پارچه شناسی

پارچه عمده از کجا بخرم؛ راهنمای خرید پارچه عمده

خرید پارچه عمده باکیفیت یکی از دغدغه های اصلی تولید کنندگان پوشاک است. استفاده از پارچه عمده باعث می شود که حاشیه سود تولیدی شما بیشتر شود. همچنین در عمده فروشی ها، پارچه های متنوع تری وجود دارند. بنابراین شما حق انتخاب بیشتری هم خواهید داشت. خرید پارچه باکیفیت و جدید به مقدار زیاد ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد، اما شما می توانید با رعایت چند نکته ساده هنگام خرید این پارچه ها خرید مطمئنی داشته باشید. در این مقاله قصد داریم درباره نکات مهم هنگام خرید پارچه عمده صحبت کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

پارچه-ژاکارد-مانتویی

پارچه عمده چه مزیت هایی دارد؟

اگر صاحب یک کسب و کار در حوزه پارچه یا پوشاک هستید، باید پارچه را به صورت عمده خریداری کنید. در این حالت مقدار زیادی از پارچه را به صورت یکجا خواهید داشت. همچنین به دلیل حذف واسطه ها در فرآیند خرید، قطعا قیمت کمتری را نسبت به خرده فروشی ها پرداخت خواهید کرد. همچنین از آن جایی که عمده فروشی ها با کارخانجات تولید پارچه در ارتباط هستند، طیف گسترده ای از پارچه های مختلف را در اختیار خواهند داشت. بنابراین تنوع محصولات آن ها بیشتر بوده و شما آزادی عمل بیشتری خواهید داشت.

پارچه عمده چه مزیت هایی دارد؟

خرید پارچه به صورت عمده از مراجعه دوباره شما به بازار جلوگیری می کند. بنابراین زمان کمتری را صرف خرید پارچه خواهید کرد. همچنین به دلیل اینکه فقط یک بار پارچه مورد نظر را خریداری می کنید، هزینه مربوط به حمل و نقل های پی در پی پارچه را پرداخت نمی کنید. علاوه بر این، اگر یک عمده فروشی مطمئن پیدا کنید، می توانید از سلامت و کیفیت پارچه هم اطمینان پیدا کنید.

راهنمای خرید پارچه عمده

برای این که بتوانید پارچه موردنظرتان را به صورت عمده خریداری کنید، باید در هنگام خرید به نکات مهمی توجه کنید. رعایت این نکات به شما کمک می کند که یک خرید مطمئن داشته باشید. در ادامه مواردی که باید در هنگام خرید پارچه از عمده فروشی ها رعایت کنید را بیان می کنیم.


بیشتر بخوانید: 6 مدل مانتو ژاکارد مزونی + عکس


مشخص کنید که چه پارچه هایی نیاز دارید

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید عمده پارچه باید مورد توجه قرار گیرد، نوع پارچه مورد نیاز است. از آن جایی که تنوع پارچه های عمده بسیار بالا است، ممکن است در زمان خرید گیج شوید. سعی کنید پیش از خرید مشخص کنید که قصد خرید چه پارچه ای را دارید. با دانستن نوع پارچه انتخابی، در هنگام خرید تمرکز بیشتری دارید. در نتیجه می توانید انواع مختلف پارچه را به دقت بررسی و انتخاب کنید.

راهنمای خرید پارچه عمده

نکته دیگری که در این بخش اهمیت دارد، درجه کیفی پارچه است. پیش از خرید پارچه مشخص کنید که محصول شما در چه سطحی از کیفیت و قیمت قرار دارد. سپس متناسب با آن پارچه را انتخاب کنید. مثلا اگر قصد تولید مانتوهای مزونی بسیار باکیفیت را دارید، پارچه های ژاکارد بهترین گزینه به شمار می روند. در مقابل اگر بخواهید روپوش مدرسه تولید کنید، باید به سمت انتخاب پارچه های ساده تر با قیمت مناسب بروید.

جنس پارچه های مختلف را بشناسید

جنس پارچه هم یکی از نکات مهم و قابل توجه دیگر در هنگام خرید پارچه عمده است. شما باید انواع مختلف پارچه را بشناسید و بدانید که چه تفاوت هایی با هم دارند. شما می توانید با توجه به لباسی که می دوزید، جنس پارچه مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر قصد تولید مانتوهای زنانه کژوال را دارید، می توانید از انواع پارچه مانتویی، از جمله پارچه ترگال، کتان گاباردین، فاستونی و … استفاده کنید.

علاوه بر این، می توانید با توجه به خصوصیاتی که از لباستان انتظار دارید، پارچه مناسب را انتخاب کنید. مثلا اگر می خواهید لباس شما یک عایق خوب در برابر سرما باشد، پارچه دورس یا مخمل کبریتی بهترین انتخاب ها برای شما خواهند بود. همچنین اگر دوست دارید یک لباس تابستانه طراحی کنید، پارچه نخی ساده یا طرحدار برای شما مناسب خواهد بود.

قبل از خرید پارچه عمده، یک نمونه اولیه تهیه کنید

یکی از نکات مهمی که باید در خرید پارچه عمده رعایت کنید، خرید نمونه اولیه است. قبل از اینکه مقدار زیادی پارچه را خریداری کنید، خوب است که یک نمونه اولیه از آن تهیه کنید. در این حالت می توانید نمونه اولیه از محصول مورد نظرتان را با پارچه نمونه بدوزید و متوجه شوید که آیا پارچه برای کار شما مناسب است یا خیر. علاوه بر این، با خرید نمونه اولیه پارچه می توانید جنس، زیردست، رنگ، ریزش و کیفیت آن را بررسی کنید و خرید خود را نهایی کنید.

خرید پارچه عمده مزونی

به عرض پارچه دقت کنید

یکی از موارد مهم در انتخاب پارچه به مقدار زیاد، عرض پارچه است. توجه داشته باشید که عرض پارچه در زمان الگوسازی و برش از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال چیدمان الگو روی پارچه با عرض 150 سانتی متر با عرض 140 سانتی متر متفاوت خواهد بود. بنابراین در هنگام خرید به استاندارد بودن عرض پارچه توجه کنید.

به گرماژ پارچه توجه کنید

گرماژ پارچه به معنی وزن یک متر مربع از پارچه است. این فاکتور به صورت مستقیم در کیفیت و تراکم پارچه انتخابی شما موثر است. پارچه هایی که گرماژ بالا تری دارند، تراکم بیشتری هم خواهند داشت. علاوه بر این، گرماژ پارچه بر قیمت نهایی پارچه شما موثر خواهد بود. بنابراین در هنگام خرید به تراکم و وزن پارچه انتخابی توجه داشته باشید.

پس از خرید عیوب رول پارچه را بررسی کنید

وقتی که پارچه را به صورت عمده خریداری می کنید، لازم است که در ابتدا و پیش از استفاده از آن رول پارچه را بررسی کنید. در این حالت اگر عیبی در پارچه وجود داشته باشد می توانید همان ابتدا با فروشنده در میان بگذارید و مشکل را حل کنید.

قیمت پارچه عمده مزونی

یک فروشنده معتبر و قابل اطمینان پیدا کنید

امروزه فروشندگان زیادی پارچه عمده را از برندهای مختلف ایرانی و خارجی عرضه می کنند. شما باید علاوه بر شناخت برندهای تولید کننده پارچه، از فروشندگان پارچه هم اطمینان پیدا کنید. اما به نظر شما یک فروشگاه معتبر پارچه چه ویژگی هایی دارد؟ عمده فروشی های پارچه به عنوان پل ارتباطی بین تولید کنندگان و خریداران عمل می کنند. یک عمده فروشی معتبر باید کیفیت محصولات خود را تضمین کرده و خدمات پس از فروش داشته باشد. شما می توانید با بررسی فروشگاه های حضوری و اینترنتی عمده فروشی های معتبر پارچه را پیدا کنید.

قیمت پارچه عمده

بعد از بررسی نکات مربوط به خرید پارچه عمده، خوب است که درباره قیمت آن هم صحبت کنیم. از آن جایی که در فرآیند خرید و فروش پارچه به این شکل، تعدادی از واسطه ها حذف می شوند و پارچه در کمترین زمان ممکن از کارخانه به دست مشتریان می رسد، قیمت آن ها هم مقرون به صرفه تر خواهد بود. بنابراین اگر صاحب مزون یا تولیدی پوشاک هستید، می توانید با خرید پارچه از عمده فروشی ها در هزینه های تولید خود صرفه جویی کرده و حاشیه سود خود را هم افزایش دهید.

قیمت پارچه عمده

علاوه بر این، از آن جایی که مقدار پارچه ای که به این صورت خرید و فروش می شود زیاد است، می توانید در هنگام خرید از فروشندگان تخفیف بیشتری بگیرید و باز هم در هزینه ها صرفه جویی کنید. شما می توانید با بررسی عمده فروشی های مختلف قیمت پارچه عمده مد نظرتان را به دست بیاورید.

سخن پایانی

همان طور که دیدید، در این مطلب درباره خرید پارچه عمده و نکات مربوط به آن صحبت کردیم. خرید پارچه به صورت عمده مزایای زیادی نسبت به خرید از خرده فروشی ها دارد. زمانی که پارچه را به صورت عمده خریداری می کنید، علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، می توانید طیف متنوعی از پارچه های مختلف را به صورت یکجا بررسی کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اگر صاحب یک مزون یا تولیدی پوشاک هستید، باید از نکات مربوط به خرید پارچه با خبر باشید. شما باید پیش از خرید بدانید که چه پارچه ای را نیاز دارید. همچنین در حین خرید لازم است با بررسی جنس، عرض و گرماژ پارچه های مختلف بهترین گزینه را نسبت به بودجه خود انتخاب کنید.

منبع: https://fashionbrainacademy.com/

4.1/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا