پارچه شناسی

استایل محرم تابستان 1402 خود را با این 8 پارچه بسازید

شیک پوشی و داشتن استایلی مرتب و زیبا را نباید به فضاهای شاد و مهمانی ها محدود کنید. پوشش شما بخشی از شخصیت و افکار شما را نشان می دهد.  به همین دلیل برای حضور در هر مکانی، نیاز به استایلی خاص آن مکان و فضا دارید. به همین دلیل استایل محرم تابستان 1402 نیز می تواند مهم باشد. مراسم محرم یکی از مناسبت های مذهبی در ایران است که با شکوه خاصی برگزار می شود. افراد زیادی به اشکال مختلف در این مراسم شرکت می کنند. اما بسیاری از افراد نمی دانند استایل محرم باید چه ویژگی هایی داشته باشد.

خرید پارچه مشکی برای محرم 1402

اولین اصلی که باید در هنگام خرید لباس برای استایل محرم در نظر داشته باشید، رنگ مشکی است. در این مراسم عزاداری بزرگ و باشکوه باید حتما مشکی بپوشید. نکته بعدی راحتی لباس است. قرار است ساعات طولانی در ازدحام جمعیت و گرما مشغول عزاداری باشید. در نتیجه نیاز به یک لباس با پارچه مناسب دارید. پارچه باید مطابق با سلیقه و استایل همیشگی شما باشد تا در آن احساس راحتی نمایید. اگر نمی دانید چه پارچه ای برای استایل محرم تابستان 1402 مناسب است، مطالعه این مطلب برای شما الهام بخش خواهد بود.

برای استایل محرم تابستان 1402 چی بپوشیم

برای استایل محرم تابستان 1402 چی بپوشیم

مانتو اصلی ترین آیتم استایل محرم به حساب می آید. البته با توجه به فضایی که در آن حضور دارید می توانید کت و شلوارهای ساده مشکی رنگ را نیز امتحان کنید. اگر در یک فضای شخصی و خودمانی مراسم عزاداری را برگزار می کنید، ممکن است به لباسی مانند پیراهن نیز نیاز داشته باشید. در ادامه این مطلب ما قصد داریم به معرفی بهترین پارچه ها برای استایل محرم تابستان 1402 بپردازیم. این پارچه های کاربردی را می توانید در دوخت لباس های مختلف به کار ببرید.

پارچه خامه دوزی، خاص برای استایل محرم تابستان 1402

پارچه خامه دوزی، خاص برای استایل محرم تابستان 1402

با توجه به اینکه محرم امسال در تابستان و اواخر تیر ماه است، باید به این نکته توجه داشته باشید که به یک پارچه خنک و سبک نیاز دارید. پارچه خامه دوزی مشکی یکی از بهترین گزینه ها برای استایل محرم تابستان 1402 است. شما می توانید با این پارچه زیبا، ساده و بسیار خنک یک مانتوی شیک و کاربردی طراحی کنید. مانتوهای عروسکی، انواع وست و حتی شومیز را نیز می توانید با این پارچه بدوزید. این پارچه زیبا با خامه دوزی های ظریفی که دارد، همزمان که زیبا است، بیش از حد نظرها را به خود جلب نمی کند. فراموش نکنید می توانید از این پارچه به عنوان خرجکار برای تزئین پارچه های نخی ساده نیز استفاده کنید. برای دوخت مانتوهای کتی با پارچه خامه دوزی، نیاز به یک پارچه آستر از جنس نخ دارید. این پارچه برای دوخت پیراهن هم کاملا مناسب است.

پارچه لینن ساده ایدئال برای استایل محرم تابستان 1402

پارچه لینن ساده ایدئال برای استایل محرم تابستان 1402

 

پارچه لینن ساده یکی از محبوب ترین پارچه های تابستان محسوب می شود. وزن کم و تنفس پذیری بالا این پارچه را به گزینه ای بی رقیب برای روزهای گرم تابستان تبدیل کرده است. اگر برای استایل محرم تابستان 1402 به دنبال پارچه ای ساده و تک رنگ هستید، ما این پارچه را به شما پیشنهاد می کنیم. مخصوصا اگر استایلی کژوال دارید و مایلید لباسی راحت و خنک بپوشید. این پارچه چروک پذیری متوسط داشته و بافت آن کنفی شکل است. پرزدهی نیز ندارد و رنگ تیره آن ابدا بدن نما نیست. رنگ این پارچه طبیعی و ضد حساسیت بر اثر شستشو تغییر نخواهد کرد. در نتیجه پس از محرم نیز می توانید آن را تا پایان تابستان هر روز بپوشید و از لطافت و خنکی آن لذت ببرید. این پارچه را می توانید به راحتی با سایر پارچه های نخی ست کنید.

پارچه لینن سوزن دوزی، شیک و لوکس

پارچه لینن سوزن دوزی، شیک و لوکس

اگر به دنبال پارچه راحت مانند لینن هستید اما استایلی رسمی و لوکسی دارید، پارچه لینن سوزن دوزی مناسب شما خواهد بود. گاهی بعضی از مراسم های عزاداری کاملا به صورت رسمی برگزار می شود. برای حضور در چنین فضایی به یک لباس تیره رنگ شیک و لوکس نیاز دارید. در فصل گرما پارچه های سنگین و مجلسی توصیه نمی شوند. در مقابل، پارچه لینن سوزن دوزی می تواند تمام این ویژگی ها را داشته باشد و به شما نیز احساس راحتی و خنکی بدهد. زمینه این پارچه از لینن ساده است. طرح های روی آن با نخ های لمه جلوه ای فوق العاده به این پارچه می بخشند. تنوع بی نظیر این پارچه در طراحی نیز به شما این امکان را می دهد که لباسی متفاوت و مطابق با سلیقه خاص خود بر تن کنید.

پارچه کرپ سوپر مازراتی، کاربردی

پارچه کرپ سوپر مازراتی، کاربردی

پارچه کرپ یکی از پرطرفدارترین پارچه ها در میان خانم ها است. پارچه کرپ سوپر مازراتی یکی از مدل های متنوع کرپ محسوب می شود. این پارچه زیر دستی بسیار لطیف و دوست داشتنی دارد. به همین دلیل نیاز به آستر کشی ندارد و پوست شما را آزار نخواهد داد. پارچه کرپ با ایستایی زیبا و خاصی که دارد، شناخته می شود. ایستایی این پارچه کاملا برای دوخت مانتو و شلوار مناسب است. شما می توانید با اضافه کردن خرجکارهای مختلف، مانتویی زیبا و شیک داشته باشید. پارچه کرپ سوپر مازراتی کشسانی دارد و برای دوخت لباس های تنگ نیز مناسب است. در نهایت می توان گفت این پارچه گزینه ای ایدئال برای خانم های ساده پسند به حساب می آید. یک مانتو کرپ می تواند به سرعت به محبوب ترین لباس کمد شما تبدیل شود.


پیشنهاد مطالعه: پارچه کرپ باربی و ویژگی های آن


پارچه شانتون نخ، ساده و دوست داشتنی

پارچه شانتون نخ، ساده و دوست داشتنی

پارچه شانتون نخ در نگاه اول شباهت زیادی به پارچه لینن دارد. اما به کار رفتن الیاف مصنوعی اکرلیک و پلی استر باعث ایجاد تفاوت هایی بین این دو پارچه شده است. این پارچه یکی از اولین گزینه ها برای دوخت مانتوی تابستانی به حساب می آید. بافت تار و پودی و کنفی شکل آن باعث شده است علی رغم داشتن الیاف مصنوعی، کاملا خنک باشد. زیرا جریان هوا به راحتی از میان الیاف آن عبور می کند. این پارچه سبک، خنک و نازک است. در هنگام لمس شما می توانید الیاف آن را حس کنید زیرا اندکی برجسته هستند. اگر به دنبال پارچه ساده و مقرون بصرفه برای استایل محرم تابستان 1402 هستید، پارچه شانتون نخ می تواند انتخابی بی نقص باشد.

خرید پارچه وال خامه دوزی مشکی

پارچه خامه دوزی پرینت، طرحدار برای استایل محرم 1402

پارچه خامه دوزی پرینت، طرحدار برای استایل محرم

همانطور که از نام این پارچه پیداست، قرار است در مورد پارچه خامه دوزی طرحدار حرف بزنیم. پارچه خامه دوزی در سالهای گذشته با استقبال بی نظیری رو به رو شد. در پی این استقبال، در سال جدید مدل های طرحدار آن نیز به بازار عرضه شد. در نتیجه اگر به دنبال پارچه ای جدید و مطابق مد روز برای استایل محرم تابستان 1402 هستید، این پارچه سبک و نخی را به شما پیشنهاد می کنیم. با توجه به اینکه قرار است از این پارچه در مراسم عزاداری استفاده کنید، توصیه می شود به دنبال رنگبندی تیره آن باشید. طرح های ساده با رنگ های مشکی و سفید می تواند انتخاب خوبی برای حضور در مراسم محرم باشد. فراموش نکنید که سایر لباس های شما نیز باید ساده و به رنگ مشکی باشد تا بتوانید استایلی درخور این مراسم داشته باشید.


حتما بخوانید: پارچه خامه دوزی پرینت چیست؟


پارچه ژاکارد ترک، کلاسیک برای استایل محرم 1402

پارچه ژاکارد ترک، کلاسیک برای استایل محرم

پارچه ژاکارد دیگر نیاز به معرفی ندارد. در سالهای گذشته مدل های مختلف این پارچه یکی از اولین انتخاب های طراحان لباس بوده است. پارچه ژاکارد ترک یکی از ساده ترین و در عین حال زیباترین پارچه هایی است که می توانید در استایل محرم تابستان 1402 بپوشید. ژاکارد با طرح های برجسته ای که دارد شناخته می شود. طرح های مشکی این پارچه با الیاف لمه، درخشش زیبایی دارند. به همین دلیل اگر به دنبال پارچه مشکی شیک و زیبایی هستید که بتوانید با آن استایلی رسمی داشته باشید، پارچه ژاکارد ترک می تواند کاملا برای شما مناسب باشد. با این پارچه می توانید مانتوهای کتی زیبایی طراحی کنید. این پارچه حتی برای دوخت پیراهن های کوتاه و اورسایز مجلسی نیز می تواند کاملا کاربردی و مناسب باشد.

خرید پارچه ژاکارد مشکی

پارچه گاباردین، بادوام

پارچه گاباردین، بادوام

در پایان لیست پارچه هایی که می توانید در استایل محرم تابستان 1402 بپوشید، قصد داریم به پارچه گاباردین بپردازیم. استفاده از این پارچه فوق العاده تنها محدود به یک فصل نخواهد شد. شما می توانید مانتو یا شلواری که با این پارچه دارید را در تمام روزهای سال بپوشید. جنس کتان این پارچه باعث شده سبک و خنک باشد. ایستایی آن متوسط بوده و کاملا برای دوخت مانتو مناسب است. در سطح این پارچه خطوط بسیار ظریف کجراه دیده می شود. این خطوط برجستگی چندانی ندارند اما کاملا قابل مشاهده و اندکی قابل لمس هستند. در واقع همین خطوط کجراه یکی از دلایل زیبایی و محبوبیت این پارچه است. پارچه گاباردین بر اثر شستشو تغییر رنگ و فرم نمی دهد. شما می توانید تا مدت های از پوشیدن یک مانتو یا کت رسمی با این پارچه لذت ببرید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا