استایلبارداری

بهترین پارچه ها و مدل های پیراهن بارداری

دوران بارداری یکی از سخت ترین دوره های زندگی زنان است. به همین دلیل نیاز به راحت ترین لباس ها دارد. پیراهن هایی با پارچه های الیاف طبیعی مانند نخی و لینن برای دوخت لباس های خانگی دوران بارداری بسیار مناسب و کاربردی هستند. لباس های دوران بارداری بهتر است از جنس پارچه هایی باشند که باعث آزردگی پوست نمی شوند. علاوه بر این پیراهن های این دوره باید بسیار سبک و راحت باشند تا حرکات مادر را بیش از پیش محدود نکنند. . پیراهن های تابستانی بارداری باید بسیار خنک باشند تا در صورت بالا بودن دمای بدن مادر باعث کلافگی نشود. همچنین پارچه های زمستانی باید علاوه بر گرم و نرم بودن سبک و راحت باشند. در ادامه مدل های متنوعی از پیراهن های بارداری با پارچه نخی و پارچه لینن را مشاهده خواهیم کرد.

نکات کلیدی برای انتخاب پارچه مناسب بارداری:

– تنخور راحت و سبک پارچه

– لطافت و نرمی

– جذب رطوبت و تعریق بدن

– سازگاری با پوست بدن

مشاهده رنگبندی کامل پارچه لینن نخ

پیراهن های جلو دکمه دار

این مدل پیراهن های جلو دکمه دار یکی از انتخاب های مناسب دوران بارداری و همچنین شیردهی است. پارچه لینن و پارچه نخی برای دوخت این پیراهن ها بسیار مناسب هستند. زیرا علاوه بر نازک و سبک بودن در صورت استفاده در دوران شیردهی با تماس با پوست نوزاد ایجاد حساسیت نمی کنند. پارچه های لینن انواع نازک و ضخیم دارند که برای فصول مختلف قابل استفاده هستند. پارچه های زمستانی موهر و کشمیر در صورتی که نرم باشند برای دوخت پیراهن های زمستانی مناسب هستند. همچنین پارچه کتان به خاطر تراکم بافت زیاد برای فصل های سرد سال مناسب است. پیراهن های جلو دکمه دار با تمامی پارچه هایی که در بالا اشاره شد قابل دوخت هستند.

 

پیراهن راحتی با پارچه نخی

پارچه نخی برای مدل پیراهن های فری سایز بارداری

پارچه لینن و پارچه نخی به خاطر لخت و ریزش دار بودن برای دوخت لباس های فری سایز انتخاب های خوبی هستند. پیراهن های فری سایز که برای دوران بارداری استفاده می شوند اغلب دارای برش در زیر سینه (خط ژوزفین) هستند و چین دار یا پیلی دار هستند. پارچه های تریکو پنبه ای و دورس نیز برای پیراهن های فری سایز بارداری مناسب هستند.

پیراهن راحتی بارداری


مرتبط: آشنایی با 7 پارچه فوق العاده برای دوخت لباس کودک


جیب های کاربردی برای پیراهن بارداری

جیب های پیراهن های خانگی در استفاده روزمره بسیار مفید خواهند بود. اغلب از جیب داخل درز برای پارچه نخی و پارچه لینن استفاده می شود. دوخت جیب های روکار معمولا به دلیل لخت بودن پارچه نخی و پارچه لینن توصیه نمی شوند. اما اگر قصد دوخت جیب روکار دارید می توانید با چسباندن لایی حریر ضخامت و استحکام پارچه جیب را بیشتر کنید. بنابراین پارچه لینن و نخی با این مدل پیراهن بارداری بسیار راحت و کاربردی است. پارچه های پشمی نیز در صورت استفاده از لایی پنبه ای یا آستردوزی برای پیراهن های زمستانی مناسب هستند. همچنین می توانید از جیب های فیلتو برای این پارچه استفاده کنید.

پیراهن جیب دار بارداری

پارچه لینن برای مدل کیمونو برای بارداری

مدل کیمونو به خاطر آزاد و راحت بودن یکی از محبوب ترین مدل ها برای پیراهن بارداری است. این مدل لباس به خاطر فری سایز بودن، علاوه بر دوران بارداری برای پس از زایمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. لختی و سبکی پارچه نخی و پارچه لینن برای لباس های کیمونو بسیار عالی هستند. انواع پارچه های شانتون، ابر و بادی ،کتان و وال نیز برای دوخت لباس های بارداری کاربردی هستند. زیرا علاوه بر راحتی و سبک بودن، برای دوخت مدل کیمونو مناسب هستند.

طرح های متنوع پارچه نخی

کیمونو مدل مناسب بارداری

 

3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا