استایلبهار و تابستانمهمانی و مجلسی

استایل مانتو با پارچه ژاکارد مشکی برای بهار 1401

پارچه ژاکارد مشکی، یکی از پارچه های مجلسی خاصی است که می تواند، استایل های فوق العاده و چشمگیری را برای شما به وجود بیاورد. از جمله کاربرد پارچه های ژاکارد، در دوخت انواع لباس های مجلسی، پیراهن های بلند و کوتاه مجلسی، به عنوان خرج کار لباس های مجلسی و همچنین دوخت انواع مانتوهای مجلسی می باشد.

مانتوی مشکی مجلسی، یکی از کاربردی ترین مانتوها در مجالس می باشد. با دوخت یک مانتوی کاربردی مشکی و زیبا، خیال خود را برای داشتن پوششی جذاب در مهمانی ها راحت می کنید.

در این مطلب قصد داریم، مانتوهای خاص و زیبایی را که میتوان با پارچه مشکی ژاکارد دوخت را بررسی کنیم و همچنین استایل های جذاب و شیکی را پیش رویتان می گذاریم.

ویژگی های کلی پارچه ژاکارد مشکی

پارچه ژاکارد مشکی نوعی پارچه بوده که دارای طرح در بافت های خودش است. این پارچه به صورت طرحدار بافته شده و همچنین از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند. پارچه های ژاکارد دارای انواع مختلف زیر هستند:

  1. ژاکارد ویسکوز؛
  2. ژاکارد تافته؛
  3. ژاکارد ارگانزا؛
  4. و ژاکارد کتان.

روش شست و شوی پارچه های ژاکارد

اگر پارچه ی ژاکاردی که در اختیار دارید، از انواع حساس و ظریف می باشد، پیشنهاد می کنیم آن را به خشک شویی بسپرید. اما در صورتی که پارچه ی ژاکارد شما از تراکم بافت بالایی برخوردار است، می توانید آن را به صورت دستی یا با ماشین لباس شویی بشوئید.

چنانچه قصد شست و شوی دستی لباس ژاکارد خود را به صورت دستی یا با ماشین لباس شویی دارید، دمای آب را در 30 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. همچنین در شست و شوی لباس های ژاکارد، دقت کنید که از پودر و مایع های سفید کننده استفاده نکنید. به خصوص اگر قصد شست و شوی مانتوی ژاکارد مشکی را دارید، از محلول های مخصوص مشکی شوی استفاده کنید.

روش خشک کردن پارچه های ژاکارد

برای خشک کردن لباس های ژاکارد، از قرار دادن آن ها در خشک کن های چرخشی خودداری نمائید. زیرا این کار باعث آسیب رساندن به بافت و همچنین طرح پارچه می شود. پس از شست و شوی پارچه مجلسی ژاکارد نیز آن را نچلانید.

بهترین روش خشک کردن این نوع پارچه، قرار دادن آن در سطحی صاف است. توجه داشته باشید که پارچه در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار نگیرد. همچنین می توانید لباس را آویزان کرده و در سایه بگذارید تا خشک شود.

مشاهده طرح های پارچه ژاکارد مشکی

روش اتوکشی پارچه مجلسی ژاکارد

پارچه های ژاکارد بر حسب الیاف به کار رفته شده در آن ها دارای انواع متنوعی می باشند. از این رو درجه اتوکشی پارچه های ژاکارد، متفاوت می باشد. روش کاربردی برای اتوکشی این نوع پارچه، استفاده از اتو بخار است. برای اتوکشی کافیست تا دمای اتو بخار را در درجه متوسط تنظیم کنید. ترفند ویژه ای که در هنگام اتوکشی پارچه های ژاکارد می توانید استفاده کنید، اتو کردن آن از قسمت پشت پارچه است. با این کار دیگر، طرح پارچه، آسیبی نمی بیند.

مانتویی خاص با پارچه ژاکارد مشکی نقره ای   

یکی از زیباترین استایل هایی که می توانید با پارچه های ژاکارد داشته باشید، استفاده از پارچه های ژاکارد چند رنگ هستند. برای نمونه پارچه ژاکارد مشکی نقره ای، می تواند تیپی بسیار خاص و منحصر به فرد را برای شما ایجاد کند.

پارچه های مشکی نقره ای ژاکارد در طرح های بسیار گوناگونی طراحی و تولید شده اند؛ بر اساس سلیقه خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

در این استایل مانتو دارای دوخت پیچیده ای نیست، زیرا پارچه تلفیقی مشکی نقره ای، آن را بسیار چشم نواز کرده است. قد مانتوی این تیپ را می توانید تا روی زانو در نظر بگیرید. همچنین می توانید آستین های لباس را از قسمت آرنج چین دهید.

یک شال مشکی ساده یا با طرح های ریز به همراه یک شلوار طوسی راسته می توانید تیپ شما را تکمیل کند. در این تیپ خاص می توانید یک کفش مشکی با پاشنه متوسط بپوشید. یک کیف مشکی کوچک نیز، همراه خوبی در این استایل خواهد بود.

مانتویی خاص با پارچه ژاکارد مشکی نقره ای   

استایل جذاب با پارچه ژاکارد مشکی تک رنگ

پارچه ی ژاکارد مشکی تک رنگ، یکی از پارچه هایی است که در تنوع بسیار بالایی تولید شده و به فروش می رسد. با این پارچه می توانید ایده های دوخت بسیار متنوعی را پیاده سازی کنید. برای مثال در این استایل زیبا از پارچه ای که دارای طرح های ریز و ظریفی بوده، استفاده شده است. همچنین این مانتو با یک مانتوی ساده مشکی تلفیق شده است.

مدل آستین این مانتوی ژاکارد را می توانید از آرنج چین دهید و آن را به صورت مچ دار طراحی کنید. قد این مانتو را بلند و تا زیر زانو بدوزید. این مانتو دارای یقه آرشال است که تا پایین کشیده شده است. این مانتو را می توانید با یک شلوار مشکی جذب و یک کفش پاشنه بلند بپوشید. یک کیف کوچک نقره ای و شال مجلسی نقره ای می توانند استایل شما را تکمیل کنند.

استایل جذاب با پارچه ژاکارد تک رنگ مشکی

ایده سه استایل متفاوت با مانتو مجلسی ژاکارد

در این بخش سه استایل جذاب با پارچه ژاکارد مشکی را برای دوخت مانتوهای مجلسی و زیبا در اختیار شما می گذاریم. در استایل اول می توانید یک پارچه ی ژاکارد مشکی نقره ای را با طرح های هندسی در نظر بگیرید. در این استایل قد مانتو را تا روی زانو در نظر گرفته و لبه های آن را گرد کنید.

روی آستین و در سمت راست و چپ مانتو از نوارهای خرچ کار طلایی استفاده کنید. یک شال طوسی و شلوار طوسی می تواند استایل شما را جذاب تر کند. در این استایل زیبا، می توانید از یک کفش تخت مشکی استفاده کنید.

ایده سه استایل متفاوت با مانتو مجلسی ژاکارد

مانتو نقره ای مشکی ژاکارد و آستین های پاپیونی

در این استایل زیبا نیز شاهد تلفیق رنگ نقره ای و مشکی هستیم. البته پارچه زمینه این مانتو بیشتر نقره ای بوده و قسمت های کمتری از آن مشکی هستند. قسمت های کناری آستین و لبه دوزی های اطراف مانتو تماما با پارچه مشکی انجام می شود.

آستین مانتو در اواسط دست، چاک خورده و جمع می شود. طراحی یک پاپیون ظریف کوچک روی این قسمت از مانتو بسیار جذاب و زیبا است.

در این تیپ شال مشکی پلیسه و شلوار راسته مشکی، پیشنهاد می شود. همچنین می توانید از یک کفش پاشنه بلند نیز استفاده کنید. در این استایل از یک کیف ساده مشکی استفاده کنید.

قیمت پارچه ژاکارد مشکی

مانتو ژاکارد مشکی آبی

در این استایل پارچه ژاکارد که با تلفیق رنگ های مشکی و آبی به کار رفته است. طراحی کلی این مانتو به صورت ساده است. جلوه خاص و زیبای آستین های این مانتو، توجه هر فردی را به خود جلب می کند. برای آستین این مانتو می توانید یک نوار چین دار روی آن بدوزید.

سپس بخش های پایینی آستین را نیز چین بدهید. یک شال مشکی ساده در این استایل، توصیه می شود. شلوار طوسی و کفش های پاشنه بلند مشکی ساده نیز، تیپ شما را زیباتر می کنند.

مانتوی مجلسی با ترکیب پارچه ژاکارد و پارچه ساده

یکی دیگر از ایده های کاربردی استفاده از پارچه ی ژاکارد، در دوخت مانتوهایی است که به صورت ترکیبی دوخته می شوند. در واقع شما می توانید از پارچه ژاکارد به عنوان خرج کار در مانتوی ساده خود استفاده کنید. در نتیجه این کار ظاهر بسیار زیبایی را به استایلتان می بخشید.

در طراحی این مانتو پارچه مشکی ساده به عنوان پارچه زمینه در نظر گرفته شده است. از پارچه کرپ مشکی می توانید برای این امر استفاده کنید. از قسمت سینه تا یقه مانتو و همچنین آستین های مانتو، با پارچه ژاکارد دوخته می شوند. پارچه ی ژاکارد مشکی قهوه ای برای دوخت این بخش های مانتو، مدنظر قرار داده شده است.

این استایل، در این استایل پیچیدگی های خاص، با سادگی ترکیب شده اند و مانتویی تماشایی را به وجود آورده اند. برای این مانتوی زیبا می توانید چهار عدد دکمه ظریف طلایی قرار دهید. در این استایل یک شلوار راسته کرپ بپوشید. یک کفش پاشنه بلند ورنی، استایل شما را زیباتر خواهد کرد.

پارچه ژاکارد و آستین های مدل دار 

یکی از ترندهای جذاب که در دوخت مانتوهای ژاکارد مجلسی دیده می شود، ایده های خاصی است که طراحان روی آستین مانتوها پیاده می کنند. برای مثال چاک دادن آستین لباس یا چین دادن آن، استایل شما را دگرگون می کند.

در این استایل می توانید از پارچه ژاکارد با طرح های نسبتا بزرگ استفاده کنید. این مانتو به صورت کاملا ساده ای دوخته شده و طراح آن فقط روی آستین های آن مانور داده است. آستین این مانتو کمی پایین تر از آرنج، چین خورده و از زیر آن لایه های چین دار ظریف با پارچه ساده مشکی دوخته شده است.

در این استایل می توانید از شال و شلوار مشکی استفاده کنید. یک کفش مشکی تخت ساده نیز در این تیپ، پیشنهاد می شود.

پارچه ژاکارد و آستین های مدل دار 

مانتوی ژاکارد مشکی و حریر 

از استایل های جذاب و خاصی که می توان با پارچه ی ژاکارد مشکی داشته باشید، دوخت یک مانتو ترکیبی حریر و ژاکارد است. در طراحی این مانتو می توانید آستین های آن را با پارچه حریر بدوزید. این مانتوی خاص از قسمت آرنج، چین می خورد و در این قسمت یک پاچه گلدوزی شده زیبا استفاده می شود.

همانطور که می بینید یک پاپیون بسیار زیبا و ظریف را می توانید با پارچه گلدوزی شده خود، طراحی کنید. در این قسمت از لباس از پارچه های گیپور نیز می توانید بهره ببرید. قسمت جلوی لباس نیز پارچه ژاکارد به کار می رود. قد جلوی این مانتو تا روی زانو می آید.

پارچه ژاکارد مشکی به کار رفته شده در دوخت این مانتو، پارچه ای تک رنگ با طرح های کوچک و خاص می باشد. قسمت پشتی لباس، با پارچه حریر دوخته می شود. قد قسمت پشتی لباس را می توانید تا زیر زانو در نظر بگیرید.

این مانتوی زیبا را با یک کفش پاشنه بلند بپوشید. یک روسری مشکی به همراه یک کیف کوچک، استایل شما را بسیار خاص و زیباتر می کند.

مانتوهای مجلسی جوان پسند ژاکارد

یکی از دغدغه افراد جوان زمانی که به دنبال خرید مانتوی مجلسی هستند، پیدا کردن مانتوهای زیبای مجلسی مخصوص آنان است. زیرا بسیاری از مانتوها برای افراد با سن های بالاتر دوخته می شوند و افراد جوان تر آن ها را نمی پسندند. در این بخش دو نمونه مانتوی زیبا با پارچه ژاکارد که مخصوص جوانان است را در اختیارتان می گذاریم.

در این استایل زیبا می توانید از پارچه ژاکارد مشکی با طرح های ریز استفاده کنید. توجه داشته باشید که این مانتو به صورت بدون دکمه طراحی شده و لبه دوزی های آن نیز به صورت گرد می باشد.

در کناره های آستین لباس، می توانید آستین را چاک دار بدوزید. دو عدد پاپیون ظریف را با فاصله از یکدیگر روی آستین قرار دهید. یک شلوار طوسی و کفش با پاشنه کوتاه را در این استایل استفاده کنید.

 


مقاله مرتبط: آخرین استایل های خیابانی 2021 با پارچه ژاکارد


 

مانتوهای مجلسی جوان پسند ژاکارد

 

خرید پارچه ژاکارد مشکی مانتویی

ایده دوخت مانتو ژاکارد مجلسی برای افراد سن بالا 

این استایل یک استایل مناسب برای خانم ها با سن های بالاتر است. در طراحی این مانتو ژاکارد، از ترکیب پارچه مشکی ساده و پارچه ژاکارد مشکی با طرح های ریز استفاده شده است. در این مانتو دو نوع متفاوت از ژاکارد به کار رفته شده که در ترکیب با یکدیگر به کار رفته اند.

قسمت پایین آستین از پارچه ی ژاکارد مشکی دوخته شده و در بخش بالای آن نیز پارچه ژاکارد ترکیبی مشکی طوسی به صورت اریب دوخته شده است. سپس تا بالای آستین با پارچه مشکی کرپ دوخته شده است. از قسمت یقه تا پایین آستین مانتو نیز از پارچه ی ژاکارد استفاده شده و سایر بخش های مانتو با پارچه مشکی کرپ دوخته می شود.

در این استایل از یک شلوار جذب می توانید کمک بگیرید. یک کفش پاشنه بلند ورنی و یک کیف ست آن، استایل شما را تماشایی تر خواهد کرد.

استایل خاص ژاکارد با آستین های بدن نما

یکی دیگر از استایل های جذابی که می توانید با ژاکارد داشته باشید، دوخت یک مانتو با آستین های بدن نما است. در این استایل آستین های لباس با پارچه حریر نازک مشکی دوخته شده اند؛ از این رو دارای حالتی بدن نما می باشد.

سایر قسمت های لباس با پارچه مشکی ژاکارد طرح دار زیبا شکل گرفته است. قد این مانتو تا روی زانو می آید. برای دوخت این مانتو، نیازی به دکمه ندارید. یک شلوار جذب و صندل بند دار مشکی استایل شما را خاص و تکمیل می کند.

سخن آخر

در این مطلب انواع استایل های جذاب و زیبا با پارچه ژاکارد مشکی را بررسی کردیم. ایده دوخت مانتوهای جالبی را در اختیار شما قرار دادیم. پارچه مجلسی ژاکارد مشکی به صورت تک رنگ و همچنین در تلفیق با رنگ های دیگر، می تواند خالق مانتوهای بسیار زیبایی برای شما باشد.

نکته ویژه ای که در دوخت مانتو با پارچه های ژاکارد وجود دارد، حفظ تناسب در دوخت است. در واقع پارچه های ژاکارد در ماهیت خود دارای طرح و نقش و نگارهای بسیار زیبا هستند؛ از این رو با الگوهای دوخت ساده می توانید مانتوهای بسیار خاصی را با آن ها بدوزید.

اما در صورتی که این اصل را نادیده بگیرید و مدل های پیچیده و خاصی را با یک پارچه شلوغ ترکیب کنید، نتیجه مطلوبی به بار نخواهد آمد. البته می توانید در قسمت آستین های لباس مانور دهید یا مانتوی زیبای خود را در ترکیب با سایر پارچه های ساده بدوزید و از مانتوی خود لذت ببرید.

منبع: www.masterclass.com

 

4.8/5 - (27 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا