پارچه شناسی

پارچه استات پلاتینیوم چیست و چه کاربردهایی دارد + ایده استایل

زمانی که برای خرید پارچه به فروشگاه مراجعه می کنید با انواع مخلفتی از پارچه ها روبه رو می شوید. اگر شما با این پارچه ها آشنا نباشید ممکن است برای خرید دچار مشکل شوید. حتی ممکن است پارچه خود را اشتباه انتخاب کنید. پس بهتر است به طور کلی با انواع پارچه ها آشنا شوید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. توجه داشته باشید بسته به مدل لباس و انتظاراتی که از پارچه دارید، پارچه شما می تواند متفاوت باشد. یکی از کاربردی ترین پارچه های موجود در بازار که می توانید از آن برای دوخت لباس های مختلفی بهره ببرید، پارچه استات است. پارچه استات انواع مختلفی دارد. یکی از پرفروش ترین مدل های استات پارچه استات پلاتینیوم است. امروز و در اینجا قصد داریم با این پارچه بیشتر آشنا شویم. پس اگر قصد دارید با این پارچه کاربردی و زیبا بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید.

ساتن-استات-پلاتینیوم

پارچه استات پلاتینیوم چیست؟

پارچه-استات-پلاتینیوم-چیست22

پارچه استات پلاتینیوم زیر مجموعه پارچه استات است. ویژگی ها و کاربردی بودن این پارچه آن را به یکی از پرفروش ترین پارچه ها تبدیل کرده است. در ادامه با ویژگی های این پارچه آشنا خواهیم شد.

ظاهر زیبای پارچه استات پلاتینیوم

پارچه استات پلاتینیوم یک پارچه مجلسی با ظاهر نیمه مات است. اما توجه داشته باشید که درخشش این پارچه بسیار محو و ملیح است. شاین این پارچه نسبت به پارچه استات مرلین کمتر بوده و از پارچه کرپ کمی براق تر است.

دو رو بودن این پارچه

دو-رو-بودن-پارچه-استات

پارچه استات پلاتینیوم مانند پارچه مرلین دو رو است. یک طرف این پارچه کاملا مات است و روی دیگر آن نیمه مات است.

کاربردی و متفاوت

کاربردی-و-متفاوت

این پارچه کاربرد زیادی دارد. پس می توایند از آن برای طراحی لباس های مختلفی بهره ببرید. بیشترین استفاده از این پارچه برای دوخت لباس های مجلسی است. از این پارچه می توانید برای دوخت لباس های مجلسی، شلوار، کت و شومیز استفاده کنید.


پیشنهاد ما: با مشخصات پارچه سیلک ابریشم آشنا شوید


جنس و الیاف پارچه استات پلاتینیوم

این پارچه از الیاف مرغوبی تهیه می شود. جنس این پارچه از الیاف سلولزی نیمه طبیعی و نیمه صنعتی استات است.

تراکم و بافت پارچه استات پلاتینیوم

تراکم-و-بافت-پارچه-استات-پلاتینیوم

تراکم بافت این پارچه بسیار زیاد است. وزن پارچه استات پلاتینیوم به نسبت پارچه مرلین بیشتر است. اما این موضوع به این معنا نیست که این پارچه بعد از دوخت لباس، سنگین خواهد شد.

چروک پذیری کم

پارچه استات پلاتینیوم چروک پذیری بسیار کمی دارد. کافی است گوشه این پارچه را در دست خود بگیرید و کمی فشار دهید. بعد از رها کردن آن متوجه می شوید که چروک زیادی بر روی آن ایجاد نشده است.

اتوپذیری مناسب و راحت

پارچه استات پلاتینیوم اتوپذیری بسیار خوبی دارد. از این رو می توانید به راحتی در صورت چروک شدن آن را اتوکشی کنید. کافی است اتوی خود را روی درجه حرارت متوسط قرار دهید و این پارچه را اتوکشی کنید. توجه داشته باشید که بهتر است اتوکشی این پارچه را از پشت آن انجام دهید.

نرمی و لطافت بالا

نرمی-و-لطافت-بالا

زیر دست این پارچه بسیار نرم و لطیف است. پس در زمان استفاده از آن می توانید مطمئن باشید که از پوست شما به خوبی می تواند مراقبت کند.

کشسانی مناسب پارچه استات پلاتینیوم

پارچه استات پلاتینیوم کشسانی بسیار مناسبی دارد و از عرض کش می آید. از این رو این پارچه برای دوخت لباس های جذب بسیار مناسب است.

کیفیت بالا و عدم پرزدهی این پارچه

کیفیت-بالا-و-عدم-پرزدهی-این-پارچه

یکی از ویژگی های مهم پارچه استات پلاتینیوم کیفیت بالای آن است. این پارچه در شستشوی مداوم و استفاده زیاد، خراب نمی شود. کافی است یکبار از این پارچه استفاده کنید تا متوجه شوید این پارچه پرزدهی ندارد و در صورت شستشو و اصطکاک گلوله گلوله نمی شود.

ثبات رنگی بالا

پارچه استات پلاتینیوم ثبات رنگی بسیار خوبی دارد و در زمان شستشو به هیچ عنوان رنگ نمی دهد.

خرید پارچه استات پلاتینیوم

اتو رفت بسیار کم

همانطور که گفته شد پارچه استات پلاتینیوم در جهت عرض کمی کش می آید. از این رو ممکن است موقع اتوکشی کمی جمع شود و از عرض این پارچه کم شود. پس حتما قبل از برش و دوخت آن پارچه خود را اتوکشی کنید تا بعد از دوخت دچار مشکل نشوید.

ایستایی مناسب پارچه استات پلاتینیوم

پارچه استات پلاتینیوم ایستایی کتی و بالایی دارد. از این رو به راحتی می توانید از آن برای دوخت لباس های مجلسی و لوکس بهره ببرید. به علت ایستایی بالایی این پارچه می توانید مطئن باشید که بعد از دوخت ظاهر فاخری را برای شما فراهم خواهد کرد. این پارچه یکی از پارچه های مجلسی نرم و سبک است.

استایل های زیبا و کاربردی با پارچه استات پلاتینیوم

بعد از آشنایی با این پارچه هیجان انگیز و شناخت ویژگی های آن، حال نوبت به آن رسیده است که چند آیتم جذاب با پارچه استات پلاتینیوم را در کنار هم بررسی کنیم.

پیراهن های کوتاه و فانتزی با پارچه استات پلاتینیوم

از جمله لباس هایی که در بین دختران جوان طرفدار زیادی دارد، پیراهن های کوتاه و فانتزی هستند. این پیراهن ها به علت ظاهر زیبا و خاصی که دارند می توانند شما را کم سن و سال تر نشان دهند. از طرفی دست شما برای طراحی این پیراهن ها بسیار باز است. می توانید مطابق با سلیقه خود پیراهن خود را طراحی کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. توجه داشته باشید که پارچه، نقش بسیار زیادی در زیباتر به نظر رسیدن پیراهن شما دارد. پس در انتخاب پارچه دقت کنید و مطابق مدل لباسی که مد نظر دارید پارچه خود را انتخاب کنید.

پیراهن های کوتاه و فانتزی با پارچه استات پلاتینیوم

در بین پارچه های موجود در بازار بعضی از آن ها فروش بیشتری دارند. فروشندگان پارچه نیز به دلیل استقبال خوب خانم ها، سعی دارند همیشه این پارچه ها را در فروشگاه خود داشته باشند. از این رو دسترسی به آن ها بسیار راحت است. یکی از این پارچه ها، پلاتینیوم است. پارچه استات پلاتینیوم می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت پیراهن های کوتاه باشد. این پارچه به دلیل ایستایی بالا و کشسانی خوبی که دارد برای دوخت انواع پیراهن های کوتاه کاربرد دارد. برای مثال می توانید پیراهن هایی با دامن های پفدار را با این پارچه بدوزید. اگر به لباس های پفکی علاقه ای ندارید، این پارچه به علت کشسانی بالا برای دوخت پیراهن های کوتاه جذب و تنگ نیز بسیار مناسب است.

پیراهن های بلند مجلسی و شیک

زمانی که به یک مهمانی بزرگ و یا عروسی دعوت می شوید شاید اولین لباسی که خود را در آن تصور می کنید یک پیراهن بلند شیک و خاص باشد. پیراهن های بلند تنوع زیادی دارند. از این رو می توانید بسته به سلیقه خود لباس خود را طراحی کنید. اما چیزی که در این لحظه ذهن شما را درگیر می کند، پارچه این پیراهن است. به طور حتم می دانید که پارچه نقش بسیار مهمی در زیباتر دیده شدن لباس های مجلسی شما دارد. پارچه های مجلسی اصولا ظاهر شاینی دارند. از دیگر ویژگی های این پارچه ها کیفیت بالای آن ها است. پارچه هایی که کیفیت پایینی دارند بعد از دوخت نتیجه دلخواه را برای شما به ارمغان نمی آورد.

پیراهن-های-بلند-مجلسی-و-شیک

پارچه استات پلاتینیوم به دلیل کیفیت بالایی که دارد، می تواند به یکی از محبوب ترین پارچه های شما تبدیل شود. کافی است تنها یک بار این پارچه را تهیه کنید و برای خود یک پیراهن مجلسی و شیک بدوزید. مطمئنا در استفاده بلند مدت متوجه کیفیت بالای این پارچه خواهید شد. اما چیزی که در نگاه اول شما را شگفت زده خواهد کرد شاین منحصر به فرد این پارچه است. پارچه استات پلاتینیوم از جمله پارچه هایی است که نیمه براق است و در زیر نور درخشش اندکی دارد. اگر به پارچه های خیلی براق علاقه ندارید این پارچه با ظاهر نیمه براقی که دارد، می تواند نظر شما به خود جلب کند. از طرفی ایستایی عالی این پارچه می تواند برای شما یک پیراهن مجلسی و لوکس را فراهم کند. به دلیل خوش دوخت بودن این پارچه می توانید انواع مدل ها را با آن بدوزید.

قیمت پارچه کرپ پلاتینیوم

کت و شلوارهای جذاب با پارچه استات پلاتینیوم

کت و شلوار در بین خانم های جوان و جسور طرفدار زیادی دارد. زیبایی کت و شلوار می تواند برای شما یک استایل جذاب را فراهم کند. اکثر کت و شلوارهای موجود در بازار یقه های انگلیسی و آستین های کتی دارند. چیزی که برای دوخت این دو آیتم مورد نیاز است یک پارچه با کیفیت، با ایستایی بالا است. پس توجه داشته باشید که نمی توانید این ست زیبا را با پارچه های ریزش دار و بی کیفیت تهیه کنید. از نکات مثبت مهمی که این کت و شلوارهای جذاب دارند، ست شدن راحت آن ها است. به راحتی می توانید کت و شلوار خود را با کفش های پاشنه بلند بپوشید و از زیبایی آن ها لذت ببرید.

کت و شلوارهای جذاب با پارچه استات پلاتینیوم

همانطور که گفته شد بعد از دوخت این کت و شلوارها دیگر نگرانی از بابت زیبا به نظر رسیدن نخواهید داشت. تنها نکته ای که برای داشتن این ست جذاب باید رعایت کنید، انتخاب پارچه ای درست و مناسب است. یکی از کاربردی ترین و پرفروش ترین پارچه ها برای دوخت کت و شلوار پارچه استات پلاتینیوم است. این پارچه ایستایی بالایی دارد. پس می توانید با آن انواع یقه ها را طراحی کرده و بدوزید. نکته مهم بعدی که برای دوخت کت و شلوار باید در نظر داشته باشید، عدم چروک پذیری پارچه و یا چروک پذیری کم آن است. استات پلاتینیوم چروک پذیری بسیار کمی دارد. از این رو این پارچه برای دوخت کت و شلوار یک گزینه فوق العاده است.

شومیزهای کاربردی با پارچه استات پلاتینیوم

اگر بخواهیم از یک آیتم پرفروش و مناسب تمام سنین برای خانم ها نام ببریم، بی شک شومیز را می توانیم انتخاب کنیم. از آنجایی که شومیزها به راحتی ست می شوند و در استایل های زیادی کاربرد دارند، از جمله لباس هایی هستند که فروش زیادی را تجربه می کنند. اما توجه داشته باشید که شومیزهای آماده در فروشگاه ها ممکن است مدل، رنگ و پارچه دلخواه شما را نداشته باشند. از این رو در بسیاری از موارد برای داشتن یک شومیز زیبا باید پارچه درست و مناسب را انتخاب کرده و با آن مدل مد نظر خود را بدوزید. بسته به اینکه قصد دارید چه مدل شومیزی بدوزید و از آن در چه استایلی می خواهید استفاده کنید، پارچه انتخابی شما می تواند متفاوت باشد.

پارچه استات پلاتینیوم یکی از پارچه های محبوب برندهای بزرگ، برای تولید شومیز است. از این پارچه بیشتر برای دوخت شومیزهایی استفاده می شود که نیاز به یک پارچه با ایستایی بالا دارند. پس اگر قصد دارید برای شومیز خود از مدل های فانتزی و خاص استفاده کنید، این پارچه می تواند پارچه مناسب شما باشد. از آنجایی که پارچه استات پلاتینیوم از الیاف باکیفیتی تهیه شده است، مطمئنا در زمان استفاده پوست شما را اذیت نمی کند. پس می توانید از شومیز خود برای ساعت های طولانی استفاده کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

منبع: https://sewguide.com/acetate-fabric/

4.4/5 - (14 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا