پارچه شناسی

پارچه کرپ باربی و ویژگی های آن

نام پارچه کرپ نامی آشنا برای خانم های محسوب می شود. کرپ یکی از پرکاربردترین پارچه هایی است که خانم ها از آن برای دوخت لباس های مختلف استفاده می کنند. البته یکی از دلایل محبوبیت و کاربردی بودن این پارچه، تنوع بالای آن است. پارچه کرپ تنوع بالایی در بافت و طرح دارد. پارچه کرپ باربی تنها یکی از مدل های این پارچه پرطرفدار است. در بافت مدل های مختلف این پارچه از الیاف متنوعی استفاده می شود. به همین دلیل ممکن است هر کدام از این پارچه ها که در دسته کرپ قرار میگیرند، ظاهر و ضخامت خاص خود را داشته باشند. به همین دلیل بد نیست پیش از خرید پارچه کرپ باربی، اندکی بیشتر با آن آشنا شوید. در ادامه این مطلب ما قصد داریم به بررسی ویژگی های این پارچه و تفاوت آن با سایر مدل های کرپ بپردازیم.

قیمت پارچه کرپ باربی

پارچه کرپ باربی چیست

اجازه دهید آشنایی با ویژگی های پارچه کرپ باربی را با یک سوال مهم و اساسی آغاز کنیم. در پاسخ به سوال کرپ باربی چیست، باید گفت این پارچه یکی از پرفروش ترین مدل های پارچه کرپ محسوب می شود. در گذشته برای تولید این پارچه تنها از الیاف طبیعی ابریشم استفاده می شد. این الیاف به شکل s در هم تنیده می شدند و نخ مناسب بافت این پارچه به دست می آمد. امروزه اما از الیاف مختلفی مانند ریون یا حتی پشم برای تولید مدل های بی نظیر و متنوع این پارچه استفاده می شود. کرپ باربی در مقایسه با سایر مدل های کرپ، ضخامت متوسطی دارد. این پارچه از الیاف ترکیبی پنبه و پلی استر تولید می شود. در نتیجه دوام، لطافت و کیفیت بی نظیری دارد.

پارچه کرپ باربی چیست

شاید بتوان گفت این پارچه دو لایه یا حتی دو رو است. زیرا روی پارچه جلوه ای نرم و مخملی شکل دارد. داخل آن اما صاف و صیقلی و شبیه به ساتن نیمه مات است. در هر صورت، پارچه کرپ باربی با زیر دست لطیف و ریزش داری که دارد شناخته می شود. در حقیقت همین ویژگی ها آن را تبدیل به گزینه ای دوست داشتنی برای دوخت لباس های مختلف کرده است. این پارچه به هیچ عنوان بر اثر شستشو پرز نمی دهد. زیرا الیاف آن تا سالها کیفیت اولیه خود را حفظ می کنند. در مورد کشسانی این پارچه نمی توان نظر قطعی داد اما معمولا از عرض یا طول کشسانی دارد. به همین دلیل می توانید با خیالی آسوده از آن برای دوخت لباس های تنگ استفاده نمایید.

با پارچه کرپ باربی چی بدوزیم؟

اگر قصد خرید پارچه کرپ باربی را دارید، باید بدانید چین، ترکیه و استرالیا بزرگترین مراکز تولید این پارچه هستند. با توجه به برند، ضخامت، محل تولید و جنس الیاف ممکن است قیمت پارچه کرپ کم یا زیاد باشد. اما با در نظر گرفتن میزان کاربردی بودن آن در طراحی لباس، می توان از قیمت آن چشم پوشی کرد. به خصوص که این پارچه دوام بالا و ایستایی جذابی دارد. علاوه بر این می تواند استایل شما را شیک و گرانقیمت نشان دهد. اگر هنوز در خرید پارچه کرپ باربی تردید دارید یا نمی دانید از آن برای دوخت چه لباس هایی می توانید استفاده کنید، ادامه این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

با پارچه کرپ باربی چی بدوزیم؟

پارچه کرپ باربی یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت کت و شلوار کژوال است. همانطور که اشاره شد، این پارچه ایستایی متوسطی دارد. اگر از پوشیدن کت و شلوارهای زنانه رسمی فراری هستید اما به این استایل علاقه دارید، کرپ باربی می تواند پارچه ای عالی برای دوخت کت و شلواری راحت و اورسایز باشد. ظاهر زیبای این پارچه بر لباسی که می پوشید جلوه ای صد چندان می دهد. یکی دیگر از بیشترین کاربردهای این پارچه در طراحی مانتوهای مختلف اداری، مجلسی و کتی است. با یک پارچه کرپ مناسب می توانید وارد دنیای بی نهایت مانتوهای رسمی شوید. البته اگر قصد خرید پارچه مجلسی برای دوخت پیراهن را دارید نیز همچنان پارچه کرپ باربی می تواند انتخابی ایدئال برای شما باشد. شلوار و دامن های کرپ نیز از بهترین لباس هایی هستند که شما می توانید با این پارچه بدوزید و در مناسب های مختلف بپوشید.

قیمت پارچه کرپ باربی

4 ویژگی منحصر به فرد پارچه کرپ باربی

اگر مدل لباس مورد نظر خود را انتخاب کردید، اجازه دهید اندکی درباره ویژگی های این پارچه صحبت کنیم. آشنایی با مشخصات و ویژگی های یک پارچه می تواند در انتخاب شما موثر باشد. کرپ باربی بر اساس ویژگی هایی که دارد بسیار کاربردی بوده و در دسته پارچه های کلاسیک قرار می گیرد. یعنی اگر یک کت یا مانتوی ساده با این پارچه داشته باشید، تا سالها می توانید از پوشیدن آن لذت ببرید. زیرا پارچه های ساده و بادوام هرگز قدیمی نمی شوند.

کرپ باربی ایستایی جذابی دارد

4 ویژگی منحصر به فرد پارچه کرپ باربی

ایستایی پارچه می تواند به طور کلی یک لباس را تغییر دهد. به عنوان مثال یک کت با یک پارچه آهاردار برای استایل کاملا رسمی مناسب است. اما اگر پارچه شما ایستایی متوسطی داشته باشد و اندکی ریزش دار به نظر برسد، می توانید از آن در استایل کژوال و روزمره خود نیز استفاده کنید. کرپ باربی اندکی ریزش دارد در نتیجه به شکلی فوق العاده بر تن شما می نشیند. جلوه لطیف و مخملی این پارچه نیز باعث ایجاد سایه روشن های بسیار کمی روی لباس خواهد شد که بر زیبایی آن می افزاید. اگر نیاز دارید اندکی ایستایی این پارچه را افزایش دهید، به سادگی با اضافه کردن یک آستر مناسب پارچه شما ایستایی بیشتری خواهد داشت.

این پارچه لطیف با پوست شما مهربان است

همواره حسی که پارچه به پوست منتقل می کند، می تواند یکی از مهمترین ویژگی های یک پارچه ایدئال باشد. پارچه کرپ باربی که بافت داخل و بیرون آن با هم متفاوت است، یکی از جذاب ترین و الیته لطیف ترین پارچه هایی است که می توانید تهیه کنید. این پارچه در قسمت داخلی شباهت اندکی به ساتن دارد. به این شکل که کاملا صیقلی، صاف و لغزنده است. الیاف مرغوب به کار رفته در آن نه تنها پوست شما را نوازش می کنند، بلکه از هر گونه حساسیتی نیز جلوگیری خواهند کرد. اگر به دنبال پارچه مجلسی لطیف و سبک هستید، کرپ باربی را فراموش نکنید.


حتما بخوانید: پارچه کتان لمه شاین دار و استایل مینیمال


به ندرت چروک می شود

یکی از ویژگی هایی که باید در زمان خرید پارچه های مجلسی در نظر داشته باشید، میزان چروک پذیری آن است. البته اگر قصد دارید از این پارچه برای دوخت مانتو یا کت و شلوار نیز استفاده کنید، میزان چروک پذیری آن از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. زیرا اگر لباس اداری یا رسمی شما به سرعت چروک شود، از زیبایی استایلتان کاسته خواهد شد. به همین دلیل پارچه کرپ باربی با چروک پذیری اندک گزینه ای مناسب برای لباس های رسمی محسوب می شود. شما می توانید ساعات طولانی این پارچه را بپوشید و نگران چروک آن نباشید. علاوه بر این، الیاف به کار رفته در آن باعث می شود در اتو کشی نیز دچار مشکل نشوید. این پارچه به راحتی با حرارت متوسط اتو صاف می شود.

خرید پارچه کرپ باربی درجه یک

رنگبندی فوق العاده آن را دست کم نگیرید

رنگبندی پارچه کرپ باربی

پارچه های ساده و تک رنگ مناسب استایل رسمی، معمولا در رنگ های محدودی تولید می شوند. اگر برای استایل مجلسی یا رسمی خود به رنگ های خاصی مانند پاستلی یا رنگ های درخشانی مانند سرخابی نیاز دارید، می توانید در میان رنگبندی فوق العاده پارچه کرپ باربی، رنگ مورد نظر خود را پیدا کنید. از آنجایی که پارچه کرپ یکی از بهترین گزینه های برای ترکیب با سایر پارچه های مجلسی مانند گیپور و پارچه پولکی است، تنوع بالای آن در رنگبندی می تواند به شما در داشتن یک لباس شیک و متفاوت کمک کند.

منبع: https://recovo.co/blog/what-is-crepe-fabric/

3.9/5 - (17 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا