روش های مراقبتی از پارچه

پارچه کتان گاباردین و نکات نگهداری از آن

پارچه کتان گاباردین یکی از محبوب‌ ترین پارچه ‌ها در صنعت نساجی است. این پارچه دارای خواص ضد آب و مقاوم در برابر پوسیدگی و خراشیدگی است که آن را به یک گزینه عالی برای دوخت لباس های مخصوص در فصول گرم تبدیل می‌کند. البته از کتان گاباردین پنبه ای سبک می توان برای دوخت لباس های خنک بهاره و تابستانه استفاده کرد. برای حفظ زیبایی و عمر طولانی این پارچه، نیاز است که به شیوه‌ های خاصی مراقبت شود. در ادامه به بررسی نکات مربوط به نگهداری از پارچه کتان گاباردین می‌پردازیم.

یکی از موارد مهم در نگهداری از پارچه کتان گاباردین، نحوه شست و شوی آن می باشد. پارچه کتان گاباردین با الیاف متنوعی تولید می شود؛ بر اساس الیاف به کار رفته شده در آن نحوه شست و شوی آن متفاوت می باشد. برای مثال انواع کتان گاباردین که در تولید آن ها از الیاف پنبه استفاده شده را باید با آب سرد بشویید.

خرید پارچه گاباردین کش ترک

 

بهترین روش خشک کردن این پارچه، سپردن آن به خشک شویی می باشد. پیشنهاد می کنیم که این پارچه را برای خشک کردن در خشک کن ماشین لباسشویی قرار ندهید. یکی دیگر از موارد مهم استفاده از شوینده های فاقد سفید کننده و مواد قلیایی است. در شست و شوی این پارچه از شوینده های ملایم استفاده کنید تا پارچه شما ایمن بماند. شست و شوی دستی بهتر از شستن این پارچه با ماشین لباسشویی می باشد. در اتو کردن این پارچه نیز باید دقت کافی داشته باشید. دمای اتو را نباید بالا ببرید. همچنین بهتر است که در هنگام اتو کردن از یک پارچه محافظ پنبه ای استفاده کنید.

لباس های کتام گاباردینی که نمی خواهید برای مدتی استفاده کنید را درون یک کاور محافظ قرار دهید تا گرد و غبار روی آن نشیند. در ادامه نکات نگهداری از کتان گاباردین را به تفصیل توضیح خواهیم داد.

 

شستشوی پارچه کتان گاباردین

پارچه کتان گاباردین را باید با روش مخصوص بشویید تا پارچه شما آسیب نبیند. یکی از موارد مهم در هنگام شست و شوی این پارچه استفاده از آب سرد است. آب گرم ممکن است باعث آسیب رساندن به رنگ پارچه شود. یکی دیگر از نکات مهم در شست و شوی این پارچه استفاده از شوینده های فاقد سفید کننده و مواد شوینده غیرقلیایی است. با شوینده های ملایم این پارچه را بشویید تا پارچه و لباس شما آسیب نبیند.

یکی دیگر از موارد که باید در هنگام شست و شوی لباس های کتان گاباردین انجام داد، شست و شوی آن ها  به صورت مجزا از لباس های دیگر است. بهترین روش شست و شوی این پارچه، شست و شو به روش دستی می باشد.

شستشوی پارچه کتان گاباردین

اگر ناچار به شست و شوی لباس های پشمی گتان گاباردین با ماشین لباس شویی شدید، بهتر است که دمای آب را بیش تر از 40 درجه سانتی گراد تنظیم نکنید. ماشین لباس شویی را در دور کند تنظیم کنید تا لباس شما آسیب نبیند. یکی دیگر از روش های کاربردی در شست و شوی لباس های کتان گاباردین، پشت و رو کردن آن ها است. همچنین می توانید این لباس ها را درون کیسه های محافظ قرار داده و سپس در ماشین لباس شویی بگذارید. با انجام این روش ها طول عمر پارچه شما افزایش پیدا می کند.


مقاله مشابه: پارچه کتان گاباردین برای دوخت چه لباس هایی مناسب است؟


روش خشک کردن پارچه کتان گاباردین

انواع پارچه کتان گاباردین تولید شده از الیاف ابریشم، پشم و پنبه را برای خشک کردن به خشکشویی بسپارید. پارچه کتان گاباردین نباید در خشک کن ماشین لباس‌ شویی خشک شود. بهترین روش برای خشک کردن این پارچه این است که آن را به طور طبیعی خشک کنید. اگر نیاز دارید که پارچه را به سرعت خشک کنید، می‌توانید از خشک‌کن‌ با دمای پایین استفاده کنید.

نگهداری پارچه کتان گاباردین

نگهداری پارچه کتان گاباردین

در حین نگهداری پارچه کتان گاباردین نیز باید مراقبت دقیقی داشته باشید. لباس های کتان گاباردین را در محیط خشک و خنک نگه دارید؛ محیط های گرم و مرطوب به پارچه آسیب می رسانند. همچنین بهتر است پارچه را در جایی نگهداری کنید که از نور خورشید مستقیم دور باشد تا رنگ پارچه آسیب نبیند.

مطالعه راهنمای دستورالعمل

در صورت خرید لباس های کتان گاباردین، برچسب راهنمای متصل شده به لباس را مطالعه کنید. معمولا لباس ها یک برچسب و راهنمای شست و شو دارند. با مطالعه دستورالعمل ها و نکات نگهداری درج شده روی پارچه می توانید به خوبی از آن ها مراقبت کنید.

اتو کردن کتان گاباردین

در اتو کردن پارچه کتان گاباردین دقت داشته باشید که دمای اتو در درجه پایین تا متوسط تنظیم شود. همچنین برای افزایش طول عمر پارچه، بهتر است که آن را از جهت پشت اتو کنید. در اتو کردن پارچه کتان گاباردین پشمی نیز باید دقت بالایی داشته باشید. به هیچ عنوان برای اتو کردن این مدل پارچه ها دمای اتو را بالا نیرید.

قیمت پارچه شلواری گاباردین

 

اتو کردن کتان گاباردینبهترین روش اتو کشی استفاده از دمای پایین و بخار اتو می باشد. یکی از روش های کاربردی دیگر برای اتو کشی کتان گاباردین با استفاده از پارچه محافظ پنبه ای می باشد. با قرار دادن این پارچه و اتو کشی از روی آن، پارچه شما آسیبی نمی بیند.

 

استفاده از کاور لباس

در صورتی که می خواهید لباس های کتان گاباردین خود را برای مدتی استفاده نکنید، بهترین روش نگهداری آن ها داخل کاور لباس می باشد. با قرار دادن لباستان داخل کاور، گرد و غبار روی آن ها نمی نشیند.

قیمت پارچه گاباردین مشکی

 سخن آخر

پارچه کتان گاباردین پارچه ای با کیفیت و مقاوم است. این پارچه بر اساس ضخامتی که دارد می تواند برای دوخت لباس های گرم یا خنک به کار برده شود. کتان گاباردین پارچه ای مقاوم است و در نتیجه طرفداران زیادی دارد. در صورت نگهداری صحیح از این پارچه و مراقبت صحیح از آن لباس های شما طول عمر زیادی پیدا می کنند.

در حالت کلی باید بگوییم که این پارچه مقاومت زیادی در برابر ایجاد لکه دارد. در حقیقا به دلیل بافت الیاف این پارچه، به سختی به خود آلودگی و لکه می گیرد. همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که نگهداری از این پارچه کار سختی نیست. در این مطلب انواع روش ها و نکات نگهداری این پارچه را بیان کردیم.

یکی از مهم ترین موارد در نگهداری از پارچه کتان گاباردین، نحوه شست و شوی آن می باشد. در شست و شوی این پارچه در وهله اول پیشنهاد می کنیم که از شست و شوی دستی استفاده کنید. شست و شوی دستی ایمن تر است و پارچه شما آسیب نمی بیند. در شست و شوی پارچه کتان گاباردین پنبه ای دمای آب را در درجه سرد تنظیم نمایید. چرا که این نوع پارچه را نباید با آب داغ شست تا الیاف آن آسیب نبیند.

معمولا لباس های کتان گاباردین دارای بر چسب راهنمای دستورالعمل هستند. در صورتیکه لباس کتان گاباردین خریدید، برچسب راهنمای آن را مطالعه کنید. روی لیبل دستورالعمل نحوه شست و شو، درجه مناسب آب و سایر نکات درج شده است.این موارد بر اساس الیاف به کار رفته شده در پارچه نوشته شده است. در صورتی که لباس های کتان گاباردین خود را تا مدتی استفاده نمی کنید آن ها را درون یک کاور قرار داده و سپس در کمد آویزان کنید. برای مطالعه مطالب بیشتر این مطلب را در اختیار شما قرار دادیم.

منبع: thefabricofourlives.com

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا