استایلپاییز و زمستانروزمره و کاربردی

پارچه مخمل کبریتی و 6 ایده هیجان انگیز دوخت لباس پاییزه

پارچه مخمل کبریتی یک انتخاب فوق العاده شیک و عالی برای روزهای پاییز است. همانطور که می دانید این پارچه دوست داشتنی هیچ وقت قدیمی نمی شود. علاوه بر این به راحتی با لباس های مختلف ست شده و یک استایل منحصربه فرد برای شما می سازد. از پارچه مخمل کبریتی می توانید برای دوخت لباس های متنوعی استفاده کنید و مطمئن باشید این لباس ها تا سالیان سال برای شما قابل استفاده هستند. مطالعه این مطلب برای آشنایی بیشتر با این پارچه و پیدا کردن ایده های جذاب و هیجان انگیز جهت دوخت آن، جذاب و مفید خواهد بود.

آشنایی با پارچه مخمل کبریتی

پارچه مخمل کبریتی به عنوان یک پارچه کاربردی، طرفداران بسیاری دارد. یقینا شما نیز تا به حال حداقل یک لباس پاییزه محبوب با این پارچه در کمد خود داشتید. همانطور که می دانید، پارچه مخمل کبریتی در دسته خانواده پارچه های مخمل قرار می گیرد. البته تنوع بالای طرح و جنس این پارچه به حدی زیاد است که خود دسته ای مستقل در میان پارچه های مخمل دارد.

خرید پارچه مخمل کبریتی در رنگهای کاربردی

 

پارچه مخمل کبریتی دارای بافت های برجسته عمودی است. در واقع همین خطوط برجسته عمدی ریز یا درشت عامل جذابیت این پارچه محسوب می شود. علاوه بر این، این مدل از پارچه مخمل با همین خطوط عمودی از سایر مدل ها متمایز شده و به اسم مخمل کبریتی شناخته می شود. این پارچه از نظر جنس، طرح و رنگ تنوع بی نظیری دارد.

در بیشتر موارد پارچه مخمل کبریتی از پنبه ساخته می شود. البته تولید کنندگان در تولید پارچه از انواع الیاف پلی استر و پشم نیز استفاده می کنند. مخمل کبریتی در طیف های رنگی بی شماری تولید می شود و به همین دلیل گزینه ای بی رقیب برای دوخت لباس پاییزه است.

تاریخچه پارچه مخمل کبریتی

تاریخ نگاران معتقدند در طراحی و تولید پارچه مخمل کبریتی، از پارچه فوستین الهام گرفته شده است. پارچه فوستین تقریبا 200 سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده و بافتی برجسته و زبر داشت. می توان گفت پس از سال ها فعالان صنعت نساجی در انگلستان قرن هجدهم، موفق شدند مخمل کبریتی را به عنوان یک پارچه شیک و مدرن طراحی و عرضه کنند. البته در بعضی منابع ذکر شده است که شاید این پارچه نام خود را از یک خاندان بریتانیایی با نام Corderoy  گرفته باشد.

پارچه مخمل کبریتی چیست؟

باید گفت این پارچه در طول سال های 1700 در بین تمام اقشار جامعه بریتانیا محبوبیت زیادی پیدا کرد. در طی قرن نوزدهم این محبوبیت کم رنگ شد و دوباره در طول جنگ جهانی اول مورد توجه قرار گرفت. بد نیست بدانید، پارچه مخمل کبریتی برای مدت کوتاهی به پارچه لباس ‌های پیاده نظام و همچنین یونیفرم مدارس آن دوره تبدیل شد. این پارچه در نیمه اول قرن بیستم محبوبیت معقولی داشت تا اینکه در دهه 1950 از مد افتاد. در اوایل قرن بیستم مخمل کبریتی مجددا مورد استفاده طبقه کارگر جامعه قرار گرفت.

از آن زمان تا به امروز بارها این پارچه به صورت دوره ای مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل و با توجه به پیشینه این پارچه، می توان گفت هرگز قدیمی نمی شود. در نتیجه شما می توانید برای طولانی مدت از این پارچه بادوام و همه کاره لذت ببرید.

ایده دوخت پارچه مخمل کبریتی

همانطور که اشاره شد، از مخمل کبریتی می توان برای دوخت لباس های مختلفی استفاده کرد. این پارچه به عنوان یک پارچه پاییزه، بسیار نرم و سبک و تا حدی گرم و ضخیم است. اگر به دنبال ایده ای برای استفاده از این پارچه در استایل خود هستید، مطالعه ادامه مطلب برای شما الهام بخش خواهد بود.

شلوارهای گرم

یکی از بهترین و شیک ترین لباس هایی که می توانید با پارچه مخمل کبریتی بدوزید، شلوار است. شلوارها می توانند جذاب ترین آیتم استایل شما باشند. مخصوصا در روزهای خنک پاییز و حتی زمستان می توان بر کارایی و زیبایی شلوارهای مخمل تاکید کنید. با توجه به اینکه مخمل کبریتی به طور کلی ایستایی خوبی دارد، برای دوخت شلوار بسیار مناسب است.

شلوار با پارچه مخمل کبریتی | فروشگاه آنلاین پارچه نگار

اگر طرفدار شلوارهای اسلیم فیت و تنگ هستید، کبریتی های ریز را انتخاب کنید. برای دوخت شلوار مام استایل با این پارچه به سراغ کبریتی های متوسط بروید. مخمل کبریتی با خطوط درشت و برجسته برای دوخت شلوار بگ و واید لگ مناسب تر است. تنوع بالای این پارچه باعث شده است بتوانید با آن لباس های مختلفی بدوزید.

 


مقاله مشابه: پارچه مخمل کبریتی و ویژگی های عالی آن


 

مانتو پاییزه با پارچه مخمل کبریتی

 

معمولا در فصل پاییز با پوشیدن مانتو دچار مشکل می شویم. دلیل آن نیز واضح است، مانتو به اندازه کافی برای روزهای خنک پاییز، گرم نیست. اگر از پوشیدن لباس های گرم زیر یا روی مانتوهای نخی در پاییز خسته شدید، باید یک راه حل جدید امتحان کنید. در واقع اگر یک پارچه مناسب برای دوخت مانتوی پاییزه انتخاب کنید، این مشکل به راحتی حل می شود. دوخت مانتو پاییزه با پارچه مخمل کبریتی به شما کمک می کند مانتویی سبک و نسبتا گرم داشته باشید.

مانتو پاییزه مخمل

مانتوهای پاییزه با این پارچه معمولا اورسایز هستند. در واقع می توانید مطمئن باشید این مانتو سنگین نیست و محدودیت حرکتی نیز برای شما ایجاد نمی کند. مانتوهای مخمل را می توانید با انواع شلوار جین و اکسسوری های بافتنی ست کنید. در روزهای سرد نیز به راحتی با اضافه کردن یک پلیور سبک، استایل متفاوتی با این مانتو خواهید داشت.

 

انواع مدلهای پارچه مخمل کبریتی را از اینجا ببینید

 

کت و شلوار رسمی

خیلی از خانم ها ترجیح می دهند برای حضور در محیط های رسمی یا حتی مهمانی ها، کت و شلوار بپوشند. اگر مایلید استایل رسمی خود را برای فصل سرد تغییر دهید، بد نیست پارچه مخمل کبریتی را امتحان کنید. این پارچه فوق العاده و همه کاره برای دوخت کت و شلوارهای رسمی زنانه بسیار مناسب است. با انتخاب یک طرح مناسب، این کت و شلوار می تواند استایل کاری شما را بسازد. با ایجاد تغییراتی در طرح یقه، شما می توانید این کت و شلوار را در مهمانی ها و حتی عروسی نیز بپوشید.

کت و شلوار زنانه با پارچه مخمل کبریتی

فراموش نکنید یکی دیگر از استایل های محبوب و رسمی زنانه، کت و دامن است. مخمل کبریتی برای دوخت کت و دامن های بلند و رسمی یا کوتاه و نیمه رسمی و دخترانه بسیار ایده آل است. با اندکی خلاقیت می توانید یک مدل مناسب برای استفاده در مهمونی های دوستانه و یا استایل شیک کاری داشته باشید. در روزهای زمستان تنها با اضافه کردن یک پالتو یا پانچو مناسب در این کت و دامن می درخشید.

پیراهن مجلسی کلاسیک

معمولا زمانی که از پیراهن مجلسی صحبت می شود، همه به پارچه های براق فکر می کنند. اما اگر شما طرفدار ساده پوشی و استایل مینیمال و یا کلاسیک هستید، پیراهن مجلسی مخمل برای شما بهترین گزینه است. اگر بتوانید یک مدل مناسب پیدا کنید، دنیای بی نهایت پارچه مخمل کبریتی به شما کمک می کند در هر مهمانی نگاه همه را به خود جذب کنید.

پیراهن مجلسی ساده

پارچه مخمل کبریتی برای دوخت پیراهن مجلسی کوتاه، بلند، انواع پیراهن های کلاسیک و حتی دخترانه بسیار مناسب است. بد نیست در نظر داشته باشید، مخمل کبریتی درشت برای دوخت لباس فانتزی مناسب تر است. اگر مایلید لباس ساده ای داشته و باشید و برای طولانی مدت آن را استفاده کنید، کبریتی های متوسط و ظریف برای شما کارآمدتر خواهد بود.

 


حتما بخوانید: آشنایی با 6 پارچه ترند پاییز 1401


 

پارچه مخمل کبریتی و دامن

دامن بلند پاییزه مخملی

دامن ها در فصول سرد و به خصوص پاییز، کارکرد جذاب تری پیدا می کنند. با انتخاب یک پارچه مناسب برای دوخت دامن پاییزه، می تواند به طور کلی استایل خود را دگرگون کنید. دامن های کلوش با پارچه مخمل کبریتی گزینه ای عالی برای داشتن استایلی منحصر به فرد است. شما می توانید این دامن ها را با انواع لگ و جوراب شلواری بپوشید. اگر این مدل دامن را انتخاب می کنید و قد آن نیز تا زیر زانو است، بد نیست یک نیم بوت به این استایل اضافه کنید.

قیمت پارچه پاییزه مخمل کبریتی

 

این پارچه برای دوخت دامن ماکسی نیز مناسب است. همانطور که می دانید این دامن های می توانند استایل رسمی و حتی مجلسی برای شما بسازند. در واقع علاوه بر اینکه برای استایل روزمره در فصل پاییز مناسب هستند، در مهمانی ها نیز همراهی خوبی به شمار می روند. بد نیست در استایل پاییزه همراه با دامن ماکسی، بوت های بلند را امتحان کنید.

شَکت ترندی

یکی از جذاب ترین ترندهای چند سال گذشته برای استایل پاییزه، شکت ها بودند. شکت (shacket) نوعی پیراهن یا شومیز اورسایز زنانه است. در واقع نام این لباس از ترکیب ژاکت (jacket) و پیراهن (shirt) ساخته شده است. شکت ها در نهایت فرمی شبیه به پیراهن مردانه دارند که با پارچه های ضخیم و طراحی اورسایز دوخته می شوند. اگر طرفدار سبک کژوال و یا بوهیمن هستید، یک شکت با پارچه مخمل کبریتی می تواند در استایل شما بدرخشد.

شکت اور سایز زمستانه

شکت های بلند و اورسایز گزینه مناسبی برای استفاده به عنوان مانتوهای تکراری و معمولی هستند. با انتخاب یک طرح مناسب و ترکیب یک یا چند پارچه مخمل کبریتی، می توانید یک شکت زیبا و شیک مطابق با مد و سلیقه خاص خود داشته باشید. این لباس را می توانید با شلوارهای اسلیم فیت، لگ و بوت های بلند ست کنید. ترکیب شلوارهای لگ جین یا انواع شلوارهای چرم نیز با این شکت مخملی بسیار خاص و خیره کننده خواهد شد.

منبع: sewport.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا