استایلروزمره و کاربردی

چطور استایل اولد مانی (Old Money) داشته باشیم + عکس و ایده

همانطور که می دانید، همه سعی دارند با پوشیدن لباس های شیک، لوکس و مطابق با مد روز خاص یا حتی ثروتمند به نظر برسند. در واقع اینکه شما بتوانید با لباسی که بر تن دارید این احساس را به طرف مقابل خود بدهید که جزو طبقه خاصی از جامعه هستید، یکی از دلایل اهمیت استایل در زندگی هر شخص است. البته اینکه تلاش کنید با پوشیدن لباس های گران قیمت متعلق به برندهای مشهور، پولدار به نظر برسید چندان وجهه خوبی ندارد. اغراق در پوشیدن لباس های لوکس می تواند نتیجه عکس داشته باشد. یعنی به جای اینکه به شما استایل یک شخص پولدار و اصیل را بدهد، باعث می شود شما یک پولدار بد سیلقه به نظر برسید. اصطلاح تازه به دوران رسیده، صفتی است که به چنین اشخاصی داده می شود. به این ترتیب استایل اولد مانی در سال های اخیر تبدیل به یک ترند شده است.

در واقع، در مقابل تعریف اولد مانی (Old Money) تعریف نیو مانی (new money) را داریم. به افراد دسته دوم تازه به دوران رسیده هم گفته می شود. به همین دلیل انتخاب یک سبک درست در انتخاب لباس اهمیت بسیاری دارد. با داشتن استایل اولد مانی بدون اینکه لباس های برند و عجیب بپوشید، ساده، شیک و ثروتمند به نظر خواهید رسید. این سبک استایل برگرفته از استایل میلیونرهای جهان است. در نتیجه اگر به ساده پوشی علاقه دارید و مایلید استایل شما گران و اصیل به نظر برسد، بد نیست بیشتر با این سبک لباس پوشیدن آشنا شوید. در ادامه این مطلب ما قصد داریم به این سوال بپردازیم که استایل اولد مانی چیست. علاوه بر این با آیتم هایی که برای داشتن چنین استایلی نیاز دارید، آشنا خواهید شد. اگر مایلید تغییراتی جزئی اما تاثیرگذار در استایل خود ایجاد کنید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

خرید پارچه لینن

استایل اولد مانی چیست؟

شاید با شنیدن سبک لباس پوشیدن اولد مانی این سوال برای شما پیش آمده باشد که استایل اولد مانی چیست و چه معنایی دارد. استایل اولد مانی یک سبک لباس پوشیدن است که از طبقه ثروتمند جامعه الهام گرفته است. البته این موضوع شامل تمام ثروتمندان نمی شود. اولد مانی به کسانی گفته می شود که نسل به نسل ثروتمند بوده و سبک زندگی لوکس آن ها سینه به سینه منتقل شده است. پولدارهای قدیمی که به سختی و به مرور زمان موفق به کسب ثروت شدند، اصالت خاص خود را دارند. در اختیار داشتن ثروت هنگفت برای چند نسل باعث شده است میل به دیده شدن در این افراد کاهش پیدا کند. در نتیجه شما کمتر می بینید که یک ثروتمند واقعی لباس های درخشان از برندهای معروف بپوشد.

استایل-اولد-مانی-چیست

به طور کلی اصل اساسی در داشتن استایل اولد مانی، سادگی است. این طبقه مرفه جامعه ترجیح می دهند لباس های ساده بپوشند. بسیاری از آن ها به رنگ های بژ و روشن علاقه دارند. همانطور که می دانید این رنگ ها در وهله اول احساس تمیزی را به مخاطب منتقل می کند. در واقع، از گذشته تا امروز رنگ های روشن و مخصوصا سفید مخصوص اشراف زادگان بود. این قاعده همچنان پا برجاست و یک رنگ اصلی در استایل اولد مانی، رنگ روشن یا طیف رنگی بژ است. برای اینکه یک استایل شیک به این سبک داشته باشید، نیاز به لباس های متعدد و گران ندارید. شما نیاز به لباس های ساده و باکیفیت دارید. به این ترتیب می توانید به آسانی استایل لوکس مخصوص خود را داشته باشید. در ادامه قصد داریم چند نکته اساسی برای داشتن استایل اولد مانی به شما ارائه کنیم.


بیشتر بخوانید: مد چیست، با معنای ترند یا مد در دنیای فشن آشنا شوید


7 نکته اساسی برای داشتن استایل اولد مانی

پوشیدن لباس به سبک ثروتمندان چندان دشوار نیست. تصور عموم مردم بر این است که اگر لباس هایی از برند گوچی، فندی یا شنل بر تن کنند، ثروتمند به نظر می رسند. این تصور چندان صحیح نیست. شما برای داشتن یک استایل شیک و اصیل به چیزی بیشتری از لباس های برند نیاز دارید. لباس های ساده و کاربردی با رنگ مناسب می تواند جلوه گرانتری به استایل شما بدهد. در ادامه قصد داریم با ارائه چند نکته به شما کمک کنیم به سبک ثروتمندان واقعی و اصیل لباس بپوشید.

برای داشتن استایل اولد مانی از رنگ های بژ غافل نشوید

رنگ ها اولین ارتباط میان شما و افرادی که با آن ها برخورد دارید را شکل می دهند. رنگ لباسی که می پوشید می تواند اطلاعات نهفته بسیاری را از شما به دیگران بدهد. در واقع روانشناسی رنگ ها به همین دلیل تا این حد اهمیت دارد. به عنوان مثال، افرادی که بیشتر لباس هایی با رنگ مشکی بر تن دارند، افراد مرموزی هستند. در مقابل رنگ آبی و سفید می تواند احساس معصومیت و صداقت به مخاطب شما منتقل کند. البته این رنگ های روشن نمادی از ثروت نیز هستند. همانطور که می دانید در گذشته شستشوی لباس ها کار دشواری بوده است. در نتیجه طبقه فرودست جامعه لباس های تیره می پوشیدند. زیرا این لباس ها در موقعیت های مختلف قابل استفاده بودند. نیاز چندانی به شستشوی مداوم نیز نداشتند. به همین دلیل پوشیدن لباس سفید و تمیز نمادی از اشرافیت بود.

برای-داشتن-استایل-اولد-مانی-از-رنگ-های-بژ-غافل-نشوید

امروزه نیز رنگ های روشن و خنثی نماد ثروت هستند. به همین دلیل اگر مایلید استایل اولد مانی داشته باشید، نباید از طیف رنگی بژ غافل شوید. این رنگ جذاب را به راحتی می توانید با سفید و طلایی ست کنید. اگر به رنگ های تیره علاقه دارید، مشکی و آبی تیره رنگ های فوق العاده ای برای شما خواهند بود. برای تکمیل چنین استایلی به رنگ های خاکستری، شتری و آجری نیز نیاز دارید. به طور کلی، رنگ های روشن هر طیف رنگی می تواند جلوه ای مرتب، ساده و تمیز به استایل شما بدهد. به این ترتیب استایلی به سبک Old Money خواهید داشت.

قیمت پارچه لینن ساده

اکسسوری های مناسب انتخاب نمایید

اولین چیزی که باید برای داشتن یک استایل شیک به آن توجه کنید، اکسسوری است. اکسسوری زیورآلات ظریفی است که می توانید به استایل خود اضافه کنید. این جزئیات هیجان انگیز کوچک می تواند تا حد زیادی در زیبایی استایل شما موثر باشد. در سال های اخیر اکسسوری های بزرگ و برجسته با رنگ های خاص بسیار مورد توجه طراحان قرار گرفته است. اما برای داشتن یک استایل اولد مانی نباید از چنین ترندهایی پیروی کنید. در چنین استایلی شما به اکسسوری های ظریف و ساده نیاز دارید. اکسسوری های مینیمال، کوچک و ظریف از جنس طلا بهترین انتخاب ممکن هستند.

اکسسوری-های-مناسب-انتخاب-نمایید

توجه کنید که در استایل اولد مانی نباید از تعداد زیادی دستبند یا گردنبند استفاده کنید. همه چیز باید با تیزبینی و ظرافت انتخاب شود. به این ترتیب مخاطب باهوش شما متوجه خواهد شد که شما قصد نداشتید ثروت خود را به رخ بکشید. یکی از مهمترین اکسسوری هایی که باید در این استایل استفاده کنید، ساعت است. یک ساعت شیک و ساده با بند چرم یا بند فلزی، به بهترین شکل ممکن استایل لوکس شما را تکمیل می کند. نیاز نیست حتما یک ساعت لوکس از یک برند مشهور تهیه کنید. اگر بتوانید یک رنگ مناسب با هارمونی استایل خود انتخاب کنید، این اکسسوری تاثیر خود را در زیبایی استایل شما می گذارد.

به دنبال پارچه های باکیفیت برای استایل اولد مانی باشید

اگر یک کمد پر از لباس های مختلف دارید ولی هر بار با سوال نمی دانم چی بپوشم رو به رو هستید، به این معنی است که استایل هوشمندانه ای ندارید. به نظر می رسد شما بدون برنامه خرید می کنید. علاوه بر این در انتخاب جنس پارچه نیز دقیق عمل نمی کنید. برای داشتن یک استایل اولد مانی بی نقص، شما به لباس های متعدد نیاز ندارید. شما به لباس های باکیفیت نیاز دارید. اگر در هنگام خرید به کیفیت پارچه لباس مورد نظر خود توجه کنید، تاثیر آن را در زیبایی استایل خود خواهید دید.

به-دنبال-پارچه-های-باکیفیت-برای-استایل-اولد-مانی-باشید

پارچه های باکیفیت ماندگار و ایستایی بهتری دارند. در نتیجه تا سال های می توانید از لباس خود با کیفیت روز اول لذت ببرید. علاوه بر این، این لباس های باکیفیت اگر ساده باشند، هرگز از مد نمی روند. به این ترتیب همیشه شیک، آراسته و لوکس دیده می شوید. طرفداران استایل اولد مانی معمولا برای فصول گرم از پارچه لینن مرغوب استفاده می کنند. در فصول سرد نیز انواع پارچه های پشمی شیک مانند پارچه کشمیر یا پارچه فوتر مورد توجه آن ها است. پارچه های ابریشمی نیز یکی از محبوب ترین پارچه ها در میان این قشر خاص و شیک پوش است.

یک کفش مناسب انتخاب کنید

یک آیتم تعیین کننده در استایل که افراد معمولا آن را نادیده می گیرند، کفش است. اما کفش نیز به اندازه رنگ لباس می تواند در مورد شما اطلاعات مختلفی به افراد بدهد. اگر به کفش های راحتی و کتانی علاقه دارید یا همواره کفش های شما کثیف است، به این معنا خواهد بود که شما چندان به استایلی و زیبایی خود اهمیت نمی دهید. در مقابل کفش های همواره واکس زده شده می تواند بیانگر اهمیت شما به آراستگی باشد. برای انتخاب کفش در استایل اولد مانی، توصیه می کنیم به سراغ کفش های ظریف بروید. کفش های چرم با سادگی و دوامی که دارند، استایل شما را خاص و شیک نشان می دهند.

یک-کفش-مناسب-انتخاب-کنید

دقت کنید که کفش های راحتی فقط مخصوص ورزش و فعالیت های سخت است. برای استایل روزمره از کفش های چرم و ظریف استفاده کنید. کفش های پاشنه دار با پاشنه های ظریف را به خانم های شیک پوش توصیه می کنیم. اگر با پوشیدن کفش های پاشنه دار احساس راحتی نمی کنید، به شما کفش های کالج را پیشنهاد می کنیم. در تابستان و سفرهای تابستانه نیز می توانید از صندل های ساده و لوکس چرمی استفاده نمایید.

خرید پارچه لینن نچرال

به جزئیات در استایل اولد مانی توجه کنید

در بخشی از این مطلب به اهمیت اکسسوری در استایل اشاره کردیم. اما در این قسمت منظور از جزئیات، تنها اکسسوری نیست. در واقع حتی دکمه و نوع برش لباس شما می تواند بخشی از این جزئیات باشد. یکی از نکات مهم این است که سعی کنید فلزات به کار رفته در استایل شما همگی به یک رنگ باشند. پوشیدن اکسسوری های نقره ای رنگ با زیورآلات طلایی ممنوع است. اگر کفش شما سگکی طلایی رنگ دارد، باید در انتخاب کمربند نیز به دنبال سگک طلایی باشد. رنگ دکمه ها و رنگ تزئینات کیف دستی شما نیز اهمیت بسیاری دارد.

به-جزئیات-استایل-اولد-مانی-توجه-کنید

برای انتخاب شال یا مانتو، به کیفیت بافت پارچه توجه کنید. سعی کنید پیش از انتخاب لباس یک پالت رنگی برای خود در نظر بگیرید. در نظر داشتن این جزئیات به ظاهر بی اهمیت می تواند تاثیر بسیاری در آراستگی شما داشته باشد. علاوه بر این بیانگر حس سلیقه و دقت شما در انتخاب لباس خواهد بود.

در استایل اولد مانی از لوگوی برندها دوری کنید

بسیاری از برندها لوگوی خود را روی محصولات حک می کنند. بعضی برندها مانند فندی یا لویی ویتون پارچه هایی که سراسر با لوگوی برند آن ها تزیین شده تولید می کنند. در نتیجه از دور نیز مشخص خواهد شد که شما یک برند گرانقیمت بر تن دارید. برای داشتن استایل اولد مانی نیاز است سادگی را اصل قرار دهید. افراد برای دیدن جزئیات استایل لوکس شما باید به شما نزدیک شوند. در واقع آن چیزی که بیانگر گران قیمت بودن استایل شما است، لوگوی برندها نیست. کیفیت و خاص بودن لباسی که می پوشید می تواند نشان دهنده استایل اصیل شما باشد.

در-استایل-اولد-مانی-از-لوگوی-برندها-دوری-کنید

در نتیجه برای اینکه شیک تر به نظر برسید، توصیه می کنیم از لوگوی برندها دوری کنید. این نکته را در انتخاب عطر با پخش بوی شدید نیز در نظر داشته باشید. یک عطر گران قیمت نباید در فاصله 2 متری توسط اطرافیان حس شود. برای داشتن استایلی به سبک میلیونرهای اصیل، سعی کنید آیتم های ساده و کلاسیک انتخاب کنید.

به استایل شخصی خود وفادار باشید

به-استایل-شخصی-خود-وفادار-باشید

در نهایت باید در نظر باشید که شما سلیقه خاص خود را دارید. تا امروز نیز استایل خاص خود را داشتید. تغییر استایل و استفاده از آیتم هایی که در استایل اولد مانی پرطرفدار است، نباید باعث شود شما از شخصیتی که سال ها برای خود ساختید دور بمانید. سعی کنید هر لباسی که تا امروز انتخاب می کردید را اندکی ساده تر انتخاب کنید. اگر به رنگ های روشن و شاد مانند سرخابی علاقه دارید، قرمز و صورتی را جایگزین آن کنید. اگر فقط رنگ های تیره می پوشید، سعی کنید لباس های شیک تر و با کیفیت بالاتری را انتخاب کنید. از پوشیدن لباس های تکراری نهراسید. فراموش نکنید اعتماد به نفس کلید خوش پوشی شما در هر استایلی است. پس لباسی را بپوشید که در آن احساس راحتی و زیبایی می کنید.

منبع: https://sterlingstyleacademy.com/blog/how-to-dress-like-old-money-tips-and-tricks-to-look-like-a-millionaire

4.2/5 - (32 امتیاز)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا