استایلشب عیدمهمانی و مجلسی

چه رنگ پارچه پولکی برای عید 1402 انتخاب کنیم

پارچه پولکی برای عید 1402 می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما باشد. طراحان برای بهار 2023 به دنبال درخشان ترین پارچه ها هستند. به همین دلیل پارچه پولکی در میان ترندهای امسال جایگاه ویژه ای دارد. پولک های ریز و درشت با اشکال ساده و فانتزی، جزئیات جذابی هستند که استایلی متفاوت برای شما می سازند. از این پارچه دوست داشتنی و خاص می توانید در دوخت لباس مجلسی استفاده کنید. البته اگر طرفدار دامن و یا شلوارهای طرحدار و خاص هستید نیز این پارچه می تواند برای شما فوق العاده باشد. در ادامه این مطلب ما قصد داریم بیشتر با پارچه پولکی و رنگ هایی که می توانید برای عید 1402 انتخاب کنید، آشنا شویم.

قیمت پارچه پولکی ساده

پارچه پولکی چیست؟

اجازه دهید قبل از پرداختن به بهترین رنگ های پارچه پولکی برای عید 1402، به این سوال بپردازیم که پارچه پولکی چیست. همانطور که از نام این پارچه پیداست، دارای پولک های کوچک و بزرگی است. این پولک های ممکن است پلاستیکی یا فلزی باشند. پولک ها معمولا در شکل، رنگ و اندازه تنوع بالایی دارند. همه پولک ها براق و ساده نیستند و ممکن است مدل های مات و طرحدار آن را نیز در بازار مشاهده کنید. برای زمینه این پارچه معمولا از پارچه های توری یا شیفون استفاده می شود. اما باید گفت پارچه پولکی از نظر طرح، رنگ و جنس پارچه تنوع بی نظیری دارد. گاهی این پولک ها با نخ های نامرئی به پارچه زمینه متصل می شوند و گاهی با چسب و پرس روی پارچه قرار می گیرند.

پارچه پولکی چیست؟

با توجه به پارچه مورد استفاده در زمینه این پارچه، ویژگی های آن می تواند متفاوت باشد. مدل قرار گرفتن پولک ها نیز یکی دیگر از دلایل تنوع بالای این پارچه است. در بعضی از مدل ها پولک ها دو رو هستند. در این مدل شما می توانید با تغییر جهت خواب پولک ها، سایه ای جذاب روی پارچه ایجاد کنید. از این پارچه معمولا برای دوخت لباس های مجلسی و انواع کت و شلوار زنانه استفاده می شود. اما شما می توانید با اندکی ساختارشکنی از آن در استایل کژوال خود نیز لذت ببرید. دوخت انواع بلیزر و وست می تواند بهترین گزینه برای استفاده از این پارچه در استایل روزمره شما باشد.


مقاله مشابه: پارچه پولکی، کاربردها و ویژگی های خاص آن


بهترین رنگ های پارچه پولکی برای بهار 1402

همانطور که اشاره شد، اگر به دنبال پارچه ای متفاوت و جذاب برای عید 1402 هستید، پارچه پولکی می تواند انتخاب فوق العاده ای باشد. از این پارچه می توانید در دوخت لباس های مختلف استفاده کنید. تنها کافی است کمی خلاقانه تر به رنگ های خیره کننده و پولک های آن نگاه کنید. با توجه به سبک و استایل شما، هر یک از رنگ های زیر می تواند بهترین انتخاب شما در میان رنگ های ترند پارچه پولکی باشد.

پارچه پولکی طلایی، کلاسیک و همیشگی

بهترین رنگ های پارچه پولکی برای بهار 1402

خانم های طرفدار استایل پر زرق و برق و ماکسیمال معمولا به دنبال پارچه با رنگ های درخشان و خیره کننده هستند. درخشان ترین رنگی که در میان رنگ های این پارچه می توانید انتخاب کنید، طلایی است. این رنگ خاص به استایل شما جلوه ای لوکس و گرانقیمت می دهد. مخصوصا اگر طرفدار اکسسوری های طلایی رنگ نیز هستید. اگر تن رنگ پوست شما گرم است، رنگ طلایی جلوه زیباتری به رنگ پوست شما می دهد. البته این رنگ برای خانم هایی با تناژ پوستی سرد نیز مناسب است. زیرا باعث می شود تبدیل به جواهری چشمگیر شوید. رنگ طلایی هرگز قدیمی نشده و اگر یک کت یا لباس مجلسی با پارچه پولکی طلایی بدوزید، تا سالها می توانید از آن استفاده کنید. مخصوصا که این پارچه کیفیت بالایی نیز دارد و در صورت نگهداری مناسب، به ندرت آسیب می بیند.

نقره ای، شیک و خیره کننده

خانم های طرفدار استایل ساده و شیک معمولا ترجیح می دهند با احتیاط لباس های درخشان را به استایل خود اضافه کنند. این پارچه با رنگ نقره ای یکی از بهترین انتخاب ها برای چنین سلیقه ای است. در حقیقت با این رنگ شما می توانید به راحتی استایل ساده خود را با یک پارچه پر زرق و برق اما خاص و متفاوت، تزئین کنید. اگر اغلب لباس های شما به رنگ های سفید و بژ است، پارچه پولکی نقره ای می تواند مکمل خوبی باشد. یک شلوار واید لگ یا دامن کوتاه با این پارچه به راحتی تبدیل به آیتمی پرکاربرد در استایل شما خواهد شد.

خرید آنلاین پارچه پولکی

پارچه پولکی سبز، شاد و متفاوت

پارچه پولکی سبز، شاد و متفاوت

اگر برای یک مهمانی رسمی به دنبال رنگی شاد و خاص برای دوخت لباس مجلسی هستید، پارچه پولکی سبز می تواند انتخاب ایده آلی برای شما باشد. همانطور که می دانید، سبز پررنگ در چند سال اخیر به عنوان سبز ترندی نیز شناخته می شود. به همین دلیل این رنگ سبز در این مدل پارچه تبدیل به یکی از بهترین گزینه ها برای عید 1402 شده است. از این پارچه می توانید برای پیراهن های ماکسی بلند استفاده کنید. هرچند رنگ آن برای دوخت کت و جلیقه نیز بسیار مناسب است. این رنگ را می توانید با مشکی و سرخابی ترکیب کنید.

طیف صورتی، متنوع و چشمگیر

طیف صورتی، متنوع و چشمگیر

صورتی معمولا یکی از اولین انتخاب های هر خانمی است. با توجه به رنگ سال 2023 و ترند شدن رنگ سرخابی برای بهار سال جدید، صورتی و طیف متنوع آن می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. اگر طرفدار رنگ های روشن هستید، پارچه پولکی با رنگ صورتی پاستلی می تواند برای شما کاربردی باشد. اگر به دنبال رنگی شاد و انرژی بخش هستید، نباید سرخابی را فراموش کنید. رنگ سال 2023 که سرخابی قرمز یا قرمز تیره است نیز می تواند برای شما بسیار مناسب باشد. در استایل فانتزی می توانید صورتی را با سفید یا قرمز ترکیب کنید. در استایل های شاد، سرخابی به سادگی با آبی و سبز ترندی ست می شود. Viva Magenta را نیز می توانید با رنگ مشکی یا بنفش تیره ترکیب کنید.

مشکی، رازآلود و قدرتمند

پارچه پولکی مشکی، رازآلود و قدرتمند

همانطور که پارچه پولکی طلایی در دسته پارچه های کلاسیک قرار می گرفت، رنگ مشکی آن نیز جزو رنگ هایی محسوب می شود که همیشه قابل استفاده است. پارچه پولکی مشکی برای دوخت لباس های مختلفی مناسب است. شما می توانید از این پارچه برای لباس مجلسی و استایل روزمره خود بهره ببرید. رنگ تیره آن باعث می شود همزمان که جلوه خاص و زیبایی دارد، به شکل اغراق آمیز درخشان و خیره کننده نباشد. بهترین ترکیب رنگ های برای یک استایل مجلسی با این پارچه رنگ قرمز و طلایی است. اگر این پارچه را در استایل کژوال استفاده می کنید، بهتر است به دنبال رنگ های خنثی برای ترکیب با آن باشید.


حتما بخوانید: پارچه پولکی را با چه پارچه هایی ترکیب کنیم


پارچه پولکی چند رنگ

پارچه پولکی چند رنگ

یکی از زیباترین مدل های این پارچه که در سال های اخیر نظر طراحان را به خود جلب کرده است، پارچه های چند رنگ است. قرار گرفتن چند رنگ پولک در کنار یکدیگر باعث می شود جلوه لباس شما چند برابر شود. پارچه های پولکی با طیف رنگی مشابه یا مدل آمبره برای دوخت لباس شب بسیار ایده آل است. اگر مایلید استایلی فانتزی و دوست داشتنی داشته باشید، به سراغ پارچه هایی با پولک های رنگارنگ بروید. اگر مایلید لباسی متفاوت و مجلل داشته باشید، پارچه های پولکی با طراحی آمبره را فراموش نکنید.

قیمت پارچه پولکی جدید

4 نکته اساسی برای مراقبت از پارچه پولکی

مراقبت از لباس هایی که با پارچه های حساس تولید شدند، به طور مستقیم بر طول عمر آنها تاثیر خواهد داشت. پولکی با توجه به داشتن پولک های ظریف و حساس نیاز به مراقبت بیشتری دارد. نکات زیر به شما کمک می کند از لباس پولک دار خود به نحو احسن مراقبت کنید.

پارچه پولکی را با دست بشویید

شاید شستشوی دستی لباس ها دشوار به نظر برسد اما بهترین نحوه شستشوی پولکی، به صورت دستی است. یک ظرف مناسب را با آب ولرم و شوینده ملایم پر کنید. لباس را 5 دقیقه درون این محلول بخیسانید. قسمت هایی از لباس را که تصور می کنید کثیف است، به آرامی با دست بمالید. دقت کنید که فشردن لباس ممکن است باعث آسیب دیدن پولک ها شود.

لباس را پشت و رو کنید

انواع سفید کننده و لکه بر ممکن است به رنگ و بافت پولک آسیب برساند. به همین دلیل باید شوینده مناسب انتخاب کنید. برای محافظت بیشتر از لباس آن را به صورت پشت و رو بشویید. این کار کمک می کند پولک ها کمتر دچار ساییدگی شوند. احتمال کنده شدن پولک ها نیز در این حالت کاهش می یابد.

در هوای آزاد خشک کنید

دور موتور بالای ماشین لباسشویی در هنگام خشک کردن لباس، ممکن است باعث کنده شدن پولک ها شود. علاوه بر این، گرمای دستگاه خشک کن نیز ممکن است به فرم پولک ها آسیب برساند. به همین دلیل بهتر است لباس را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود. لباس را به شکل صاف و مرتب آویزان کنید.

از اتو کشیدن پارچه پولکی بپرهیزید

پولک ها معمولا از جنس پلاستیک هستند. به همین دلیل به سرعت با دمای اتو سوخته و فرم خود را از دست می دهند. اگر لباس شما چروک شده است سعی کنید آن را با چند ساعت آویزان کردن صاف کنید. اگر اتو کشی این پارچه برای شما ضروری است، آن را از پشت پارچه و با استفاده از یک لایه محافظ اتو نمایید. برای صاف شدن این پارچه یک بخار ملایم کافی است.

منبع: www.hubbub.org.uk

 

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا