استایلروزمره و کاربردی

۴ ویژگی پیراهن های وینتج با پارچه نخی گلدار

استایل وینتج به استایلی گفته می شود که از مدل لباس، آیتم و پارچه های قدیمی برای پوشاک در آن استفاده می شود. تاریخ ترویج این استایل به دهه ۹۰ میلادی باز می گردد. زمانی که در تقابل با مد گران قیمت و لوکس، برخی از افرادی که خود را صاحب سبک و تفکر مستقل در مد می دانستند شروع به پوشیدن لباس های دست دوم قدیمی کردند. با ترویج این سبک پوشش، پیراهن های وینتج نخی گلدار نیز که یادآور دوره رمانتیسیسم و نئو رمانتیسیسم بودند دوباره بر تن افراد مختلف دیده شد. امروزه یکی از راه های حمایت از محیط زیست و مقابله با مصرف گرایی پوشیدن لباس های قدیمی و دست دوم می باشد.

قیمت پارچه نخی گلدار ترک

 

در این میان ایده پیراهن وینتج نخی گلدار طی چند سال گذشته طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. پیراهن وینتج نخی گلدار به خاطر پارچه با کیفیت و خنکی که دارد برای روزهای گرم سال بسیار مناسب است. خنکی و لطافت پیراهن های وینتج نخی گلدار در مدل های مختلفی تهیه و عرضه می شوند. به سبب زیبایی و خاص بودن، این پیراهن ها در سراسر جهان طرفداران مخصوص به خود را دارند. امکان دوخت و تهیه پیراهن وینتج نخی گلدار، در مدل های مختلفی امکان پذیر است. در ادامه چند نمونه جذاب از این مدل ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

برش هلال در زیر سینه

پیراهن نخی وینتج گلدار با برش زیر سینه

یکی از مشخصه های لباس های وینتج با پارچه نخی گلدار برش هلال در زیر سینه (خط ژوزفین) است. چه لباس ساده باشد چه چین دار و آزاد، از برش زیر سینه تا خط کمر لباس جذب و تنگ می باشد. معمولا برای این سبک از پیراهن ها از پارچه نخی گلدار ریز استفاده می شود. تنوع این پارچه ها و این پیراهن ها در سال های اخیر بسیار زیاد بوده است. پیراهن های وینتج نخی گلدار را می توانید به صورت آستین بلند یا آستین کوتاه طراحی کنید. آستیم های گشاد، که در سرشانه ها و مچ از کشبافت استفاده شده است بسیار پرطرفدار هستند.

دوخت تور و چین روی پارچه نخی گلدار

بسیاری از ویژگی های لباس های وینتج نخی گلدار از دوره نئو رمانتیسیسم وام گرفته شده اند. پیراهن های آن دوره بسیار پر تزئین، با دامن های چند لایه، کمربند و پاپیون تزیینی می باشد. در این دوره نیز از پارچه نخی گلدار با رنگ های ملیح، نوار های توری، چین های تزئینی و روبان روی پیراهن های وینتج استفاده می شود. اگر به دنبال یک پیراهن وینتجی نخی گلدار خاص هستید پیشنهاد جذابی برای شما داریم. به شما پیشنهاد می کنیم از مدل های رومی یا آف شولدر استفاده کنید. این پیراهن های در قسمت سر شانه باز هستند. به همین دلیل هم از جذابیت فوق العاده ای برخوردار می باشند. می توانید در قسمت یقه از شنل های کوتاه برای زیبایی لباس خود استفاده کنید.

تزیینات تور و چین به روی پیراهن نخی گلدار

دوختن یک دامن چیندار به همراه یک شنل کوتاه در قسمت یقه برای شما پیراهن وینتج نخی گلدار فانتزی را به ارمغان خواهد آورد. حال اگر کمی خوش سلیقگی به خرج دهید و در پایین این دو آیتم پیراهن وینتج نخی گلدار خود از تور های تزئینی بهره ببرید این زیبایی چند برابر خواهد شد. اگر تمایلی به دوخت تورهای فانتزی در پبراهن وینتج نخی گلدار خود ندارید هیچ مانعی وجود ندارد. می توانید با استفاده از یک پارچه گلدار زیبا پیراهن وینتج ساده ای با دامن چیندار جذابی برای خود تهیه کنید.

کش ماسوره و لباس های وینتج نخی گلدار

کش دوزی و اسموک دوزی

در دوره های گذشته به جای دوخت کش از اسموک دوزی به روی لباس استفاده می شده است. اسموک دوزی طرح های بسیار متنوع و جذابی دارد. این دوخت تزیینی باعث چین دار شدن لباس می شده اما خاصیت کشسانی چندانی نداشته است. در پیراهن های وینتج نخی گلدار جدید است که کش ماسوره برای جذب اما راحت بودن لباس دوخته می شود. کش ماسوره یا به صورت کامل روی بالاتنه پیراهن و یا فقط در قسمت کمر استفاده می شود. این ایده سبب می شود تا پیراهن وینتج نخی گلدار شما در ناحیه ای که کش ماسوره دوخته اید فیت تن شما باشد.


پیشنهاد ما: آشنایی با 9 ترند بهار 2022


کمر های باریک در پیراهن های وینتج نخی گلدار

پیراهن وینتج کمر باریک با پارچه نخی گلدار

به لباس های نخی گلدار که در این مقاله نشان داده شد توجه کنید. متوجه می شوید که کمر های باریک و تنگ یکی از مؤلفه های اصلی لباس های وینتج نخی گلدار است. مسلماً باریک تر دیده شدن کمر برای هر خانمی خوشایند است. از این رو این پیراهن های وینتج نخی گلدار بسیار مورد استقبال آن ها قرار می گیرد. تنگ بودن کمر با استفاده از کمربند و یا دوخت کش ماسوره و یا زیپ و دکمه انجام می شد. پارچه نخی گلدار هم به دلیل قدمتی که دارد و هم به دلیل حس شاعرانه و رمانتیکی که دارد بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. کمر باریک و جذب پیراهن های وینتج باعث لاغرتر دیده شدن افراد می شده است.

پیراهن وینتج نخی گلدار پر برش و چیندار

پیراهن نخی گلداری که در این قسمت می خواهیم به شما معرفی کنیم پیراهن های خنک و فانتزی هستند. این پیراهن ها به صورت اور سایز دوخته می شوند. امکان ایجاد برش و چین در هر جای این پیراهن های وینتج نخی گلدار وجود دارد. می توانید دامن پیراهن خود را از قسمت کمر برش دهید و برای آن از چین های ریزی استفاده کنید. همچنین می توانید از قسمت یقه پیراهن خود را اور سایز طراحی کنید و برای آن چین ها و پیلی های ریزی در نظر بگیرید. اعمال این چین ها در قسمت سر شانه آستین و مچ ها نیز امکان پذیر است.

اگر اهل دنیای مد باشید حتما می دانید که این پیراهن ها امسال بسیار تِرند شده اند. وجود طرح ها و مدل های مختلف در پیراهن نخی گلدار بنا به سلیقه شما امکان پذیر است. پارچه نخی برای اکثر مدل ها و طراحی ها ایده آل می باشد. پس با فراق بال می توانید هر مدلی که مایل باشید را برای خود طراحی کنید.

انواع پارچه نخی تابستانی

 

پیراهن های وینتج کوتاه با پارچه نخی گلدار

اگر طرفدار پیراهن های کوتاه هستید در این بخش با ما همراه باشید. پیراهن های نخی گلدار با قد بالای زانو برای شما ایده آل ترین گزینه هستند. این پیراهن ها سالیان درازی در میان خانم های اروپایی طرفدار داشته است. امروزه نیز این پیراهن ها در سراسر دنیا جز مدل های پر فروش به حساب می آیند. به سبب خنکی و نرمی بالای پیراهن نخی گلدار، این پیراهن ها برای روزهای بهار و تابستان گزینه ایده آلی محسوب می شود.

پیراهن وینتج نخی گلدار خود را می توانید به صورت جلو باز یا جلو بسته در نظر بگیرید. دامن این پیراهن ها را به صورت کاوش یا فون طراحی کنی. این دامن ها زیبایی خاصی را به پیراهن وینتج نخی گلدار شما می بخشد. برای باریک تر نشان دادن کرتان بهتر است به سراغ کمربند بروید. کمربند های باریک از جنس خود پارچه یا چرم برای پیراهن وینتج نخی گلدار شما فوق العاده است.

پیراهن وینتج نخی گلدار به سبک پرنسس ها

حتما در کارتون پرنسس های دیزنی متوجه پیراهن های زیبای کارکترها شده اید. راز زیبایی پیراهن آن ها در طراحی زیبا و فانتزی آن ها می باشد. آن ها با ایده گرفتن از طرح های مدرن و جذاب واقعی پیراهن های جذابی در فرم کارتنی خلق کرده اند. شما نیز با ایده گرفتن از آن های می توانید یک پیراهن وینتج جذاب به سبک پرنسس ها داشته باشید.

برای طراحی این پیراهن ها از برش های عمودی در قسمت بالا تنه خود استفاده کنید این کار باعث لاغرتر به نظر رسیدن شما می شود. دوخت رگه دوزی در قسمت بالا تنه نیز می تواند ایده جالبی باشد. اما حتما سعی کنید پیراهن خود را از قسمت کمر برش بزنید. سپس دامن پیراهن خود را به صورت نیم کلوش در نظر بگیرید. می توانید برای زیبا تر شد یک نوار پهن در پایین پیراهن خود را چین ریز بدهید. برای داشتن یک پیراهن وینتج نخی گلدار به سبک پرنسس ها از آستین ها نباید قافل شوید. هرچه طراحی آستین های شما خلاقانه تر باشد پیراهن شما به پرنسس های دیزنی نزدیک تر است.

خرید پارچه نخی برای مانتو

ترکیب استایل وینتج و استایل مدرن

عده ی قابل توجهی از خانم ها معتقد هستند که در استایل تمام وینتج زیبایی دلخواه را ندارند. اگر شما هم جز این افراد هستید می توانید برای پیراهن نخی گلدار خود کمی با استایل مدرن هم همراه شوید. با ترکیب این دو حتما به نتیجه دلخواهتان خواهید رسید. برای مثال می توانید اگر پیراهن نخی گلداری بر تن دارید، اکسسوری خود را از میان اکسسوری های مدرن انتخاب کنید. یا در کنار پیراهن نخی گلدار خود از یک شال گردن مدرن بهره ببرید. از طرفی می توانید در کنار پیراهن نخی گلدار خود کیف های مدرن و تِرند امروزی را نیز امتحان کنید. تمامی این ایده ها باعث فاصله گرفتن شما از یک استایل وینتج تام و نزدیک شدن به استایل مدرن می شود.


حتما بخوانید: پارچه نخی خامه دوزی و 8 ایده استایل بهاری


پیراهن وینتج نخی گلدار زیبا به سبک تیلور سوئیفت

مطمئناً اسم تیلور سوئیفت به گوشتان خورده است این خواننده زیبا و خوشپوش اروپایی با بهره گیری از سبک وینتج استایل فوق العاده ای را برای خود فراهم کرده است. پیراهن وینتج نخی گلدار با زمینه مشکی و ترکیب گل های سفید و نارنجی زیبایی تیلور را چند برابر کرده است. قسمت تنگ و فیت تن کر پیراهن وینتج نخی گلدار او زیبایی اندام تسلور را به رخ می کشد.  استفاده از یک گل سر زیبا که با رنگ های پیراهن شما همخوانی داشته باشد خوش سلیقگی شما را همانند این خواننده نشان می دهد.

از آیتم های زمان های گذشته استفاده کنید

لباس هایی که در زمان های گذشته طراحی شده اند تنوع بالایی دارند. با کمی دقت و ریزبینی باید آیتم مخصوص به خود را بیابید. با این کار شما یک پیراهن نخی گلدار که متناسب با شخصیت و کارکتر شما می باشد پیدا خواهید کرد. برای مثال یک استایل فوق العاده برای خانم های جوان و شیک پوش آیتم پیراهن نخی گلدار در کنار یک کلاه کلاسیک می باشد. این استایل بی نظیر از شما یک ستاره درخشان خواهد ساخت.

استایل وینتج به سبک رترو

استایل رترو یک استایل الهام گرفته از سبک وینتج می باشد. این سبک لباس ها و طراحی های 100 سال قبل را پوشش می دهد. امروزه این سبک از لباس در حال تولید دوباره است. برندهای معروفی مانند نایک و آدیداس به تولید آیتم هایی به سبک رترو پرداخته اند. شما نیز می توانید یک پیراهن نخی گلدار به سبک رترو داشته باشید. پیشنهاد ما به شما برای الهام گرفتن از این سبک، پیراهن نخی گلدار کوتاه می باشد. اما اینبار به سبک رترو این پیراهن را طراحی کنید. برای این کار پیراهن خود را از قسمت کمری برش داده و بالا تنه خود را جلو دکمه دار طراحی کنید. دامن پیراهن نخی گلدار خود را به شکل پرچین و کلوش در نظر بگیرید. در تصویر مشاهده می کنید که به سبب آهاردار بودن نسبی پارچه نخی گلدار دامن پیراهن شما یک پف زیبا پیدا خواهد کرد.

منبع: sahostyle.com

3.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا