پارچه شناسی

پارچه مازراتی گرم بالا چیست

به احتمال زیاد تا به امروز نام پارچه مازراتی گرم بالا را شنیدید. پارچه مازراتی گرم بالا زیر مجموعه پارچه مازراتی و خود پارچه مازراتی زیر مجموعه پارچه کرپ می باشد. این پارچه یکی از پرکاربردترین پارچه ها در صنعت مد و فشن است. پارچه کرپ مازراتی یکی از پرفروش ترین پارچه های موجود در بازار است. علت این حجم  استقبال مردم از پارچه کرپ مازراتی گرم بالا، کاربردی بودن و کیفیت بالای این پارچه می باشد. کاربرد و زیبایی این پارچه به قدری زیاد است که قصد داریم در این مقاله تمامی نکات و ویژگی های پارچه مازراتی گرم بالا را در کنار هم بررسی کنیم.

خرید پارچه مازراتی گرم بالا

بافت پارچه مازراتی گرم بالا و روش تولید آن

پارچه مازراتی گرم بالا نسبت به پارچه مازراتی معمولی و درکل تمامی پارچه های کرپ تراکم و ضخامت بیشتری دارد. به همین دلیل هم گرمای مطلوبی را در فصل زمستان به شما هدیه می دهد. این پارچه با استفاده از نخ های تابدار تولید می شود. بر روی این نخ ها فرایند های شیمیایی انجام می شود و بعد از آن، آماده عرضه به بازار می باشد. اگر پارچه کرپ مازراتی گرم بالا را لمس کرده باشید، متوجه تراکم بالای این پارچه می شوید. تراکم و ضخامت پارچه مازراتی به قدری بالا است که می توان گفت ضخیم ترین نوع پارچه کرپ است. سطح ظاهری پارچه مازراتی گرم بالا کمی زبر و با ظاهری دانه دانه می باشد. همچنین از لحاظ ظاهری بدون پرز و فاقد چین و چروک است.

پارچه کرپ مازراتی گرم بالا برای چه فصلی مناسب است

به طور کلی پارچه کرپ مازراتی محدودیتی برای استفاده در فصل های مختلف ندارد. اما همانطور که قبلا گفته شد ضخامت و تراکم این پارچه بالا است، به همین دلیل برای استفاده در فصول سرد سال گزینه مناسب تری خواهد بود. همچنین اگر بدون آستری این پارچه را تهیه کنید و بدوزید، برای فصل بهار و روزهای خنک تابستان نیز قابل استفاده است.

طریقه شستشوی این پارچه

پارچه مازراتی گرم بالا بعد از شست و شو آبرفت ندارد و این یک نکته مثبت برای این پارچه محسوب می شود. اما برای ماندگاری بیشتر این پارچه بهتر است به نکات زیر دقت کنید.

  • لباس خود را با آب ولرم بشویید.
  • از چنگ زدن و کشیدن پارچه خودداری کنید.
  • در نور مستقیم خورشید قرار ندهید.
  • برای جلوگیری از کش آمدن پارچه در زمان پهن کردن آن از یک سطح صاف استفاده کنید.
  • برای اتوکشی از یک پارچه تمیز به عنوان واسطه استفاده کنید.
  • لباس خود را به صورت پشت و رو اتوکشی کنید.
  • با درجه حرارت پایین اتوکشی کنید.

ویژگی هایی که پارچه مازراتی گرم بالا را متمایز می کند

در ادامه مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی های این پارچه پرطرفدار و کاربردی بپردازیم.

رنگ بندی کامل و متنوع پارچه مازراتی گرم بالا

 

رنگ بندی این پارچه به قدری کامل است که هر سلیقه ای را پوشش می دهد. در تمام رده های سنی و با هر سلیقه و استایلی شما می توانید از پارچه مازراتی گرم بالا استفاده کنید. برای تمام مراسم ها، میهمانی ها و حتی سرکار شما می توانید از این رنگ بندی متناسب با سلیقه خود بهره ببرید.


در مورد پارچه کرپ مازراتی بیشتر بدانید: تفاوت پارچه کرپ کنزو با پارچه کرپ مازراتی چیست


قابلیت استفاده درتمام فصول

بافت منحصر به فرد این پارچه به گونه ای است که در صورت میکس با آستری، قابلیت استفاده در فصول سرد سال را دارد و هم برای فصل بهار و ایام عید قابل استفاده است.

کاربردی و مفید بودن پارچه مازراتی گرم بالا

یکی از اجزا ضروری برای کمد هر خانم شیک پوشی یک لباس با پارچه مازراتی است. پس از دوخت یک کت و شلوار شیک و یا حتی یک کت و دامن زیبا متوجه کاربردی بودن این پارچه خواهید شد.

انعطاف بالا در انتخاب مدل

از این پارچه جذاب می توانید برای اکثر آیتم های استایل خود استفاده کنید. به دلیل ایستایی بی نظیر این پارچه، بسیاری از مدل ها را می توان با استفاده از آن طراحی کرد.

خوش دوخت بودن پارچه مازراتی گرم بالا

هر دوزنده و خیاطی بعد از کار با این پارچه شیفته آن خواهد شد. راحتی و خوش دوخت بودن این پارچه باور نکردنی می باشد.

ایستایی بالا

ایستایی یکی از ویژگی های منحصر به فرد این پارچه جذاب می باشد. علت آن نیز به تراکم بالای این پارچه، باز می گردد. تمامی مدل هایی که نیاز به پارچه آهاردار با ایستایی بالا هستند را می توانید با این پارچه اجرا کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

قیمت پارچه کرپ مازراتی

 

بافتی زیبا و متفاوت اینبار با پارچه گرم بالای مازراتی

کافی است یک بار این پارچه جذاب را لمس کنید. به خوبی متوجه زیبایی و خاص بودن آن می شوید. بافت جذاب و دلنشینی پارچه مازراتی گرم بالا را در هیچ پارچه ی دیگری نظیرش را پیدا نمی کنید.

ماندگاری عالی پارچه مازراتی گرم بالا

کیفیت و ماندگاری پارچه مازراتی گرم بالا را تنها کسانی می توانند تصدیق کنند که سالیان سال از این پارچه استفاده کردند. آن ها به خوبی می دانند که این پارچه به عضوی وفادار برای کمد لباسشان تبدیل شده است.

کشسانی

پارچه مازراتی گرم بالا از کشسانی خوبی برخوردار است. این امر باعث می شود تا پس از دوخت نتیجه کار شما زیبا و دوست داشتنی باشد. بخصوص برای لباس های مجلسی که کشسانی یک امر مهم و ضروری است.

فاقد اتو رفت و آبرفت

اگر همیشه نگرانی از بابت اتو رفت و آبرفت پارچه خود داشتید، پارچه مازراتی گرم بالا به خوبی این نگرانی را مرتفع ساخته است. این پارچه نه در زیر اتو تغییر اندازه می دهد و نه حتی پس از شسته شدن آبرفت دارد.

چروک ناپذیر بودن پارچه مازراتی گرم بالا

یکی از عوامی که پارچه مازراتی گرم بالا را برای مراسم های رسمی و مهمانی ها بزرگ الویت قرار می دهد، چروک نشدن آن است. یکی از نگرانی خانم ها از بابت چروک شدن لباسشان در آخر مراسم است. اما پارچه مازراتی دیگر هیچ جای نگرانی باقی نمی گذارد. شما می توانید به راحتی لباسی و تا پایان مراسم از زیبایی و صاف بودن لباس خود مطمئن باشید.

کاربردهای پارچه مازراتی گرم بالا

پارچه مازراتی برای دوخت انواع لباس ها مناسب است. از این پارچه جذاب برای مهمانی ها، سرکار و لباس های روزانه می توانید استفاده کنید. از این پارچه بیشتر برای دوخت مانتو، شلوار، دامن، کت و لباس های مجلسی استفاده می شود. مازراتی را می توانید با پارچه دیگری میکس کنید و از این پارچه جذاب به عنوان خرج کار استفاده کنید. به دلیل ضخامت، کیفیت و مرغوبیت نوعی از این پارچه در صنعت مبل سازی نیز استفاده می شود.

راه های تشخیص پارچه مازراتی گرم بالای مرغوب

اگر به دنبال مرغوب ترین پارچه مازراتی بازار هستید، مطالعه نکات زیر می تواند برای شما مفید باشد.


حتما بخوانید: پارچه کرپ مازراتی مناسب چه فصلی است


تست چروک

در حالت ایدئال پارچه مازراتی، چروک پذیری اندکی دارد. از این روی یکی از راه های تشخیص این پارچه تست چروک آن است. برای این کار گوشه ای از پارچه را در دست خود گرفته و مچاله کنید. اگر بعد از رها کردن پارچه به سرعت به حالت اولیه خود برگشت و چروکی بر روی آن ایجاد نشد این پارچه در آزمون اول نمره ی قبولی را می گیرد. اما اگر بر روی پارچه شما خط و خطوط چروک نمایان شد این پارچه از کیفیت خوبی برخوردار نیست.

تست رنگ

یکی دیگر از نشانه های مرغوبیت برای هر پارچه ای رنگ ثابت بودن آن است. پارچه ای که رنگ ثابتی داشته باشد و در هنگام شست و شو از کیفیت رنگ آن کم نشود مسلما قیمت بالاتری هم دارد. شما نیز باید در این مورد حساس باشید. یکی از راه ها شستن پارچه قبل از دوختن آن است. خوب مسلما این کار در هنگام خرید ممکن نیست و تنها بعد از خرید پارچه امکان پذیر است.

در هنگام خرید با استفاده از یک دستمال سفید می توانید کیفیت رنگ پارچه خود را آزمایش کنید. برای این کار کافی است پارچه سفید خود را کمی نمناک کنید و به گوشه پارچه بکشید. اگر پارچه سفید شما رنگی نشد، به شما تبریک می گویم یک قدم دیگر به خرید پارچه مازراتی ایدئال خود نزدیک شدید. اما اگر پارچه سفید، رنگ گرفت به احتمال زیاد در حین شست و شو نیز پارچه مازراتی شما رنگ می بازد.

 تست استحکام

تست استحکام نیاز به دقت بالاتری نسبت به دو تست قبلی دارد. برای اینکار بهتر است که پارچه را از دو جهت الیاف تار و پود تست کنید. با انگشتان خود تارهای پارچه گرفته و بکشید. اگر تارهای پارچه استحکام بالایی را از خود نشان دادند نشانه کیفیت مطلوب آن پارچه است. اما بالعکس اگر الیاف تار و الیاف پود به راحتی از هم جدا شدند این یک امتیاز منفی برای پارچه شما است.

تست راستای پارچه

ممکن است تست راستای پارچه عبارت جدید برای شما باشد و یا در هنگام خرید خیلی به این نکته توجه نکرده باشید. راستای پارچه از جمله مواردی است که در هنگام برش اهمیت زیادی پیدا می کند. در هنگام برش تمامی الگو ها باید به یک سمت باشند. اینکار باعث می شود تا در هنگام پوشیدن لباس، پارچه بر روی بدن شما تاب نخورد. به اصطلاح برش از یک سمت، باعث صاف ایستادن لباس شما بعد از پوشیدن آن می شود. برای این تست باید قسمتی از طاقه پارچه را باز کرده و لبه های آن را به دقت بررسی کنید. صاف و یک دست بودن لبه های پارچه بدون اینکه حالت کشسانی داشته باشد از دیگر نشانه های کیفیت پارچه مازراتی است.

چه عواملی بر قیمت پارچه مازراتی گرم بالا، تاثیرگذار است

اگر در مورد قیمت پارچه مازراتی گرم بالا کنجکاو هستید، دانستن نکات زیر برای شما جالب خواهد بود.

گرماژ یا تراکم پارچه

هر چقدر مقدار گرماژ یک پارچه بیشتر طبیعتا قیمت آن پارچه نیز بالاتر است. علت آن تراکم بالای الیاف به کار رفته در روند تولید آن پارچه می باشد.

تنوع رنگ بندی پارچه مازراتی گرم بالا

یکی از نکاتی که کار خانم ها را در هنگام خرید آسان تر می کند تنوع رنگی بالای پارچه منتخب آن ها است. طبیعتا هر چقدر تنوع رنگی یک مدل پارچه بیشتر باشد، حق انتخاب بیشتری به مشتری داده می شود. اما باید توجه کرد تهیه یکسری از رنگ ها هزینه بالاتری دارد. پس هر چقدر تنوع رنگی یک پارچه بیشتر باشد قیمت پارچه می تواند بالاتر برود.

خرید پارچه کرپ مازراتی درجه یک

برند یا کارخانه تولید کننده پارچه

در میان صدها کارخانه تولید کننده پارچه نام برخی از برندها بیشتر به چشم می خورد. هر چقدر قدمت و تجربه کاری یک برند بیشتر باشد، می توان کیفیت محصولات آن شرکت بالاتر است. پس یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی نرخ پارچه مازراتی گرم بالا کارخانه تولید کننده آن است.

فروشگاه معتبر و بزرگ

یکی از عواملی که می تواند بر روی قیمت یک پارچه تاثیرگذار باشد حجم سفارش مشتری است. همه ما می دانیم که هر چقدر حجم سفارش برای یک کالا بالاتر باشد امکان دریافت تخفیف بیشتر است. طبیعتا فروشگاه های بزرگ که پارچه را به صورت عمده تهیه می کنند قیمت پایین تری نسب به خورده فروشی ها دارند.  پس یکی از عواملی که می تواند هزینه های شما را کاهش دهد خرید از شرکت های پخش پارچه بزرگ و با سابقه است.

پارچه مازراتی گرم بالای داخلی یا وارداتی

مورد دیگری که در نرخ پارچه تاثیر به سزایی دارد داخلی بودن یا خارجی بودن کارخانه تولید کننده آن است. با توجه به ارز کشور تولید کننده و نیاز مصرف کننده، نرخ پارچه عرضه شده می تواند متفاوت باشد.

تشخیص پشت و روی پارچه مازراتی

تشخیص پارچه مازراتی گرم بالا

برای پهن کردن پارچه بر روی میز کار و برش آن تشخیص روی پارچه بسیار مهم است. این کار تاثیر مستقیمی در کیفیت و تمیزی کار نهایی شما دارد. برای تشخیص این موضوع چند راه وجود دارد. توجه کنید که پارچه مازراتی گرم بالا به دو دسته طرح دار و ساده تقسیم بندی می شود. در پارچه های طرح دار کار ما بسیار ساده است. اما برای پارچه های ساده نیاز به دقت و مهارت بیشتری داریم. که در ادامه با هم بررسی می کنیم.

تشخیص بوسیله ترکی پارچه

یکی از راه هایی که برای تشخیص روی پارچه وجود دارد توجه به ترکی آن است. اگر دقت کرده باشید در کناره های پارچه و روی ترکی آن نقطه هایی به شکل جای سوزن وجود دارد. روی پارچه همان سمت سوزن سوزنی و زبر پارچه است. پشت پارچه ما نیز دقیقا همان سمتی از ترکی است که صاف و نرم است.

تشخیص بوسیله بافت پارچه

یکی دیگر از راه های تشخیص رو و پشت پارچه با استفاده از سطح پارچه می باشد.سطح پارچه مازراتی گرم بالا زبر و دانه دانه می باشد. اما قسمت پشتی پارچه نسبت به قسمت رویی ان از زبری و ناصافی بیشتری برخوردار است.

منبع: https://shop-happyland.com/blog/what-are-characteristics-of-maserati-fabric/

3.5/5 - (8 امتیاز)

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا