استایلمهمانی و مجلسی

۱۵ مدل لباس عروس پرنسسی + آشنایی با پارچه لباس عروس

انتخاب لباس عروس یکی از مهم ترین تصمیماتی است که هر خانم قبل از جشن عروسی خود می گیرد. یک لباس عروس زیبا و خاص در درخشیدن شما در شب عروسی تاثیر زیادی دارد. شما می توانید با در نظر گرفتن سلیقه شخصی و همچنین فرم اندامتان مدل ایدئال خود را انتخاب کنید. یکی از مدل های محبوب برای اکثر خانم های جوان مدل لباس عروس پرنسسی است.

لباس عروس پرنسسی که به پیراهن پفی هم معروف است، یکی از مدل های بسیار جذاب است. این لباس در بخش بالاتنه حالت چسبان داشته و دامن آن از کمر پف دار است. مقدار پف دامن این لباس ها متفاوت بوده و شما می توانید بر اساس سلیقه خود لباس هایی با مقدار پف متفاوت را انتخاب کنید. علاوه بر این، در مدل لباس عروس پرنسسی آستین ها می توانند حلقه‌ای، آف شولدر، پفی و یا بلند باشند. همچنین دامن این لباس ها می تواند به صورت ساده، دنباله دار و یا چند لایه طراحی شود. در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی پارچه های مناسب برای دوخت لباس عروس، ۱۵ مدل لباس عروس پرنسسی را به شما معرفی کنیم. پس اگر دوست دارید با این لباس ها آشنا شوید، تا انتها همراه ما باشید.

پارچه-مجلسی-کار-شده

انتخاب پارچه مناسب برای دوخت لباس عروس

قبل از اینکه با انواع مدل لباس عروس پرنسسی آشنا شویم، خوب است که اطلاعاتی درباره پارچه های مناسب برای دوخت این لباس ها به دست بیاوریم. لباس عروس، پوشش بسیار خاصی است. بنابراین پارچه ای هم که برای دوخت آن استفاده می شود باید بسیار خاص و باکیفیت باشد. به طور کلی، از پارچه های مختلفی برای دوخت لباس عروس استفاده می شود. اما به نظر شما بهترین پارچه برای دوخت این لباس خاص چیست؟

انتخاب پارچه مناسب برای دوخت لباس عروس

انتخاب پارچه مناسب برای دوخت لباس عروس به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. برخی از این موارد عبارتند از: بودجه، آب و هوا، محل برگزاری مراسم و مدت زمان برگزاری مراسم. پس اگر قصد دارید یک لباس عروس زیبا و خاص بدوزید، با در نظر گرفتن این عوامل پارچه مناسب خود را انتخاب کنید. به طور کلی، پارچه های ساتن آمریکایی، حریر، دانتل، ساتن ال ایکس و گیپور از جمله مناسب ترین موارد برای دوخت لباس عروس به شمار می روند.


پیشنهاد خواندنی: بررسی استایل رعنا آزادی ور، بازیگر نقش سمیرا


انواع مدل لباس عروس پرنسسی

لباس عروس پرنسسی یا پفی یکی از پرطرفدارترین مدل ها بین خانم های جوان است. شما می توانید این مدل لباس عروس را به شکل های مختلفی طراحی کرده و بدوزید. به عنوان مثال می توانید میزان پف دامن آن را تغییر دهید. همچنین می توانید دامن این لباس عروس را به صورت لایه لایه و یا دنباله دار طراحی کرده و به جذابیت آن اضافه کنید. یکی دیگر از مواردی که باعث تمایز بین انواع مدل لباس عروس پرنسسی می شود، فرم یقه و آستین های لباس است. شما می توانید، بنا به سلیقه خود این لباس ها را به صورت آف شولدر، دکلته و یا آستین دار طراحی کنید.

لباس عروس های پرنسسی ساده ساتن

پیراهن مینیمال دوخته شده با پارچه ساتن، یکی از پرطرفدارترین مدل های لباس عروس پرنسسی است. به طور کلی، برای دوخت این لباس ها از پارچه ساتن ال ایکس یا ساتن آمریکایی استفاده می شود. لباس هایی که با پارچه ساتن ال ایکس دوخته می شوند کمی براق و ظریف هستند. همچنین ریزش زیادی دارند و به خوبی روی تن می نشینند.

لباس عروس ساده ساتن

برعکس لباس هایی که با استفاده از پارچه ساتن آمریکایی دوخته می شوند، درخشندگی کمتری دارند. همچنین به واسطه ضخامت و آهار دار بودن پارچه ایستایی زیادی دارند. بنابراین برای دوخت دامن های پرنسسی چین دار با پف زیاد بسیار مناسب خواهند بود. به طور کلی این مدل لباس عروس ها، طراحی بسیار ساده و شیکی دارند. برش های کم، آستین و یقه های ساده و همچنین دامن های بلند با پف متوسط از جمله ویژگی های بارز این مدل لباس عروس پرنسسی به شمار می روند. اگر قصد دوخت لباس عروس به این سبک را دارید، می توانید از طریق فروشگاه پارچه نگار به طیف گسترده از پارچه های ساتن آمریکایی و ساتن ال ایکس مناسب برای دوخت لباس عروس دسترسی داشته باشید.

خرید پارچه لباس عروس کار شده

لباس عروس پرنسسی با دامن چند لایه

دامن چند لایه، یکی از آیتم های کلاسیک و جذاب است که در طراحی لباس های پرنسسی استفاده می شود. دامن های چند لایه سال ها است که در دنیای مد جایگاه ویژه ای دارند. این مدل لباس عروس پرنسسی برای هر فرم اندامی مناسب بوده و باعث درخشش شما در شب عروسی خواهد شد. پارچه های حریر و توری از جمله مناسب ترین مواد برای دوختن این لباس ها به شمار می روند.

لباس عروس با دامن چند لایه

شما می توانید این دامن های خاص را با مدل های مختلف آستین و بالاتنه ترکیب کنید. به عنوان مثال می توانید یک دامن چند لایه حریر را با بالاتنه چسبان و آستین بلند از پارچه ساتن ترکیب کنید. همچنین می توانید از پارچه های دانتل ظریف مثل دانتل شانتیه برای طراحی بالاتنه و آستین های یک لباس عروس با دامن چند لایه استفاده کنید.

مدل لباس عروس پرنسسی A-line

لباس عروس A-line یکی از مدل های بسیار پرطرفدار بین خانم های جوان به حساب می آید. این لباس ها در قسمت سینه باریک بوده و دامن آن به فرم حرف A آزاد است. این لباس ها در دهه 1960 میلادی توسط کریستین دیور و با تغییراتی در سبک لباس های ذوزنقه ای ایجاد شدند. امروزه لباس عروس های A-line به شکل های مختلفی طراحی و دوخته می شوند.

لباس عروس پرنسسی A-line

مدل لباس عروس پرنسسی A شکل در قسمت کمر یک برش عرضی دارد. این برش باعث می شود که دامن لباس پف بیشتری داشته باشد. شما می توانید این لباس ها را با پارچه هایی مثل حریر، ساتن و استات بدوزید. همچنین می توانید بالاتنه آن ها را با استفاده از پارچه های گیپور و دانتل ظریف طراحی کنید.

لباس عروس پرنسسی آف شولدر

پیراهن های آف شولدر هم یکی از مدل های لباس عروس پرنسسی به حساب می آیند. در این لباس ها یقه به طور کلی روی سینه قرار می گیرد. همچنین آستین درست در راستای یقه و از زیر شانه شروع می شوند. استفاده از این مدل یقه جلوه مدرنی به لباس عروس شما می دهد. شما می توانید این مدل لباس عروس پرنسسی را با استفاده از پارچه های مختلفی بدوزید. اما به صورت کلی پیشنهاد می شود برای ایستایی بهتر یقه لباس، برای بالاتنه از پارچه ساتن آمریکایی استفاده کنید. همچنین می توانید با استفاده از پارچه دانتل، یک بالاتنه ظریف و چسبان را طراحی کنید.

لباس عروس پرنسسی آف شولدر

گفتنی است که لباس عروس های آف شولدر مورد توجه بسیاری از سلبریتی ها و افراد مشهور هستند. به عنوان مثال مگان مارکل، برای مراسم عروسی خود از یک لباس عروس مینیمال آف شولدر استفاده کرده بود.

قیمت پارچه دانتل مجلسی

پیراهن پرنسسی آستین بلند

آستین بلند

اگر دوست دارید لباس عروس شما در قسمت دست ها پوشیده باشد، انتخاب یک مدل پرنسسی آستین بلند، بهترین کار است. این لباس پرنسسی می تواند تنها با استفاده از یک پارچه ساده طراحی شود. علاوه بر این، در برخی موارد ترکیب دو پارچه برای دوخت این مدل بسیار ایدئال خواهد بود. مثلا می توانید تنه لباس را با استفاده از پارچه استات بدوزید و برای دوخت آستین ها از پارچه گیپور استفاده کنید.

 

لباس عروس آستین پفی

آستین پفی

لباس عروس پرنسسی آستین پفی یکی از مدل های فانتزی و جذاب است. این مدل لباس عروس پرنسسی برای خانم هایی که بالاتنه آن ها ریز است، بسیار مناسب خواهد بود. آستین این لباس ها را می توان به سبک های مختلفی طراحی کرد. مثلا می توانید برای دوخت آستین ها از پارچه ارگانزا استفاده کرده و در قسمت سر آستین مچی بدوزید. همچنین می توانید آستین های لباستان را کوتاه و با پف زیاد طراحی کنید و یک استایل فانتزی داشته باشید.

لباس عروس پرنسسی دنباله دار

مدل-لباس-عروس-پرنسسی-دنباله-دار

دامن دنباله دار یکی از دوست داشتنی ترین بخش های لباس عروس است. بنابراین اضافه کردن دنباله به یک لباس عروس پرنسسی باعث می شود که استایل شما بسیار لوکس و خاص به نظر برسد. شما می توانید برای جلوگیری از چروک شدن دنباله لباستان از پارچه ساتن آمریکایی در دوخت آن استفاده کنید. همچنین انواع مختلف پارچه دانتل هم برای دوخت این لباس عروس مناسب خواهند بود. شما می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی پارچه نگار به انواع مختلف پارچه مخصوص لباس عروس دسترسی داشته باشید.

منبع: https://pollardi.com/blog/posts/princess-style-wedding-dress

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا