پارچه شناسی

پارچه خامه دوزی پرینت چیست؟

پارچه خامه دوزی پرینت از پارچه های مدرن و جذاب با طرح های چشم‌نواز است که طرفداران زیادی دارد. از این پارچه می توانید در دوخت انواع لباس های شیک و خاص استفاده کنید. این پارچه با ظاهر مشبک مانند و خامه دوزی های مستحکم خود بسیار محبوب و پرطرفدار است.

جالب است بدانید جنس خامه دوزی های این پارچه از ترکیب الیاف پنبه یا ترکیبی از پنبه و پلی استر هستند. از ویژگی های این پارچه می توان به حس تنفسی عالی و خنک و وزن سبک اشاره کرد. در نتیجه این پارچه با ویژگی های عالی خود انتخابی عالی برای دوخت انواع لباس های بهاره و تابستانه است.

پارچه خامه دوزی طرحدار در طرح و رنگ های متنوع و زیبایی عرضه شده است. این پارچه دارای کاربردهای گوناگونی بوده و از آن می توانید دوخت انواع لباس های کاریردی مانند مانتو، تاپ، شومیز و … استفاده کنید. این پارچه دارای ویژگی های فوق العاده ای است که خرید آن را جذاب تر کرده است. ضخامت این پارچه کم است و در نتیجه با آن می توانید انواع لباس های خنک را بدوزید. اگر قصد دوخت لباس های خنک بهاری و تابستانی را دارید می توانید از این پارچه طرحدار استفاده کنید.

قیمت پارچه خامه دوزی پرینت

برای شست و شوی این پارچه بهتر است که از شوینده های ملایم و فاقد سفید کننده استفاده کنید. زیرا شوینده های قوی باعث آسیب رساندن به پارچه می شوند. این پارچه را می توانید به صورت دستی و با ماشین لباس شویی بشویید. اما بهتر است که شست و شوی آن را به صورت دستی انجام دهید تا پارچه عمر بیش تری داشته باشد. در خشک کردن این پارچه اصلا از خشک کن های چرخشی استفاده نکنید. زیرا پارچه آسیب می بیند. بهترین روش خشک کردن این پارچه قرار دادن آن در یک سطح صاف است.


مقاله مشابه: پارچه خامه دوزی طرحدار و 5 ایده برای دوخت آن


پارچه خامه دوزی پرینت چیست؟

پارچه خامه دوزی طرح دار در واقع همان پارچه خامه دوزی است با این تفاوت که طرح های جذابی دارد. پارچه خامه دوزی پرینت را می توانید بر اساس طرح برای انواع استایل های مختلف خود تهیه کنید. این پارچه یکی از خنک ترین انتخاب های بهاره و تابستانه است. اگر قصد خرید یک پارچه طرحدار و در عین حال ظریف را دارید پارچه خامه دوزی طرح دار گزینه مناسبی برای شما است. می توانید از این پارچه به تنهایی در دوخت لباس استفاده کنید یا اینکه آن را با پارچه های ساده دیگر ترکیب کنید.

پارچه خامه دوزی پرینت چیست؟

اگر دوست دارید در طراحی لباس خود خلاقیت داشته باشید بهتر است که این پارچه را به صورت ترکیبی با پارچه های ساده و مینیمال استفاده کنید. پارچه خامه دوزی پرینت یک انتخاب فوق العاده برای داشتن استایلی طرحدار و شاد است. در هنگام ست کردن با این پارچه دقت کنید که از آیتم های ساده استفاده کنید که طرح های این پارچه به خوبی نمایان باشند. البته باید به تناژ رنگی آیتم های ساده تیپتان هم دقت کنید که با پارچه خامه دوزی طرحدار هماهنگی ایجاد کنند.

تنوع جذاب پارچه خامه دوزی پرینت

تنوع جذاب پارچه خامه دوزی پرینتیکی از ویژگی های جذاب این پارچه در تنوع رنگی و طرحی جذاب آن است. این پارچه با انواع طرح های مختلف هندسی، گلدار، انتزاعی، کلاسیک، وینتیج و غیره طراحی و تولید شده است. در نتیجه پاسخگوی هر سلیقه ای می تواند باشد.

کاربردهای عالی

پارچه خامه دوزی پرینت به موجب طراحی خاص و طرح های جذاب خود می تواند کاربرد های گوناگونی داشته باشد. می‌توانید از این پارچه در دوخت انواع لباس های گوناگون بهاری و تابستانه مانند تاپ، کراپ تاپ، پیراهن های ساحلی شومیز، دامن، شلوار‌، شومیز مانتویی و لباس های بچه گانه بدوزید.

همچنین اگر قصد دوخت یک مانتوی عروسکی را دارید این پارچه انتخابی عالی است. در دوخت شال های خاص مرونی هم می توانید از خامه دوزی پرینت استفاده کنید. شست و شوی این پارچه را می توانید  به روش ماشینی و دستی انجام دهید‌. البته بهترین روش شست و شو روش شست و شوی دستی است: زیرا بافت های پارچه آسیب نمی بینند و دوام بیشتری پیدا می کند. در تولید این پارچه از الیاف پنبه استفاده شده است.این الیاف موجب چروک پذیری پارچه شده اند.

قیمت پارچه خامه دوزی پرینت

روش اتو کشی

 پارچه خامه دوزی پرینت اتو خور خوبی دارد و به راحتی چروک های آن برطرف خواهند شد. خوب است بدانید که در اتو کردن این پارچه باید قسمت های ضخیم آن را خامه دوزی شده اند را اتو کشی بیشتری کنید تا تمامی چروک های پارچه به راحتی بر طرف شوند. برای دوخت این پارچه بهتر است از سوزن های نازک و تیز استفاده کنید.

یکی از مواردی که در هنگام دوخت پارچه خامه دوزی پرینت باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت این پارچه است. این پارچه ضخامت کمی داشته اما تراکم بافت آن بالا می باشد. در صورتی که قصد خرید پارچه خامه دوزی پرینت را دارید بهتر است که یک فروشگاه معتبر را برای خرید خود انتخاب کنید. همچنین در هنگام خرید خامه دوزی طرحدار باید به مواردی مانند میزان آبرفت، اتو رفت، الیاف به کار رفته شده در پارچه، کیفیت پارچه دقت کنید و از فروشنده در خصوص این موارد سوال بپرسید.

بررسی ویژگی های پارچه خامه دوزی طرحدار

پارچه خامه دوزی پرینت یکی از پارچه های خنک و چشم‌نواز است. این پارچه با ضخامت پایین خود می تواند لباس های سبک و راحتی را برای شما به ارمغان بیاورد. در فرایند تولید این پارچه الیاف ضد حساسیت پنبه به کار رفته شده اند؛ در نتیجه افراد با پوست های حساس هم می توانند به راحتی از خامه دوزی طرحدار استفاده کنند.

اگر بخواهیم یکی از ویژگی های عالی این پارچه را نام ببریم باید به دوام بالای آن اشاره کنیم. در تولید این پارچه نخ های تاب دار و مستحکمی به کار رفته شده اند؛ لذا خیالتان از بابت دوخت لباس های ماندگار با این پارچه راحت خواهد بود. این پارچه دارای ظاهری با درخشش ملیح است که خرید آن را جذاب تر می کند. لازم به ذکر است که خامه دوزی های روی این پارچه کاملا مقاوم و مستحکم هستند.  خامه دوزی پرینت دارای زیر دستی نرم و لطیف است.

بررسی ویژگی های پارچه خامه دوزی طرحدارقیمت مناسب نسبت به کیفیت عالی این پارچه سبب شده که طرفداران بیشتری داشته باشد. از ویژگی های جذاب دیگر این پارچه می توان به ثبات رنگی بالا اشاره کرد. لذا خامه دوزی پرینت در اثر استفاده و شست و شو رنگ پس نمی دهد. حتی اگر این پارچه را برای مدت های طولانی هم داشته باشید و به صورت روزمره از آن استفاده کنید، همچنان کیفیت عالی خود را حفظ خواهد کرد.

این پارچه دارای میزان کمی انعطاف است. از آنجایی که این پارچه نخی است، در نتیجه چروک پذیری یکی از ویژگی های آن است. البته باید بگوییم که چروک های این پارچه خیلی زیاد نیستند و با یک اتو کشی ساده می توانید پارچه خود را صاف کنید.

آبرفت گیری

پارچه خامه دوزی پرینت دارای میزانی آبرفت است. در نتیجه در هنگام خرید آن حتما از فروشنده بپرسید که آن را آبرفت گیری کرده یا خیر.  در صورتی که این پارچه آبرفت گیری نشده باشد، پیش از برش و دوخت باید آن را آبرفت گیری نمایید. در غیر این صورت پس از دوخت لباس و شست و شوی اولیه، سایز لباس خراب می شود و دیگر متناسب نخواهد بود.

معمولا پارچه خامه دوزی رنگ پس نمی دهد اما ممکن است در اولین مرتبه از شست و شو رنگ پس دهد. اگر این مورد را مشاهده کردید نشان دهنده کیفیت پایین پارچه نیست و امری طبیعی است.

الیاف موجود در پارچه خامه دوزی پرینت

در طراحی و تولید پارچه خامه دوزی پرینت در روش سنتی از الیاف پنبه تابیده شده استفاده می شود. الیاف پنبه به کار رفته شده در این پارچه ظاهری براق دارند.

الیاف موجود در پارچه خامه دوزی پرینتدر دنیای پارچه امروزه برای تولید پارچه خامه دوزی پرینت از الیاف پنبه یا ترکیبی از پنبه و پلی استر استفاده می شود. وجود الیاف این پنبه در خامه دوزی پرینت موجب شده این پارچه تنفس پذیر و خنک باشد. خامه دوزی پرینت دارای وزنی سبک است. در تولید این پارچه از الیاف ترکیبی پلی استر و پنبه استفاده می شود. الیاف پلی استر به کار رفته شده در این پارچه دارای جلوه ای براق هستند. این الیاف باعث مقاومت بیشتر پارچه شده اند.

روش تولید پارچه خامه دوزی پرینت

این پارچه دارای بافتی به شکل ساده و متقارن است. این پارچه  بافتی به صورت تار و پودی دارد.

 طرح و رنگ

شایان ذکر است که طرح های خلق شده در پارچه خامه دوزی طرح دار، ایده از جذاب از انواع طرح های بومی سیستانی و مدرن هستند. این پارچه دارای تنوعی جذاب در طرح و رنگ است. انواع طرح های پارچه خامه دوزی پرینت عبارتند از: طرح گل، انتراعی، مشبک،سنتی، مدرن، وینتیج، کلاسیک و … .

بررسی انواع پارچه وال خامه دوزی شده

پارچه وال خامه دوزی طرح دار دارای انواع گوناگونی می باشد. پارچه وال خامه دوزی چاپی، پارچه وال خامه دوزی پرینت، پارچه خامه دوزی طرح دار و پارچه خامه دوزی گلدار، پارچه خامه دوزی رنگی و پارچه خامه دوزی مشبک جزو انواع پارچه خامه دوزی شده هستند.

حس لمسی

پارچه خامه دوزی پرینت پارچه ای لطیف است. به دلیل به کار رفته شدن الیاف مخصوص این پارچه حس لمسی نرم و لطیفی پیدا کرده است. حتی این پارچه با خامه دوزی هایی که در سطح خود دارد همچنان پارچه ای نرم و لطیف است. الیاف صنعتی پلی استر باعث ایجاد این حس لمسی نرم و لطیف شده اند.

زیر دست این پارچه لطیف است. لباس های دوخته شده با آن نیز دارای تن خور راحتی هستند. سطح داخلی نرم و لطیف این پارچه باعث شده که لباس های دوخته شده با آن راحت باشند. در نتیجه هم نیازی به استفاده از لایه آستری نیست.


حتما بخوانید: 7 مدل شومیز زنانه با پارچه وال خامه دوزی + عکس


 بررسی چروک پذیری

در تولید پارچه خامه دوزی طرح دار از الیاف پنبه استفاده شده است؛ در نتیجه این پارچه دارای میزانی چروک پذیری است. پارچه خامه دوزی طرح دار که با الیاف پنبه تولید شده دارای میزان آبرفت بیشتری است.

اتو خور پارچه خامه دوزی پرینت بر اساس الیاف به کار رفته شده در آن تعیین می شود.  انواع پارچه خامه دوزی تولید شده با الیاف پنبه و پلی استر ،  دارای چروک پذیری کمتری هستند و این پارچه ها اتو خور خوبی دارند‌.

به‌دلیل تابیدگی زیاده نخ های به کار رفته شده در آن می باشد.

بررسی ضخامت

ضخامت پارچه خامه دوزی پرینت کم است. با این پارچه سبک می توانید انواع لباس های خنک، تابستانه و بهاره را بدوزید. لباس های دوخته شده با این پارچه ایستایی کتی و متوسطی دارند.

 سخن آخر

یکی از جذابترین و مدرن ترین پارچه های طرح دار پارچه خامه دوزی پرینت است. این پارچه با بافت خاص و جذاب خود توانسته توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. پارچه خامه دوزی طرحدار انتخابی عالی برای دوخت لباسهای خوش رنگ و طرح است. این پارچه زیبا کاربردهای گوناگونی دارد. از آن می توانید در دوخت انواع لباس های گوناگون مانند تاپ، مانتو، شومیز، پیراهن مانتویی، پیراهن، مانتو کتی، شلوار، ست بلوز شلوار، شال و … استفاده کنید.

این پارچه دارای تنوع گسترده ای در طرح و رنگبندی است. بنابراین به راحتی می توانید طرح های دلخواه خود را از بین طرح های گسترده خامه دوزی پرینت پیدا کنید. فرقی نمی کند که به پارچه های شلوغ علاقه داشته باشید یا پارچه های کم طرح و مینیمال. زیرا طرح های این پارچه بسیار گسترده است و می توانید انتخاب دلخواه خود را از میان طرح های بی شمار داشته باشید.

یکی از ایده های جذاب دوخت با این پارچه طرحدار، ترکیب کردن آن با پارچه های ساده است. برای مثال می توانید یک تاپ ترکیبی از پارچه طرح دار خامه دوزی و پارچه ساده با تناژ رنگی هماهنگ با آن بدوزید.

این پارچه ضخامت کمی داشته و لباس های خنکی را برای شما به ارمغان می آورد. پارچه خامه دوزی طرحدار که در تولید آن از الیاف پنبه استفاده شده باشد، میزانی چروک پذیری دارد. اما نگران نباشید زیرا این پارچه اتو خور بسیار عالی دارد. روش تولید این پارچه به صورت تار و پودی است.

این پارچه کمی آبرفت دارد. به همین دلیل پیش از دوخت لباس آن را آبرفت گیری کنید. پیشنهاد می کنیم که برای خرید پارچه خامه دوزی طرحدار حتما یک فروشگاه معتبر را انتخاب کنید. قیمت پارچه خامه دوزی پرینت نسبت به کیفیت عالی آن بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

منبع: https://www.linenbeauty.com/blog/tag/types-of-linen-fabrics#:~:text=One%20of%20the%20varieties%20of,blend%20of%20cotton%20and%20linen.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا