روش های مراقبتی از پارچه

روش سریع و آسان اتو کردن پارچه سیلک

مقاله آموزش روش صحیح شست و شوی پارچه سیلک پیش نیاز مقاله اتو کردن پارچه سیلک است. بنابراین پیشنهاد می کنیم، ابتدا آن مقاله را مطالعه نمایید

خرید پارچه سیلک گلدار

 

مرحله بعدی مراقبت و نگهداری، اتو کردن پارچه سیلک است. پس از شست و شوی پارچه سیلک آن را از تشت خارج کنید و برای آبکشی به تشت آب سرد منتقل کنید. سپس پارچه را در تشت آب تکان دهید تا مایع یا پودر شوینده روی آن باقی نماند. این روش برای شست و شوی دستی می باشد. اغلب ماشین های لباسشویی دارای حالت آبکشی می باشند که می توانید از آن برای پارچه سیلک خود استفاده کنید.


حتما بخوانید: 6 استایل حجاب با پارچه سیلک


خشک کردن پارچه سیلک

برای خشک کردن پارچه سیلک از چلاندن پارچه جدا خودداری کنید. ابتدا پارچه سیلک را به روی حوله ای تمیز پهن کنید و سپس هر دو را رول نمایید. بعد رول حوله و پارچه سیلک را بچلانید تا آب های اضافه آن گرفته شود. بعد از عملیات چلاندن، آن را روی سطح صافی به روی حوله پهن نمایید تا خشک شود. اگر پارچه سیلک را از بند آویزان کنید ممکن است به دلیل حساسیت زیاد پارچه، بافت و ظاهر پارچه آسیب ببیند. از قرار دادن پارچه سیلک مقابل نور خورشید و یا خشک کردن توسط حرارت اجتناب کنید. از خشک کن ماشینی برای این پارچه به هیچ عنوان استفاده نکنید.

قیمت پارچه ساتن سیلک

اتو کردن پارچه سیلک

پیش از اتوکشی پارچه سیلک از خشک شدن کامل آن اطمینان حاصل کنید، زیرا اگر خیس یا مرطوب باشد ممکن است در اثر گرمای اتو به روی پارچه لکه ایجاد شود. پارچه یا لباس سیلک خود را از سمت پشت پارچه اتوکشی کنید. برای اینکه اتو مستقیما با پارچه در تماس نباشد از یک تکه پارچه نخی برای اتوکشی استفاده کنید. از اسپری کردن آب یا بخار اتو برای اتوکشی پارچه سیلک استفاده نکنید زیرا ممکن است که روی پارچه ایجاد لکه کند. از حرارت پایین برای اتوکشی پارچه و یا لباس سیلک خود استفاده کنید.

پارچه سیلک به پارچه های ابریشمی گفته می شود. در گذشته این پارچه از الیاف طبیعی ابریشم بافته می شد اما اکنون بیشتر پارچه های سیلک موجود در بازار از الیاف مصنوعی ابریشم بافته می شوند.


بیشتر بخوانید: ۶ مدل بلوز با پارچه تور خالدار فلوک


نگهداری پارچه سیلک

پارچه سیلک را به دور از نور آفتاب نگهداری کنید تا دچار پریدگی رنگ نشود. پارچه سیلک طبیعی (ابریشم طبیعی) را به دور از کرم ها و حشرات نگهداری کنید. اگر قصد نگهداری پارچه سیلک درون کاور های پلاستیکی را دارید، دقت کنید که بخشی از کاور را باز بگذارید تا هوا در آن جریان داشته باشد.

1.6/5 - (8 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا