استایلروزمره و کاربردی

استایل اسمارت کژوال چیست + ایده استایل

استایل اسمارت کژوال یک سبک راحت و در عین حال رسمی است. شما می توانید از لباس های این سبک به راحتی برای رفتن به سرکار و یا جلسات رسمی استفاده کنید. همچنین می توانید از همین لباس ها برای حضور در دورهمی های دوستانه تان هم بهره ببرید. این مدل پوشش محدودیتی برای شما ایجاد نمی کند و راحتی را در کنار زیبایی و برازندگی به شما هدیه می دهد. در این مطلب قصد داریم درباره سبک اسمارت کژوال و استایل هایی که می توان با آن طراحی کرد صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

خرید پارچه گاباردین

استایل اسمارت کژوال چیست؟

استایل اسمارت کژوال حدود یک قرن است که وجود دارد. این سبک پوشش اولین بار در سال 1924 ابداع شد و تا امروز هم طرفداران خاص خودش را دارد. این استایل یکی از استانداردترین روش های لباس پوشیدن در محیط های کار امروزی است. شما می توانید با انتخاب لباس های راحت و شیک اسمارت کژوال در محیط های کاری و تحصیلی بدرخشید.

smart casual style

در این استایل، آیتم های مد روز با لوازم کلاسیک ترکیب می شوند. هدف از این کار داشتن یک ظاهر تمیز و حرفه ای است که خیلی هم رسمی به نظر نمی رسد. به عنوان مثال، شما می توانید از یک شومیز ساده در کنار یک شلوار پیلی دار و یک جفت کفش لوفر مدرن استفاده کنید و یک استایل اسمارت کژوال جذاب داشته باشید. همچنین می توانید برای تکمیل استایلتان از یک کت کلاسیک ساده استفاده کنید و از جذابیتش لذت ببرید.

تفاوت اسمارت کژوال و کژوال

به نظر شما دو سبک کژوال و اسمارت کژوال چه فرقی با هم دارند؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است به تعریف هر کدام از آن ها مراجعه کنیم. منظور از استایل کژوال، یک استایل غیر رسمی و راحت است. امروزه این سبک پوشش خیلی بیشتر به سبک اسپرت و راحتی نزدیک شده است. بنابراین، نمی توان از آن برای حضور در موقعیت های رسمی یا کاری استفاده کرد. لباس های کژوال عموما به صورت روزمره و بدون فکر کردن زیاد درباره طراحی استایل انتخاب می شوند. تیشرت، گرمکن، هودی، انواع شلوار جین و … اجزاء اصلی استایل کژوال را تشکیل می دهند.

تفاوت کژوال و اسمارت کژوال

در مقابل، اسمارت کژوال سبک لباس پوشیدن راحتی است که اندکی به استایل رسمی نزدیک تر است. در این سبک لباس های برازنده و آراسته با تاکید بر راحتی فرد انتخاب می شوند. این استایل را به راحتی می توان در موقعیت های مختلف روزمره که به آراستگی بیشتری نیاز دارند استفاده کرد.


پیشنهاد ما: با استایل ماب وایف (Mob Wife Style)، ترند سال 2024 آشنا شوید


پارچه های مناسب برای استایل اسمارت کژوال

انتخاب پارچه مناسب، یکی از شرط های اصلی برای داشتن یک استایل اسمارت کژوال بدون نقص است. پارچه های باکیفیتی که راحتی پوشش مناسبی دارند بهترین گزینه ها برای این سبک پوشش به شمار می روند. همچنین اگر ظاهر پارچه انتخابی شما صیقلی و درخشنده باشد، زیبایی استایلتان را چند برابر خواهد کرد. بنابراین پارچه هایی مثل ساتن، سیلک، استات و یا پارچه پنبه ای بسیار باکیفیت بهترین گزینه ها برای این استایل خواهند بود. همچنین، پارچه های کرپ مازراتی و کتان گاباردین برای دوخت کت و مانتوهای اسمارت کژوال گزینه های ایدئالی خواهند بود.

پارچه های مناسب برای سبک اسمارت کژوال

علاوه بر جنس پارچه، رنگ آن هم اهمیت زیادی دارد. شما می توانید برای اطمینان از ترکیب و تطبیق راحت لباس ها در این سبک، یک پالت رنگی منسجم را برای لباس های خودتان در نظر بگیرید. به طور کلی، پیشنهاد می شود که برای داشتن یک استایل اسمارت کژوال زیبا از رنگ های خنثی استفاده کنید. این رنگ ها باعث انعطاف پذیری و ظرافت بیشتر استایل شما می شوند. علاوه بر این می توانید از رنگ هایی مثل سرمه ای، سبز تیره و طیف قهوه ای هم در لباس های اسمارت کژوال خود استفاده کنید.

چگونه یک استایل اسمارت کژوال داشته باشیم؟

طراحی استایل اسمارت کژوال بسیار ساده است. شما می توانید با رعایت چند نکته کلی یک اوت فیت بسیار زیبا به سبک اسمارت کژوال داشته باشید. بعضی از نکاتی که در طراحی این استایل به شما کمک می کنند، عبارتند از:

  • در بخش بالاتنه از بلوز یا پیراهن هایی به رنگ های خنثی یا ساده استفاده کنید. همچنین استفاده از ژاکت های کشباف پشمی، پیراهن های ابریشمی یقه برگردان و تیشرت های ساده یا با چاپ های مینیمال باعث جذاب تر شدن استایل شما می شود.
  • انتخاب کت و شلوارهای ست که می توانید هر کدام از آن ها را به شکل جداگانه هم استفاده کنید هم یک راه عالی برای زیباتر شدن استایل اسمارت کژوال شما است.
  • در بخش پایین تنه از شلوارهای پارچه ای مدل راسته، گشاد یا پیلی دار استفاده کنید. شلوارهای کتان ساده و یا جین تیره هم به شما در داشتن یک اوت فیت اسمارت کژوال کمک می کنند. همچنین دامن میدی هم گزینه خوبی برای این سبک به شمار می رود.

نحوه طراحی استایل اسمارت کژوال

  • اگر می خواهید در مهمانی ها استایل اسمارت کژوال داشته باشید، از پیراهن های میدی، A-line و پیراهن های کمربنددار که تا زیر زانو هستند استفاده کنید.
  • در انتخاب کفش خود دقت کنید. شما می توانید با توجه به نوع لباس هایتان از کفش های تخت و پاشنه بلند استفاده کنید. اما به طور کلی، کفش های لوفر یا کتانی های تخت و بدون لژ گزینه های مناسبی برای این استایل هستند.
  • از جواهرات و اکسسوری های مینیمال و ساده به تعداد محدود استفاده کنید. همچنین می توانید برای تکمیل استایلتان از روسری های ابریشمی ساده استفاده کنید.

ایده استایل اسمارت کژوال

با رعایت نکات گفته شده در قبل، شما می توانید یک اوت فیت اسمارت کژوال بسیار جذاب داشته باشید. برای طراحی این استایل می توان از طیف گسترده ای از لباس ها مثل مانتو، شومیز، وست، کت، شلوار و دامن استفاده کرد. در ادامه چند آیتم خاص برای طراحی استایل اسمارت کژوال را به شما معرفی می کنیم.

خرید پارچه کتان گاباردین

کت

بدون شک کت را می توان به عنوان یکی از اجزای اصلی استایل اسمارت کژوال معرفی کرد. شما می توانید با استفاده از کت های ساده و با رنگ خنثی استایل خود را تکمیل کنید. ترکیب کت با مدل های مختلف شلوار پارچه ای یا حتی شلوار جین به استایل شما جلوه ای رسمی و در عین حال راحتی می دهد. پارچه کرپ یا کتان بهترین گزینه ها برای دوختن کت های سبک اسمارت کژوال هستند.

کت

شومیز و شلوار

یکی از جذاب ترین اوت فیت های سبک اسمارت کژوال شومیز و شلوار است. برای طراحی این استایل کافی است از یک شومیز ساده و تک رنگ در کنار یک شلوار راحت استفاده کنید. انواع شلوارهای مام استایل، بگی یا راسته بهترین گزینه ها برای ترکیب با شومیزهای مختلف هستند. انتخاب شومیز دوخته شده با پارچه های براق و صیقلی مثل ساتن یا سیلک باعث جذابیت بیشتر استایل شما خواهد شد.

شومیز و شلوار

دامن

دامن یکی دیگر از آیتم های مناسب برای استفاده در سبک اسمارت کژوال است. به طور کلی، ترکیب دامن های میدی با انواع شومیز یا مانتو یک استایل جذاب را برای شما می سازند. شما می توانید از کفش های پاشنه بلند ساده و یا کتانی های تخت برای ترکیب با دامن استفاده کنید.

دامن

مانتو

مانتو یکی از پرکاربردترین گزینه ها برای پوشش در بین خانم های ایرانی است. شما می توانید به راحتی از این آیتم برای طراحی یک استایل اسمارت کژوال استفاده کنید. برای طراحی این استایل از یک مانتو کوتاه در کنار یک شلوار ساده استفاده کنید. شما می توانید اوت فیت خود را با یک شال یا روسری شیک و یک جفت کفش لوفر جذاب تکمیل کنید. همچنین می توانید از مانتوهای کتی به همراه انواع دامن یا شلوار استفاده کرده و یک استایل اسمارت کژوال جذاب داشته باشید.

مانتو اسمارت کژوال

قیمت پارچه گاباردین

وست

وست یکی از لباس های ترندی جدید است که در استایل های مختلف استفاده می شود. یکی از موارد کاربرد این آیتم جذاب، استایل اسمارت کژوال است. شما می توانید از وست در کنار یک شومیز سفید بیسیک و یک شلوار راحت استفاده کنید. همچنین به کار بردن شومیز با آستین های مدل دار به جلوه بیشتر استایل شما کمک می کند.

وست

کت و شلوار

بدون شک یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی استایل اسمارت کژوال کت و شلوار است. کت و شلوارهای ست با برش ساده، راحت و اور سایز به شما کمک می کنند که یک استایل راحت و در عین حال رسمی داشته باشید. همچنین می توانید از کت یا شلوارتان به صورت مجزا هم استفاده کنید و آن ها را با آیتم های دیگری ست کنید.

کت و شلوار

سخن پایانی

همان طور که دیدید، در این مطلب درباره استایل اسمارت کژوال و اوت فیت هایی که می توان با آن طراحی کرد صحبت کردیم. به طور کلی، در سبک اسمارت کژوال از آیتم های ساده، تک رنگ و راحت در کنار آیتم های کلاسیک استفاده می شود. بنابراین در نهایت استایلی خواهیم داشت که در عین سادگی و راحتی یک جلوه رسمی دارد و برای استفاده در موقعیت هایی مثل محل کار، جلسات رسمی و یا دانشگاه مناسب خواهد بود.

برای طراحی این استایل، باید از پارچه های ساده، صیقلی و راحت با رنگ های خنثی استفاده شود. به عنوان مثال به کار بردن پارچه سیلک یا ساتن برای دوخت شومیز اسمارت کژوال بسیار مناسب است. همچنین کت و شلوارهای کرپ یا کتان گاباردین بهترین گزینه ها برای استایل اسمارت کژوال به شمار می روند. شما می توانید از طریق وب سایت پارچه نگار انواع پارچه های ساده مناسب برای طراحی این استایل شیک و راحت را مشاهده و خریداری کنید.

منبع: https://www.forbes.com/

4.5/5 - (12 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا