استایلبهار و تابستان

پارچه وال خامه دوزی و استایل عید 1402

پارچه وال خامه دوزی را حتما تا به حال به عنوان یکی از جذاب ترین پارچه های بهاره در بازار مشاهده کردید. این پارچه زیبا و دوست داشتنی انتخاب مناسبی برای روزهای گرم بهار است. البته اگر به دنبال پارچه ای متفاوت و خاص برای دوخت لباس عید هستید نیز می تواند گزینه ایده آلی برای شما باشد. این پارچه لطیف و دوست داشتنی را می توانید به عنوان یک پارچه پرکاربرد در نظر بگیرید. پارچه وال خامه دوزی برای دوخت لباس های مختلف مناسب است. البته طراحان اغلب از این پارچه برای دوخت مانتو استفاده می کنند.

وال خامه دوزی با داشتن ویژگی های منحصر به فرد، انتخابی فوق العاده برای تکمیل استایل عید 1402 محسوب می شود. می توانید با طرح ها و رنگ های خیره کننده این پارچه، استایلی متفاوت برای خود طراحی کنید. علاوه بر این، لباس های طراحی شده با این پارچه می توانند در تمام طول عید بهترین آیتم های شما باشند. وال خامه دوزی سبک، خنک و متنوع است. با اندکی خلاقیت می توانید آن را در خانه، مهمانی، محیط کار و استایل روزمره مورد استفاده قرار دهید. اگر مایلید بیشتر با این پارچه جذاب بهاره آشنا شوید، مطالعه ادامه این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

قیمت پارچه وال خامه دوزی

 

پارچه وال خامه دوزی چیست؟

از آنجایی که قرار است در ادامه این مطلب به ارائه چند مدل جذاب لباس با پارچه وال خامه دوزی برای استایل عید 1402 بپردازیم، بد نیست ابتدا در مورد این پارچه اندکی صحبت کنیم. این پارچه همانطور که از نامش پیداست، از پارچه وال تهیه شده است. در حقیقت وال خامه دوزی در دسته پارچه های نخ و پنبه قرار می گیرد زیرا زمینه آن از پارچه وال است. روی سطح این پارچه طرح های سوزن دوزی شده متقارن یا نامتقارنی مشاهده می کنید. این طرح ها عموما به صورت ماشینی و گاها به شکل دستی روی این پارچه ایجاد می شوند.

به طور معمول از نخ های پلی استر برای ایجاد خامه دوزی های روی پارچه وال استفاده می شود. زیرا این الیاف دوام بیشتری داشته و قیمت مناسب تری نیز دارند. البته بسته به قیمت پارچه وال خامه دوزی ممکن است الیاف به کار رفته بر روی آن ابریشم یا نخ نیز باشد. بسته به طراحی خامه دوزی ها، روی پارچه حفره هایی ایجاد می شود. این حفره ها یکی از دلایل جذابیت بسیار این پارچه هستند. زیرا در بسیاری از موارد باعث می شوند وال خامه دوزی اندکی بدن نما باشد. به همین دلیل برای دوخت لباس های مختلف با این پارچه ممکن است نیاز به آستر کشی داشته باشید.

5 ایده دوخت لباس عید 1402 با پارچه وال خامه دوزی

حالا که اندکی با این پارچه دوست داشتنی آشنا شدید، قصد داریم به بررسی چند ایده هیجان انگیز برای دوخت آن بپردازیم. احتمالا برای روزهای شاد و شلوغ عید نیاز به لباس های شیک، ساده و خوش رنگ دارید. اگر قصد خرید پارچه وال خامه دوزی را دارید، ایده های ذکر شده در ادامه مطلب می تواند برای شما کاربردی و الهام بخش باشد.


مقاله مشابه: پارچه وال خامه دوزی و ویژگی های آن


مانتو بلند برای عید 1402

اجازه دهید ایده پردازی در مورد دوخت وال خامه دوزی را با مدل مانتو آغاز کنیم. معمولا اولین لباسی که برای عید و دید و بازدید سال نو نیاز است، یک مانتوی خاص و شیک است. به همین دلیل وال خامه دوزی می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. با این پارچه جذاب و دوست داشتنی می توانید مانتوهای مختلفی طراحی کنید. معمولا خانم ها ترجیح می دهند یک مانتو نخی و سبک برای عید داشته باشند. زیرا چنین مانتویی هم برای تمام بهار و تابستان قابل استفاده است و هم می تواند در سفرهای نوروزی همراه خوبی باشد.

مانتو بلند برای عید 1402

پارچه وال خامه دوزی با تنفس پذیری بسیار بالا، کاملا خنک است. در نتیجه نه در مهمانی و نه در سفر نیاز نیست نگران گرما باشید. علاوه بر این، ایستایی جذابی دارد و به راحتی با پارچه های نخی مختلف ست می شود. اگر اهل پوشیدن شلوار پارچه ای هستید، مانتو وال خامه دوزی برای شما مناسب خواهد بود. اگر طرفدار استایل کژوال و شلوار جین هستید نیز این پارچه همچنان برای شما ایده آل خواهد بود.

مانتو عروسکی با پارچه وال خامه دوزی

یکی دیگر از چالش های عید برای دختران جوان، پیدا کردن مانتویی خاص و مناسب است. خانم های جوان که از مانتوهای مجلسی فراری هستند و مایل نیستند با لباس های اسپرت در بازدید عید حاضر شوند، معمولا دچار مشکل می شوند. اگر در این دسته قرار دارید، وال خامه دوزی راه حل مشکل شما است. این پارچه سبک و جذاب، هم به اندازه کافی شیک و مناسب مهمانی است و هم می تواند راحتی را به استایل شما هدیه کند. حتی اگر طرفدار استایل سنتی هستید نیز این پارچه با طراحی خارق العاده می تواند بهترین انتخاب شما باشد.

مانتو عروسکی با پارچه وال خامه دوزی

با توجه به اینکه وال خامه دوزی معمولا تک رنگ است، شما را برای ایجاد ترکیب های خلاقانه آماده می کند. شما به راحتی می توانید این پارچه را با پارچه های طرح دار سنتی و انواع پارچه های نخی ساده ترکیب کنید. وال خامه دوزی ایستایی مناسبی برای دوخت لباس های چین دار، دارد. به همین دلیل به راحتی می توانید با آن مانتوهای عروسکی با طراحی فانتزی بدوزید.

شومیز برای عید دیدنی

شومیزهای زنانه به سرعت به یکی از پرکاربردترین لباس ها تبدیل شدند. در حقیقت هر خانم شیک پوشی نیاز به چند رنگ و چند مدل شومیز دارد. وال خامه دوزی یکی از بهترین پارچه ها برای دوخت شومیز است. سادگی و در عین حال طراحی منحصر به فرد این پارچه، شومیز شما را به تبدیل به لباسی فوق العاده برای مهمانی های عید خواهد کرد. یک شومیز با این پارچه را می توانید به تنهایی همراه با شلوار جین و دامن بپوشید. این ترکیب استایلی شیک مناسب دید و بازدیدهای عید 1402 برای شما خواهد ساخت.

اگر اهل پوشیدن انواع کت و وست نیز هستید، به یک شومیز جذاب نیاز دارید. یک شومیز با پارچه وال خامه دوزی را می توانید با کت و شلوار پوشیده و استایلی رسمی برای خود بسازید. با ترکیب این شومیز با بلیزر و وست نیز استایلی کژوال و شیک خواهید داشت. فراموش نکنید شومیزهای مدل دار با این پارچه، به تنهایی بسیار کاربردی هستند. بد نیست برای داشتن ظاهری شیک، شومیزهای آستین پفی را به کمد خود اضافه کنید.

خرید پارچه وال خامه دوزی هندی

پیراهن کژوال با پارچه وال خامه دوزی

همانطور که اشاره شد، وال خامه دوزی با توجه به ویژگی هایی که دارد برای دوخت لباس های مختلف کاملا مناسب است. اگر اهل پوشیدن پیراهن در منزل و به عنوان لباس راحتی هستید، این پارچه می تواند یک لباس راحتی شیک برای منزل شما بسازد. با وال خامه دوزی می توانید انواع پیراهن های ساحلی را برای منزل و سفر طراحی کنید. این پیراهن ها می توانند برای مهمانی های خانوادگی و دوستانه نیز انتخاب فوق العاده ای باشند. اضافه کردن اکسسوری های خاص مانند کمربند به چنین پیراهنی، جلوه جذابتری به آن می بخشد.

پیراهن کژوال با پارچه وال خامه دوزی

این پارچه برای دوخت انواع پیراهن های کوتاه و بلند مناسب است. اگر اهل پوشیدن لباس های گشاد و اورسایز هستید، این پارچه برای دوخت پیراهن های پرچین بسیار مناسب است. اگر مایلید لباسی که بر تن می کنید کاملا متناسب با فرم اندام شما باشد، از مدل های دکمه دار با قد متوسط غافل نشوید. بسیاری از این پیراهن های بلند و پرچین را می توانید جایگزین مانتو نمایید. برای این استایل تنها به یک کتانی و کیف مناسب نیاز خواهید داشت.

شلوار ترندی با پارچه وال خامه دوزی

 

شلوارهای طرحدار یکی از ترندهای جذاب امسال است. پارچه وال خامه دوزی شاید در نگاه اول چندان مناسب دوخت شلوار نباشد اما اگر به دنبال آیتمی متفاوت هستید، می توانید این ایده را امتحان کنید. معمولا برای فصل گرم شلوارهای بگ و گشاد بسیار مورد استقبال قرار می گیرد. برای دوخت شلوار با پارچه وال خامه دوزی، بهتر است به سراغ رنگ های تیره بروید. این رنگ نسبت به رنگ های روشن کمتر نیاز به آستر کشی خواهند داشت. در حقیقت اگر پارچه شما ضخامت کافی داشته باشد، از آستر کشی آن بی نیاز خواهید شد. یک شلوار پارچه ای جذاب با وال خامه دوزی را می توانید همراه با مانتو، تی شرت، و شومیزهای ساده بپوشید.

4 نکته کاربردی برای مراقبت از پارچه وال خامه دوزی

وال خامه دوزی با داشتن زمینه ای نخی در نگاه اول نیاز به مراقبت چندانی ندارد. در حقیقت اگر نگرانی خاصی در مورد دوام پارچه خود ندارید، می توانید به راحتی آن را با ماشین لباسشویی، بشویید. اما اگر مایلید طول عمر مانتو یا لباس خود با این پارچه را افزایش دهید، نکات زیر برای شما کاربردی خواهد بود.


حتما بخوانید: پارچه وال خامه دوزی و پارچه های مناسب برای ترکیب با آن


از آب ولرم استفاده کنید

فراموش نکنید پارچه های دارای الیاف طبیعی ممکن است در صورت شستشو با آب داغ دچار تغییر رنگ و سایز شوند. به همین دلیل مهم است که چه در شستشوی دستی و چه ماشینی، حتما از آب ولرم استفاده نمایید. دمای آب 30 درجه و کمتر از آن می تواند تضمین کننده دوام رنگ و بافت پارچه شما باشد.

مشاهده پارچه خامه دوزی رنگی

شوینده ملایم انتخاب کنید

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید، انتخاب شوینده مناسب برای شستشوی وال خامه دوزی است. این پارچه را به هیچ عنوان در معرض سفید کننده ها قرار ندهید. برای شستشوی پارچه های رنگی می توانید از شوینده های حاوی تثبیت کننده رنگ استفاده کنید. شوینده های قوی موجب بور شدن پارچه در طولانی مدت خواهند شد.

به تنهایی بشویید

سطح وال خامه دوزی، دارای طرح های خامه دوزی شده حساسی است. برای اینکه از هر گونه آسیب جلوگیری کنید، بهتر است لباس خود را به تنهایی بشویید. زیرا ممکن است در فرآیند شستشو دکمه یا زیپ لباس های دیگر با پارچه برخورد کرده و موجب نخ کش شدن آن شود. پشت و رو کردن لباس نیز ترفند دیگری است که می تواند از ساییدگی احتمالی جلوگیری نماید.

پارچه وال خامه دوزی را با احتیاط اتو کشی نمایید

همانطور که می دانید پارچه های دارای الیاف طبیعی چروک پذیری بالایی دارند. اما به همان سرعت نیز صاف و اتو کشی می شوند. برای مراقبت بیشتر از خامه دوزی های سطح پارچه، بهتر است آن را از قسمت داخلی لباس اتو کنید. استفاده از یک لایه پارچه نخی به عنوان محافظت، می تواند در کاهش آسیب های ناشی از حرارت اتو موثر باشد.

منبع: www.pinterest.com

4.8/5 - (86 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا