استایلمهمانی و مجلسی

پارچه تافته و پیراهن های اور سایز

پارچه تافته یکی از پارچه های جذاب و متفاوت برای دوخت انواع لباس های مجلسی است. در گذشته پارچه تافته را از ابریشم تهیه و عرضه می کردند. امروزه پارچه تافته از الیاف مصنوعی و پلی استر تهیه می کنند. پارچه های تافته ای که از ابریشم تهیه می شوند قیمت بالاتری دارند. پارچه تافته از ماندگاری و کیفیت بالایی برخوردار است. از این رو پارچه تافته در طول زمان تغییر شکل نمی دهد. همین امر موجب شده است تا تافته طرفداران زیادی داشته باشد. تافته که خشک و آهار دار است،

هنگام تکان خوردن صدای خش خش می دهد. همین ویژگی باعث می شود، تافته در حرکت از سایر پارچه ها متمایز باشد‌ و افراد زیادی خواهان آن باشند.جالب است بدانید پارچه تافته در بین پارچه های لوکس طبقه بندی می شود‌. تافته بسیار سبک است. در حقیقت از آن دسته پارچه هایی نیست که در حین حرکت سنگینی آن شما را آزار دهد. به دلیل خاص بودن پارچه تافته اصولا از آن در طراحی لباس های شب و عروس استفاده می شود. سبک وزن بودن پارچه تافته باعث می شود تا در استفاده از آن برای لباس شب احساس راحتی داشته باشید.

مشاهده رنگ بندی پارچه تافته

از سوی دیگر این پارچه به خاطر خشک بودن به خوبی روی تن نمی شیند. از تافته معمولا برای  تولید لباس های آزاد و گشاد نیز استفاده می شود. غالبا برای مدل های فانتزی و خاص از تافته استفاده می شود. زیردست این پارچه کمی زبر و خشن است، اما همین ویژگی باعث خاص بودن و دوخت متفاوت آن شده است. برند های اروپایی مانند شنل و دیور از تافته در طراحی و تولید لباس های خود بهره می برند. این پارچه تنوع جنس و رنگ بسیار زیادی دارد. در ادامه رنگ ها و پیراهن های اور سایز متنوعی را مشاهده خواهید کرد.

رنگ های درخشان پارچه تافته

پارچه تافته ساده ظاهر بدون طرحی دارد. از این رو در هنگام خرید با گستردگی طیف رنگی وسیعی مواجه خواهید شد. امکان انتخاب متنوع کار را برای مخاطبین سهل و آسان می کند. رنگ بندی پارچه تافته بسیار وسیع و کامل است. این امر سبب می شود تا در هنگام خرید دست شما باز باشد. اگر تمایل به ست کردن دو رنگ داشته باشید باز هم این تنالیته رنگی وسیع به شما کمک خواهد کرد.

پیراهن مجلسی اورسایز با پارچه تافته

رنگ های تافته درخشان و به صورت شاین دار است. همین ویژگی تافته را برای دوخت لباس های فانتزی یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر نگه میدارد. رنگ های درخشان و ظاهر براق تافته برای دوخت لباس های اورسایز و سیلوئت های متفاوت بسیار عالی و مناسب است. تافته برای پیراهن های اورسایز با طراحی های اروپایی جز بهترین گزینه ها می باشند‌. چین های بزرگ و دامن های چین دار با تافته آهار دار فوق العاده خواهد شد.

به تنوع رنگی این پارچه و ظاهر متفاوت و جذاب آن در هر مدل لباس توجه کنید. برای پیراهن هایی که با تافته تهیه می شود می توانید آستین در نظر بگیرید. این آستین ها را می توانید مطابق سلیقه خود طراحی کنید. آستین های کلوش برای تافته گزینه مناسبی به حساب می آید. آستین های چین دار چند طبقه با پارچه تافته به زیبایی هر چه تمام تر به تصویر کشیده می شود. دامن های گشاد و فون یک آپشن جذاب برای طراحی پیراهن هایی با پارچه تافته به حساب می آید. دوخت دامن هایی با چاک های بلند پیراهن شما را شیک تر خواهد کرد. این پارچه برای دوخت چین گزینه بسیار خوبی است.


حتما بخوانید: ویژگی های پارچه تافته ژاکارد و انواع آن


رنگ های درخشان

رنگ های پاستیلی

رنگ های پاستیلی که در طی چند سال گذشته طرفداران زیادی داشته است. این رنگ ها برای همه فصول و همه استایل ها کاربرد دارد. در پارچه تافته نیز رنگ های پاستیلی خودنمایی بیشتری می کند. رنگ های پاستیلی هم به صورت تک رنگ (مونوکروم) و هم با ترکیب و همنشینی با رنگ های دیگر در استایل مورد استفاده قرار می گیرد. ست کردن رنگ های نزدیک به هم برای پیراهن های مجلسی تصویر زیبایی از لباس شما تهیه می کند.

پارچه تافته و رنگ های پاستیلی

اگر مایل به سبک مونوکروم هستید می توانید دررپیراهن خود برش های متعدد ایجاد کنید. در هنگام استفاده از پارچه تافته برای پیراهن خود از چین های سوزنی قافل نشوید. استفاده از چین های سوزنی جذابیت شما را در یک پیراهن با پارچه تافته دو چندان می کند. به پیراهن های اور سایز صورتی کمرنگ که در تصویر پایین هست توجه کنید.

آستین های پیراهن تافته

پارچه تافته یک ابزار فوق العاده برای آستین های پوفی و مدل دار می باشد. به سبب آهار دار بودن پارچه تافته مدل های فانتزی و یونیک آستین مناسب این پارچه خواهد بود. با وقت گذاشتن برای آستین های خود می توانید یک پیراهن لاکچری و جذاب برای خود طراحی کنید. مدل فانتزی آستینی که از آرنج برش خورده است و قسمت پایینی آن پیلی دارد، در عکس مشاهده می کنید.

آستین های پفی

قسمت پایین این آستین تا روی مچ پف فوق العاده ای ایجاد کرده است. قسمت بالایی نیز چین های بزرگ و فانتزی زیبایی دارد. این زیبایی چشم گیر فقط از پارچه تافته بر خواهد آمد. برای ایجاد هماهنگی در لباستان می توانید از پیلی هایی که در آستین وجود دارد در پایین لباس خود نیز استفاده کنید. آستین هایی که از سرشانه پیلی میخورند و هر چه به سمت پایین می آیند تنگ تر می شوند نیز یکی دیگر از آستین های مطلوب به حساب می آید.

رنگ های تیره پارچه تافته

اکثریت افراد جامعه معتقد هستند که رنگ های تیره افراد را لاغرتر و در عین حال جذابتر نشان می دهد. معمولا هنگامی که صحبت از رنگ های تیره می شود، همه به یاد رنگ مشکی می افتند و آن را برای لباس های خود انتخاب می کنند. جذابیت رنگ مشکی در لباس های مجلسی و پارچه های براق چند برابر می شود. پارچه مشکلی طرفداران زیادی دارد و بیشتر از هر رنگی مورد پسند قرار می گیرد. پیراهن های اورسایز و پر چین با تافته تیره رنگ استایل و ظاهر شما را خیره کننده خواهد کرد.

هنگام استفاده از تافته هیچ محدودیتی برای طراحی این چین ها وجود ندارد. می توانید برای دامن خود از مدل دامن چند طبقه استفاده کنید. از طرفی می توانید با ایجاد برش های پی در پی در دامن لباس خود از چین های سوزنی استفاده کنید. ایجاد چین های سوزنی در دامن پیراهن شما سبک خاص و جذابی را به ارمغان می آورد. برای ایجاد هارمونی در پیراهن خود می توانید از این چین ها در سرشانه و مچ لباس خود نیز استفاده کنید. با دوخت کش بافت در سر آستین لباس، پف زیبای در آستین شما به وجود خواهد آمد.

پیراهن اورسایز مشکی تافته

اگر از آن دسته افرادی هستید که از رنگ مشکی خسته شده اید اصلا نگران نباشید. می توانید برای تنوع در پالت رنگی کمد لباستان، رنگ های تیره دیگری به جز رنگ مشکی را انتخاب کنید. خوشبختانه طیف رنگی تافته دست شما را در این کار باز می گذارد. تمامی رنگ های تافته به سبب براق بودن و شاینی که دارند بسیار جذاب و خاص هستند. رنگ قهوه ای، بادمجانی، نوک مدادی و سورمه ای این پارچه می تواند انتخاب چشم نوازی باشد.

جدیدترین رنگ بندی پارچه تافته

رنگ های تیره جذاب برای پیراهن مجلسی

2.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا