استایلبهار و تابستانمهمانی و مجلسی

پارچه ژاکارد چاپی و 5 لباس جذابی که می توانید با آن بدوزید

پارچه ژاکارد نامی محبوب و پرآوازه در سالهای اخیر محسوب می شود. تنوع بی نظیر و کاربردهای متنوع آن جزو دلایلی است که ژاکارد را به پرفروش ترین پارچه این سالها تبدیل کرده است. پارچه ژاکارد چاپی نیز یکی از مدل های متنوع این پارچه است که به تازگی در بازار می بینید. این پارچه زیبا با طرح های فریبنده می تواند همان چیزی باشد که شما در استایل روزمره خود به آن نیاز دارید. همانطور که می دانید ژاکارد به دلیل ایستایی و بافتی که دارد در طراحی لباس های مختلفی به کار می رود.

البته الیاف لمه به کار رفته در مدل های متنوع این پارچه و درخششی که دارد، یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن است. اما اگر به ژاکارد ساده با طرح های زیبا و مات نیاز دارید، پارچه ژاکارد چاپی می تواند برای شما مناسب باشد. این پارچه یکی از جدیدترین و جذاب ترین مدل های ژاکارد است. اگر با این پارچه ترند روز آشنا نیستید و یا ایده ای برای استفاده از آن در استایل خود ندارید، مطالعه این مطلب می توانید برای شما الهام بخش باشد.

قیمت و خرید پارچه ژاکارد چاپی | پارچه نگار

اندکی درباره پارچه ژاکارد چاپی

معمولا پارچه های دارای الیاف مصنوعی بهترین گزینه برای چاپ هستند. پارچه ژاکارد کجراه نیز در این دسته قرار می گیرد. این پارچه یکی از بهترین گزینه ها برای چاپ طرح های متنوع به حساب می آید. پارچه ژاکارد پرینت با استفاده از پارچه کتان لمه تولید می شود. این پارچه ساده و تک رنگ به عنوان زمینه در اختیار دستگاه های چاپ پارچه پیشرفته قرار می گیرد. معمولا برای چاپ پارچه های نفیس و بادوام از تکنیک چاپ سابلیمیشن استفاده می شود. با استفاده از جوهرهای مخصوص، گرانقیمت و حرارت بالا، طرح های مورد نظر روی پارچه کتان لمه منتقل می شود. حرارت و فشار بالا باعث می شود طرح چاپ شده به الیاف پارچه نفوذ کند.

اندکی درباره پارچه ژاکارد چاپی

به طور معمول ژاکارد یکی از بادوام ترین پارچه های طرح دار است. پارچه ژاکارد پرینت نیز از این قاعده مستثنی نیست. زیرا با شستشو و استفاده مداوم تغییری در رنگ و بافت این پارچه مشاهده نخواهید کرد. این پارچه تمام ویژگی های جذاب و فوق العاده ژاکارد را دارد. چروک پذیری اندک، ایستایی فوق العاده، وزن کم و تنوع بی نظیر تنها بخشی از این ویژگی ها است. پارچه ژاکارد چاپی می تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. در واقع برای داشتن یک لباس زیبا با این پارچه، تنها به یک مدل ساده و شیک نیاز دارید. توصیه می شود برای دوخت چنین پارچه خیره کننده و پر نقش و نگاری به سراغ الگوهای ساده بروید. با در نظر داشتن این نکته، پارچه شما جلوه بیشتری پیدا خواهد کرد.


حتما بخوانید: پارچه ژاکارد چاپی چه ویژگی هایی دارد؟


5 ایده دوخت پارچه ژاکارد چاپی

اگر به اندازه کافی با ویژگی ها و فرم و بافت پارچه ژاکارد چاپی آشنا شدید، حالا زمان آن رسیده که از آن به بهترین نحو در استایل خود بهره ببرید. این پارچه زیبا با طرح و رنگ های ترند سال می تواند آیتم تغییر دهنده استایل شما باشد. بررسی مدل لباس هایی که می توانید با این پارچه طراحی کنید، می تواند راهنمای خوبی برای داشتن استایلی متفاوت و جدید به حساب آید. در ادامه این مطلب قصد داریم به چند آیتم کاربردی که با ژاکارد پرینت قابل طراحی و دوخت است، بپردازیم.

مانتو کتی با پارچه ژاکارد چاپی

یکی از بیشترین مصارف پارچه ژاکارد طرحدار، در طراحی مانتو است. با توجه به ایستایی متوسط پارچه ژاکارد، معمولا از آن برای دوخت مانتوهای کتی استفاده می شود. این مانتوهای کاربردی با چنین پارچه ای تبدیل به اصلی ترین آیتم استایل شما خواهند شد. به خصوص که در سال های اخیر لباس های طرحدار تبدیل به گزینه های محبوب و پرطرفدار شدند. نقوش خاص و رنگ های برجسته به کار رفته در طراحی این پارچه، یک کت شیک و متفاوت برای شما خواهد ساخت. اگر طرفدار استایل کژوال هستید به شما توصیه می کنیم از رنگ ها نترسید. یک پارچه شلوغ با رنگ هایی مانند نارنجی یا سرخابی انتخاب کنید. چند آیتم ساده و تک رنگ با الهام از پارچه ژاکارد نیز با آن ترکیب کنید. به این ترتیب شما استایلی کژوال و مناسب فعالیت روزمره دارید.

مانتو کتی با پارچه ژاکارد چاپی

اگر مایلید از این پارچه طرحدار خاص در استایل رسمی استفاده کنید، تنها کافی است به دنبال رنگ های مناسب باشید. رنگ های تیره مانند مشکی، سورمه ای و زرشکی برای استایل رسمی مناسب تر هستند. البته اگر به رنگ های روشن علاقه دارید، طیف رنگی بژ استایلی رسمی و متفاوت برای شما خواهد ساخت. به این ترتیب تنها کافی است یک پارچه ژاکارد چاپی با پس زمینه ای مناسب پیدا کنید. اگر اندکی ذوق و جسارت به خرج دهید، خواهید دید این کت با پارچه ژاکارد چاپی، با شلوار جین نیز ست می شود. در واقع به همین دلیل این پارچه به عنوان یکی از کاربردی ترین مدل های ژاکارد به حساب می آید.

دامن های رنگارنگ

یکی از بهترین آیتم هایی که می توانید با آن استایلی خاص خود بسازید، دامن است. یک دامن ساده به آسانی جلوه جدیدی به همه لباس هایی که تا به حال می پوشیدید، می دهد. حالا اگر همین دامن ساده را با با پارچه ای طرحدار مانند پارچه ژاکارد چاپی بدوزید، استایل شما جلوه ای صد چندان پیدا می کند. در سالهای اخیر لباس های طرحدار تبدیل به ترند روز شدند. این لباس های دوست داشتنی هر روز بیش از پیش مورد استقبال قرار می گیرند. طراحان نیز علاقه بیشتری به استفاده از پارچه های شلوغ و پر نقش و نگار نشان دادند. به همین دلیل یک دامن چین دار و نیم کلوش با این پارچه می تواند استایلی مطابق مد روز برای شما بسازد. مخصوصا اگر روحیه ای هنری دارید و مایلید حسن سلیقه خود را در لباس هایی که انتخاب می کنید، نشان دهید.

دامن های رنگارنگ

این دامن های راحت بهترین گزینه برای اضافه کردن رنگ های جذاب به استایل کژوال هستند. شما می توانید این دامن ها را همراه با کت، شومیز و حتی مانتوهای مختلف بپوشید. به این ترتیب استایل شیک و متفاوت برای فعالیت های روزمره خود خواهید داشت. از آنجایی که پارچه ژاکارد چاپی چروک پذیری متوسطی دارد، نیاز نیست تمام وقت نگران ظاهر دامن خود باشید. البته از پارچه ژاکارد چاپی می توانید برای دوخت دامن های ماکسی و کاملا فیت بدن نیز استفاده کنید. این مدل دامن ها را اگر با یک شومیز یا مانتوی کتی ترکیب کنید، استایلی شیک و رسمی برای مهمانی های مختلف خواهید داشت. کرپ و حریر جزو بهترین پارچه هایی هستند که می توانید در این استایل رسمی از آنها استفاده کنید.

قیمت پارچه ژاکارد چاپی

پیراهن های نیمه رسمی با پارچه ژاکارد چاپی

پیراهن های رسمی زنانه ممکن است برای خانم های طرفدار مد و استایل کژوال کمی کسل کننده به نظر برسد. یکی از جذاب ترین مدل هایی که اخیرا در بازار مشاهده می شود، پیراهن های نیمه رسمی اورسایز ژاکارد است. اگر همچنان این پیراهن ها با ژاکارد کلاسیک و لمه نظر شما را جلب نمی کنند، می توانید از پارچه ژاکارد پرینت در طراحی آنها کمک بگیرید. چنین پیراهنی جلوه ای پر انرژی و دوست داشتنی به استایل شما می دهد. اگر اهل پوشیدن لباس های فانتزی هستید، پیراهن های پف دار و پر چین زیبایی می توانید با این پارچه بدوزید. با توجه به آهار متوسط این پارچه آستین های مدل دار متنوعی با آن می توانید طراحی کنید.

پیراهن های نیمه رسمی با پارچه ژاکارد چاپی

یقه های خاص، دکمه های خلاقانه و انواع پاپیون را نیز می توانید با این پارچه طراحی کرده و به لباس خود اضافه کنید. خواهید دید این جزئیات متفاوت تا چه حد بر منحصربه فرد بودن پیراهنی که بر تن کردید موثر است. این پیراهن های ترندی را می توانید در میهمانی های نیمه رسمی با کالج، صندل و کتانی بپوشید. در استایل رسمی مناسب مهمانی های بزرگتر تنها به یک کفش پاشنه بلند و کیف کوچک مجلسی نیاز دارید. چنین پیراهنی با پارچه ژاکارد پرینت هرگز قدیمی نشده و دوام بسیاری بالایی دارد. در نتیجه تا مدت ها می توانید از پوشیدن آن لذت ببرید.

کراپ کت ترندی ژاکارد

کت کراپ ترندی ژاکارد

یکی از جذاب ترین آیتم هایی که اخیرا طرفداران بسیاری پیدا کرده، کت های کراپ یا نیم تنه است. این کت های کوچک، کاربردی و بامزه مخصوص طرفداران مد است. معمولا از پارچه های تک رنگ برای طراحی چنین کت های استفاده می شود. اما بسیاری از برندهای شناخته شده جهان، در کالکشن های جدید خود برای تابستان پیش رو، از پارچه ژاکارد چاپی استفاده کردند. تنوع خیره کننده این پارچه در طرح و رنگ یکی از دلایل استفاده از آن در طراحی این کت های نیم تنه است. این کت های کوتاه را می توانید با لباس های مختلفی ست کنید. شلوار جین، دامن جین، پیراهن های کتان و بسیاری آیتم دیگر وجود دارد که با این کت های رنگارنگ و خاص ست می شوند. اگر اکسسوری مناسب انتخاب کنید، خواهید دید این کت طرحدار در استایل رسمی نیز می درخشد.

خرید جدیدترین طرحهای پارچه ژکارد پرینت

 

پارچه ژاکارد چاپی به عنوان خرجکار

پارچه ژاکارد چاپی به عنوان خرجکار

همواره یکی از کاربردهای پارچه طرحدار، استفاده از آن به عنوان خرجکار است. در واقع شما می توانید از پارچه ژاکارد چاپی برای تزئین لباس های مختلفی استفاده کنید. این پارچه به راحتی با مدل های مختلف ژاکارد و انواع کرپ ترکیب می شود. معمولا توصیه می شود از رنگ زمینه یا رنگ های به کار رفته در پارچه ژاکارد پرینت برای انتخاب پارچه های ساده و تک رنگ کمک بگیرید. استفاده از این پارچه زیبا برای تزئین دور آستین، دور یقه و حاشیه انواع مانتو، کت و پیراهن ایده خوبی برای داشتن لباسی متفاوت است. تنها کافی است متفاوت ببینید و جسور و خلاقانه عمل کنید.

منبع: pinterest.com

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا