روش های مراقبتی از پارچه

کمد کپسولی چیست و چطور می توان یک کمد کپسولی داشت؟

کمد کپسولی  راه حل فوق العاده ای برای حل مشکل هر روز صبح شما است. اگر هر روز صبح در هنگام بیدار شدن نمی دانید چه لباسی بپوشید، به یک کمد کپسولی نیاز دارید. معمولا افراد در حالی که در میان انبوه لباس ها سردرگم نشسته اند، معتقدند لباس مناسب ندارند. یقینا شما هم با چنین مشکلی مواجه بودید. اگر نمی دانید چطور می شود به راحتی یک استایل خوب و شیک داشت، طراحی یک کمد کپسولی برای شما مفید خواهد بود. این نوع چیدمان کمد به شما کمک می کند از 100 درصد لباس های خود استفاده کنید. برای اینکه بدانید چطور می شود یک کمد کپسولی داشت، اجازه دهید به این سوال پاسخ دهیم که این کمد چیست و چه کاربردی دارد.

خرید پارچه ژاکارد ترک

کمد کپسولی چیست؟

کمد کپسولی چیست | پارچه نگار

داشتن کمد کپسولی یک روش موثر برای داشتن کمدی خلوت و پر از لباس های کاربردی است. در واقع این کمد مجموعه ای از محبوب ترین لباس های شما است. تصور کنید یک کمد لباس خلوت از چند آیتم شیک و پرکاربرد دارید. این لباس های محدود معمولا به راحتی با یکدیگر ست می شوند تا کار انتخاب لباس را برای شما آسان کنند.

افراد مینیمالیست معتقدند باید بین 30 تا 50 آیتم برای کل سال در این کمد قرار دهید. البته این عددگذاری چندان صحیح نیست. برای داشتن یک کمد کپسولی خوب شما باید بر اساس سبک زندگی خود تصمیم بگیرید. شما می توانید با توجه به نیازهای خود، 30 تا 50 آیتم برای هر فصل انتخاب کنید. هدف داشتن کمد کپسولی، استفاده از حداکثری از لباس ها و صرفه جویی در وقت و هزینه های شما است.


پیشنهاد ما: چطور از پارچه های طرحدار در استایل پاییزه استفاده کنیم


همانطور که می دانید فرهنگ مصرفی صنعت مد را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. در این جامعه شما بدون در نظر داشتن کاربرد تنها به خرید لباس علاقه دارید. پس از مدتی در میان کوهی از لباس های غیرکاربردی گیر خواهید افتاد. طراحی کمد کپسولی به شما کمک می کند لباس های محبوب خود را جدا کرده و از آنها به طور مداوم استفاده کنید. علاوه بر این، تا مدت ها از خرید لباس های غیر ضروری بی نیاز خواهید شد. این کار به شما کمک می کند در زمان کوتاه تری یک استایل شیک طراحی کنید.

تاریخچه کمد کپسولی

احتمالا تصور می کنید مفهوم کمد کپسولی، یک مفهوم ترند مربوط به سال های اخیر باشد. بد نیست بدانید اولین بار در دهه 1970 سوزی فاکس ارائه دهنده این ایده بود. سوزی فاکس در خانواده ای متولد شد که همگی به خیاطی به عنوان یک شغل خانوادگی، مشغول بودند. او از همان ابتدا متوجه شده بود لباس های کلاسیک کمتر قدیمی می شوند و کاربرد بیشتری دارند.

در سال 1973 سوزی اولین بوتیک خود را در لندن افتتاح کرد. هدف او از مدیریت این بوتیک ارائه سبک جدیدی از پوشش زنانه بود. سوزی به زنان زمان خود کمک می کرد اعتما به نفس خود را با پوشیدن لباس های شیک و مینیمال به دست آورند. سوزی فاکس در توضیح اصطلاح کمد کپسولی یک تعریف ساده دارد. او معتقد است شما با داشتن یک کمد کپسولی لباس‌ های کمتر با کیفیت بالاتر می ‌خرید و آنها را بیشتر می پوشید.

قیمت پارچه ژاکارد ترک مجلسی

6 گام برای داشتن کمد کپسولی

داشتن کمد کپسولی راه را برای داشتن یک استایل خوب و شیک هموار می کند. در نگاه اول شاید طراحی یک کمد ساده و همه کاره سخت به نظر برسد، اما شما تنها به تمرین و مهارت نیاز دارید. رعایت نکات زیر به شما در داشتن یک کمد لباس خلوت و دوست داشتنی کمک می کند.

قدم اول: سبک خود را بشناسید

کمد کپسولی برای استایل مینیمال

مهم ترین قدم در طراحی کمد کپسولی این است که سبک خود را بشناسید. برای داشتن یک کمد با لباس های دوست داشتنی و کاربردی باید سبک و اهداف خود را بشناسید. بد نیست این سوالات را از خود بپرسید:

فعالیت های اصلی من چیست؟

اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنم؟

برای این فعالیت ها به چه لباس هایی نیاز دارم؟

چه رنگ هایی را دوست دارم؟

چه سبکی می پوشم؟

پر استفاده ترین آیتم های استایل من چیست؟

چه لباس هایی را در کمد دارم اما هرگز نپوشیدم؟

این سوال ها به شما کمک می کند ذهن و کمد خود را مرتب و دسته بندی کنید. لباس هایی که به آنها علاقه دارید را جدا کنید. رنگ های محبوب خود را شناسایی کرده و بر اساس آنها خرید کنید. لباس های بلااستفاده را کنار گذاشته یا بفروشید.

قدم دوم: پاکسازی کنید

برای انتخاب لباس هایی که قصد دارید در 30 روز آینده بپوشید، پاکسازی لباس ها را شروع کنید. لباس ها را به دسته های مختلف تقسیم کنید. لباس های مجلسی که به ندرت می پوشید، جایی در کمد کپسولی ندارند. لباس هایی که مناسب فصل نیستند را هم کنار بگذارید. لباس هایی که در یک سال گذشته نپوشیدید را به طور کلی جمع آوری کنید.

از میان لباس های باقی مانده، آیتم هایی که شما را خوشحال می کنند انتخاب کنید. چند آیتم ضروری را هم کنار بگذارید. در این مرحله تقریبا کمد کپسولی شما آماده است. اما برای بهتر شدن آن به قدم های بعدی نیاز دارید.

قدم سوم: چند پالت رنگی پیدا کنید

کمد کپسولی برای استایل کژوال

بهتر است به دقت وقت صرف کنید و لباس هایی که انتخاب کردید را با هم ست کنید. در واقع اساسی ترین قدم برای مرتب کردن کمد کپسولی، پیدا کردن پالت های رنگی است. رنگ های متضاد یا متعلق به یک تناژ رنگی را در کنار هم قرار دهید. برای آسان کردن این مرحله، بهتر است این کار را برای 30 روز آینده انجام دهید.

لباس ها را هوشمندانه با هم ترکیب کنید و چند استایل بسازید. از استایل ها عکس بگیرید و در 30 روز آینده از آنها استفاده کنید. توجه کنید برای موفقیت بیشتر می توانید در هر استایل از چند آیتم تکراری استفاده کنید. هدف از داشتن کمد کپسولی، استفاده از کمترین لباس های برای داشتن استایل های متنوع است.

قدم چهارم: یک لیست از نیازهای خود تهیه کنید

حالا که آیتم های ضروری خود را انتخاب کردید و چیزهایی را که دوست ندارید کنار گذاشتید، زمان آن رسیده است که یک لیست تهیه کنید. هدف داشتن کمد کپسولی، بی نیاز کردن شما از خرید است. یقینا پس از چیدمان چند استایل و یک کمد خلوت، خواهید دید به مانتوی جدیدی نیاز ندارید. یا به عنوان مثال چندین شال کاربردی و نو دارید که تا به حال استفاده نشدند. در مقابل ممکن است جای یک کیف ساده دستی یا کفش راحتی را خالی ببینید.

یکی از مهمترین کارها، وفاداری به لیست نیازمندی ها است. اجازه ندهید وسوسه خرید لباس جدید حواس شما را پرت کند. دفعه بعد که چیزی را در فروشگاه دیدید از خود بپرسید آیا واقعا به این لباس نیاز دارید؟ آیا رنگ آن را دوست دارید؟ آیا با چیزی هایی که در کمد شما است، هماهنگ است؟ اگر پاسخ منفی بود، خرید آن را فراموش کنید. با این کار شما می توانید کمد کپسولی خود را خلوت نگه دارید. کمتر هزینه کنید و با خرید آیتم های باکیفیت و محدود استایل بهتری داشته باشید.

قدم پنجم: خلاقانه نگاه کنید

استایل کژوال با کت قهوه ای اورسایز

برای موفقیت بیشتر در طراحی کمد کپسولی باید خلاقانه عمل کنید. اجازه ندهید محدودیت آیتم ها شما را دلسرد کند. شما باید بتوانید با اجزای محدود کمد خود، چندین استایل متنوع بسازید. دوباره و دوباره به لباس های خود نگاه کنید. به دنبال ترکیب های مهیج و جذاب بگردید.

لباس هایی که در کمد کپسولی استفاده نمی کنید را حذف کنید. این کار راه را برای استفاده از لباس هایی که در مرحله دوم کنار گذاشتید، باز می کند. سری به لباس های داخل انباری بزنید و چند آیتم جدید اضافه کنید. فراموش نکنید که هیچ چیز نباید به اعتماد به نفس شما آسیب بزند.


حتما بخوانید: کمد کپسولی زمستان را با این لباس ها پر کنید + 11 استایل زمستانی


قدم ششم: لباس های باکیفیت بخرید

اگر ایده کمد کپسولی را در طولانی مدت دوست داشتید، بهتر است به دنبال لباس های باکیفیت باشید. کمد کپسولی ذهن و بودجه شما را برای داشتن یک استایل خود درگیر نمی کند. به همین دلیل شما نیاز به لباس های باکیفیت با عمر طولانی دارید. به طور معمول لباس های کلاسیک و بادوام گران تر از لباس های ترند هستند. به همین دلیل هنگام خرید یک کیف یا پالتو باید در نظر داشته باشید که می توانند آیتم های همیشگی کمد شما باشند.

خرید لباس های باکیفیت در طولانی مدت نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود. شما پس از مدتی یک کمد کپسولی فوق العاده کاربردی با لباس های پرکاربرد خواهید داشت. علاوه بر این خرید لباس های باکیفیت به شما کمک می کند سهمی در محافظت از کره زمین داشته باشید. امروزه بخش عمده زباله ها را لباس های ارزان و بی کیفیت تشکیل می دهند. شما می توانید با خرید لباس های بادوام در کاهش این زباله ها نقش مهمی داشته باشید.

منبع: https://seenthemagazine.com

4.1/5 - (7 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا