استایلپاییز و زمستان

کمد کپسولی زمستان را با این لباس ها پر کنید + 11 استایل زمستانی

با فرارسیدن روزهای سرد، احتمالا به سراغ لباس ها گرم خود رفتید. افراد زیادی معمولا هفته ها مرتب کردن لباس های گرم را به تعویق می اندازند زیرا کار دشواری است. مخصوصا اگر اهل خرید زیاد و تلنبار کردن لباس ها توی کمد باشید. داشتن یک کمد کپسولی زمستانی به شما کمک می کند این فرآیند را یک بار برای همیشه تسهیل کنید. در واقع اگر در ابتدای پاییز به سراغ چیدمان کمد کپسولی خود بروید، برای 6 ماه آینده دغدغه اینکه چی بپوشید، نخواهید داشت. علاوه بر این، می توانید همواره استایلی شیک، ساده و مطابق مد روز داشته باشید. به این صورت در زمان و هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد. این مطلب راهنمای جامعی خواهد بود که می توانید بر اساس آن، کمد کپسولی زمستان خود را بچینید. اگر برای داشتن استایلی گرم و شیک اشتیاق دارید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

خرید پارچه بارونی

بیشتر با کمد کپسولی آشنا شوید

کمد کپسولی چیست

قبل از اینکه به چیدمان کمد کپسولی زمستان پیش رو بپردازیم، بد نیست اندکی بیشتر با مفهوم کمد کپسولی آشنا شوید. در واقع ممکن است اولین سوالی که با آن مواجه شده باشید، این باشد که کمد کپسولی چیست؟

کمد کپسولی که به انگلیسی به آن (Capsule wardrobe) گفته می شود، اصطلاحی است که در 1985 توسط طراحی با نام دونا کاران (Donna Karan) وارد صنعت مد شد. این طراح خوش ذوق، یک مجموعه لباس با 7 آیتم عرضه کرد. ایده او این بود که مخاطب می تواند با این 7 آیتم، تعداد زیادی استایل مختلف داشته باشد. به این ترتیب دوست داران طبیعت و افراد مینیمالیست و ساده پسند، از آن استقبال کردند. تا امروز کمد کپسولی با تعداد آیتم های مختلفی برای فصول مختلف پیشنهاد می شود. در واقع داشتن یک کمد کپسولی بهترین روش برای نظم دادن به محیط اطراف و استایل شما است. مخصوصا اگر مایلید زباله کمتری تولید کنید یا در هزینه های خود صرفه جویی نمایید.

در ادامه این مطلب ما قصد داریم به شما چند لباس پرکاربرد برای داشتن کمد کپسولی زمستانی را پیشنهاد کنیم. در نتیجه اگر نمی دانید در روزهای پاییز و زمستان پیش رو چه لباسی بپوشید یا حتی چه لباسی بخرید، مطالعه ادامه این مطلب برای شما مفید خواهد بود. اگر مایلید بیشتر با مفهوم کمد کپسولی و اهمیت آن در داشتن یک استایل ایدئال آشنا شوید، مطلب زیر را از دست ندهید.


بیشتر بخوانید: کمد کپسولی چیست و چطور می توان یک کمد کپسولی داشت؟


11 لباس پرکاربرد که کمد کپسولی زمستان شما را می سازد

توصیه می کنیم کمد کپسولی زمستان امسال خود را با لباس هایی که دارید چیدمان کنید. در حقیقت، لباس های کاربردی که قصد داریم به شما پیشنهاد کنیم در کمد خود قرار دهید، اغلب جزو لباس هایی هستند که همکنون دارید. مطالعه ادامه این مطلب به شما کمک می کند بتوانید در خرید لباس گرم نیز بهتر عمل کنید.

شومیز سفید نخی

شومیز سفید نخی

اجازه دهید چیدمان کمد کپسولی پاییز و زمستان را با یک شومیز سفید نخی شروع کنیم. فارغ از اینکه استایل شما چه سبکی دارد، یک شومیز سفید همواره می تواند در آن کاربردی باشد. در واقع چه اهل استایل کژوال باشید چه رسمی و کلاسیک، شومیز سفید می تواند آیتم اصلی استایل شما محسوب شود. اگر استایل راحت و کژوال دارید، می توانید شومیز خود را همراه با پلیور، هودی و وست بپوشید. اگر رسمی لباس می پوشید، این شومیز گزینه ای ایدئال برای پوشیدن در زیر کت و مانتو است. از آنجایی که سفید به عنوان یک رنگ خنثی با رنگ های مختلفی ست می شود، از این جهت نیز نگرانی نخواهید داشت.

کت کوتاه، آیتمی مهم در کمد کپسولی زمستان

کت کوتاه زمستانی

برای داشتن یک کمد کپسولی زمستانی کاربردی، به یک کت کوتاه نیاز خواهید داشت. بسته به سبک استایلی که دارید، می توانید کت های مختلفی را امتحان کنید. اگر به دنبال ترندهای پاییز و زمستان 2023 هستید، یک کت کوتاه و اورسایز چرم را به شما پیشنهاد می کنیم. کت کوتاه دیگری که احتمالا همکنون در کمد خود دارید و می توانید بدون نگرانی از آن تا پایان فصل سرما استفاده نمایید، کت جین است. کراپ کت یکی از ترندهای امسال است و می توانید آن را با تنوع بسیاری در بازار بیابید. کت هایی طراحی شده با پارچه مخمل کبریتی، پارچه چرم مصنوعی و حتی پارچه کشمیر چهارخونه نیز جزو این ترند جذاب هستند. شما می توانید این کت را روی مانتو روزمره، شومیز و پلیور خود بپوشید.

شلوار تنگ تیره

لگ مشکی چرم

شلوار لگ یک ترند ماندگار است که در چند سال گذشته به بازار عرضه شد. البته شاهد این هستیم که همچنان نیز بسیار پرطرفدار است. یک شلوار تنگ از جنس چرم یا لگ مات می تواند در کمد کپسولی زمستان به عنوان یک آیتم کاربردی، ایفای نقش کند. این شلوارها به راحتی با انواع کفش کتانی و کت و پالتو ست می شوند. البته اگر اهل پوشیدن بوت و نیم بوت در پاییز و زمستان هستید، داشتن این شلوار تنگ برای شما ضروری است. زیرا همراه با بوت باید شلوار کاملا تنگی بپوشید که بتوانید آن را داخل بوت خود قرار دهید. رنگ مشکی، قهوه ای و شتری جزو پرکاربردترین رنگ های لگ هستند. البته اگر به رنگ های روشن علاقه دارید، سفید و خاکستری و بژ نیز برای شما مناسب خواهد بود.

خرید پارچه بارانی ضد آب

ترنچ کت یا بارانی

ترنچ کت جدید

قرار بر این شد که کمد کپسولی زمستان خود را با لباس های کاربردی بچینید. لباس های کاربردی لباس هایی هستند که می توانید با آنها چندین استایل متفاوت داشته باشید. علاوه بر این، این لباس ها باید نقش های مختلفی در استایل شما ایفا کنند. ترنچ کت یا بارانی در این دسته قرار می گیرند. به این صورت که می توانید آن را در محیط کار، قرارهای دوستانه و حتی خریدهای روزمره بپوشید. علاوه بر این، در روزهای خنک پاییز به تنهایی قابل استفاده هستند. از آنجایی که ترنچ کت ها معمولا با پارچه بارانی طراحی می شوند، ضد آب بوده و در باران و برف هم کاربرد دارند. در روزهای سرد زمستان می توانید ترنچ کت خود را همراه با چند لایه لباس گرم بپوشید. به این ترتیب استایلی شیک، گرم و دوست داشتنی خواهید داشت.

شلوار جین آبی، آیتم ثابت کمد کپسولی زمستان

شلوار جین آبی، آیتم ثابت کمد کپسولی زمستان

ناگفته پیداست که در چیدمان کمد کپسولی زمستان به یک شلوار جین آبی نیاز دارید. استفاده از شلوار جین آبی محدود به فصل نمی شود. مخصوصا اگر طرفدار جین باشید، می توانید یک جین تیره رنگ نیز به کمد کپسولی خود اضافه کنید. به این ترتیب می توانید بی نهایت استایل متنوع برای روزهای سرد پاییز و زمستان داشته باشید. شلوار جین را می توانید با تک تک آیتم هایی که در این مطلب به آن اشاره شده، ست کنید. در واقع یک جین مناسب به همراه پلیور یا کت کوتاه، تمام چیزی است که برای روزهای پاییز به آن نیاز دارید. جین و پالتو نیز می توانند آن لباس هایی باشند که در تمام زمستان بر تن می کنید.

شلوار کتان

شلوار کتان

بسیاری از خانم ها از شلوار جین و لگ در استایل خود استفاده نمی کنند. اگر طرفدار شلوارهای پارچه ای هستید، شلوار کتان می توانید جایگزین مناسبی برای شما باشد. به این ترتیب می توانید شلواری راحت و گرم برای روزهای سرد در کمد کپسولی زمستان امسال خود داشته باشید. یکی از مزایای شلوارهای کتان راحتی آن است. شما می توانید رنگ های متنوعی از این شلوار را در استایل کژوال و نیمه رسمی بپوشید. البته برای استفاده در کمد کپسولی پاییز یا زمستان، به رنگ های خنثی یا گرم نیاز دارید. به عنوان مثال رنگ مشکی، کرم، سبز تیره و آجری می توانند در کمد کپسولی شما بسیار کاربردی باشند.

هودی

استایل با هودی

هودی جزو لباس هایی است که در چند سال گذشته به شدت مورد توجه نسل جوان قرار گرفته است. بسیاری از خانم های جوان فصل سرد را به شوق پوشیدن هودی، دوست دارند. در نتیجه نمی توان از این آیتم جدید و دوست داشتنی در کمد کپسولی زمستان غافل شد. هودی معمولا با پارچه دورس در بازار موجود است. البته شما می توانید هودی هایی با پارچه مخمل یا پارچه تدی نیز تهیه کنید. یک هودی زیبا و بلند می تواند بهترین گزینه برای رفتن به قرارهای دوستانه، خرید و باشگاه باشد. می توانید آن را روی شومیز و مانتو نیز بپوشید. در روزهای سرد، هودی با کت های کوتاه یا پالتوهای بلند نیز به راحتی ست می شود.

یقه اسکی، گزینه ای کاربردی در کمد کپسولی زمستان

یقه اسکی، گزینه ای کاربردی در کمد کپسولی زمستان

اگر به استایل نیمه رسمی علاقه داشته باشید، پلیور یقه اسکی برای شما بسیار کاربردی خواهد بود. هرچند این لباس گرم و زیبا در استایل کژوال و روزمره نیز به کار شما می آید. بافت های اورسایز با یقه اسکی، با پوشاندن گردن، حسی گرم و مطبوع به شما می دهند. این گزینه می تواند جایگزین مانتو و هودی برای شما باشد. پوشیدن آن همراه با کاپشن، وست و پالتو، ظاهری خاص و زیبا به شما خواهد داد. اولین رنگ پیشنهادی برای خرید یقه اسکی، سفید است. زیرا می توانید آن را با رنگ های روشن و تیره بی شماری ست کنید. اما اگر اهل پوشیدن رنگ های تیره هستید، رنگ های مشکی و خاکستری بسیار کاربردی خواهند بود.

شالگردن

شالگردن کشمیر

نمی شود پاییز و زمستان را بدون شالگردن سپری کرد. شالگردن و روسری هایی که با پارچه کشمیر تولید می شوند، اکسسوری های محبوبی برای فصل سرد هستند. به همین دلیل توصیه می شود یک یا دو مدل شالگردن گرم و سبک در کمد کپسولی زمستان خود داشته باشید. بهتر است رنگ آن را به صورتی انتخاب کنید که با تمام لباس های شما ست شود. در نتیجه رنگ غالب لباس های خود را در نظر بگیرید و یک شالگردن تیره و یک مدل با رنگ روشن تهیه کنید. به این ترتیب خواهید دید بی نهایت استایل متنوع با این اکسسوری ساده دارید. البته از آنجایی که پارچه های چهارخونه جایگاه ویژه ای در استایل زمستانی دارد، یک شالگردن چهارخونه نیز می تواند برای شما بسیار کاربردی باشد.

قیمت پارچه فوتر ترک

پالتو برای کمد کپسولی زمستان

پالتو برای کمد کپسولی زمستان

در این مطلب قصد داریم به آیتم هایی اشاره کنیم که حتما حداقل یک رنگ یا نمونه از آن را در حال حاضر دارید. پالتوهای طراحی شده با پارچه فوتر نیز در این دسته قرار می گیرند. پالتو به طور معمول دارای آستری بوده و بلند است. در نتیجه در روزهای سرد پاییز و زمستان می توانید آن را بر تن کنید و نگران سرمای هوا نباشید. پالتو با رنگ های مشکی، بژ و شتری هرگز نه قدیمی شده و نه در استایل شما تکراری به نظر می رسد. اگر یکی از این رنگ ها را دارید، می توانید مطمئن باشید تا پایان زمستان نیاز نیست آن را از چرخه استفاده روزمره خود خارج کنید. این پالتوها را می توانید با مانتو، پلیور، کت های کوتاه سبک و انواع بوت و کتانی بپوشید.

کاپشن

استایل زمستانی با کاپشن

اجازه دهید در پایان بررسی آیتم هایی که می توانید در کمد کپسولی زمستان خود قرار دهید، به کاپشن نیز اشاره کنیم. بسیاری از خانم با کاپشن به دلیل فرم حجیمی که دارد، ارتباط برقرار نمی کنند. در نتیجه می توان گفت داشتن آن ضروری نیست، مگر اینکه طرفدار مد روز و استایل های ترند باشید. در این صورت به حداقل یک کاپشن کوتاه یا بلند نیاز خواهید داشت. پافر را نیز می توانیم در دسته این مدل لباس ها قرار دهیم. به این ترتیب، یک کاپشن کوتاه یا بلند مشکی، علاوه بر اینکه بسیار گرم است، جذابیت استایل شما را نیز تضمن می کند. کاپشن ها بهترین گزینه برای روزهای سردی هستند که حوصله پوشیدن لباس های متعدد را ندارید.

نیم بوت تنها کفش کمد کپسولی زمستان

نیم بوت تنها کفش کمد کپسولی زمستان

اگر برای شما این سوال پیش آمده است که کفش کاربردی برای فصل زمستان چیست، باید به نیم بوت اشاره کنیم. برای داشتن یک کمد کپسولی کامل، شما نیاز دارید بدانید چه کفشی بپوشید. ما کفش های کتانی را برای روزهای آفتابی پاییز و زمستان توصیه می کنیم. اما اگر مایلید در تمام روزهای فصل سرما، استایلی گرم داشته باشید، نیم بوت های چرم بهترین گزینه هستند. برای روزهای سرد و بارانی یا برفی، بوت های بلند را می توانید به استایل خود اضافه کنید.

منبع: https://www.stylebysavina.com/winter-capsule-wardrobe

4.4/5 - (9 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا