهده کنید.

پارچه دانتل، پارچه لوکس و ظریف

 

بیشترین کاربرد پارچه دانتل در طراحی لباس عروس است. هرچند از مدل های رنگی این پارچه در طراحی لباس های شب و مجلسی نیز استفاده می شود. این پارچه زیر دستی بسیار لطیف و سبک دارد. پارچه دانتل کاملا بدن نما است و باید برای استفاده از آن، از آستر کمک بگیرید. البته برای طراحی بخش هایی از لباس، مانند آستین یا یقه، می توانید بدون آستر از آن استفاده کنید. این پارچه برای خرجکار و تزئین لباس نیز بسیار مناسب است. به این ترتیب می توانید مانتوهای مجلسی، شومیز و پیراهن های ساده خود را نیز با پارچه دانتل تزئین نمایید.

راهنمای نگهداری و دوخت پارچه لوکس دانتل

پارچه-دانتل،-پارچه-لوکس-و-ظریف

از آنجایی که پارچه دانتل بسیار ظریف و نازک است، مراقبت و دوخت آن ممکن است اندکی دشوار باشد. به همین دلیل اگر یک خیاط مبتدی هستید یا قصد مراقبت بیشتر از لباس دانتل خود را دارید، به شما توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

 

نکات دوخت پارچه دانتل

مدل های مختلفی از پارچه دانتل در بازار موجود است. الیاف به کار رفته در هر کدام ممکن است ویژگی های مختلفی به این پارچه لوکس بدهد. قبل از هر چیز کشسانی پارچه دانتل خود را چک کنید و سپس به سراغ الگو کشی و برش آن بروید.

پارچه را صاف کنید

اگر پارچه شما چروکی دارد بهتر است قبل از هر کاری چروک های آن را برطرف نمایید. اتو کشی پارچه دانتل چندان ضروری نیست. اگر پارچه را به مدت طولانی در جایی به شکل صاف پهن کنید، چروک های سطحی آن برطرف می شوند.

از کوک های کوچک استفاده نمایید

برای محافظت بیشتر از درزها، توصیه می شود پارچه دانتل را به صورت زیگزاگ بدوزید. می توانید از دوخت فرانسوی نیز برای استحکام درزهای اصلی لباس استفاده نمایید.

پارچه آستر را با دقت انتخاب کنید

همه مدل های پارچه لوکس دانتل بدن نما هستند. اما شما می توانید تصمیم بگیرید برای چه قسمت هایی از لباس از آستر استفاده کنید. در انتخاب آستر برای پارچه دانتل، باید به رنگ اصلی پارچه توجه کنید. رنگی متناسب یا متضاد با دانتل، جلوه ای خاص به لباس شما می بخشد. البته استفاده از پارچه آستر با رنگ بدن نیز انتخابی خوب و پرطرفدار است.

به طرح پارچه دانتل دقت کنید

بسیاری از مدل های پارچه دانتل، طرحی حاشیه دار دارند. در هنگام برش این پارچه باید دقت کنید حاشیه در جای مخصوص خود قرار بگیرد. علاوه بر این اگر پارچه شما طراحی متقارنی دارد، باید در هنگام الگو کشی، تمام قسمت های لباس در یک جهت قرار بگیرند و تقارن طرح پارچه حفظ شود.

کوک دوزی را جدی بگیرید

برای اینکه نتیجه نهایی جذابی داشته باشید، بهتر است آستر را با کوک بندی به پارچه دانتل وصل کنید. سپس برای دوخت اصلی اقدام کنید. این کار به شما کمک می کند تسلط بیشتری بر پارچه و دوخت آن داشته باشید.

نکات شستشوی پارچه دانتل

تصیه می شود پارچه لوکس دانتل را با دست بشویید. زیرا شستشوی دستی امن ترین روش شستن این پارچه ظریف است. البته سپردن آن به مراکز خشکشویی نیز می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. برای شستن لباس دانتل، تنها کافی است یک ساعت آن را در ترکیب شوینده و آب ولرم بخیسانید. سپس اگر همچنان لکه ای روی آن مشاهده می کنید، به آرامی با دست روی لکه ها بکشید. از چنگ زدن و چلاندن این پارچه در زمان شستشو بپرهیزید.

نکات شستشوی پارچه دانتل

شستشوی این پارچه در ماشین لباسشویی ابدا توصیه نمی شود. اما برا این کار می توانید لباس خود را درون یک کاور پارچه ای قرار دهید. بدین صورت احتمال آسیب دیدن دانتل لباس کاهش می یابد. لباس های ظریف و حساس مانند دانتل را باید پشت و رو کرده و سپس به تنهایی در لباسشویی قرار دهید.

قیمت پارچه دانتل مجلسی

پارچه کشمیر، گرم و دوست داشتنی

در این مطلب سعی کردیم به معرفی چند پارچه لوکس پرطرفدار و نفیس در دنیا بپردازیم. یقینا لیست این پارچه ها می توانست طولانی تر باشد اما سعی کردیم پارچه های متنوع و کاربردی را به شما معرفی کنیم. در پایان این لیست قصد داریم به بررسی پارچه کشمیر به عنوان یکی از لوکس ترین پارچه های زمستانی بپردازیم. در واقع اگر پارچه کشمیر از این لیست حذف شود، شما از آشنایی با یکی از معروف ترین و محبوب ترین پارچه های لوکس جهان محروم خواهید شد. پارچه کشمیر در گذشته تنها با پشم طبیعی گوسفند تولید می شد. امروزه نیز مدل های گرانقیمت این پارچه از پشم گوسفندهای خاصی تولید می شود. اما شما همچنان می توانید از زیبایی و گرمای پارچه کشمیر که امروزه با الیاف مختلف تولید می شود، لذت ببرید. پارچه کشمیر زیر دستی بسیار نرم و لطیف دارد.

 

به دلیل نوع بافتی که این پارچه دارد، باید گفت عایق فوق العاده ای در برابر سرما و رطوبت محسوب می شود. در نتیجه شما می توانید از این پارچه هم در استایل پاییزه و هم در استایل زمستانی بهره ببرید. در مقایسه با بسیاری از پارچه های پشمی متعلق به فصل سرد، پارچه کشمیر بسیار سبک است. در روزهای معتدل پاییز می توانید یک کت یا شکت با پارچه کشمیر بر تن کنید. برای روزهای سرد زمستان با اضافه کردن یک آستر مناسب به این پارچه، لباسی گرم و دوست داشتنی خواهید داشت. مدل های طرحدار پارچه لوکس کشمیر، به استایل شما جلوه ای جذاب و مناسب فصل سرما می بخشد. شما می توانید از یک کت با این پارچه بادوام تا سالها در استایل خود بهره ببرید.

راهنمای نگهداری و دوخت پارچه لوکس کشمیر

راهنمای نگهداری و دوخت پارچه لوکس کشمیر

پارچه لوکس کشمیر در دسته پارچه های پشمی قرار می گیرد. دوخت این پارچه به دلیل ضخامتی که دارد ممکن است اندکی چالش برانگیز باشد. شستشوی پارچه های پشمی نیز دستورالعمل خاص خود را دارند. اگر مایلید هر چه بیشتر از این پارچه لوکس و کاربردی مراقبت کنید، مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

نکات دوخت پارچه کشمیر

در نظر داشته باشید، پارچه کشمیر باکیفیت معمولا دچار کشسانی نمی شود. الیاف آن نیز کاملا منسجم و در هم کوبیده است. با در نظر داشتن این نکات یک پارچه درجه یک تهیه کنید و در دوخت آن نکات زیر را در نظر داشته باشید.

مدل های ساده انتخاب کنید

پارچه کشمیر معمولا برای دوخت پالتو و کت به کار می رود. با توجه به ضخامت پارچه، توصیه نمی شود با آن مدل های پیچیده اجرا کنید. در هنگام الگو کشی سعی کنید جیب، سر آستین یا یقه را کمی بزرگتر در نظر بگیرید. زیرا پس از دوخت این پارچه ضخیم ممکن است نتیجه از آن چه که مد نظر شما بود کوچکتر به نظر برسد.

پارچه را بخار بدهید

ابتدا مطمئن شوید که پارچه شما دچار آبرفت و اتو رفت نمی شود. سپس می توانید برای نرم تر کردن پارچه، قسمت هایی که قصد دوخت آنها را دارید، بخار دهید. این کار به شما کمک می کند از ضخامت پارچه کم کنید و راحت تر آن را بدوزید.

نخ و سوزن مناسب انتخاب کنید

برای دوخت پارچه کشمیر به سوزنی مناسب دوخت پارچه های ضخیم نیاز دارید. اما معمولا به طور معمول افراد از انتخاب نخ مناسب برای دوخت چنین پارچه ای غافل می شوند. برای دوخت پارچه کشمیر از نخ های دوبل که ترکیبی از پنبه و پلی استر هستند استفاده نمایید. اگر در منزل قصد دوخت این پارچه را دارید، باید هم برای نخ رو و هم نخ زیر، یک نخ محکم و ضخیم انتخاب کنید.

پایه مناسب برای دوخت پارچه کشمیر انتخاب نمایید

استفاده از پایه های کمکی مناسب دوخت پارچه های ضخیم، می تواند فرآیند دوخت را برای شما آسان تر نماید. علاوه بر این، انتخاب سایز کوک مناسب در هنگام دوخت پارچه کشمیر نیز بسیار اهمیت دارد. با توجه به ضخامت پارچه، باید سایز کوک های شما بین 3 تا 5/3 باشد.

نکات شستشوی پارچه لوکس کشمیر

نکات شستشوی پارچه لوکس کشمیر

تقریبا می توان گفت شستشوی پارچه کشمیر به صورت دستی ممکن نیست. زیرا این پارچه پس از خیس شدن وزن بیشتری پیدا می کند. البته می توانید با به کار گیری ترفندهایی این کار را در منزل انجام دهید اما سپردن آن به خشکشویی، می تواند انتخاب بهتری باشد. برای شستشوی ماشینی می توانید لباسشویی را روی برنامه مخصوص شستن پارچه های پشمی تنظیم کنید. به هیچ عنوان برای پارچه کشمیر از آب داغ استفاده نکنید. زیرا باعث تغییر فرم پارچه شما خواهد شد. برای اینکه لباس کشمیر شما با حداقل چین و چروک خشک شود، می توانید آن را در هوای آزاد بر روی یک سطح صاف پهن کنید. آویزان کردن آن به صورت خیس ممکن است باعث کشیدگی پارچه شود.

سخن پایانی

پارچه لوکس به پارچه هایی گفته می شود که به استایل شما ظاهری جذاب و گرانقیمت می بخشند. در نتیجه تنها به پارچه های مجلسی محدود نمی شوند. شما می توانید یک پارچه لوکس برای مهمانی های دوستانه بر تن کنید یا به دنبال پارچه ای لوکس برای دوخت مانتو باشید. ما در بخش های مختلف این مطلب سعی کردیم با معرفی بهترین پارچه های نفیس دنیا، به شما لیستی از پارچه هایی ارائه کنیم که بسیار کاربردی هستند. این پارچه های برخلاف ظاهر بسیار خیره کننده ای که دارند، شما را در فرآیند دوخت یا نگهداری دچار چالش نخواهند کرد.

اگر قیمت پارچه لوکس به نظر شما زیاد است، به این نکته فکر کنید که این پارچه ها معمولا دوام بالایی دارند. در نتیجه صرف هزینه و زمان برای پیدا کردن یک پارچه بی نقص، می تواند نوعی سرمایه گذاری برای استایل شما باشد.

منبع: https://blog.treasurie.com/how-to-sew-lace/

4.6/5 - (23 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا