استایلپاییز و زمستانروزمره و کاربردی

اورشرت کبریتی، ترند محبوب جوانان

اورشرت ( Overshirt ) را اگر بخواهیم به فارسی ترجمه کنیم، کلمه روپیراهنی به دست می آید که چندان شناخته شده و یا خوشایند نیست. پس در ادامه مقاله از کلمه اورشرت استفاده می کنیم. اورشرت به دسته ای از پوشاک زنانه و مردانه گفته می شود که از روی بلوز و پیراهن ها پوشیده می شود. اورشرت انواع مختلفی دارد اما پرطرفدارترین نوع آن مشابه پیراهن مردانه می باشد. اورشرت هایی که با پارچه های ضخیم دوخته می شوند مانند اورشرت کبریتی برای فصول سرد سال مناسب هستند. پارچه هایی مانند کتان، پارچه مخمل، پارچه کبریتی و غیره برای فصل های پاییز و زمستان مناسب هستند.

اورشرت در سال های اخیر تبدیل به ترندی جذاب شده است. این لباس محبوب جوانان و نوجوانان دوستدار مد و فشن است. از سویی دیگر پارچه کبریتی یکی از پارچه های پاییز و زمستان است که در دو سال گذشته پرمصرف بوده است. این پارچه اغلب بین جوانان و نوجوانان محبوب است. اورشرت کبریتی، لباسی است که برند های مختلف خارجی مانند زارا، منگو، اچ اند ام، استرادیواریوس و غیره در مجموعه لباس های خود دارند. این لباس های جوان پسند برای استایل های مختلف مناسب و کاربردی است.

پارچه کبریتی

مشاهده رنگبندی جذاب پارچه مخمل کبریتی

تعریف کلی اورشرت

اورشرت پوشاکی ترکیبی بین پیراهن مردانه و ژاکت می باشد. این نوع پوشاک با پارچه ای ضخیم تر از پارچه های پیراهن مردانه تولید می شود. این لباس به طور محسوسی سنگین تر از پیراهن مردانه است و دوام و ماندگاری بیشتری دارد. اورشرت ها بسیار کاربردی هستند و وجود آن ها در کمد لباس افرادی که استایل های غیررسمی را ترجیح می دهند، کاملا ضروری است. این لباس هنگام تغییرات فصلی بسیار تطبیق پذیر است. یعنی می توان هم آن را روی یک بلوز و یا زیر یک پالتو به تن کرد.

استایل کژوال

اورشرت کبریتی بلند

این لباس های بلند جایگزین مناسبی برای مانتو های پاییزه می باشند. پارچه کبریتی به خاطر ضخامتی که دارد برای اور شرت ها بسیار مناسب است. درز پهلوی اورشرت خود را می توانید به شکل ساده و یا هلالی بدوزید. اگر به مدل لباس ها دقت کنید متوجه می شوید که اورشرت های کبریتی جیب های روکار بزرگی دارند. این لباس را می توانید با بلوز یقه اسکی و دامن مدادی ترکیب کنید. در این صورت استایل جذابی برای پاییز خواهید داشت.

اورشرت بلند

چند رنگ پارچه کبریتی در یک لباس

یکی از طرح های خلاقانه که در دهه 90 میلادی از آن بسیار استفاده می شد، لباس های چند رنگ بود. به این معنی که تکه های مختلف یک لباس از رنگ های متنوع انتخاب می شدند. این طرح که مجدد به استایل ها بازگشته است، برای لباس های ساده ای مانند اورشرت ها بسیار مناسب است.مخصوصا اورشرت هایی که با پارچه کبریتی دوخته می شوند. پارچه کبریتی به خاطر ضخامت و انعطاف ناپذیری، بهتر است که برای لباس های جذب یا ساسون دار استفاده نشود. به همین دلیل است که ترکیب رنگ ها برای این لباس ها انتخاب هوشمندانه تری است.

پارچه کبریتی های رنگارنگ

پیراهن های مردانه، پیش زمینه تولید اورشرت ها

اگر دقت کرده باشید اغلب اورشرت ها مشابه پیراهن های مردانه هستند. این شباهت به دلیل استفاده همیشگی از پیراهن های مردانه به عنوان لباس رویی توسط مردان و زنان می باشد. در واقع پس از اینکه پوشیدن پیراهن های مردانه به روی تی شرت بین زنان و مردان همه گیر شد، لباسی با عنوان اورشرت طراحی و تولید شد. این لباس تولید شده ظرافت های پیراهن مردانه را ندارد، زیرا از پارچه های ضخیم تر برای تولید آن استفاده می شود. اما ظاهر کلی آن بسیار شبیه به پیراهن مردانه است.

خرید پارچه مخمل کبریتی گلدار

پیراهن مردانه


مقاله مرتبط: پارچه مخمل کبریتی و ویژگی های عالی آن


اورشرت کبریتی کوتاه

این دسته از پوشاک به دلیل این که به عنوان لباس رویه شناخته می شوند، می توانند بسیار کوتاه نیز باشند. چه آن ها را از روی لباس های خود بپوشید و چه از زیر پالتو بپوشید. همیشه لباس دیگری علاوه بر اورشرت برای محافظت خود در برابر سرما به تن دارید. این لباس های کبریتی کوتاه را می توان با انواع پیراهن، بلوز، تاپ و یا تی شرت ست کرد و از نتیجه خرسند بود.

کت کوتاه

اورشرت کبریتی در استایل های متنوع

اگر فکر می کنید که ست کردن این لباس با دیگر لباس ها بسیار سخت است، به تصاویر پایین دقت کنید. اگر طرفدار استایل های کژوال هستید، مطمئن باشید که این لباس را می توانید با بقیه لباس های کمدتان ترکیب کنید. پیراهنی آزاد و چهارخانه به تن داشته باشید یا بلوز و شلواری اور سایز، فرقی نمی کند. اورشرت کبریتی تکمیل کننده استایل شما خواهد بود.

استایل های متنوع با پارچه کبریتی

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا