استایلپاییز و زمستانروزمره و کاربردی

راهنمای خرید پارچه زمستانی برای استایل های مینیمال ‌+ عکس

یکی از مکتب های سبک زندگی، مینیمالیسم است. مینیمالیسم در واقع به مفهوم ساده گرایی در جنبه های مختلف زندگی است. این نوع ساده گرایی از یک مکتب هنری نشات می گیرد که تمامی آثار خود را بر مبنای سادگی بنا نهاده اند. امروزه مینیمالیسم را در لباس پوشیدن نیز می بینیم. سبک لباس پوشیدن مینیمالیسم نیز سبکی جالب توجه و پر طرفدار برای انتخاب انواع لباس ها است. در این مطلب انواع پارچه زمستانی مخصوص استایل های مینیمال را پیش روی شما می گذاریم. پس از مطالعه این مطلب به راحتی می توانید استایل مینیمال خود را انتخاب کنید و پارچه مناسب آن را تهیه کنید.

دلیل پرطرفداربودن سبک مینیمالیسم، سادگی بالقوه آن است. در تیپ های مینیمال، هیچ عنصر پر زرق و برقی وجود ندارد. از این رو افرادی که طرفدار سادگی هستند نیز این سبک را به شدت می پسندند. در انتخاب پارچه مناسب برای دوخت لباس های مینیمال باید دقت ویژه ای به خرج دهید. زیرا نمی توانید از هر نوع پارچه ای برای دوخت لباس های مینیمال استفاده کنید. در حالت کلی پارچه زمستانی پشم، چرم، فوتر و فوم، از پارچه های مناسب برای استایل مینیمال هستند. در ادامه با ویژگی ها  و نحوه تشکیل استایل مینیمال با این پارچه ها بیشتر آشنا می شویم.

پارچه زمستانی کشمیر؛ نقش اساسی در استایل مینیمال

پارچه کشمیر (توییت)، بهترین پارچه زمستانه برای استایل مینیمال

پارچه کشمیر یکی از گرم و نرم ترین پارچه های زمستانی است. این پارچه به دلیل مزایای فوق العاده ای که دارد به یکی از بهترین پارچه های زمستانی تبدیل شده است. انواع پالتو و لباس با پارچه کشمیر را می توانید در کمد لباس یک فرد با استایل مینیمالیست پیدا کنید.

از انواع پارچه کشمیر می توان به پارچه توئیت نیز اشاره داشت. این پارچه سادگی را با زیبایی تلفیق کرده و پارچه ای مناسب برای استایل های مینیمال به حساب می آید. از ویژگی های کلی پارچه کشمیر باید به مقاومت قابل توجه آن در برابر سرما و رطوبت، وزن سبک، چروک پذیری کم، اتو خور مناسب و زیر دست نرم و لطیف اشاره کرد.

خرید پارچه کشمیر چهارخونه

کت کوتاه مینیمال با پارچه توییت چهارخانه | پارچه نگار

پارچه های چهارخانه یکی دیگر از ترندهای مورد استفاده در استایل مینیمال هستند. انواع پارچه زمستانی چهارخانه را می توانید برای استایل مینیمال زمستانی خود انتخاب کنید. انواع پارچه های توئیت همانند پارچه توئیت پرنس دوگال از جمله پارچه های چهارخانه در این بین هستند.

می توانید یک لباس سفید ساده بپوشید و یک کت یقه هفت توئیت را نیز روی آن بپوشید. در چنین استایلی، سایر آیتم های تیپ خود را ساده انتخاب کنید. می توانید یک پالتو یا مانتو جلو باز را با این پارچه بدوزید و آن را از روی لباسی خنثی به تن کنید.

سادگی و جذابیت با پارچه های فوتر

فوتر اورجینال مناسب استایل مینیمال

پارچه زمستانی مینیمال فوتر یکی از بهترین انتخاب ها برای دوخت پالتو یا کت مینیمال است. فوتر به دلیل سادگی و جذابیت خاصی که در نوع بافت و جلوه بصری خود، از بهترین انتخاب ها برای تیپ های مینیمال به شمار می آید.

از ویژگی های کلی پارچه فوتر لازم است به موارد زیر اشاره کنیم:

  • حس لطافت و نرمی؛
  • بافت نیمه کوبیده و ایستایی آهار دار؛
  • عایق مناسب برای جلوگیری از ورود سرما؛
  • زیر دست نرم و لطیف.

رنگ های متناسب پارچه فوتر برای استایل مینیمال به شما این امکان را می دهد که به راحتی بتوانید انتخابی مناسب برای تیپ محبوبتان داشته باشید.

قیمت پارچه فوتر کشمیر

استایل مینیمال با پارچه زمستانه فوتر

اگر به تیپ های مینیمال علاقه دارید، استفاده از لباس های اور سایز همچون پالتو، پیراهن، مانتو، کت و غیره را فراموش نکنید. یکی از بهترین پارچه های مناسب استایل مینیمال که با آن به راحتی می توانید لباس های اور سایز تهیه کنید، پارچه فوتر است. پارچه زمستانی فوتر نه تنها گرمای ویژه ای را با خود به همراه دارد، بلکه زیبایی را با سادگی تلفیق کرده است.

بسیاری از طرفداران سبک مینیمال انتخاب رنگ پارچه های خود را به رنگ هایی از قبیل سفید، خاکستری، سرمه ای و مشکی محدود می کنند. شاید این انتخاب به دلیل خنثی بودن این رنگ ها است. اما باید بگوئیم که در استایل مینیمال، حذف رنگ ها و تنها در نظر گرفتن چند رنگ محدود وجود ندارد. اما نکته ای که در انتخاب لباس هایتان در این سبک وجود دارد، انتخاب رنگ های متنوع در کنار رنگ های خنثی است. با توجه به نکته مذکور می توانید از پارچه ساده و جذاب فوم با رنگ های جذاب خود همچون طوسی تیره، طوسی روشن، سفید و غیره در تیپ مینیمال خود استفاده کنید.

پارچه زمستانی چرم؛ ترند همیشگی مینیمالیست ها

پارچه چرم با توجه به کیفیت و طراحی خاصی که در بافت خود دارد، یکی از گرم ترین پارچه های زمستانی به شمار می آید. پارچه چرم یکی از پارچه هایی است که هرگز از مد نمی افتد و تازگی و جذابیت خاصی را با خود به همراه دارد. پارچه چرم با ویژگی های فوق العاده خود نقشی اساسی در استایل مینیمال ایفا می کند.

در استایل مینیمال استفاده از کت چرمی رایج است. اما در انتخاب رنگ کت چرمی خود در تیپ مینیمال دقت به خرج دهید.

به طور کلی حذف رنگ ها در استایل مینیمال وجود ندارد. اما شما باید سبک زندگی شخصی خود را در نظر بگیرید. برای مثال اگر قصد خرید یک کت چرم را برای استایل مینیمالتان دارید، رنگ های خنثی را در انتخاب خود به کار ببرید.

در چنین شرایطی انتخاب رنگ قرمز، ایده جالبی نیست؛ به جای آن می توانید رنگ هایی مثل طوسی، سرمه ای یا مشکی را در نظر بگیرید. این رنگ ها را به راحتی می توانید با رنگ های دیگر ست کنید و استایلی زیبا داشته باشید. یک کت چرم مشکی همیشه می تواند با انواع تیپ های مختلف شما ست شود و بسیار کاربردی است.


مقاله مرتبط: 7 ایده جذاب با پارچه چرم برای پاییز و زمستان 20/21 + عکس


پارچه بارانی؛ خوش استایل و کاربردی

پارچه های بارانی علاوه بر کاربرد اصلی خود یعنی ضد آب بودن، استایلی خاص و زیبا را به شما هدیه می کنند. پارچه بارانی نسبت به نفوذ رطوبت و آب مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

اصولاً پارچه های بارانی دارای ظاهری ساده و همچنین شیک هستند. لذا استفاده از آن ها در استایل مینیمال ایده جالبی خواهد بود.

اگر قصد دوخت یک بارانی زیبا را برای استایل مینیمال خود دارید، می توانید از انواع پارچه های بارانی ساده استفاده کنید. برای نمونه پارچه های بارانی ساده با رنگ های مشکی، پودری و نقره ای می توانند استایل شما را دگرگون کنند.

پارچه زمستانی مخمل کبریتی؛ خوش نقش و ساده

پارچه مخمل کبریتی از انواع پارچه زمستانی پرطرفدار محسوب می شود. در بافت این پارچه شاهد طرح های ظریفی هستیم. ولی نقش و نگار به کار رفته شده در این پارچه از سادگی آن کم نکرده و در عین سادگی، زیبایی خاصی را به آن بخشیده است. پارچه مخمل کبریتی یکی از بهترین پارچه ها برای دوخت انواع کت و مانتو در پاییز و زمستان است.

چنانچه قصد دوخت یک مانتو پاییزه مخمل کبریتی را برای استایل مینیمال خود دارید، این مانتو را به صورت ساده بدوزید. از آنجایی که پارچه مخمل کبریتی دارای طرح خاص خود است، دیگر لازم نیست مدل خاصی به آن بدهید. همچنین برای دوخت لباس های مینیمال با پارچه مخمل کبریتی، بهتر است از خرج کار نیز استفاده نکنید.


حتما بخوانید: اورشرت کبریتی، ترند محبوب جوانان


سخن آخر

در این مطلب به معرفی انواع پارچه زمستانی مینیمال پرطرفدار و مناسب، برای شکل گیری استایل مینیمال پرداختیم. سبک مینیمال به طور کلی سبکی است که بر ساده گرایی تاکید دارد. این سبک در پوشش نیز خودنمایی کرده و ویژگی های آن نیز به همین منوال ساده گرایی می باشد.

در حقیقت برای لباس پوشیدن در سبک مینیمال کافیست که پارچه های زرق و برق دار را کنار بگذارید. در نتیجه دایره انتخابات شما باید در بین پارچه های ساده تر باشند. پارچه هایی مثل فوتر، چرم، مخمل کبریتی و توئیت از انواع پارچه زمستانی مناسب برای دوخت لباس های مینیمال هستند.

یکی دیگر از نکات مورد بررسی، رنگ های به کار رفته در تیپ های مینیمال است. بهترین رنگ ها در این استایل طوسی، سفید و مشکی هستند. البته استفاده از سایر رنگ ها نیز در این استایل امکان پذیر است. حفظ سادگی در این استایل از بالاترین اهمیت برخوردار شده است.

 

منبع: www.thelifestyle-files.com

3.9/5 - (11 امتیاز)

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا