اخبارطراحان و برندها

۵ زن تاثیرگذار دنیای فشن را بشناسید

مد و فشن یکی از گسترده ترین صنایع دنیا است که طرفداران زیادی دارد. در طول تاریخ افراد زیادی برای گسترش این صنعت و ارائه ایده های نو تلاش کردند. خانم ها به عنوان هدف اصلی این صنعت، نقش مهمی را ایفا می کنند. آن ها در طول تاریخ از طریق همکاری با طراحان مد و کارآفرینان برجسته و یا با طراحی های نوآورانه و جذاب خود نقش مهمی را در این صنعت داشتند.

افرادی مثل کوکو شنل، میوچیا پرادا، ویکتوریا بکهام و … شیوه لباس پوشیدن زنان دوره خود را متحول کردند. آن ها به عنوان طراحان مد، لباس هایی را طراحی می کنند که به خانم ها احساس راحتی و زیبایی می دهند. همچنین توانستند با طراحی های خاص خود به تغییرات اجتماعی مهمی هم کمک کنند. در این مطلب قصد داریم با 5 زن تاثیرگذار دنیای فشن آشنا شویم. پس تا انتها همراه ما باشید.

پارچه ساتن آمریکایی

کوکو شنل، ستاره شش دهه دنیای فشن

کوکو شنل (Coco Chanel)، یک طراح مد فرانسوی بود که در 19 آگوست 1883 در فرانسه متولد شد. او یکی از شناخته شده ترین و همچنین تاثیرگذارترین زنان دنیای مد است. این طراح موفق تقریبا شش دهه بر صنعت مد و لباس پاریس تسلط داشت. کوکو شنل از سال 1910 وارد دنیای مد و فشن شد. او در عرض پنج سال استفاده از پیراهن های راحت را بین زنان رواج داد و توجه زنان ثروتمند و بانفوذ را به خود جلب کرد. او درک کرده بود که زنان آن دوره به دنبال رهایی از استایل های رایج اوایل قرن بیستم هستند. بنابراین پیراهن های زنانه راحت را به بازار معرفی کرد. ایده اولیه این پیراهن های راحت از لباس های مردانه گرفته شده بود.

کوکو شنل، یکی از زنان تاثیرگذار دنیای فشن

این طراح قدرتمند اعتقاد داشت که لباس های لوکس باید راحت باشند. در واقع، او با تاکید بر سادگی و راحتی دنیای مد را متحول کرد. کت و دامن شانل یکی از محصولات انقلابی برند شنل است. این استایل در سال 1925 معرفی شد. برای دوخت این لباس که از یک کت بدون یقه و یک دامن تشکیل شده، از پارچه بافت شانل استفاده شده بود. او همچنین در سال 1926 اصطلاح لباس سیاه کوچک یا LBD را به دنیای مد معرفی کرد. در آن دوره از لباس مشکی بیشتر برای عزاداری و یا موقعیت های رسمی استفاده می شد. با این حال لباس مشکی شنل فوق العاده همه کاره بود. همچنین به راحتی در موقعیت های مختلف با اکسسوری های مناسب قابل استفاده بود. LBD به دلیل سادگی و جذابیت انبوهش مورد تحسین قرار گرفت.


پیشنهاد ما: بررسی جذاب ترین استایل های اسکار 2024 + عکس


میوچیا پرادا، طراح مد تاثیرگذار ایتالیایی

میوچیا پرادا (Miuccia Prada) هم یکی از زنان تاثیرگذار در دنیای فشن است. او در 10 می 1949 در شهر میلان ایتالیا متولد شد. میوچیا بیشتر به عنوان طراح اصلی خانه مد پرادا شناخته می شود. در واقع، او مدیرعامل سابق و طراح اصلی امپراطوری مد پرادا است که در سال 1913 توسط پدربزرگش تاسیس شد. او این تجارت را با همسر و همکار سابقش، پاتریزیو برتلی، اداره می کرد.

میوچیا پرادا، طراح مد تاثیرگذار ایتالیایی

در سال 1977 مجموعه پرادا به میوچیا و خواهر و برادرش آلبرتو و ماریتا به ارث رسید. او در همان سال با برتلی آشنا شد که در آن زمان یک شرکت چرم لوکس را اداره می کرد. برتلی یک سال بعد به پرادا پیوست. این زوج پرادا را در سال 2011 به صورت عمومی عرضه کرده و سهام آن را در بورس هنگ کنگ فهرست کردند. این طراح تاثیرگذار بیشتر برای طراحی های مینیمالیستی خود مشهور است. میوچیا را به جرئت می توان به عنوان یکی از تاثیرگذارترین زنان دنیای فشن معرفی کرد. او در آوریل 2005، در لیست 100 نفره پرنفوذترین افراد قرن بیستم مجله تایم قرار گرفت. همچنین در ژوئن 2011 به عنوان یکی از گران ترین طراحان مد دنیا معرفی شد.

استلا مک کارتنی، خلاق و تاثیرگذار

یکی دیگر از زنان تاثیرگذار در حوزه فشن، استلا مک کارتنی (Stella McCartney) است. این طراح مد مشهور انگلیسی در 13 سپتامبر 1971 به دنیا آمد. او از نوجوانی به طراحی مد علاقه داشت و اولین لباسش را در 13 سالگی طراحی کرد. استلا تحصیلات خود در حوزه طراحی مد و فشن را در سال 1995 در سنترال سنت مارتینز به پایان رساند. این طراح برجسته در طراحی های خود به هیچ عنوان از پارچه های چرم و خز استفاده نمی کند. به همین دلیل مجله گاردین در سال 2015 او را به عنوان حامی مستمر و سرسخت حقوق حیوانات توصیف کرد.

مک کارتنی در سال 1997 به عنوان مدیر خلاق برند Chloé انتخاب شد و تا سال 2001 در این سمت باقی ماند. پس از آن در سال 2001، در یک سرمایه گذاری مشترک با گروه کرینگ خانه مدی را به نام خود راه اندازی کرد و اولین مجموعه خود را در پاریس ارائه کرد. او اکنون 51 فروشگاه مستقل را در شهرهای مختلف دنیا اداره می کند.

استلا مک کارتنی

در آوریل 2018، مک کارتنی پس از 17 سال همکاری با کرینگ، سهام آن را خریداری کرد. بنابراین توانست کنترل کامل امپراطوری مد جهانی خود را به دست بگیرد. سال بعد، او یک قراداد مشارکتی استراتژیک با LVMH امضا کرد. او همچنین لباس جشن عروسی مگان مارکل را با پارچه کرپ حریر طراحی کرد و بعدا 46 ماکت از آن به رنگ های سفید و مشکی را برای مجموعه کپسول “Made With Love” خود ساخت که هر کدام 3500 پوند قیمت داشتند. علاوه بر این، استلا یک خط سرمایه گذاری مشترک با برند آدیداس راه اندازی کرد و در سپتامبر 2004 یک شراکت بلند مدت با این برند ایجاد کرد.

قیمت پارچه ساتن آمریکایی

آدری هپبورن، بانوی تاثیرگذار دنیای فشن

آدری هپبورن (Audrey Hepburn) یکی دیگر از زنان تاثیرگذار در دنیای مد و فشن است. این بازیگر بریتانیایی در 4 می 1929 متولد شد و در طول دوران فعالیتش به یکی از چهره های جذاب و تاثیرگذار دنیای فشن تبدیل شد. به طور کلی، سبک استایل های این بازیگر محبوب انحراف از ظاهر مجلل و بیش از حد تزئین شده دهه 1940 بود. در عوض او از آیتم های ساده تر، ظریف تر و با تزئینات کمتری استفاده می کرد. این سبک به نوبه خود تاثیر زیادی بر دنیای مد در آن دوره داشت. زیرا طراحان روی طراحی لباس هایی ساده، ظریف و راحت تمرکز کردند.

آدری هپبورن، بانوی تاثیرگذار دنیای فشن

آدری هپبورن بازیگری بود که سبک پوشش و لباس هایش بیشتر از فیلم هایی که بازی می کرد مورد توجه قرار گرفت. استایل شخصی او معمولا ترکیبی از آیتم های طراحی شده توسط طراحان مشهور سطح بالا بود. او اغلب لباس هایش را با اکسسوری های خیلی ساده ست می کرد. بنابراین این رویکرد به ایجاد ایده “شیک بدون زحمت” کمک کرد و بر نوع پوشش زنان آن دوره تاثیر زیادی گذاشت. تاثیر هپبورن بر صنعت مد مدت ها پس از مرگ او هم محسوس بود. سبک نمادین و ظرافت ماندگار او همچنان الهام بخش طراحان مد است و بر نحوه پوشش زنان امروزی تاثیر می گذارد. او همچنان نماد مد ماندگاری است که با ظرافت و استایل همیشگی خود به الهام بخشیدن به مردم در سراسر جهان ادامه می دهد.

خرید پارچه ساتن مات

ویکتوریا بکهام، نمادی از ظرافت و تمایز

ویکتوریا بکهام (Victoria Beckham)، یکی دیگر از زنان تاثیرگذار دنیای فشن است. این طراح مد بریتانیایی امروزه به عنوان نمادی از ظرافت، تمایز و توانمندی زنان شناخته می شود. او در 17 آوریل 1974 متولد شد و در دهه 1990 به عنوان یک ستاره موسیقی پاپ، در گروه Spice Girls، به شهرت رسید. بعد از منحل شدن این گروه موسیقی در سال 2001، ویکتوریا دستخوش تحولی چشمگیر شد و از یک ستاره پاپ به یک غول در صنعت مد تبدیل شد. اولین ورود او به مد شامل همکاری و راه اندازی خطوط جین و عینک او بود. در سال 2008، ویکتوریا بکهام برند خود را با نام Victoria Beckham راه اندازی کرد. اولین مجموعه او، که شامل لباس‌ هایی با دوخت بی‌ عیب و نقص بود، با تحسین منتقدان رو به رو شد و زمینه را برای حرفه او به عنوان یک طراح مد مینیمالیست فراهم کرد.

ویکتوریا بکهام

تأثیر ویکتوریا بکهام بر صنعت مد فراتر از برند خودش است. انتخاب های بی عیب و نقص او در مد و توانایی او در ترکیب بی دردسر سبک های کلاسیک و معاصر، جایگاه او را به عنوان یک نماد تثبیت کرده است. او جوایز متعددی از جمله جایزه مد بریتانیا برای برند سال را دریافت کرده است. همچنین لباس های طراحی شده توسط او توسط افراد مشهور، شخصیت های برجسته و علاقه مندان به مد در سراسر جهان پوشیده شده است. تاثیر ویکتوریا بکهام فراتر از دنیای مد و فشن است. او یک مدافع سرسخت برای توانمندسازی زنان است و از پلتفرم خود برای حمایت از برابری جنسیتی و کارآفرینی زنان استفاده کرده است. او از سازمان ها و اهداف خیریه مختلف حمایت می کند و تعهد خود را برای ایجاد تغییر مثبت در جهان تقویت می کند.

سخن پایانی

همان طور که دیدید، در این مطلب درباره زنان تاثیرگذار در دنیای فشن صحبت کردیم. صنعت مد و فشن یکی از جذاب ترین و متنوع ترین صنایع دنیا است. افراد زیادی در بخش های مختلف این صنعت مشغول به کار هستند. بعضی از این افراد تاثیر بیشتری روی مخاطبان و مشتریان خود می گذارند. مد و فشن صنعتی است که بیشتر به بانوان می پردازد. بنابراین حضور زنان موفق در این صنعت تاثیر به سزایی در پیشرفت آن می شود. از کوکو شنل، استلا مک کارتنی، میوچیا پرادا، آدری هپبورن و ویکتوریا بکهام می توان به عنوان بعضی از تاثیرگذاترین زنان در دنیای مد از گذشته تا الان یاد کرد. هر کدام از آن ها با ارائه ایده های جدید و سبک های نوآورانه خود بر پوشش زنان هم عصر خود تاثیر زیادی گذاشتند و باعث تحولات زیادی در این صنعت گسترده شدند.

منبع: https://www.harpersbazaar.com.sg/

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا