رویدادها

نگاهی به هفته مد لاکمه

هفته مد لاکمه یکی از مهم ترین رویداد های مد هند است. اولین مراسم خود را در آگوست سال 2000 (مرداد 1379 شمسی) برگزار کرد. در ابتدا هفته مد لاکمه در دهلی برگزار می شد. اما بعدها به خاطر برخی مسائل جانبی به بمبئی منتقل شد. هفته مد لاکمه 2 بار در سال (شو تابستانی در آوریل- فروردین و شو زمستانی در آگوست- مرداد) مجموعه های برند ها و طراحان مختلف را به نمایش می گذارد.

برند لاکمه یکی از دو اسپانسر این هفته مد، یک برند هندی است که از سال  1952 (1331 شمسی) کار خود را در زمینه تولید و طراحی لوازم آرایشی آغاز کرده است. این برند نام خود را از اپرای فرانسوی لاکمه وام گرفته است. این کلمه در فرانسوی به لاکشمی، الهه ثروت هندوها، که به زیبایی چهره معروف است گفته می شود.

مشاهده پارچه حریر طرحدار

هفته مد

هفته مد لاکمه در طی سالیان دراز تبدیل به یکی از پر مخاطب ترین و مهم ترین رویداد های مد هند شده است. که زمینه ساز معرفی طراحان و برند های بسیاری شده است. همچنین هر سال در هفته ی مد لاکمه شاهد زیباترین و جدیدترین پارچه های هندی هستیم. پارچه های کار شده و ساده ای که بخشی از بازار پارچه ایران را در اختیار دارند. و طرفداران و مخاطبین زیادی در بین ایرانیان دارند.

لباس های هندی زیبا

هفته مد لاکمه 2020، رویدادی تمام دیجیتال

امسال به دلیل همه گیری ویروس کرونا و قرنطینه های سراسری، هفته های مد بسیاری این فرصت را به دست آوردند تا نگاهی دوباره به قوانین و مقررات و شیوه های برگزاری  این رویداد ها بیاندازند. به همین دلیل هفته مد امسال برای اولین بار به صورت تمام دیجیتال برگزار شد. این رویداد دیجیتالی تلفیقی از فشن شو ها، فشن فیلم ها و وبینارها بود که در تاریخ 25-21 اکتبر (30 مهر تا 4 آبان) برگزار شد.

هفته مد و رویدادی تمام دیجیتال


مقاله مرتبط: پارچه لینن و برند های هندی


هفته مد لاکمه و مد پایدار

مد پایدار تبدیل به بخشی اساسی و جدایی ناپذیر از صنعت مد شده است. امسال برای اولین بار هفته مد لاکمه دو روز آغازین خود را به مد پایدار اختصاص داد و برند ها و طراحان حامی مد پایدار نظیر MISHE, ANAVILA, KAVERI, AMIT WADHWA, GAURANG و PANKAJ & NIDHI از مجموعه های خود رونمایی کردند. نکات اصلی مد پایدار استفاده از پارچه های سازگار با محیط زیست است. مانند پارچه لینن، استفاده از چرم گیاهی مانند چرم نارگیل، تولیدات سفارشی به جای تولید انبوه است.

هفته مد پایدار

خرید آنلاین پس از اتمام شو ها

برگزار کنندگان این رویداد برای مخاطبین، خریداران و اهالی رسانه امکانات دیجیتال متنوعی فراهم کرده بودند. مانند خرید و سفارش آنلاین محصولات بلافاصله پس از اتمام شو و یا فضای سمیناری مجزا. بازخورد خوب این امکانات باعث شده تا برگزار کنندگان برای آینده و در کنار برگزاری حقیقی (فیزیکی) این رویداد ارائه امکانات آنلاین را ادامه دهند.

استایل های هفته ی مد

برندگان این رخداد در 2020

در پایان هفته مد جوایزی شامل دوره های آموزشی پیشرفته برندسازی و پیشبرد اهداف برند به برندگان اهدا می شود. 3 برنده این هفته مد DHATU DESIGN STUDIO و MISHE و THE LOOM ART بودند. که همگی مجموعه های مد پایدار ارائه کرده بودند. این نشان دهنده ی توجه ویژه برگزارکنندگان این رویداد مهم به مساله محیط زیست و خطراتی که آن را تهدید می کند، است.

برندگان هفته مد 2020

تمامی تصاویر استفاده شده از تصاویر دیجیتال هفته مد 2020 می باشد.

طرح های جذاب ژاکارد تافته

تصاویر دیجیتال هفنه مد ۲۰۲۰

4.8/5 - (51 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا