پارچه شناسی

پارچه کراش لمه چیست و چه ویژگی هایی دارد

امروزه در صنعت نساجی پارچه های زیادی تولید می شود. بعضی از این پارچه ها معروف بوده و اکثر افراد آن ها را می شناسند؛ اما بعضی دیگر به تازگی وارد دنیای مد شدند و خانم ها نسبت به آن ها آشنایی کمتری دارند. بسیاری از این پارچه ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل آشنایی با آن ها می تواند به شما در انتخاب پارچه دلخواهتان کمک کند. برای مثال پارچه کراش لمه یکی از پارچه هایی است که شاید با آن کمتر آشنایی داشته باشید. اما این پارچه به قدری زیبا و کاربردی است که می تواند به یکی از محبوب ترین پارچه ها برای شما تبدیل شود. از این رو امروز و در اینجا قصد داریم شما را با این پارچه بیشتر آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

خرید پارچه کراش

پارچه کراش لمه چیست؟

کراش به طور کلی به پارچه های خنک و سبک با رگه های برجسته گفته می شود که می توانید با آن ها انواع لباس های بهاره و تابستانه را برای خود فراهم کنید. نرمی و لطافت این پارچه به قدری زیاد است که می تواند به خوبی از پوست شما در روزهای گرم سال مراقبت کند. زمانی که صحبت از نرمی و لطافت می شود، ممکن است تصور کنید که این پارچه ریزش زیادی دارد. اما این تصور در مورد کراش لمه درست نیست.

پارچه کراش لمه چیست

کراش لمه زیر دست نرم و لطیفی دارد، اما ایستایی این پارچه کتی است. به همین دلیل می توانید با این پارچه انواع مدل هایی که به پارچه آهاردار نیاز دارد را تهیه کنید. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این پارچه قیمت مناسب و مقرون بصرفه آن است. کراش لمه در کشور چین تولید شده و به تازگی در کشور ما نیز این پارچه به فروش می رسد. با خرید این پارچه از فروشگاه های معتبر می توانید نسب به کیفیت آن مطمئن باشید.

چرا به این پارچه کراش لمه گفته می شود؟

شاید برای شما سوال ایجاد شود که چرا به این پارچه، کراش لمه گفته می شود. کافی است یکبار این پارچه را از نزدیک دیده و لمس کرده باشید تا بتوانید به این سوال پاسخ دهید. پارچه کراش لمه برخلاف کراش معمولی دارای الیاف لمه براق و درخشان است. شاید تصور کنید که این درخشانی برای وجود اکلیل یا جسم های خارجی بر روی سطح پارچه است، اما این الیاف در زمان بافت پارچه در بین آن دوخته می شود. پس می توانید مطمئن باشید در طول زمان و در اثر شستشو این شاین از بین نخواهد رفت.

ویژگی های پارچه کراش لمه

مطمئنا شما نیز تا الان کنجکاو شدید که با این پارچه بیشتر آشنا شوید. برای آشنایی بیشتر با این پارچه لازم است در ابتدا ویژگی های آن را بهتر بشناسیم. در ادامه این ویژگی ها را بررسی خواهیم کرد.

عرض پارچه کراش لمه چقدر است؟

کراش لمه مانند بسیار از پارچه های موجود در بازار با عرض مفید 150 سانتی متر به فروش می رسد. اگر در زمینه خیاطی و دوزندگی تجربه داشته باشید می دانید که امکان دوخت انواع مدل ها با این پارچه وجود دارد. به همین دلیل می توانید انواع مدل های دلخواه خود را روی این پارچه با این عرض پیاده کنید.

عرض-پارچه-کراش-لمه-چقدر-است؟

آیا ضخامت کراش لمه کم است؟

در جواب این سوال باید بدانید که کراش لمه ضخامت متوسطی دارد. پارچه کراش لمه ضخامتی به اندازه 0.75 میلی متر دارد. پس می توان گفت کراش لمه به هیچ عنوان بدن نما نیست. از این رو می توانید با خیال راحت از آن در روزهای بهار و تابستان استفاده کنید. جالب است بدانید اگر در کنار این پارچه از آسترکشی استفاده کنید، می توانید در روزهای خنک پاییز نیز از آن بهره ببرید.

آیا-ضخامت-کراش-لمه-کم-است؟


بیشتر بخوانید: پارچه کتان و انواع آن را بشناسید


آیا این پارچه وزن زیادی دارد؟

پارچه کراش لمه جزو پارچه هایی با وزن متوسط دسته بندی می شود. هر یک متر مربع از این پارچه وزنی معادل 202 گرم دارد. به همین دلیل بهتر است از این پارچه برای دوخت مدل های چند لایه استفاده نکنید. لباس های چند لایه با این پارچه ممکن است کمی سنگین شوند و احساس راحتی در آن نداشته باشید.

آیا پارچه کراش لمه نیاز به آستر کشی دارد؟

اگر یک بار پارچه کراش لمه را از نزدیک لمس کرده باشید به خوبی متوجه می شوید که سطح رویی این پارچه برجسته و زبر است. این زبری به علت الیاف لمه ای است که در این پارچه به کار رفته است. سطح داخلی آن برخلاف سطح رویی نرم و لطیف است. به عبارتی می توان گفت قسمت داخلی این پارچه صاف و صیقلی بوده و به همین دلیل نیازی به آسترکشی ندارد. از این رو می توان گفت کراش لمه می تواند از پوست شما به خوبی محافظت کند.

خرید پارچه کراش لمه

از آهار و ایستایی کراش لمه چه می دانید؟

کافی است یکبار این پارچه را استفاده کنید تا متوجه ایستایی جذاب این پارچه بشوید. کراش لمه برای دوخت اکثر مدل ها مناسب است. پارچه کراش لمه ایستایی متوسطی دارد. به بیانی می توان گفت ایستایی این پارچه کتی بوده و برای دوخت انواع کت، مانتو و شلوار می توانید از آن استفاده کنید. در صورت استفاده از آستری ایستایی این پارچه بیشتر خواهد شد.

از-آهار-و-ایستایی-کراش-لمه-چه-می-دانید؟

آیا این پارچه کشسانی دارد؟

پارچه کراش لمه به هیچ عنوان کشسانی ندارد. به بیانی این پارچه نه در جهت عرض و نه در جهت طول کشیده نمی شود. به همین دلیل می توانید مطمئن باشید در نواحی مثل آرنج یا زانو پارچه شما دفرمه نخواهد شد. در نظر داشته باشید کراش لمه در صورت اتوکشی نیز دچار کشیدگی و خرابی نمی شود.

آبرفت پارچه کراش لمه چقدر است؟

بهتر است قبل از برش آبرفت این پارچه را تست کنید. تجربه نشان داده است پارچه کراش لمه بعد از شستشو در جهت طول کمی دچار آبرفت می شود. به طور کلی می توان گفت هر متر از این پارچه بعد از شستشو حدود 6 سانتی متر آبرفت دارد.

آیا این پارچه اتورفت دارد؟

پارچه کراش لمه در برابر حرارت مقاوم بوده و تغییر ابعاد نخواهد داد. به بیانی می توان گفت بعد از اتوکشی این پارچه تغییر اندازه نمی دهد و از متراژ پارچه کم نخواهد شد. با این حال برای آنکه به سطح پارچه و الیاف آن آسیب وارد نشود، بهتر است در صورت نیاز، اتوکشی را با درجه حرارت کم و به شکل پرسی انجام دهید و آن را روی سطح پارچه حرکت ندهید.

کراش لمه در چه طرح ها و رنگ هایی تولید می شود؟

پارچه کراش لمه پارچه ای ساده با زمینه تک رنگ است. در زمینه این پارچه می توانید چین ها و خطوط عمودی را به مشاهده کنید. این خط و خطوط می تواند ظاهر متفاوت و خاصی را برای این پارچه به ارمغان آورد. کراش لمه در رنگ بندی های متفاوتی تولید شده و در دسترس عموم قرار می گیرد. همچنین در سطح این پارچه الیاف لمه و درخشانی وجود دارد که می تواند به خوبی توجه مخاطب شما را به خود جلب کند.

کراش-لمه-در-چه-طرح-ها-و-رنگ-هایی-تولید-می-شود؟

آیا کراش لمه در اثر شستشو رنگدهی دارد؟

در زمان خرید پارچه های جدید ممکن است این استرس را داشته باشید که این پارچه در اثر شستشو کیفیت رنگ اولیه خود را از دست می دهد. اما باید دانید که پارچه کراش لمه ثبات رنگی بالایی دارد. این پارچه بعد از شستشو رنگدهی ندارد و کیفیت اولیه خود را به خوبی حفظ خواهد کرد.

پارچه کراش لمه را با چه پارچه های می توان ترکیب کرد؟

از دیگر ویژگی های پارچه کراش لمه می توان به ست شدن آسان آن با پارچه های دیگر اشاره کرد. بسته به سلیقه و استایلی که دارید می توانید از پارچه های ساده ای مثل پارچه کرپ یا پارچه های طرح داری مثل پارچه لینن سوزندوزی در کنار این پارچه بهره ببرید.

پارچه-کراش-لمه-را-با-چه-پارچه-های-می-توان-ترکیب-کرد؟

آیا پارچه کراش لمه مرتبا نیاز به اتوکشی زیاد دارد؟

مژده ای که در این قسمت قرار است به شما بدهیم این است که کراش لمه چروک پذیری بسیار کمی دارد. به همین دلیل بهتر است جز در موارد ضروری این پارچه را اتوکشی نکنید. در صورت ایجاد چروک های ریز می توانید از بخار اتو برای صاف کردن این چروک ها بهره ببرید. چروک پذیری کم این پارچه آن را به یک گزینه ایدئال برای دوخت بلوز و شلوار تبدیل می کند.

آیا-پارچه-کراش-لمه-مرتبا-نیاز-به-اتوکشی-زیاد-دارد؟

قیمت پارچه کراش لمه

این پارچه از چه الیافی تهیه شده است؟

پارچه کراش لمه از الیاف مصنوعی تهیه شده است. این پارچه از الیاف پلی استر ویسکوز تهیه شده که یک الیاف پرکاربرد در تولید پارچه های مصنوعی بوده و کیفیت بالایی دارد. در کنار پلی استر ویسکوز درصد کمی نخ نیز در این پارچه به کار رفته است. الیاف نخ به کار رفته در این پارچه آن را به یک پارچه مناسب برای فصل بهار و تابستان تبدیل می کند. به همین دلیل این پارچه باعث ایجاد حساسیت پوستی نخواهد شد.

دوام پارچه کراش لمه چقدر است؟

اگر نسبت به کیفیت و دوام این پارچه مردد هستید، این قسمت را حتما بادقت مطالعه کنید. کراش لمه طول عمر و ماندگاری بالایی دارد. این پارچه به هیچ عنوان دچار پرزدهی و خرابی نمی شود. در صورت شستشو و نگهداری درست این پارچه می تواند به یکی از وفادارترین اعضای کمد لباس شما تبدیل شود. پارچه کراش لمه استحکام بالایی نیز دارد. از این رو به سرعت دچار پارگی یا نخکش شدن نمی شود.

آیا دوخت این پارچه نیاز به مهارت زیادی دارد؟

کراش لمه می تواند به یکی از خوش دوخت ترین پارچه هایی تبدیل شود که تاکنون دوخت آن را تجربه کردید. این پارچه در زمان برش، دوخت و اتوکشی شما را به دردسر نمی اندازد. معمولا از این پارچه در فصل تابستان و برای دوخت مدل های اورسایز استفاده می شود. به همین دلیل می توانید با حداقل مهارت در خیاطی، اقدام به دوخت لباس با پارچه کراش لمه کرده و از نتیجه کار خود لذت ببرید.

روش های نگهداری از کراش لمه

نگهداری درست از یک پارچه می تواند به افزایش طول عمر آن پارچه کمک کند. در این قسمت بهترین روش های مراقبت از این پارچه را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

روش-های-نگهداری-از-این-پارچه

روش شستشوی

همانطور که گفته شد پارچه کراش لمه یکی از بادوام ترین و باکیفیت ترین پارچه هایی است که می توانید در بازار پیدا کنید. این پارچه را به راحتی می توانید به کمک ماشین لباسشویی یا خشکشویی بشویید. به بیان دیگر این پارچه نیاز به مراقبت بخصوصی ندارد؛ اما بهتر است از شوینده های خیلی قوی و سفید کننده ها برای شستشوی آن استفاده نکنید.

روش-شستشوی

روش اتوکشی

همانطور که قبلا گفته شد کراش لمه نیاز به اتوکشی زیادی ندارد. به همین دلیل بهتر است همان قسمتی که چروک شده است را با درجه کم اتو یا با بخار آن اتوکشی کنید. برای اینکه پارچه شما در اثر اتوکشی براق نشود، بهتر است از یک پارچه واسطه در بین اتو و پارچه اصلی استفاده کنید.

روش خشک کردن

برای خشک کردن پارچه کراش لمه محدودیتی ندارید. اما بهتر است این پارچه را به طور مستقیم در مقابل نور خورشید قرار ندهید. زمانی که پارچه در مقابل نور مستقیم خورشید قرار گیرد ممکن است دچار رنگ پریدگی و کم شدن کیفیت رنگ در آن شود. در صورتی که می خواهید این پارچه را با نور خورشید خشک کنید، بهتر است این کار را از سمت داخلی آن انجام دهید.

کاربردهای پارچه کراش لمه

کاربردهای-پارچه-کراش-لمه

از کراش لمه می توانید در تولید انواع لباس های بهره ببرید. اگر به دنبال یک استایل روزمره و در عین حال خاص هستید، این پارچه می تواند به شما کمک کند. دوخت مدل های آهاردار با پارچه کراش لمه می تواند تجربه خوبی را برای شما رقم بزند. در ادامه لباس هایی که می توانید با این پارچه برای خود تهیه کنید، آورده شده است.

  • مانتو
  • کت
  • شلوار
  • دامن
  • وست
  • شومیز

منبع: https://www.fabricsight.com/en-de/blogs/posts/suiting-fabrics-top-10-fabrics-for-your-suit-complete-guide

4.5/5 - (76 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا