استایلبهار و تابستانمهمانی و مجلسی

پارچه سوزن دوزی و معرفی زیباترین مانتوهای مجلسی

مانتوهای سنتی و چشم نواز از زیباترین و چشم نوازترین مانتوها به شمار می آیند. طرح ها و نقش های خاص ایجاد شده روی این مانتوها، موجب شده که طرفداران زیادی داشته باشد. اگر به مانتوهای طرح دار شیک علاقه مند هستید، مانتوهای سوزن دوزی گزینه جذابی خواهند بود. پارچه سوزن دوزی در دوخت مانتوهای سنتی به عنوان خرج کار استفاده می شود و مانتویی زیبا را خلق می کند.

این مانتوها به عنوان مانتوهای مجلسی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. هنر سوزن دوزی که هنر دست زنان هنرمند ایرانی است، طرح های بسیار خاص و زیبایی را خلق می کند. این طرح های هنرمندانه جذاب را می توانید در دوخت مانتوهای سوزن دوزی خود به کار ببرید و یک مانتوی خاص و زیبا داشته باشید. مانتوهای سوزن دوزی سنتی در انواع متفاوتی دوخته می شوند. برای نمونه برخی از این مانتوها مانتوهای ساده با دوخت های ساده هستند که برای تزئین آن ها از پارچه سوزن دوزی استفاده می شود.

همچنین تکه دوزی های سنتی نیز روی این مانتوها جلوه چشم نوازی را ایجاد می کند. اگر می خواهید یک مانتوی سنتی و در عین حال مجلسی داشته باشید، می توانید انتخاب خود را محدود به مانتوهای زیبا با دوخت های مدرن و سوزن دوزی های زیبا کنید. در ادامه انواع مانتوهای چشم نواز سنتی سوزن دوزی را معرفی می کنیم. در خرید و دوخت مانتو لازم است به نکات اساسی دقت کنید تا مانتویی زیبا و خوش فرم داشته باشید. در این مطلب این نکات را نیز بیان می کنیم.

خرید انواع پارچه سوزن دوزی مناسب مانتو

 

مانتوهای پیلی با پارچه سوزن دوزی؛ بهترین انتخاب برای ریز اندام ها

اگر از افراد ریز اندام با هیکل ظریفی هستید، مانتوهای چین چینی و پیلی دار را به شما پیشنهاد می کنیم. مانتوهای خیلی کوتاه باعث بلندتر نشان دادن پاها می شود. بنابراین اگر دوست دارید قدتان بلندتر نشان داده شود، مانتوهایی با این مدل و قد کوتاه را به شما پیشنهاد می کنیم.

مانتو پیلی دار با پارچه سوزن دوزی | پارچه نگار

این مانتوهای کوتاه، راحت و گشاد هستند. جالب است بدانید که مانتوهای گشاد، باعث بزرگتر نشان دادن اندام افراد می شوند. بنابراین این مدل مانتوها را به افراد با قد کوتاه توصیه می کنیم.

در این بخش چند نمونه مانتوی پفی و کوتاه سوزن دوزی را می بینیم. ترکیب پارچه سوزن دوزی و سفید یک ترکیب ایده آل و بسیار زیبا است. پارچه سوزن دوزی سبز آبی را می توانید با پارچه سفید ساده ترکیب کنید. قسمت بالاتنه این مانتو با پارچه سوزن دوزی دوخته شده و سایر بخش های آن با پارچه سفید دوخته می شود. سر آستین مانتو نیز کش دوزی می شود. در این استایل می توانید از اکسسوری های سنتی استفاده کنید.(برای خرید طاقه پارچه کلیک کنید)

استایلی سنتی و شیک

یکی دیگر از مدل های مانتو سوزن دوزی، ترکیب پارچه سفید و سوزن دوزی قرمز است. در این استایل قسمت بالاتنه مانتو با سوزن دوزی قرمز دوخته می شود. آستین های این مانتو حالتی کلوش و زیبا دارند. سر آستین این مانتو نیز با پارچه سوزن دوزی دوخته شده و آن را زیباتر کرده است. این مانتو را می توانید با شال سفید همراه کنید. ست کیف و کفش سنتی در این تیپ بسیار زیبا می شود.

مانتو مجلسی و شیک

 

ترکیب پارچه سوزن دوزی و خامه دوزی نیز جلوه خاص و زیبای خود را دارد. برای نمونه می توانید بالاتنه لباس را با سوزن دوزی طلایی بدوزید و آستین ها و پایین مانتو را با پارچه خامه دوزی بدوزید. این ترکیب رنگی برای مهمانی و عروسی بسیار مناسب است زیرا ترکیب رنگی شاد و چشم نوازی می باشد.


مقاله مرتبط: پارچه لینن سوزن دوزی و ویژگی های آن


 

استایلی پر جلوه با ترکیب سوزن دوزی و خامه دوزی

یکی دیگر از استایل های ترکیبی سوزن دوزی و خامه دوزی، این مانتوی بسیار زیبا است. در طراحی این مانتو پارچه سوزن دوزی سرخابی با خامه دوزی طوسی با یکدیگر ترکیب شده اند. طرح های گل سوزن دوزی شده قرمز روی زمینه کرم، نمای با شکوهی را روی آن به وجود آورده اند. آستین های این مانتو به صورت راسته دوخته می شوند و سر آستین آن نیز میتواند با سوزن دوزی دوخته شده است.

ترکیب پارچه وال خامه دوزی و سوزن دوزی

پارچه های سوزن دوزی رنگی رنگی با رنگ های شاد، بهترین گزینه برای دوخت مانتوهای شاد و بهاری هستند. قسمت بالاتنه این مانتو با پارچه های رنگی سوزن دوزی در تناژ رنگی فیروزه ای ، آبی، صورتی، سبز و کرمی دوخته شده است. سایر قسمت های مانتو با پارچه تک رنگ دوخته می شود تا زیبایی مانتو کاملا به چشم بیاید.

 

این مانتو را می توانید با شلوار جین ست کنید. برای انتخاب رنگ شال هم می توانید یکی از رنگ های سوزن دوزی را انتخاب کنید. برای مثال در این استایل شال صورتی پوشیده شده و ترکیب استایل چشم نوازی را به وجود آورده است.

قیمت پارچه مخمل سوزندوزی هندی

 

مانتو شلوار های ست با پارچه سوزن دوزی

مانتو شلوارهای ست مجلسی باعث می شوند که تیپ شما مرتب تر و بسیار خاص و ایده آل به نظر برسد. انواع ست های مختلف مانتو و شلوار مانند ست مانتو و شلوار اداری، مجلسی و کژوال طراحی و دوخته شده است. یکی از زیباترین ست هایی که می توانید برای مهمانی و مراسم تهیه کنید، انواع ست مانتو و شلوار با پارچه سوزن دوزی است.

برخی افراد فکر می کنند که ست های مجلسی تنها برای خانم های سن بالاتر مناسب است. اما هیچ محدودیتی برای پوشیدن ست های مانتو شلوار مجلسی وجود ندارد و این ست ها برای خانم ها و دخترهای جوان نیز پیشنهادی عالی هستند. در این بخش دو نمونه ست مانتو شلوار مجلسی با پارچه سوزن دوزی را معرفی می کنیم. در این مانتوها پارچه ساده با سوزن دوزی با یکدیگر ترکیب شده اند.

یکی از استایل های جذاب با مانتو شلوار ست سوزن دوزی، ترکیب پارچه ساده قهوه ای روشن با پارچه سوزن دوزی است. یقه مانتو این ست به صورت یقه گرد طراحی شده و بالا تنه آن سوزن دوزی می شود. سر شانه این مانتو چین می خورد و حالتی پفی و دخترانه دارد. سر آستین های مانتو نیز دارای سوزن دوزی است.

پایین شلوار این ست نیز سوزن دوزی می شود. این مانتوی زیبا به صورت جلو باز دوخته شده است، پیشنهاد می‌کنیم از زیر آن یک لباس سفید ساده بپوشید تا نمای زیبایی داشته باشد.  این مانتو شلوار را می توانید با کفش پاشنه بلند و کفش مشکی ست کنید. یکی دیگر از ست های جذاب با پارچه سوزن دوزی، ست مانتو و شلوار سوزن دوزی دو رنگ است. در این استایل مانتو

شاد و مجلسی با ترکیب مانتو سوزن دوزی و تور

ترکیب برخی از پارچه ها با پارچه توری، ترکیب زیبا و چشم نوازی را ایجاد می کند. یکی از پارچه های جذاب با پارچه توری که می توانید ترکیب کنید، پارچه سوزن دوزی است. پارچه های سوزن دوزی به دلیل نقش ها و رنگ های ویژه و زیبایی که دارند، در ترکیب با پارچه توری بسیار خوش جلوه می شود. در این استایل یک مانتوی عروسکی زیبا با این پارچه دوخته می شود.‌

شاد و مجلسی با ترکیب مانتو سوزن دوزی و تور

 

نقش و نگارهای گل های زیبا و ریز در سراسر این مانتو، جلوه با شکوهی را ایجاد کرده است. کناره های این مانتو با حالت چپ و راستی روی یکدیگر می آیند و با کمربند بسته می شود. روی لبه آستین این مانتو نیز نواز دوزی شده است. این مانتوی زیبا را می توانید با یک روسری توری کنید.‌


پیشنهاد ما: آشنایی با 7 طرح پارچه چهارخانه کاربردی و زیبا


نقش و نگارهای سنتی ایرانی در مانتوهای سوزن دوزی

یکی از راه هایی که می توان هنر ایرانی و نقش و نگارهای سنتی را زنده نگه داشت، به کار بردن آن ها در پوشش است. لباس های سنتی با نقش و نگار های ویژه و خاصی که دارند، می توانند استایل های با شکوهی را برای شما خلق کنند. مانتوهای سوزن دوزی نیز با طرح های سنتی خود، توجه افراد زیادی را به سمت خود جلب کرده اند.

نقش و نگارهای سنتی ایرانی در مانتوهای سوزن دوزی

 

بر اساس سلیقه خود می توانید این پارچه را با پارچه های ساده ترکیب کنید. اما تنها استفاده از پارچه سوزن دوزی برای دوخت مانتوهای سنتی و مجلسی نیز ایده بسیار خوبی است. یکی از ایده های جذاب در ست کردن مانتوهای خامه دوزی، ست کردن رنگ شال با پارچه زمینه مانتو می باشد. برای نمونه اگر مانتوی سوزن دوزی شما ترکیب قرمز و مشکی بوده و اغلب آن مشکی است، رنگ شال شما نیز باید مشکی ساده باشد.

انواع پارچه سوزن دوزی سنتی

 

توجه داشته باشید که در کنار مانتوهای سوزن دوزی از شال های ساده استفاده کنید. زیرا این مانتوها به تنهایی نقش و نگار دارند و زیبایی آن ها باید به خوبی نمایان شود. اگر می خواهید طرح و نقش های ایرانی را زنده نگه دارید، یکی از بهترین راه ها استفاده از لباس های سوزن دوزی است

سخن آخر

مانتو سوزن دوزی یکی از زیباترین مانتوهای عجین شده با طرح های سنتی است. اگر می خواهید لباس شما نشانه ای طرح های نقش و نگارهای سنتی باشد، انواع مانتوهای سوزن دوزی را به شما پیشنهاد می کنیم. سوزن دوزی را با پارچه های ساده ترکیب کنید و یک مانتوی ترکیبی زیبا بدوزید. همچنین می توانید، مانتوی خود را تماما با سوزن دوزی بدوزید. ترکیب رنگی پارچه ساده مشکی و سوزن دوزی قرمز بسیار زیبا می شود.

یکی از ایده های دوخت جالب توجه دوخت ست مانتو و شلوار سوزن دوزی است. پیشنهاد می کنیم که مانتوهای سوزن دوزی شده را با شال های ساده ست کنید. از آنجایی که مانتوهای سوزن دوزی خود دارای طرح و نقش و نگار هستند، لذا دیگر لازم نیست از آیتم های شلوغ در استایل خود استفاده کنید‌. در این مطلب انواع مدل های مانتوهای سوزن دوزی دخترانه و زنانه را معرفی کردیم. با بررسی این مدل ها می توانید یک مدل جذاب و شیک برای خود بدوزید.

 

منبع: mh-chine.com

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا