اخبارطراحان و برندها

برند سندس و افسانه رحیمیان

افسانه رحیمیان موسس برند سندس می باشد. وی از سال ها پیش فعالیت خود را در زمینه طراحی و تولید پوشاک زنانه آغاز کرد. کمتر کسی هست که با کار ها و طراحی هایشان آشنا نباشد. اگر شما هم به صنعت مد در ایران علاقه داشته باشید حتما تا کنون نام برند سندس به گوشتان خورده است. این مجموعه با مدیریت افسانه رحیمیان افتتاح شده است. افسانه رحیمیان یک طراح لباس مطرح و به نام ایرانی می باشد. در کنار طراح لباس بودن می‌ توان از او به‌ عنوان یک استایلیست بی‌نظیر نیز یاد کرد.

خرید پارچه سوزن دوزی هندی

راز یونیک بودن برند سندس

در اکثر مجموعه‌ های برند سندس طراحی و هارمونی رنگی بی نظیری را در کنار هم مشاهده می‌ کنید. تسلط فوق ‌العاده‌ی افسانه رحیمیان به طراحی لباس در کنار توجه او به فرهنگ غنی قومیت‌ های ایرانی باعث چشم ‌نوازتر شدن طراحی‌ های او شده ‌است. بهره بردن بی‌نظیر و جسورانه افسانه رحیمیان از لباس قومیت های مختلف مانند گلیم و گبه‌ های عشایر ایرانی یک سبک خاص و دلپسند را ایجاد کرده می کند.

این اصل در کنار برش‌ها و فرم‌ های مدرن چشم نوازتر می شود. مطمئنا همین موضوعات باعث خاص شدن و یونیک بودن سبک برند سندس در بازار ایران شده‌ است. از طرفی کار دست بر روی اکثر کارهای برند سندس به‌ خوبی دیده می‌ شود. سوزن‌ دوزی و طراحی اشکال خاص و بی‌ نظیر بر روی محصولات برند سندس فوق العاده شکیل و زیبا می باشد. این ویژگی ها چشم هر مخاطبی را به خود جلب می‌ کند.

خلق یک اثر هنری

طراحی‌ های اصیل و متفاوت افسانه رحیمیان در کنار مجموعه کاربلد و حرفه‌ ای، باعث به وجود اومدن برند خاص و یونیک برند سندس شده‌ است. مجموعه برند سندس حاصل ماه‌ ها تحقیقات و بررسی بر روی نماد ها و نقوش بصری و کهن ایرانی بوده‌ است. بهتر است به‌ جای کلمه پوشاک از محصولات برند سندس به‌ عنوان یک اثر هنری یاد کنیم. بر روی تک به تک این اثرهای هنری فرهنگ اصیل و غنی مردم ایران به چشم می‌ آید.

طراحی های این برند بر تن بازیگران ایرانی در مراسم های مختلف دیده شده است. مدت ها است که خانم رحیمیان از انواع پارچه های سوزندوزی شده و بخارا دوزی برای تولیدات خود استفاده می کنند. در ادامه با تعدادی از طراحی های اخیر این برند آشنا خواهیم شد.


مقاله مرتبط: پارچه سوزن دوزی و معرفی زیباترین مانتوهای مجلسی


ترکیب پارچه های سنتی و مدرن

برند سندس علاوه بر استفاده از پارچه های سنتی، از پارچه های مدرن تر نیز برای کارهای خود استفاده می کند. همین امر موجب خاص بودن برند سندس می شود. برند سندس به خوبی نشان می دهد که این ترکیب سنت و مدرنیته تا چه اندازه می تواند چشم نواز باشد. کنار هم قرار گرفتن پارچه های سنتی، کار دست و پارچه های مدرن هارمونی جذابی ایجاد می کند. رنگ های شاد و سرزنده در پارچه های سنتی اِلمانی است که محصولات برند سندس به خوبی به چشم می خورد.

استفاده از تور خالدار در برند سندس

یک مثلا در عکس هایی که در پایین مشاهده خواهید کرد. پارچه های بخارا دوزی شده و گلدار سنتی به زیبایی با پارچه های حریر پلیسه و حریر خالدار ست شده است. کنار هم قرار گرفتن رنگ سبز و بنفش و ایجاد یک تابلوی زیبا تنها از افسانه رحیمیان ساخته است. ست کردن رنگ دامن مانتو با گل های زمینه بالای آن کاربلدی تیم برند سندس را فریاد می زند. طراحی بی نظیر این مانتو، نواردوزی ها و خوش سلیقگی در انتخاب رنگ ها یک اثر خیره کننده به جا گذاشته است.

در تصویر دوم مانتوی چند لایه با پارچه سنتی در کنار پارچه حریر و لینن بسیار چشم نواز است. استفاده از یک پارچه متفاوت در قسمت آستین ها ایده فوق العاده ای برا شیک پوشان و خاص پسندان است. اگر شما هم به دنبال یک استایل خاص هستید که کمتر کسی پوشیده است، برند سندس منبع خوبی برای شماست.

بخارا دوزی در برند سندس

از صنایع دستی تزئینی ایران می‌توان به بخارا دوزی اشاره کرد. در شهر بخارا به‌علت وجود پنبه و ابریشم زیاد هنرمندان زیادی وجود دارند که شیوه‌ای متفاوت برای رودوزی معرفی کرده‌اند. به این شیوه بخصوص بخارا دوزی گفته می شود. که معمولا پارچه زیرین آن کتان یا متقال است.

با استفاده از این هنر، به وسیله سوزن و نخ‌ طرح های جذابی بر روی پارچه ساده ایجاد می کنند. ایجاد طرح های رنگین و جذاب توسط نخ های رنگی پارچه های بی نظیری را برای طراحی لباس ایجاد می کند. طرح‌ها و نقش‌های متفاوتی در بخارادوزی مورد استفاده قرار می گیرد.

ازجمله طرح‌ هایی که در بخارادوزی مورد استقبال همگان قرار دارد طرح گل ‌های میخک، شاه ‌عباسی، نقش‌ های هندسی، گل ‌های انار، گل‌ های سیبی، گل گلدانی و غیره می‌ باشد. برند سندس به‌ خوبی از این طرح ‌ها برای تزئین مانتوهای خود استفاده می‌ کند.

همان طور که در تصویرهایی تهیه‌ شده ملاحظه می‌ کنید طرح های جذاب با رنگ های زیبای بر روی مانتوها برند سندس خودنمایی می کند. ایجاد طرح‌ ها مختلف بخارا دوزی بر روی پارچه‌های ساده زیبایی مانتوها را چند برابر می کند. این سبک تا به امروز مورد استقبال اکثریت جامعه قرار گرفته است.

مسلماً هر کدام از شماها با دیدن محصولات برند سندس متوجه تفاوت آن ها با نمونه‌ های موجود در بازار شده‌ اید. این یونیک و منحصر به فرد بودن از دیگر نشانه های بی رقیب بودن برند سندس است.


حتما بخوانید: آشنایی با تکنیک رودوزی


دوخت های سنتی در برند سندس

بخارا دوزی که یکی از مشخصه های اصلی برند ایرانی سندس است. سندس از دوخت های سنتی دیگری مانند آینه دوزی و کوک دوزی روی لباس های خود بهره می گیرد. معمولا پارچه های مصرفی برای دوخت های سنتی پارچه های الیاف طبیعی مانند پارچه نخی و پارچه لینن است.

زیبایی فوق العاده ای که این دوخت ها به محصولات برند سندس می بخشند به هیچ عنوان قابل انکار نیست. دوخت آیینه های کوچک با فواصل یکسان در طرح های زیبا از نمونه آیینه دوزی های برند سندس است. نمونه ای از این آیینه دوزی ها را در تصویر زیر ملاحظه می کنید.

دوخت های سنتی برند ایرانی سندس افسانه رحیمیان

برش های ساده اما زیبا

اگر به بیشتر این لباس ها دقت کنید متوجه می شوید که اغلب آنها برش های ساده و معمولی دارند. اما این برش ها به کمک تنوع پارچه های مصرفی بسیار زیبا و دلنشین شده اند. استفاده از دو و حتی چند نوع پارچه در طراحی های این برند به چشم می خورد. برای نمونه به برش مانتو کوک دوزی شده که در ادامه تصویر آن را خواهید دید توجه کنید.

افسانه رحیمیان و برند ایرانی

به تصویر سمت راست دقت کنید. برش در قسمت آرنج آستین کیمونو و استفاده از پارچه ای که با بدنه همخوانی دارد. همینطور برش کله قندی از قسمت سر شانه ها پایین بدنه مانتو را ملاحظه می کنید. این ها اِلمان هایی هستند که از یک مامتو ساده و روتین یک اثر هنری خلق خواهند کرد.همچنین تصویر سمت چپ برش های متعدد در جلوی لباس به چشم میخورد. این برش ها در کناره آیینه دوزی جلوی لباس، طیف رنگی زیبایی را در کنار هم ایجاد کرده اند.

جدیدترین طرحهای پارچه سوزن دوزی را از اینجا ببینید

اصالت و مدرنیته برند سندس

یکی از جنبه های لباس های برند سندس اصالت و در عین حال مدرن بودن آن ها است. برند سندس همیشه سعی در کنار هم قرار دادن و ایجاد هماهنگی میان فشن و فرهنگ اصیل ایرانی داشته است. قطعا این کار بزرگ نیازمند هوش و توانایی زیادی می باشد که تیم برند سندس از فهده آن به خوبی بر آمده اند.

پارچه مخمل در لباس

به نظر می رسد استفاده از پارچه های ظریف مانند پارچه حریر و پارچه تور در کنار استفاده از رودوزی های سنتی و پارچه مخمل این احساس اصیل بودن اما مدرن بودن را تقویت می کند. از طرفی ایجاد هارمونی خاص بین پارچه هایی با جنس و لطافت متفاوت کار آسانی نمی باشد. جدای از پارچه های ظریف، تجربه استفاده پارچه های ضخیم در کنار پارچه های سنتی را نیز دارد. برای قابل درک بودن بهتر این حجم هنر و اصالت توجه شما را به تصاویر زیر جلب می کنم.

منبع: drfashion.com

4.5/5 - (13 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا