اخبارطراحان و برندها

آشنایی با برند بالینسیاگا (Balenciaga)

بالینسیاگا (Balenciaga)، یکی از برندهای مطرح دنیای مد است. این برند لوکس در سال 1919 توسط کریستوبال بالینسیاگا در اسپانیا پایه گذاری شد. کیفیت بالا در کنار طراحی های منحصر به فرد شعار اصلی این برند است. این مجموعه پس از 53 سال فعالیت، در سال 1972 تعطیل شد. بعد از این اتفاق برای مدتی فعالیت های آن متوقف شد و نهایتا در سال 1986 با مالکیت جدید مجددا افتتاح شد. در حال حاضر بالینسیاگا به گروه فرانسوی کرینک (Kering) متعلق بوده و در شهر پاریس مستقر است.

بالینسیاگا سال ها است که به عنوان یک برند لوکس محصولاتی مثل انواع لباس زنانه، کیف، کفش و اکسسوری را تولید می کند. بسیاری از سلبریتی ها در سراسر دنیا به محصولات بالینسیاگا علاقه دارند. همچنین لباس‌ های قدیمی بالینسیاگا هنوز هم در میان چهره‌ های سرشناس جهان طرفدار دارد. در این مطلب قصد داریم درباره برند بالینسیاگا و جزئیات مربوط به آن صحبت کنیم. اگر از علاقه مندان به دنیای مد هستید و دوست دارید درباره این برند مطرح اطلاعاتی داشته باشید، تا انتها همراه ما باشید.

خرید مخمل ونوس

تاریخچه برند بالینسیاگا

قبل از اینکه درباره جزئیات برند بالینسیاگا صحبت کنیم، خوب است که از تاریخچه آن اطلاعاتی داشته باشیم. این برند در سال 1919، توسط کریستوبال بالینسیاگا، در شهر سن سباستین اسپانیا پایه گذاری شد. با وقوع جنگ های داخلی در اسپانیا، کریستوبال مجبور شد بوتیک های خود را تعطیل و به پاریس منتقل کند. بنابراین در آگوست سال 1937، اولین خانه مد بالینسیاگا در پاریس افتتاح شد.

کریستوبال بالینسیاگا

بالینسیاگا از ابتدا یک برند لوکس را پایه گذاری کرد. به طوری که خانواده سلطنتی و اشراف زادگان اسپانیایی لباس های طراحی شده توسط او را می پوشیدند. طرح های خلاقانه این برند باعث محبوبیت آن در طول سال های فعالیتش شده است. لباس های مختلفی از جمله پیراهن تونیک، شومیز، پیراهن های عروسکی و … از جمله نوآوری های ماندگار بالینسیاگا به شمار می روند. کریستوبال بالنسیاگا خانه مدش را در سال ۱۹۶۸ تعطیل کرد و در ۱۹۷۲ درگذشت. برند بالینسیاگا  تا سال ۱۹۸۶ فعالیتی نداشت و پس از آن تحت مالکیت شرکت ژاک بوگارت مجددا افتتاح شد.


پیشنهاد ما: بررسی استایل نیکول کیدمن + عکس


لوگوی برند بالینسیاگا

برند بالینسیاگا در حال حاضر به عنوان یک برند آوانگارد شناخته می شود. این برند هم مثل همه برندهای مد لوکس، یک لوگوی بسیار ساده و در عین حال زیبا دارد. اولین لوگوی بالینسیاگا در سال 1917 معرفی شد. لوگوی اولیه از دو حرف B پشت سر هم که با سه خط مورب به هم وصل شده بودند، تشکیل شده بود. این لوگو در سال 2013 مجددا طراحی شده و تنها شامل کلمه Balenciaga است که حروف به کار رفته در آن ضخیم تر شده و فونت آن تغییر کرده است. امروزه لوگوی این برند در تمام فروشگاه ها و همچنین روی تمام محصولات آن قابل مشاهده است.

لوگوی برند بالینسیاگا

محبوب ترین و پرکاربردترین پارچه های مورد استفاده در برند بالینسیاگا

بالینسیاگا به عنوان یک برند لوکس شناخته می شود، در نتیجه پارچه های مورد استفاده آن هم بسیار باکیفیت هستند. طراحان این مجموعه از سال های دور تا الان از پارچه های مختلفی برای محصولات خود استفاده می کردند. پارچه های مخمل، ساتن و پارچه های گلدوزی شده از جمله محبوب ترین مواردی هستند که این برند برای طراحی لباس شب استفاده می کند. همچنین پارچه های دانتل و پشمی نیز از جمله محبوب ترین پارچه هایی هستند که برای طراحی لباس های روز در بالینسیاگا استفاده می شوند.

محبوب ترین و پرکاربردترین پارچه های مورد استفاده در Balenciaga

پرفروش ترین محصول برند بالینسیاگا

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که کدامیک از محصولات برند بالینسیاگا فروش بیشتری داشته اند. این برند لاکچری چندین محصول محبوب دارد که به نماد آن تبدیل شده اند. یکی از معروف ترین محصولات کفش کتانی Triple S است. این محصول برای اولین بار در سال 2017 به بازار معرفی شد و به استایل خیابانی جوانان راه پیدا کرد. این کفش در رنگ‌ های مختلف ارائه شده و مورد توجه سلبریتی ها و علاقه مندان به دنیای مد قرار گرفته است.

پرفروش ترین محصولات Balenciaga

از دیگر محصولات محبوب بالینسیاگا می توان به کیف دستی City که از اوایل دهه 2000 جزء اصلی این برند است، نام برد. همچنین کفش ورزشی Speed که رویه جورابی دارد، از محبوب ترین محصولات بالینسیاگا به شمار می رود. علاوه بر این، لباس ‌ها و لوازم جانبی که لوگوی بالینسیاگا روی آن ها چاپ شده، در سال ‌های اخیر به محصولات محبوبی تبدیل شده‌ اند.

خرید پارچه مخمل پلیسه

حواشی برند بالینسیاگا

بالینسیاگا یکی از برندهایی است که فعالیتش با داستان های بسیار همراه بوده است. این برند از ابتدا مورد توجه سلبریتی ها و افراد مهم بوده است. در سال ۱۹۶۰، بالنسیاگا لباس عروسی ملکه فابیولای بلژیک را طراحی کرد. این لباس جذاب از پارچه ساتن دوخته شده بود. همچنین در قسمت لبه یقه آن، خز سفید سمور به کار رفته بود. همچنین معروف است که جکی کندی با خرید لباس ‌های گران از بالینسیاگا، شوهرش جان اف کندی را ناراحت کرده بود. چون کندی می‌ ترسید که مردم آمریکا گمان کنند چنین خریدی بیش از حد تجملی است.

حواشی برند بالینسیاگا

در سال های اخیر هم بالینسیاگا در موارد مختلفی توجهات جامعه جهانی را به خود جلب کرده است. مثلا این برند در مارس 2022 در هفته مد پاریس، از اوکراین در طول جنگ روسیه و اوکراین حمایت کرد. این حمایت در قالب تیشرت هایی به رنگ پرچم اوکراین روی صندلی ها قرار داده شده بود. همچنین دمنا گواسالیا، مدیر خلاقیت این برند، شعری از یک نویسنده اوکراینی با عنوان “زندگی در اوکراین، زندگی برای زیبایی” را در ابتدا و انتهای نمایش خواند.

کدام سلبریتی ها از محصولات بالینسیاگا استفاده می کنند؟

برند بالینسیاگا همواره مورد توجه سلبریتی ها و افراد تاثیرگذار دنیا بوده است. افراد مشهور زیادی در مراسم های مختلف و همچنین در استایل های خیابانی خود از محصولات این برند خلاق استفاده می کنند. در ادامه برخی از سلبریتی های طرفدار این برند را به شما معرفی می کنیم.

کیم کارداشیان، سلبریتی طرفدار برند بالینسیاگا

کیم کارداشیان، یکی از سلبریتی هایی است که از محصولات بالینسیاگا استفاده می کند. او در یکی از استایل های خیابانی خود از یک ست مونوکروم مشکی از بالینسیاگا استفاده کرده است. این ست از یک بلوز چسبان و یک دامن به فرم ماهی که از پارچه کرپ دوخته شده، تشکیل می شود.

کیم کارداشیان، سلبریتی طرفدار برند بالینسیاگا

علاوه بر استایل های خیابانی، کیم کارداشیان در مراسم های مهمی مثل مت گالا از لباس های آوانگارد بالینسیاگا استفاده می کند و توجه همه را به خود جلب می کند.

قیمت پارچه مخمل طرحدار

هیلی بیبر

هیلی بیبر هم یکی از سلبریتی هایی است که از محصولات بالینسیاگا استفاده می کند. این مدل آمریکایی در یکی از استایل های خیابانی خود یک ترنچ کت کوتاه از بالینسیاگا را پوشیده بود. این ترنچ کت از پارچه بارانی کرم رنگ دوخته شده و آستین های آن به فرم آزاد است.

هیلی بیبر

دوا لیپا

یکی دیگر از افراد مشهوری که به محصولات بالینسیاگا علاقه دارد، دوا لیپا است. این خواننده انگلیسی-آلبانیایی در موقعیت های مختلف با لباس هایی از بالینسیاگا دیده شده است. او برای شرکت در مراسم دیزنی در کالیفرنیا، یک پیراهن بلند یک طرفه از بالینسیاگا را انتخاب کرد. این لباس که از پارچه ساتن آمریکایی دوخته شده، برای اولین بار در پنجاه و یکمین مجموعه مد بالنسیاگا در هفته مد پاریس دیده شده بود.

دوا لیپا

نیکول کیدمن، سفیر برند بالینسیاگا

نیکول کیدمن یکی از سلبریتی هایی است که علاوه بر استفاده از محصولات بالینسیاگا، در کمپین های تبلیغاتی این برند هم شرکت می کند و به عنوان سفیر این برند شناخته می شود. او در پنجاه و یکمین شوی لباس برند بالینسیاگا شرکت کرد. این بازیگر مشهور در این مراسم از یک کت بدون سرشانه دوخته شده با پارچه مخمل مشکی، همراه با اکسسوری ‌های این برند استفاده کرد.

نیکول کیدمن، سفیر برند بالینسیاگا

سخن پایانی

همان طور که دیدید در این مطلب درباره برند بالینسیاگا و جزئیات مربوط به آن صحبت کردیم. بالینسیاگا یکی از برندهای لاکچری دنیای مد است. این مجموعه بیش از 105 سال است که محصولات خود را به دنیای مد عرضه می کنند. راز موفقیت این برند مشهور طرح های خلاقانه و محصولات خاص آن به شمار می روند.

بالینسیاگا به عنوان یک برند آوانگارد، محصولات متعددی از جمله لباس های زنانه شیک و باکیفیت، انواع کیف دستی، کفش و اکسسوری را طراحی و تولید می کند. طراحان خلاق این برند برای عملی کردن ایده های خود از پارچه های مختلفی مثل ساتن، مخمل، دانتل، پارچه های پولکی و … استفاده می کنند. علاوه بر این، افراد مشهوری از جمله، کیم کارداشیان، نیکول کیدمن، هیلی بیبر و دوا لیپا از طرفداران مشهور این برند به شمار می روند و از محصولات آن در مراسم های مختلف استفاده می کنند.

منبع: https://etoile-luxuryvintage.com/blogs/the-history-of/the-brand-story-of-balenciaga 

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا