استایلپاییز و زمستانمهمانی و مجلسی

پارچه مخمل سوزن دوزی و ایده دوخت مانتوهای خاص و زیبا

پارچه مخمل سوزن دوزی یکی از پارچه های مجلسی و زیبا است. پارچه مخمل که پارچه ای لطیف بوده دارای طرح و نقش های زیبا و چشم نواز می باشد؛ می توانید از آن برای دوخت لباس های مجلسی و مانتوهای مجلسی زیبا و خاص استفاده کنید. یکی از ایده های جذاب دوخت با این پارچه، دوخت انواع مانتوهای مجلسی است. در این مطلب انواع مانتوهای مجلسی و همچنین کت های زیبای مجلسی و خاص با پارچه مخمل سوزن دوزی را معرفی می کنیم.  این پارچه را می توانید با انواع پارچه های ساده هم ترکیب کنید. برای مثال می توانید یک مانتوی مجلسی با پارچه ساده و ترکیبی با پارچه مخمل سوزن دوزی بدوزید.

این مانتوها با ظاهر زیبا و جذابی که دارند می توانند یک مانتوی مجلسی بسیار چشم نواز باشند. در ادامه با انواع مانتوهای مجلسی زیبا و خاص با پارچه مخمل سوزن دوزی آشنا می شویم.

خرید پارچه مخمل سوزن دوزی هندی

 

در استایل های خود با پارچه مخمل سوزن دوزی لازم است نکاتی را در نظر بگیرید تا استایلی زیبا، هماهنگ و چشم‌نواز داشته باشید. برای مثال می توانید این پارچه زیبا را با پارچه ساده در تیپ خود هماهنگ کنید. رنگ پارچه ساده و مخمل زمینه را می توانید یک رنگ هماهنگ در نظر بگیرید. از این پارچه خاص سنتی به عنوان خرج کار هم می توانید استفاده کنید؛ برای مثال اطراف آستین و یقه مانتو را با این پارچه بدوزید.

از آنجایی که مانتوهای مخمل سوزن دوزی مجلسی هستند، به همین دلیل بهتر است از آیتم هایی مانند کیف مجلسی و کفش های مجلسی در استایل خود استفاده کنید. معمولا شال های ساده نیز برای این مدل تیپ ها بهتر هستند؛ زیرا باعث می شوند که زیبایی تیپ شما به خوبی به چشم بیاید.

مانتو کتی مخمل سوزن دوزی

یکی از استایل های جذاب و خاص با پارچه مخمل سوزن دوزی را می بینیم. در این استایل پارچه مخمل سوزن دوزی با طرح های گل روی پارچه مخمل ایجاد شده است. برخی از انواع پارچه های سوزن دوزی مخمل با یک تناژ رنگی غالب طراحی و دوخته شده اند. در طراحی این مانتو نیز گل های نارنجی غالب هستند.

زمینه این مانتو نیز با پارچه مخمل مشکی طراحی و دوخته شده است. قسمت سر آستین های این مانتو نیز با پارچه مخمل سوزن دوزی طرح دار می باشد. قسمت اطراف یقه این مانتو با پارچه مخمل ساده دوخته شده و به دلیل این ترکیب رنگی زیبا این مانتو نمای بسیار زیبایی دارد.

در برش و دوخت پارچه های مخمل سوزن دوزی با طرح های بزرگ و گل دقت داشته باشید که به نحوی برش و دوخت را انجام دهید که طرح در وسط مانتو یا مرکز لباس بیفتد.

مانتو کتی با پارچه مخمل سوزن دوزی

این مانتوی مجلسی طرح دار است و در آن تناژهای رنگی مختلفی به کار رفته شده است. به همین دلیل بهتر است ان مانتوی طرح دار را با لباس های ساده ست کنید. برای مثال یک شال ساده تک رنگ را در این استایل انتخاب کنید. این مانتو برای استایل های پاییزه و زمستانه مجلسی گزینه ای عالی است.

در این استایل یک شلوار جذب پوشیده شده است. با این مانتو یک بوت بلند پوشیده شده که تا روی زانو  می آید. یک کیف مینیمال مشکی انتخاب خوبی برای همراهی با این استایل می باشد.

کت زیبا و خاص دخترانه با پارچه مخمل سوزن دوزی

یکی از ایده های جذاب و کاربردی دوخت با پارچه مخمل سوزن دوزی، دوخت کت سنتی طرح دار است. در این استایل نیز شاهد کت سوزن دوزی شده مخمل هستیم.

قسمت سر آستین و یقه های این کت با پارچه مخمل ساده مشکی دوخته شده است. یقه این کت نیز به صورت یقه گرد ایستاده می باشد. از زیر این کت یک لباس مشکی ساده بپوشید. همچنین شلوار مشکی ساده نیز در این استایل پیشنهاد می شود.

در کنار کت سنتی خود می توانید زیورآلات و اکسسوری های سنتی استفاده کنید. زیرا ترکیب زیورآلات سنتی در کنار لباس های سنتی مخمل سوزن دوزی شده یک ترکیب زیبا و چشم نواز را خلق می کنند.

کت زیبا و خاص دخترانه با پارچه مخمل سوزن دوزی

یکی از ایده های جذاب که در استایل خود می توانید اجرایی کنید، استفاده از کفش های سنتی می باشد. حتی می توانید ست کیف و کفش سنتی تهیه کنید و در استایل خود از آن استفاده کنید. کت دوخته شده در این استایل به صورت جلو باز دوخته شده است و بسته نمی شود.

به همین دلیل لباس زیری شما مشخص خواهد بود. از زیر این کت یک لباس ساده بپوشید. بهترین رنگ برای لباس زیری شما رنگ مشکی است. لباس مشکی ساده باعث می شود که زیبایی کت شما به خوبی دیده شود.


حتما بخوانید: پارچه مخمل سوزن دوزی و همه چیز در مورد آن


در طراحی این کت از پارچه مخمل سوزن دوزی با طرح های ظریف استفاده شده است. طرح های این کت به صورت خطی قرار گرفته اند. ترکیبی از طرح های بسیار ظریف و طرح های ریز را در این استایل می بینیم. اما اگر پارچه سوزن دوزی شما طرح های خیلی بزرگی دارد، این سبک کت را نمی توانید اجرایی کنید.

مانتوی مشکی مخمل سوزن دوزی؛ خاص و زیبا

یکی دیگر از استایل های جذاب و چشم نواز که با پارچه مخمل سوزن دوزی می توانید داشته باشید، دوخت یک مانتوی مشکی مخمل است که روی آن پارچه سوزن دوزی به کار رفته شده باشد. در طراحی این مانتو در قسمت دور آستین و قسمت پایین آن طرح های سوزن دوزی را می بینیم.

طرح های سوزن دوزی طلایی روی پارچه مشکی به خوبی می نشیند. در واقع باید بگوییم که ترکیب رنگی مشکی و طلایی یک ترکیب رنگی فوق العاده و چشم نواز می باشد. روی آستین و قسمت پایین این مانتو با پارچه مخمل سوزن دوزی دوخته شده است. در این استایل یک شلوار مخمل نیز با این مانتو ست شده و یک استایل خاص و منحصر به فرد را خلق کرده است.

مانتوی مشکی مخمل سوزن دوزی؛ خاص و زیبا

در این استایل می توانید یک کفش پاشنه بلند مشکی بپوشید. یک کیف دستی مشکی نیز ترکیب خوبی برای این استایل شما ایجاد می کند. در این استایل می توانید یک شال مجلسی مشکی یا طلایی بپوشید.

مانتو مخمل سوزن دوزی با حاشیه خاص مجلسی

یکی دیگر از مدل های مانتو مجلسی با پارچه مخمل سوزن دوزی را می بینیم. در این استایل اطراف یقه، آستین ها و حاشیه پایین مانتو با پارچه مخمل سوزن دوزی دوخته شده است. قسمت جلویی این مانتو نیز با مخمل سوزن دوزی دوخته شده و پشت مانتو با پارچه مخمل ساده طراحی و دوخته شده است.

در این استایل می توانید شال مشکی ژاکارد بپوشید و استایلی خاص و منحصر به فرد برای خود داشته باشید. از ایده دوخت این مانتو می توانید برای دوخت مدل های دیگر استفاده کنید. برای مثال یک مانتوی مخمل ساده مشکی را می توانید با استفاده از خرج کارهای مخمل سوزن دوزی مزین کنید.

اطراف آستین ها، یقه، و حاشیه های کناری مانتو را می توانید با این پارچه بدوزید. حاشیه دوزی های اطراف آستین این مانتو در حدود 10 سانتیمتر است و ابعاد زیادی از آن را شامل شده است.

ترکیبی خاص و متفاوت با مانتوی مخمل دوزی آبی

اگر می خواهید یک مانتوی شیک مجلسی با ارزش با پارچه مخمل سوزن دوزی بدوزد می توانید به سراغ رنگ های خاص و چشم گیر بروید. برای مثال رنگ آبی یکی از رنگ های آرامش بخش و در عین حال چشم نواز است. پارچه مخمل سوزن دوزی با طرح های آبی نیز می تواند استایلی خاص و زیبا را برای شما خلق کند.

در این استایل مانتوی مخمل سوزن دوزی با قد کوتاه دوخته شدهه است. قد این مانتو تا بالای ران پا می آید. در واقع این مانتو یک مدل مانتوی کتی است. البته می توانید آن را بر اساس سلیقه خود، بلندتر هم بدوزید.

اطراف یقه تا پایین این کت و همچنین قسمت آستین آن با نواردوزی های طلایی طراحی و دوخته شده است. ترکیبات رنگی داخل طرح های این پارچه مخمل سوزن دوزی نیز در ترکیب طلایی و آبی می باشد. با این مانتوی زیبا می توانید یک شال آبی نیز ست کنید. در این استایل بهتر است که شلوار مشکی بپوشید.. کفش مشکی همراه خوبی برای این استایل شما خواهد بود.

مانتو با پارچه مخمل سوزن دوزی آبی

رنگ آبی که یکی از آرامش بخش ترین رنگ ها است، استایل شما را چشم نواز و زیبا می کند. استفاده از لباس های آبی رنگ در استایل شما تیپتان را ملایم تر نشان خواهد داد.

قیمت پارچه مخمل هندی

 

البته بهتر است در کنار لباس های آبی و سرد خود از مکمل های گرم هم استفاده کنید تا استایلتان از یکنواختی در بیاید. برای مثال رنگ شال، کیف و کفش خود را می توانید از میان یکی از رنگ های گرم انتخاب کنید تا استایلی زیبا و جذاب داشته باشید.

مانتوهای بلند با پارچه مخمل سوزن دوزی

مانتوهای بلند سوزن دوزی شده یکی از پرجلوه ترین و زیباترین مانتوهای زنانه هستند. سوزن دوزی های ایجاد شده روی این مانتوها، جلوه خاصی به آن ها می دهند. این مانتوها به دلیل قد بلندی که دارند، سوزن دوزی های زیبا را به خوبی روی خود نشان می دهند.

برای دوخت مانتوهای بلند سوزن دوزی شده می توانید از پارچه های سوزن دوزی استفاده کنید که روی آن ها نقش و نگارهای طولانی و ممتد به کار رفته شده باشد.

در این استایل مانتوی مخمل سوزن دوزی شده با طرح های صورتی سوزن دوزی شده طراحی و دوخته شده است. قد این مانتو بلند بوده و تا زیر زانو می آید. آستین های این مانتو حالتی کلوش دارد، و طرح های سوزن دوزی شده روی آن به خوبی خود را نشان می دهند. طرح های ایجاد شده روی آستین این مانتو سوزن دوزی های خطی هستند. در قسمت پایین مانتو نیز طرح های هلالی شکل خود را نشان می دهند.

از زیر این مانتو می توانید یک مانتوی ساده مشکی بپوشید. همچنین پیشنهاد می کنیم که یک شال ساده را برای این استایل انتخاب کنید. بهتر است که یک شلوار جذب مشکی در این استایل بپوشید، زیرا مانتو بلند است.

کفش پاشنه بلند مشکی در این استایل می تواند استایل شما را خاص تر، مجلسی تر و همچنین زیباتر کند. این مانتو را می توانید با یک کیف مشکی ساده ست کنید. به دلیل طرح و نقش های زیبای ایجاد شده روی این مانتو، کیف و کفش ساده همراه خوبی برای استایل شما خواهند بود.

ترکیب پارچه های ساده و پارچه سوزن دوزی شده

پارچه سوزن دوزی یکی از بهترین پارچه ها برای ترکیب کردن با پارچه های ساده می باشد. به دلیل گران بها بودن این پارچه نیز، دوخت یک مانتوی سوزن دوزی شده که تماما از این پارچه تهیه شده، کمی گران تمام می شود. اگر به دنبال راهی مقرون به صرفه تر برای استفاده از این پارچه در استایل خود می گردید، پیشنهاد می کنیم که آن را با پارچه های ساده ترکیب کنید.

برای مثال برای دوخت مانتوی مجلسی خود می توانید پارچه ساده و مخمل خامه دوزی را با بکدیگر ترکیب کنید. در این استایل نیز پارچه مخمل سوزن دوزی در اطراف آستین و وسط این مانتو به کار رفته شده است. سایر قسمت های این مانتو با یک پارچه سرمه ای رنگ دوخته شده اند.

ترکیب پارچه های ساده و پارچه سوزن دوزی شده

یک ایده کاربردی این است که رنگ پارچه ساده خود را در تناژ رنگی یا همرنگ با رنگ زمینه پارچه مخمل سوزن دوزی شده انتخاب کنید. در این استایل نیز رنگ زمینه مانتو سرمه ای است و رنگ زمینه پارچه مخمل نیز سرمه ای تیره می باشد. طرح و رنگ های جذاب این پارچه طرح دار مجلسی باعث شده که این مانتو از حالت یکنواختی خارج شود.

این مانتو به صورت جلو بسته دوخته شده است. قد این مانتو را می توانید بلند در نظر بگیرید. این مانتوی زیبا می تواند آیتمی عالی برای استایل های با حجاب باشد.

در این استایل می توانید یک روسری بلند سورمه ای سر کنید. یک کفش سرمه ای پاشنه تخت یا بلند به همراه شلوار مشکی جذب یا راسته جذب را برای این تیپ پیشنهاد می کنیم. همچنین بهتر است برای انتخاب کیفتان هم به سراغ کیف های کوچک دستی سرمه ای بروید. کیف های مینیمال، شیک و ساده را برای این استایل انتخاب می کنیم.

مانتوی پر رنگ و لعاب دخترانه

پارچه مخمل سوزن دوزی می تواند ترکیبی از چشم نواز ترین رنگ ها و طرح ها باشد. در طراحی این مانتو نیز پارچه مخمل سوزن دوزی با رنگ های چشم نواز و خاص به کار رفته است. همچنین طرح های جذاب و منحصر به فردی را روی این مانتو می بینیم. قد این مانتو تا بالای زانو می آید. قسمت بالای این مانتو در بخش میانی آن، با پارچه ساده دوخته شده و اطراف آن نوار دوزی شده است. سایر قسمت های این مانتو نیز با پارچه سوزن دوزی دوخته شده اند.

قسمت بالای آستین نیز تا سر شانه با پارچه ساده مشکی دوخته شده است. آستین های این مانتو حالتی کلوش دارند و طرح ها به خوبی روی این پارچه نمایان شده اند. در این استایل با این مانتوی زیبا یک شلوار کوتاه جذب، ست شده است. همچنین یک نیم بوت بلند نیز در این استایل خود نمایی می کند.

در استایل و تیپ های خود با پارچه مخمل سوزن دوزی دقت داشته باشید که از بوت هم می توانید استفاده کنید. از آنجایی که این پارچه یکی از پارچه های گرم به شمار می آید به همین دلیل می توانید آن را در فصل زمستان و پاییز به همراه بوت بپوشید. یک شال مشکی در همراهی با این استایل را برای شما پیشنهاد می کنیم.


مقاله مشابه: پارچه مخمل و پیشنهاد دوخت لباس مجلسی


مانتوی مخمل سوزن دوزی با طرح های ظریف

طرح های ظریف و ریز مرتب و زیبا می توانند، نمای جذابی به پارچه بدهند. پارچه های مخمل سوزن دوزی با طرح های ظریف و خاص، می توانند خالق مانتوهای شیک و مجلسی برای شما باشند.

در این استایل پارچه مخمل سوزن دوزی با زمینه مشکی و طرح های طلایی ایجاد شده است. از قسمت بالای این مانتو تا پایین آن با پارچه سوزن دوزی دوخته شده و سر آستین آن نیز با این پارچه مزین شده است. فاصله بین قسمت بالای آستین تا سر آستین، با پارچه ساده مخمل دوخته می شود. این مانتو با یک بوت بلند چرمی مشکی ست شده است.

کیف مشکی مستطیلی در این استایل انتخاب خوبی خواهد بود. این مانتو به صورت جلو باز دوخته شده است. از زیر آن می توانید یک لباس مشکی ساده بپوشید. همچنین پیشنهاد می کنیم که یک شال مشکی در این استایل بپوشید. طرح های زیبای خاص ایجاد شده روی مانتو باعث جلوه زیبا و خاص این مانتو شده اند.

مانتو کتی سوزن دوزی

یکی دیگر از جذاب ترین مانتوهای مخمل سوزن دوزی شده، این مانتوی زیبا و چشم نواز است. قد این مانتو تا بالای ران پا می آید. در طراحی و دوخت این مدل مانتوهای سوزن دوزی دقت داشته باشید که نحوه برش به گونه ای باشد که طرح تا جایی که قصد برش پارچه را دارید به اتمام برسد. این مانتو با زمینه پارچه مخمل مشکی دوخته شده و طرح های سوزن دوزی طلایی روی آن نقش بسته است.

طرح های قرمز نیز نمای جذابی به این استایل داده است. این مانتوی کنی مخمل را می توانید با یک شلوار راسته مشکی ست کنید. در این استایل می توانید یک کفش پاشنه بلند مشکی را ست کنید. برای انتخاب کیف خود به سراغ یک کیف مشکی بروید. کیف های دسته زنجیری با دسته طلایی ایده خوبی برای همراهی با این استایل هستند. شال مناسب برای این تیپ نیز شال مشکی است.

ایده ای خاص برای ست کردن مخمل سوزن دوزی

از استایل های جذابی که می توانید با پارچه مخمل سوزن دوزی داشته باشید این است که آن را با یک پارچه روشن تر از رنگی که دارد، ست کنید. در این استایل پارچه مخمل سوزن دوزی سبز تیره با پارچه سبز روشن ست شده است.

قسمت های اطراف یقه و آستین های این مانتو با پارچه مخمل سوزن دوزی سبز با طرح گل های ظریف دوخته شده است. سایر قسمت های مانتو با پارچه سبز روشن ساده طراحی و دوخته می شود. آستین های این مانتو حالتی کلوش دارد.

ایده ای خاص برای ست کردن پارچه مخمل سوزن دوزی

یقه این مانتو نیز حالتی تیز و مستطیلی دارد. این مانتوی زیبا را می توانید با شلوار جذب بپوشید. قد این مانتو بلند است و تا زیر زانو می آید. کفش پاشنه بلند مجلسی مشکی و شلوار جذب مشکی به همراه کیف مجلسی مشکی استایل شما را شیک و جذاب تر می کنند. شال فیروزه ای مشکی ساده به این تیپ شما می آید.

استایل های خاص و منحصر به فرد

اگر دوستدارید استایل و تیپ های خاص و زیبا داشته باشید، باید به سراغ پارچه های خاص بروید. پارچه مخمل سوزن دوزی یکی از بهترین پارچه ها برای استایل های خاص می باشد. این پارچه با جنس خاصی که دارد و طرح و نقش های زیبا و جذاب خود، استایل های خاص و زیبایی را برای شما ایجاد می کند.

در این بخش نیز دو استایل زیبا و منحصر به فرد را با این پارچه می بینیم. در یکی از استایل ها قسمت بالا تنه پیراهن، پایین آن و آستین ها با مخمل سوزن دوزی دوخته شده است. قد این مانتو به صورت بلند در نظر گرفته شده و تا پایین پا می آید. طرح های ظریف و طلایی روی این مانتو نمای آن را جذاب تر کرده است. این مانتوی زیبا را می توانید با یک کفش پاشنه بلند ساده مشکی و یک کیف دستی کوچک ست کنید.

مشاهده طرح های جذاب پارچه مخمل سوزندوزی

 

ایده دوخت مانتوی مخمل سوزن دوزی زنانه

در این استایل یک مدل مانتوی مخمل سوزن دوزی شده زنانه را می بینیم. این مانتو ترکیبی از پارچه مخمل سوزن دوزی به همراه پارچه مخمل می باشد. قسمت جلوی مانتو از یقه تا پایین آن با پارچه مخمل ساده دوخته شده است.

قسمت های کناری مانتو، از آستین ها تا پایین با پارچه مخمل سوزن دوزی دوخته شده است. پارچه کار شده روی این مانتو ترکیبی از رنگ های زیبا است که نمای این مانتو را خاص تر کرده است. این مانتو با قد بلند تا زیر زانو دوخته شده است.

با این مانتو می توانید یک شال مجلسی طرح دار با طرح های ریز ست کنید. شال مشکی گزینه خوبی برای این استایل خواهد بود. کفش پاشنه بلند و کیف مشکی استایل شما را زیباتر می کنند.

مانتوی زنانه با پارچه مخمل سوزن دوزی

سخن آخر

پارچه مخمل سوزن دوزی پارچه ای چشم نواز با حس لمسی نرم و لطیف است. این پارچه برای دوخت انواع مانتوهای مجلسی زمستانه گزینه ای عالی به شمار می آید. طرح های جذاب ایجاد شده روی این پارچه مجلسی نمای آن را زیباتر کرده اند. این مدل پارچه ها حالتی سنتی و مجلسی دارند. از این پارچه به تنهایی می توانید برای دوخت لباس های مجلسی و مانتوهای مجلسی استفاده کنید.

همچنین می توانید این پارچه زیبا را با پارچه های ساده ترکیب کنید و یک مانتوی خاص بدوزید. از این پارچه به عنوان خرج کار هم می توانید استفاده کنید. برای مثال یک مانتوی ساده بدوزید و قسمت هایی مانند سر آستین و اطراف یقه را با مخمل سوزن دوزی مزین کنید.

در استایل های خود با مخمل سوزن دوزی مز توانید از کیف و کفش مجلسی و شیک استفاده کنید.چرا که این پارچه مجلسی بوده و ظاهری مجلل دارد. دوخت مانتوهای کتی و کوتاه و همچنین بلند با این پارچه عالی می شود. در دوخت مانتو با این پارچه دقت داشته باشید که برش الگو و قرار دادن پارچه را به نحوی انجام دهید که قسمت های طرح‌ دار پارچه و طرح های آن به خوبی روی مرکز مانتو قرار بگیرد.

همچنین در خرید پارچه مخمل سوزن دوزی به طرح های آن توجه داشته باشید. برای مثال اگر به طرح های ظریف علاقه دارید، پارچه ای را انتخاب کنید که با طرح های ظریف و ریزتر انتخاب شده باشد. اما اگر به طرح های بزرگتر علاقه دارید، پارچه های مخمل سوزن دوزی با طرح های بزرگتر را انتخاب کنید.

امکان دوخت مانتوهای کوتاه کتی و مانتوهای بلند با این پارچه وجود دارد. این مدل مانتوها را بر اساس قدی که دارند می توانید با شلوار مناسب ست کنید.

منبع: etsy.com

3.7/5 - (18 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا