پارچه شناسی

پارچه کرپ مازراتی مناسب چه فصلی است

مطمئنا در بین دنیای متنوع پارچه، اسم کرپ مازراتی به گوشتان خورده است. این پارچه به قدری پرطرفدار است، که عضو ثابت فروشگاهای پارچه شده است. این پارچه زیر مجموعه پارچه کرپ می باشد. این پارچه زیبا و بادوام می تواند یک انتخاب هوشمندانه برای خانم های شیک پوش باشد. قبل از بررسی اینکه پارچه مازراتی مناسب چه فصل هایی از سال می باشد لازم است تا کمی با این پارچه جذاب آشنا شویم. در ادامه با نحوه تولید، کاربردها، روش مراقبت و دیگر نکات مهم در مورد این پارچه صحبت خواهیم کرد.

پارچه کرپ مازراتی چیست و چگونه تولید می شود؟

همانطور که از نامش پیدا است پارچه کرپ مازراتی زیر مجموعه ای از پارچه کرپ است. در فرآیند تولید آن، از نخ های تابدار استفاده می شود. با انجام فرایندهای شیمیایی و بخصوصی این نخ های تابدار را به پارچه تبدیل می کنند. نتیجه کار پارچه جذاب و با دوامی می شود که دارای ضخامت مناسب، بافت زیبا و تراکمی منحصر به فرد است.خرید پارچه کرپ مازراتی | فروشگاه پارچه نگار

ویژگی هایی که پارچه کرپ مازراتی را متمایز می کند

  • سطحی نرم و لطیف
  • بافت ضخیم با تراکم بالا
  • کاربردی و با دوام
  • ایستایی فوق العاده
  • عدم آبرفت
  • عدم اتو رفت
  • عدم چروک پذیری
  • تونع در طرح و رنگ
  • خاصیت کشسانی
  • رنگ ثابت
  • خوش دوخت و فرم پذیر
  • گرمای مطبوع

بیشتر بخوانید: پارچه مازراتی گرم بالا چیست


بافت پارچه کرپ مازراتی

بافت انواع پارچه مازراتی متفاوت است. بعضی از آنها گرم بالا و ضخیم تر و برخی نازک تر هستندو اما به طور کلی پس از لمس این پارچه متوجه لطافت این پارچه خواهید شد. سطح رویی این پارچه دارای بافت برجسته و حتی کمی دانه دانه می باشد. اگر پارچه مازراتی را در میان دو انگشت خود بگیرید، به خوبی متوجه تراکم و ضخامت این پارچه خواهید شد.

ایستایی بی نظیر

پارچه کرپ مازراتی قرمز

پارچه خوش فرم کرپ مازراتی به دلیل ایستایی بالای که دارد برای دوخت انواع مدل ها مناسب است. به خصوص مدل های فشن و خاص که نیاز به پارچه های آهاردارد دارد. هچنین برای دوخت لباس های رسمی بهترین گزینه محسوب می شود.

بدون آبرفت

از دیگر ویژگی های پارچه مازراتی ثابت بودن اندازه آن پس از شست و شو است. این پارچه  آبرفت ندارد و از این بابت برای شما نگرانی ایجاد نخواهد کرد.

بدون اتو رفت

مطمئنا متوجه شدید که بعضی از پارچه ها در زیر اتو جمع می شوند. این یک گزینه منفی برای پارچه می تواند باشد. پارچه کرپ مازراتی فاقد این ویژگی می باشد و بعد از اتو کشی تغییر اندازه نمی دهد.

عدم چروک پذیری

یکی از مواردی که سبب نارضایتی خانم ها از لباسشان می شود چروک شدن آن است. بخصوص در مهمانی ها اگر لباس شما چروک باشد ظاهر جذابی ندارد. پارچه کرپ مازراتی به خوبی این مشکل را حل می کند. این پارچه چروک نمی شود و تا ثانیه آخر مهمانی استایل شما را به بهترین شکل حفظ می کند.

قیمت پارچه کرپ مازراتی درجه یک

تنوع در طرح و رنگ

یکی دیگر از ویژگی های پارچه جذاب ما، کامل بودن پالت رنگی آن است. این ویژگی باعث می شود تا این پارچه بتواند تمامی سلیقه ها و نیازها را برطرف کند. اما تنوع این پارچه فقط محدود به رنگ آن نمی شود. پارچه کرپ مازراتی دارای طرح های متنوع نیز می باشد. پس اگر طرفدار پارچه های طرحدار هستید می توانید برای خرید، سری هم به غرفه پارچه کرپ مازراتی بزنید.

خاصیت کشسانی پارچه کرپ مازراتی

کشسانی پارچه کرپ

اگر از پارچه کرپ مازراتی استفاده کرده باشید متوجه کشسانی بودن آن خواهید شد. کشسانی بودن پارچه مازراتی به کیفیت آن بستگی دارد. این ویژگی باعث راحت بودن شما در لباس می شود. همچنین باعث می شود نتیجه کار شما بدون نقص به نظر برسد.

ثابت بودن رنگ

یکی از ویژگی های مثبت برای هر پارچه ای ثابت بودن رنگ آن است. این ویژگی باعث می شود تا در دراز مدت لباس مورد نظر کیفیت خود را از دست ندهد. مژده ای که برای شما داریم این است که پارچه زیبای مازراتی این ویژگی را نیز دارد و به اصطلاح یک پارچه رنگ ثابت است.

خوش دوخت و فرم پذیر بودن

مهمترین ویژگی پارچه کرپ مازراتی هیجان انگیز ما چیزی نیست جز، خوش دوخت بودن. اگر فقط یکبار دوخت این پارچه را امتحان کنید، متوجه خوش دوخت بودن آن خواهید شد. از طرفی این پارچه برای هر طراح لباسی می تواند هیجان انگیز باشد. علت آن هم فرم پذیر بودن این پارچه است.

گرمای مطبوع

پارچه مازراتی به علت تراکم بالا و فشردگی مانع از عبور هوا می شود. همین امر باعث می شود تا این پارچه برای روزهای سرد سال یک آیتم ایدئال محسوب شود.

کاربرد پارچه کرپ مازراتی

بسته به جنس و کیفیت پارچه موارد استفاده از آن متفاوت می باشد. پارچه کاربردی و جذاب کرپ مازراتی برای دوخت انواع لباس های مجلسی، مانتوهای رسمی، کت و دامن های شکیل و همچنین شلوارهای بلند مورد استفاده قرار می گیرد. این پارچه بادوام و ماندگار مطمئنا سالیان زیادی مهمان کمد شما خواهد بود. توجه کنید این پارچه جز پارچه هایی است که ایستایی بالای دارد. پس در نتیجه برای دوخت مدل های لخت، که نیاز به ریزش دار بودم پارچه دارد مناسب نیست.

پارچه کرپ مازراتی برای استفاده در چه فصلی مناسب است؟

در دنیای مد و فشن و در بین مزون دارها کرپ مازراتی یک پارچه محبوب است. در تمام فصول سال شما لباس های تولید شده با این پارچه را در پشت ویترین فروشگاها می بینید. لازم به ذکر است که مازراتی، ضخیم ترین و پرتراکم ترین نوع پارچه کرپ است. همین ضخامت باعث می شود تا بیشترین فروش پارچه کرپ را در فصول سرد سال شاهد باشیم. اما در روزهای خنک بهار مانند اوایل فروردین نیز می توان از این پارچه جذاب استفاده کرد. پس می توانید این پارچه را در لیست پارچه های مناسب برای ایام عید و مهمانی ها قرار دهید.

چه عواملی عمر پارچه کرپ مازراتی را بیشتر می کند؟

شستشوی کرپ

همه ما می دانیم که نحوه نگهداری، شست و شو و اتوکشی چقدر می تواند در عمر پارچه تاثیرگذار باشد. از این رو بهتر است با این موارد به خوبی آشنا شوید تا بتوانید در دراز مدت کیفیت پارچه خود را تضمین کنید.

خرید پارچه مازراتی مانتویی

نکات مهمی که طول عمر پارچه شما را بیشتر می کنند.

  • از تماس و اصطکاک پارچه با اجسام زبر خودداری کنید
  • از شستشوی مداوم بپرهیزید
  • با آب ولرم و تقریبا 35 درجه بشویید
  • از مواد شوینده رقیق و بدون آنزیم استفاده کنید
  • از چنگ زدن لباس بپرهیزید
  • از آویزان کردن لباس در برابر نور مستقیم خورشید پرهیز کنید
  • با دمای زیاد اتوکشی نکنید
  • برای اتوکشی لباس از پشت پارچه اتو بزنید
  • از یک پارچه واسطه و تمیز برای اتوکشی استفاده کنید

انواع پارچه کرپ مازراتی

پارچه مازراتی انواع متفاوتی دارد. متناسب با مدل، فصل و سلیقه خود می توانید پارچه مورد نظر خود را انتخاب کنید. دو مدل از پر فروش ترین پارچه های مازراتی را با هم بررسی خواهیم کرد. هر دو نوع پارچه نام برده، جز پرفروش ترین و پرمخاطب ترین پارچه ها هستند.

  • کرپ مازراتی کنزو
  • کرپ مازراتی گرم بالا

پارچه های نام برده ویژگی های متفاوتی دارند و بطبع کاربرد آن ها نیز یکسان نیست. در ادامه به صورت مختصر در مورد هر کدام از این دو نوع پارچه صحبت خواهیم کرد.

کرپ مازراتی کنزو

یکی از زیر مجموعه های معروف مازراتی، پارچه کنزو می باشد. این پارچه پرفروش به دلیل کیفیت و ماندگاری بالا از محبوبیت زیادی برخوردار است. بافت و مواد اولیه این پارچه بسیار با کیفیت و درجه یک می باشد. پارچه کنزو در سراسر دنیا مورد استقبال طراحان لباس و برندها قرار گرفته است. این پارچه در دو نوع مختلف زبر و نرم تولید و در بازار عرضه می شود.

کرپ مازراتی گرم بالا

کاربردی بودن و کیفیت بالای الیاف و بافت این پارچه آن را به یکی از پرفروش ترین پارچه ها تبدیل کرده است. پارچه مازراتی گرم بالا نسبت به دیگر گروه های پارچه مازراتی از تراکم و ضخامت بیشتری برخوردار است. این پارچه زیبا و پرطرفدار از لحاظ ظاهری بدون پرز و کمی دانه دانه می باشد. پارچه مازراتی گرم بالا اگر با آستری ترکیب شود، نقش یک پالتوی زیبا را به خوبی ایفا خواهد کرد.

3.6/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا